mara Napisano 8 Kwiecień 2007 Share Napisano 8 Kwiecień 2007 witam i dorzucam kolejna chatke - 1926 tris ale tylko 2 strony :p http://architektura.frycz.com/mara/chata/02.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/03.jpg jak widac wszystko jest jedna, spojna siatka, wiem ze to nie jest najoszczedniejsza technika ale za to moja ulubiona :) zostalo mi jeszcze kilka desek no i oczywiscie kupe zabawy (/pracy) z teksturami komentarze mile widziane :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 8 Kwiecień 2007 Share Napisano 8 Kwiecień 2007 fajnie, że zgłaszają się następni do mini-bitwy - pisz dużo jak powstają tekstury - temat przeze mnie niezgłębiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 8 Kwiecień 2007 Share Napisano 8 Kwiecień 2007 Model fajny, choć jak sam zauważyłeś, trochę rozrzutny jeśli chodzi o trisy. Mam nadzieję, że jeszcze się nawrócisz i pojedziesz z pozostałymi ścianami :) Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konras Napisano 8 Kwiecień 2007 Share Napisano 8 Kwiecień 2007 Hihi ja bym troche oszukal i np te wystajace okna na poddaszu nie lanczyl z dachem, mysle ze mniej tri by to pozwolilo osiagnac, no i tu i owdzie da sie jeszcze tak zrobic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 8 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2007 fajnie, że zgłaszają się następni do mini-bitwy - pisz dużo jak powstają tekstury - temat przeze mnie niezgłębiony pewnie, sproboje, ale tekstury zaczne jak wroce ze swiat bo tu ani photoshopa ani gimpa nie mam Model fajny, choć jak sam zauważyłeś, trochę rozrzutny jeśli chodzi o trisy. Mam nadzieję, że jeszcze się nawrócisz i pojedziesz z pozostałymi ścianami :) Powodzenia. chyba jednak tym razem sie nie nawroce bo nie chce sie zajmowac projektowaniem niewidocznej na obrakzu czesci budynku a w limicie sie mieszcze wiec nie musze juz oszczedzac, a nie zaczynajac od poczatku tez nie mam za bardzo na czym oszczedzic, wszystko jest zoptymalizowane (maksymalnie jak na jednolita siatke) dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 9 Kwiecień 2007 Share Napisano 9 Kwiecień 2007 "tylko 2 strony" Jak ja robiłem to dokładnie ten sam problem. Ale btw. coś tam z tyłu trzeba zrobić Twój budynek dużo bardziej trzyma się konceptu:) Skasuj schodki to może po drugiej stronie też uda ci się coś dorzucić. BTW: Spojrzałem na siatke no i człooowieeku. Nic nie jest zoptymalizowane! Okna powinny być z oddzielnych boxów zrobione a nie być jedną bryłą z budynkiem. Okno z półokrągłym łukiem = w środku są niepotrzebne edge i vertexy. Jak dasz modyfikator optymize to dużo się polepszy. Teraz tracisz ze 500-600 trisów(druga strona hawirki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 9 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2007 Hihi ja bym troche oszukal i np te wystajace okna na poddaszu nie lanczyl z dachem, mysle ze mniej tri by to pozwolilo osiagnac, no i tu i owdzie da sie jeszcze tak zrobic :) hehe, nie lubie tak ale moze jeszcze tak zrobie "tylko 2 strony" Jak ja robiłem to dokładnie ten sam problem. Ale btw. coś tam z tyłu trzeba zrobić Twój budynek dużo bardziej trzyma się konceptu:) Skasuj schodki to może po drugiej stronie też uda ci się coś dorzucić. BTW: Spojrzałem na siatke no i człooowieeku. Nic nie jest zoptymalizowane! Okna powinny być z oddzielnych boxów zrobione a nie być jedną bryłą z budynkiem. Okno z półokrągłym łukiem = w środku są niepotrzebne edge i vertexy. Jak dasz modyfikator optymize to dużo się polepszy. Teraz tracisz ze 500-600 trisów(druga strona hawirki). pisalem ze zoptymalizowalem siatke zachowujac spojnosc siatki, przy takiej sytuacji ktora opisujesz spojnosci by juz nie bylo aha, zapomnialem wspomniec ze pracuje w blenderze wiec mam troche inne modyfikatory ;) widze, ze mi nie przepuscicie tej siatki :) chyba jednak zaczne od nowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konras Napisano 9 Kwiecień 2007 Share Napisano 9 Kwiecień 2007 Nie nie nie trzeba od nowa... po prostu trzeba troche tu i tam detach dac (nie wiem jak to sie zwie w blenderze) ale rozdzielic po prostu objekty i te elementy z poddasza niech po prostu wchodza troche w dach a nie sie lancza z nim poprzec siatke itd.. hmmm moze sie wyglupiam ale w miniaturce pokazuje o co mi chodzi...Tak samo mozna robic z ramami przy oknach, z tymi kamieniamina rogu domku, ze schodami tez mozesz stopnie od podstawy oddzielic itd ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 9 Kwiecień 2007 Share Napisano 9 Kwiecień 2007 W gamearcie chodzi o każde możliwe optymalizacje. nieznam zbytnio blendera. Spójność możesz olać, chyba ze blender niepozwala niewiem:P EDIT Wsumie na 100% jest taka opcja jak collapse edge itp. W okiennicach przedewszystkim masz kupe edgów któe możesz usunąć bez tracenia spójności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 9 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2007 W gamearcie chodzi o każde możliwe optymalizacje. nieznam zbytnio blendera. Spójność możesz olać, chyba ze blender niepozwala niewiem:P blender "mowi ze mozna" (pozwala) ;) blender to zwykly soft 3d z super szybkim (a przez to trudnym dla poczatkujacych) interfejsem :) od razu zaznaczam, ze nie chce klocic sie na temat softu, wy pewnie tez nie :) Nie nie nie trzeba od nowa... po prostu trzeba troche tu i tam detach dac (nie wiem jak to sie zwie w blenderze) ale rozdzielic po prostu objekty i te elementy z poddasza niech po prostu wchodza troche w dach a nie sie lancza z nim poprzec siatke itd.. hmmm moze sie wyglupiam ale w miniaturce pokazuje o co mi chodzi...Tak samo mozna robic z ramami przy oknach, z tymi kamieniamina rogu domku, ze schodami tez mozesz stopnie od podstawy oddzielic itd ^_^ moze nie od nowa ale model zmeni sie dosc radykanie, wiem o co chodzi, nie lubie po prostu przenikania sie i nakladania powierzchni, ale tak zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonasz_Real Napisano 9 Kwiecień 2007 Share Napisano 9 Kwiecień 2007 o mara tutaj jest :), powodzenia zatem życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 10 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 10 Kwiecień 2007 a jestem dziekuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 10 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 10 Kwiecień 2007 odzyskalem jedna trzecia trisow poprzez oszustwa tu i tam :) ale znowu wydalem na belki i porecze, wiec znowu jest 2000 - jaki w koncu jest limit 2 czy 3 k? http://architektura.frycz.com/mara/chata/05.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/06.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 10 Kwiecień 2007 Share Napisano 10 Kwiecień 2007 trzep 3K!:) wrazie czego bedzie na Klicka!:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 10 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 10 Kwiecień 2007 no to pewnie bede mogl zrobic jeszcze jedna strone domu :) dorzucam lepsze obrazki z siatka http://architektura.frycz.com/mara/chata/10.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 13 Kwiecień 2007 Share Napisano 13 Kwiecień 2007 no model ładny czekam na texturki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 13 Kwiecień 2007 dzieki na razie jednak jeszcze koncze model (druga strona), dzis z powrotem wracam do pracy nad chatka - mysle ze uda mi sie cos pokazas dzis w nocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcade Napisano 13 Kwiecień 2007 Share Napisano 13 Kwiecień 2007 Jak na razie to jest pięknie super odwzorowałaś koncept, bardzo mi się podoba :) powodzenia dalej, zapowiada się naprawdę smakowicie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2007 dzieki, ciesze sie ze sie podoba :) z odwzorowaniem idzie mi calkiem szybko gorzej z projektowaniem, dzisiaj skonczylem na tym http://architektura.frycz.com/mara/chata/12.jpg i juz przekroczylem 3000, proponuje zwiekszyc limit dla domkow do 4k tris ;) jak myslicie - nowa czesc trzyma charakter szkicu? calosc jest spojna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 14 Kwiecień 2007 Share Napisano 14 Kwiecień 2007 hehe teraz je myślę gdzie straciłem poligony:) ile masz trisów? Super wsumie zrobiłeś tył budynku przy tej spójności wszystkich obiektów z budynkiem trudno ci będzie chyba uvw rozłożyć, ale zobaczymy. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Share Napisano 14 Kwiecień 2007 model wyglada swietnie !! :) czekamy na texturki... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 14 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2007 to juz nie jest spojna siatka, posluchalem waszych rad i pooszukiwalem troche (duzo? ;) ) i nie zaluje, zobacz pare postow wczesniej pokazywalem nowa siatke nie mialem nigdy problemow z unwrapem, a ta siatka jest latwiejsza niz np jakiejs postaci, wieksze wyzwanie to tesktury, w niedziele planuje rozlozyc UValki i zaczac podklad pod tekstury, tylko jeszcze musicie mi bryle "zatwierdzic" :) model ma 3200 tris /edit dzieki za komentarze pasuje zeby sie trzeci domek w konkursie pojawil bo 3 krasnalem i 3 pojazdy juz sa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcade Napisano 15 Kwiecień 2007 Share Napisano 15 Kwiecień 2007 tylko jeszcze musicie mi bryle "zatwierdzic" :) Kto ma zatwierdzić? Ja tam mogę bryłę zatwierdzić jeżeli potrzebujesz tego do szczęścia * zatwierdzone * :D :D :D No i po sprawie, dawaj dalej bo modelik miodzio jak na razie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 16 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2007 ok koncze unwrapa, wlasciwie to moj pierwszy tak skomplikowany obiekt nieorganiczny, zrobilem pare bledow ale chyba sie troche nauczylem dzisiaj pokaze rozklad siatek i wypalone oswietlenie nie moge sie doczekac podkladania tekstur, znalazlem pare fajnych sampli :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 16 Kwiecień 2007 Share Napisano 16 Kwiecień 2007 wsumie fajnie ale znowuż z 2tysi do 3 tysi zwiększyli dla was a wy 3200:// *kiwa głową*... sproboj coś pokasować może EDIT: Super, porządek musi być:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 16 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2007 spoko, troche zszedlem, skasowalem dwa okna i jeszcze troche siatke dalo sie przeczyscic, poza tym wczesniej liczylem podloze ktore mam prawie 100 tris, wiec teraz jest tylko kilkadziesiat tri ponad 3000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 17 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2007 nareszcie moge zasiasc do tekstur, zaczynam w srode :) zamieszczam uv mapke http://architektura.frycz.com/mara/chata/chata_unwrap.jpg i render z tekstura testowa http://architektura.frycz.com/mara/chata/17.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 19 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2007 maly poslizg wypalone ambient occlusion http://architektura.frycz.com/mara/chata/ao_blender.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 19 Kwiecień 2007 Share Napisano 19 Kwiecień 2007 ulala, rozlozenie kazdego okienka osobno chyba nie bylo najlepszym pomyslem, sporo miejsca straconego imho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 19 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2007 no do light mapy konieczne, kazde okienko dostaje inna dawke swiatla, jesli nie wystarczy dla dif mapy to zrobie nowe mappowanie ale duzej oszczednosci nie bedzie (do 15% ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 ejj, nie rób tego na jednej teksturce!. nie będziesz mógł wykorzystać overlappujacych się tekstur- powtarzających się. Nie używaj 2048x2048. tylko podziel sobie 1024^2 dach 1024^sciany 1024^2 fundamenty. Jeżeli unwrap ma tak zostać to nastawienie tekstur to banał. 1 Dodajesz zwykłe materiały maxowe(blenderowe) 2 dodajesz zwykły UVW mapping do tych materiałów. 3. Dodajesz drugi UVW mapping na Drugim UVW channelu właśnie taki Automatyczny jak masz z ambient occlusion. 4. Ustawiasz scene. Skylight(Ambient occlusion) 5.I wypalasz teksturke Diffuse(Complete map) tyle że na UVW channel 2. W maxie to super proste niewiem jak w blenderze. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 21 Kwiecień 2007 chodzi ci o to ze nie nie bede mogl sobie np wszystkich okien ustawic jako jedno okno ? a jak chce zeby kazde okno wygladalo inaczej ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 Zrób tylko jedno okno z każdego rodzaju, (powinno byc oddzielnym obiektem!!), oteksturuj , uvwmapuj i pokopiuj:] powstawiaj gdzie chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 21 Kwiecień 2007 dlaczego powinno byc oddzielnym obiektem? nie chce kopiowac bo chce miec mozliwosc zrobienia kazdego okna innego, poza tym jak juz pisalem, duzej oszczednosci nie bedzie, poza tym nie rozumiem co mi da podzielenie tekstury na 4 czesci /edit ok, zdecydowalem, ze w kilku przypadkach zrezygnuje z niepowtarzalnosci (koncowki desek, okna, ... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 21 Kwiecień 2007 Share Napisano 21 Kwiecień 2007 no to kopiujesz takie OKNO = template. Template ma templatowe UVW;ki i zmiany robisz tylko w teksturce, albo odrobine w modelu. Robiąc teksture w sposób w jaki robisz to teraz, tracisz strasznie dużo. Ale jak chcesz każde okno oddzielnie robić, to róbta co chceta. niepowtarzalność na wszystkim + ograniczona tekstura = pixeloza pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 24 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2007 posluchalem rad i zrobilem ostatnio nowe mappowanie ale za nic nie mam czasu na tekstury, mam nadzieje ze zdaze :confused: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ardeni Napisano 25 Kwiecień 2007 Share Napisano 25 Kwiecień 2007 Cruzh3r osobistym doradcą z tego co widzę :P dobrze radzi :) Jak coś zdziałasz to poka od razu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 27 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 27 Kwiecień 2007 no to jestem zalatwiony, nie mam w domu pradu :eek: prawdopodobnie do poniedzialku wystawie do oceny to co mam, czyli sam model zycze powodzenia konkurentom :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 29 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 29 Kwiecień 2007 ok dodalem "koncowy" obrazek, brakuje mi jeszcze jednej teksturki, jestem juz wykonczony robieniem tekstur, to jednak nie moja dzialka http://architektura.frycz.com/mara/chata/chata_00.jpg zaraz dolacze wiecej obrazkow /edit http://architektura.frycz.com/mara/chata/13.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/15.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/16.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/23.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/24.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/25.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/26.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/27.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/28.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/29.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/30.jpg http://architektura.frycz.com/mara/chata/31.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba Napisano 30 Kwiecień 2007 Share Napisano 30 Kwiecień 2007 Bardzo fajnie wyszło. Model super, tekstura też mi się podoba. Gratuluję ukończenia. PS. Jak znajdziesz czas, wrzuć model z siatką, bo prędzej czy później i tak ktoś zawoła "poka siate" :) Teksturę w sumie też by było przyjemnie obejrzeć. Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konras Napisano 30 Kwiecień 2007 Share Napisano 30 Kwiecień 2007 Dla mnie to profesionalna robota , model na prawde prezentuje sie swietnie a tekstura jest ostra bardzo. Nic tlyko pozazdroscic umiejetnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ognisty Napisano 30 Kwiecień 2007 Share Napisano 30 Kwiecień 2007 tekturka moze i ladna ale jak na 2k chyba jednak troche za bardzo rozmyta :? ed+ chyba ze to przez swiatlo za oknem co mi na monitor pada :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Share Napisano 30 Kwiecień 2007 dzieki :) z modelu jestem bardzo zadowolony, z tekstury juz ciut mniej (chyba nigdy nie bylem w pelni usatysfakcjonowany z zadnej mojej tekstury), troche za wolno robie i efekt nie jest do konca taki jak sobie za planowalem (ta i tak nawet wyszla) siatke pokazywalem juz wczesniej ale dorzuce ja do wczesniejszego posta jak wroce do domu, plus teksturke, 2048px na teksturke to naprawde malo na taki obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 1 Maj 2007 Autor Share Napisano 1 Maj 2007 dorzucam teksture i kopiuje siatke ze starego posta http://architektura.frycz.com/mara/chata/10.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Marioza Napisano 4 Maj 2007 Share Napisano 4 Maj 2007 chałupa extra, z texturą prezentuje sie świetnie, fajnie by było to ocieplic a moze i rozjasnic na renderze dodając moze jakies żółtawe ostrzejsze swiatełko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mara Napisano 7 Maj 2007 Autor Share Napisano 7 Maj 2007 fajnie ze sie podoba wlasnie wrocilem i chyba troche za pozno na doruzcanie obrazkow bo sonda wisi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się