Napisano 8 Kwiecień 200717 l witam i dorzucam kolejna chatke - 1926 tris ale tylko 2 strony :p http://architektura.frycz.com/mara/chata/02.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/03.jpg jak widac wszystko jest jedna, spojna siatka, wiem ze to nie jest najoszczedniejsza technika ale za to moja ulubiona :) zostalo mi jeszcze kilka desek no i oczywiscie kupe zabawy (/pracy) z teksturami komentarze mile widziane :)
Napisano 8 Kwiecień 200717 l fajnie, że zgłaszają się następni do mini-bitwy - pisz dużo jak powstają tekstury - temat przeze mnie niezgłębiony
Napisano 8 Kwiecień 200717 l Model fajny, choć jak sam zauważyłeś, trochę rozrzutny jeśli chodzi o trisy. Mam nadzieję, że jeszcze się nawrócisz i pojedziesz z pozostałymi ścianami :) Powodzenia.
Napisano 8 Kwiecień 200717 l Hihi ja bym troche oszukal i np te wystajace okna na poddaszu nie lanczyl z dachem, mysle ze mniej tri by to pozwolilo osiagnac, no i tu i owdzie da sie jeszcze tak zrobic :)
Napisano 8 Kwiecień 200717 l Autor fajnie, że zgłaszają się następni do mini-bitwy - pisz dużo jak powstają tekstury - temat przeze mnie niezgłębiony pewnie, sproboje, ale tekstury zaczne jak wroce ze swiat bo tu ani photoshopa ani gimpa nie mam Model fajny, choć jak sam zauważyłeś, trochę rozrzutny jeśli chodzi o trisy. Mam nadzieję, że jeszcze się nawrócisz i pojedziesz z pozostałymi ścianami :) Powodzenia. chyba jednak tym razem sie nie nawroce bo nie chce sie zajmowac projektowaniem niewidocznej na obrakzu czesci budynku a w limicie sie mieszcze wiec nie musze juz oszczedzac, a nie zaczynajac od poczatku tez nie mam za bardzo na czym oszczedzic, wszystko jest zoptymalizowane (maksymalnie jak na jednolita siatke) dzieki
Napisano 9 Kwiecień 200717 l "tylko 2 strony" Jak ja robiłem to dokładnie ten sam problem. Ale btw. coś tam z tyłu trzeba zrobić Twój budynek dużo bardziej trzyma się konceptu:) Skasuj schodki to może po drugiej stronie też uda ci się coś dorzucić. BTW: Spojrzałem na siatke no i człooowieeku. Nic nie jest zoptymalizowane! Okna powinny być z oddzielnych boxów zrobione a nie być jedną bryłą z budynkiem. Okno z półokrągłym łukiem = w środku są niepotrzebne edge i vertexy. Jak dasz modyfikator optymize to dużo się polepszy. Teraz tracisz ze 500-600 trisów(druga strona hawirki).
Napisano 9 Kwiecień 200717 l Autor Hihi ja bym troche oszukal i np te wystajace okna na poddaszu nie lanczyl z dachem, mysle ze mniej tri by to pozwolilo osiagnac, no i tu i owdzie da sie jeszcze tak zrobic :) hehe, nie lubie tak ale moze jeszcze tak zrobie "tylko 2 strony" Jak ja robiłem to dokładnie ten sam problem. Ale btw. coś tam z tyłu trzeba zrobić Twój budynek dużo bardziej trzyma się konceptu:) Skasuj schodki to może po drugiej stronie też uda ci się coś dorzucić. BTW: Spojrzałem na siatke no i człooowieeku. Nic nie jest zoptymalizowane! Okna powinny być z oddzielnych boxów zrobione a nie być jedną bryłą z budynkiem. Okno z półokrągłym łukiem = w środku są niepotrzebne edge i vertexy. Jak dasz modyfikator optymize to dużo się polepszy. Teraz tracisz ze 500-600 trisów(druga strona hawirki). pisalem ze zoptymalizowalem siatke zachowujac spojnosc siatki, przy takiej sytuacji ktora opisujesz spojnosci by juz nie bylo aha, zapomnialem wspomniec ze pracuje w blenderze wiec mam troche inne modyfikatory ;) widze, ze mi nie przepuscicie tej siatki :) chyba jednak zaczne od nowa
Napisano 9 Kwiecień 200717 l Nie nie nie trzeba od nowa... po prostu trzeba troche tu i tam detach dac (nie wiem jak to sie zwie w blenderze) ale rozdzielic po prostu objekty i te elementy z poddasza niech po prostu wchodza troche w dach a nie sie lancza z nim poprzec siatke itd.. hmmm moze sie wyglupiam ale w miniaturce pokazuje o co mi chodzi...Tak samo mozna robic z ramami przy oknach, z tymi kamieniamina rogu domku, ze schodami tez mozesz stopnie od podstawy oddzielic itd ^_^
Napisano 9 Kwiecień 200717 l W gamearcie chodzi o każde możliwe optymalizacje. nieznam zbytnio blendera. Spójność możesz olać, chyba ze blender niepozwala niewiem:P EDIT Wsumie na 100% jest taka opcja jak collapse edge itp. W okiennicach przedewszystkim masz kupe edgów któe możesz usunąć bez tracenia spójności
Napisano 9 Kwiecień 200717 l Autor W gamearcie chodzi o każde możliwe optymalizacje. nieznam zbytnio blendera. Spójność możesz olać, chyba ze blender niepozwala niewiem:P blender "mowi ze mozna" (pozwala) ;) blender to zwykly soft 3d z super szybkim (a przez to trudnym dla poczatkujacych) interfejsem :) od razu zaznaczam, ze nie chce klocic sie na temat softu, wy pewnie tez nie :) Nie nie nie trzeba od nowa... po prostu trzeba troche tu i tam detach dac (nie wiem jak to sie zwie w blenderze) ale rozdzielic po prostu objekty i te elementy z poddasza niech po prostu wchodza troche w dach a nie sie lancza z nim poprzec siatke itd.. hmmm moze sie wyglupiam ale w miniaturce pokazuje o co mi chodzi...Tak samo mozna robic z ramami przy oknach, z tymi kamieniamina rogu domku, ze schodami tez mozesz stopnie od podstawy oddzielic itd ^_^ moze nie od nowa ale model zmeni sie dosc radykanie, wiem o co chodzi, nie lubie po prostu przenikania sie i nakladania powierzchni, ale tak zrobie
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Autor odzyskalem jedna trzecia trisow poprzez oszustwa tu i tam :) ale znowu wydalem na belki i porecze, wiec znowu jest 2000 - jaki w koncu jest limit 2 czy 3 k? http://architektura.frycz.com/mara/chata/05.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/06.jpg
Napisano 10 Kwiecień 200717 l Autor no to pewnie bede mogl zrobic jeszcze jedna strone domu :) dorzucam lepsze obrazki z siatka http://architektura.frycz.com/mara/chata/10.jpg
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Autor dzieki na razie jednak jeszcze koncze model (druga strona), dzis z powrotem wracam do pracy nad chatka - mysle ze uda mi sie cos pokazas dzis w nocy
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Jak na razie to jest pięknie super odwzorowałaś koncept, bardzo mi się podoba :) powodzenia dalej, zapowiada się naprawdę smakowicie :D
Napisano 14 Kwiecień 200717 l Autor dzieki, ciesze sie ze sie podoba :) z odwzorowaniem idzie mi calkiem szybko gorzej z projektowaniem, dzisiaj skonczylem na tym http://architektura.frycz.com/mara/chata/12.jpg i juz przekroczylem 3000, proponuje zwiekszyc limit dla domkow do 4k tris ;) jak myslicie - nowa czesc trzyma charakter szkicu? calosc jest spojna?
Napisano 14 Kwiecień 200717 l hehe teraz je myślę gdzie straciłem poligony:) ile masz trisów? Super wsumie zrobiłeś tył budynku przy tej spójności wszystkich obiektów z budynkiem trudno ci będzie chyba uvw rozłożyć, ale zobaczymy. pozdro
Napisano 14 Kwiecień 200717 l Autor to juz nie jest spojna siatka, posluchalem waszych rad i pooszukiwalem troche (duzo? ;) ) i nie zaluje, zobacz pare postow wczesniej pokazywalem nowa siatke nie mialem nigdy problemow z unwrapem, a ta siatka jest latwiejsza niz np jakiejs postaci, wieksze wyzwanie to tesktury, w niedziele planuje rozlozyc UValki i zaczac podklad pod tekstury, tylko jeszcze musicie mi bryle "zatwierdzic" :) model ma 3200 tris /edit dzieki za komentarze pasuje zeby sie trzeci domek w konkursie pojawil bo 3 krasnalem i 3 pojazdy juz sa :)
Napisano 15 Kwiecień 200717 l tylko jeszcze musicie mi bryle "zatwierdzic" :) Kto ma zatwierdzić? Ja tam mogę bryłę zatwierdzić jeżeli potrzebujesz tego do szczęścia * zatwierdzone * :D :D :D No i po sprawie, dawaj dalej bo modelik miodzio jak na razie :)
Napisano 16 Kwiecień 200717 l Autor ok koncze unwrapa, wlasciwie to moj pierwszy tak skomplikowany obiekt nieorganiczny, zrobilem pare bledow ale chyba sie troche nauczylem dzisiaj pokaze rozklad siatek i wypalone oswietlenie nie moge sie doczekac podkladania tekstur, znalazlem pare fajnych sampli :)
Napisano 16 Kwiecień 200717 l wsumie fajnie ale znowuż z 2tysi do 3 tysi zwiększyli dla was a wy 3200:// *kiwa głową*... sproboj coś pokasować może EDIT: Super, porządek musi być:)
Napisano 16 Kwiecień 200717 l Autor spoko, troche zszedlem, skasowalem dwa okna i jeszcze troche siatke dalo sie przeczyscic, poza tym wczesniej liczylem podloze ktore mam prawie 100 tris, wiec teraz jest tylko kilkadziesiat tri ponad 3000
Napisano 17 Kwiecień 200717 l Autor nareszcie moge zasiasc do tekstur, zaczynam w srode :) zamieszczam uv mapke http://architektura.frycz.com/mara/chata/chata_unwrap.jpg i render z tekstura testowa http://architektura.frycz.com/mara/chata/17.jpg
Napisano 19 Kwiecień 200717 l Autor maly poslizg wypalone ambient occlusion http://architektura.frycz.com/mara/chata/ao_blender.jpg
Napisano 19 Kwiecień 200717 l ulala, rozlozenie kazdego okienka osobno chyba nie bylo najlepszym pomyslem, sporo miejsca straconego imho
Napisano 19 Kwiecień 200717 l Autor no do light mapy konieczne, kazde okienko dostaje inna dawke swiatla, jesli nie wystarczy dla dif mapy to zrobie nowe mappowanie ale duzej oszczednosci nie bedzie (do 15% ?)
Napisano 21 Kwiecień 200717 l ejj, nie rób tego na jednej teksturce!. nie będziesz mógł wykorzystać overlappujacych się tekstur- powtarzających się. Nie używaj 2048x2048. tylko podziel sobie 1024^2 dach 1024^sciany 1024^2 fundamenty. Jeżeli unwrap ma tak zostać to nastawienie tekstur to banał. 1 Dodajesz zwykłe materiały maxowe(blenderowe) 2 dodajesz zwykły UVW mapping do tych materiałów. 3. Dodajesz drugi UVW mapping na Drugim UVW channelu właśnie taki Automatyczny jak masz z ambient occlusion. 4. Ustawiasz scene. Skylight(Ambient occlusion) 5.I wypalasz teksturke Diffuse(Complete map) tyle że na UVW channel 2. W maxie to super proste niewiem jak w blenderze. Pozdro.
Napisano 21 Kwiecień 200717 l Autor chodzi ci o to ze nie nie bede mogl sobie np wszystkich okien ustawic jako jedno okno ? a jak chce zeby kazde okno wygladalo inaczej ? :)
Napisano 21 Kwiecień 200717 l Zrób tylko jedno okno z każdego rodzaju, (powinno byc oddzielnym obiektem!!), oteksturuj , uvwmapuj i pokopiuj:] powstawiaj gdzie chcesz
Napisano 21 Kwiecień 200717 l Autor dlaczego powinno byc oddzielnym obiektem? nie chce kopiowac bo chce miec mozliwosc zrobienia kazdego okna innego, poza tym jak juz pisalem, duzej oszczednosci nie bedzie, poza tym nie rozumiem co mi da podzielenie tekstury na 4 czesci /edit ok, zdecydowalem, ze w kilku przypadkach zrezygnuje z niepowtarzalnosci (koncowki desek, okna, ... )
Napisano 21 Kwiecień 200717 l no to kopiujesz takie OKNO = template. Template ma templatowe UVW;ki i zmiany robisz tylko w teksturce, albo odrobine w modelu. Robiąc teksture w sposób w jaki robisz to teraz, tracisz strasznie dużo. Ale jak chcesz każde okno oddzielnie robić, to róbta co chceta. niepowtarzalność na wszystkim + ograniczona tekstura = pixeloza pozdro
Napisano 24 Kwiecień 200717 l Autor posluchalem rad i zrobilem ostatnio nowe mappowanie ale za nic nie mam czasu na tekstury, mam nadzieje ze zdaze :confused:
Napisano 25 Kwiecień 200717 l Cruzh3r osobistym doradcą z tego co widzę :P dobrze radzi :) Jak coś zdziałasz to poka od razu :P
Napisano 27 Kwiecień 200717 l Autor no to jestem zalatwiony, nie mam w domu pradu :eek: prawdopodobnie do poniedzialku wystawie do oceny to co mam, czyli sam model zycze powodzenia konkurentom :)
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Autor ok dodalem "koncowy" obrazek, brakuje mi jeszcze jednej teksturki, jestem juz wykonczony robieniem tekstur, to jednak nie moja dzialka http://architektura.frycz.com/mara/chata/chata_00.jpg zaraz dolacze wiecej obrazkow /edit http://architektura.frycz.com/mara/chata/13.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/15.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/16.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/23.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/24.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/25.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/26.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/27.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/28.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/29.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/30.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/31.jpg
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Bardzo fajnie wyszło. Model super, tekstura też mi się podoba. Gratuluję ukończenia. PS. Jak znajdziesz czas, wrzuć model z siatką, bo prędzej czy później i tak ktoś zawoła "poka siate" :) Teksturę w sumie też by było przyjemnie obejrzeć. Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam.
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Dla mnie to profesionalna robota , model na prawde prezentuje sie swietnie a tekstura jest ostra bardzo. Nic tlyko pozazdroscic umiejetnosci.
Napisano 30 Kwiecień 200717 l tekturka moze i ladna ale jak na 2k chyba jednak troche za bardzo rozmyta :? ed+ chyba ze to przez swiatlo za oknem co mi na monitor pada :D
Napisano 30 Kwiecień 200717 l Autor dzieki :) z modelu jestem bardzo zadowolony, z tekstury juz ciut mniej (chyba nigdy nie bylem w pelni usatysfakcjonowany z zadnej mojej tekstury), troche za wolno robie i efekt nie jest do konca taki jak sobie za planowalem (ta i tak nawet wyszla) siatke pokazywalem juz wczesniej ale dorzuce ja do wczesniejszego posta jak wroce do domu, plus teksturke, 2048px na teksturke to naprawde malo na taki obiekt
Napisano 1 Maj 200717 l Autor dorzucam teksture i kopiuje siatke ze starego posta http://architektura.frycz.com/mara/chata/10.jpg
Napisano 4 Maj 200717 l chałupa extra, z texturą prezentuje sie świetnie, fajnie by było to ocieplic a moze i rozjasnic na renderze dodając moze jakies żółtawe ostrzejsze swiatełko?
Napisano 7 Maj 200717 l Autor fajnie ze sie podoba wlasnie wrocilem i chyba troche za pozno na doruzcanie obrazkow bo sonda wisi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto