Konras Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 Demo technologiczne które ujrzało światło dzienne 8-9 kwietnia na festiwalu animacji czasu rzeczywistego w niemczech. Zajeło 9 miejsce na 22 produkcje uczestniczące. Do poprawnego odpalenia aplikacji wymagany jest komputer wysokiej klasy z kartą graficzną conajmniej GF6600 lub R9600/x1600. Calość powstała we współpracy mojej i Wie8 oraz takich grafików jak: Morbid Karbid, Klicek, Slizgi, Cosh, Codi oraz Dzordan. Wszystko wykorzystuje pełny rendering HDR, soft shadows oraz niezwykle zaawansowane oświetlenie NM-SHPRT. (swiatło rozproszone uwzględniające wypukłości na normal mapach, w skrócie mowiąc ulepszone radiosity/gi w real time). Na wszystkie obiekty w demie przypadają po 3-4 mapy w różnych roździelczościach. Sceny liczą od 80tys tris po 150tys tris. Ponizej prezentuje scriny z produkcji. Mam nadzieje, iz sa one wystarczająco zachęcajace, aby sciagnąć i obejrzeć naszą prace. Tutaj zatem link do dema: http://asenses.untergrund.net/site/download.php?get=file&id=36 (28mb zip archive) Link do wersji HQ DIVX: http://asenses.untergrund.net/site/download.php?get=file&id=35 (77mb avi)
sanki Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 demko fajne, jedyne co zdecydowanie odstaje to czarne okna w tym domku
prabab Napisano 15 Kwiecień 2007 Napisano 15 Kwiecień 2007 Coś nie tak z tym hiperduper oświetleniem chyba jest ;)... Uruchomiłem u siebie i drzewka radośnie.. .hmm... Migały? :D A najbardziej od całości odstaje ścieżka przy domku, odcięta tasakiem od trawnika.
ETA Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 Świetna robota, szczególnie podobał mi się ten anioł:)
Konras Napisano 16 Kwiecień 2007 Autor Napisano 16 Kwiecień 2007 Dzieki wam za komentarze te mile i te nie mile:> Szkoda ze tak ich malo :p Demo jest zasluga wielu grafikow ale to z tego miejsca zachecam ich aby juz oni sami sie wypowiadali na temat swojej pracy :)
Por@szek Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 Dzordan jeszcze nie wyrosl ze sceny?? hehe to git :) sciagne jak tylko bede mogl :)
Kuba Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 A ja niestety nie potrafię ocenić obiektywnie. Celeron 2,6 1GB i gf6600 = pokaz slajdów. Czyli mniej więcej tyle, ile pokazałeś na forum :). Mimo to gratuluję miejsca w pierwszej dziesiątce, a kilka pomysłów naprawdę bardzo fajnych.
SSn4k3 Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 Hueue. Radeon X800XL i smiga miło:) Czasami przytnie, ale nie klatkuje:> Podoba mi sie opis:) Trza bylo napisac ze na breakpointa 2007 poszło a nie:D Co do dema, to bardzo fajna robota. Milo się ogląda. Kto robil muzyke i kto kodował? Bo jesli mnie pamiec nie myli to nie na w demie zadnych creditsow;p
w!e8 Napisano 16 Kwiecień 2007 Napisano 16 Kwiecień 2007 z osoba wtajemniczona mamy do czynienia ? ;) odnosnie kreditow - i tak wystarczajaca nieczytelnosc jest w calym demku ;) dalismy na loader.... Music machine - jazzcat i chaser. na koncu wypadalo dac... ale tam sa pozdrowienia dla innych grup :) Kuba_ - wylacz anti aliasing i zmniejsz rozdzialke ;)
KLICEK Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 o ! kurza melodia ! ostro ostro, gratulacje ukończenia :)
Cruzh3r Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 W sumie, kolorystyka którą dają shadery jest niby taka bajkowa, ale wygląda źle, (żółto- ale to wina skyboxa). Bloom super 10x zamocny.Przepalone szysko. nie widać gi anie amibient occlusion[scrin z domkiem](a jak jest to pewnie przesadzona jest moc gi). Respekt za napisanie własnego silnika graficznego. Scneka z balonem super.
w!e8 Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 Thanks za komenty :) nie widać gi anie amibient occlusionnikt nie napisal ze cos tutaj ma ambient occlusion, a nmshprt to zupelnie cos innego niz ao. W sumie, kolorystyka którą dają shadery jest niby taka bajkowa, ale wygląda źlekolory nie sa kwestia przypadku i nie sa zasluga shaderow tylko swiadomej pracy grafikow;) Ale fakt, zolto-serowe :) Choc slyszalem od innych osob ze sie podobaja, wiec gusta rozne :) Bloom super 10x zamocny.Przepalone szysko.Zgadzam sie... tyle ze to celowy zabieg, nam sie to podobalo. ale gusta sa rozne... ogolnie chodzilo nam o zaprezentowanie HDR, a tak wlasnie kojarzy sie hdr, pozatym ostatnia scenka ma najlepsze predyspozycje do blooma i odzwierciedla w miare luminacje slonca, mialo byc piekielnie jasno :) nie widać gi anie amibient occlusion[scrin z domkiem](a jak jest to pewnie przesadzona jest moc gi).Cuz, gdybys zobaczyl te same sceny na zwyklym oswietleniu ;) Hehe, a tak serio - ostatniej scenki na zwyklym oswietleniu(mam na mysli przepalone tlo i model glowy) bys nie zrobil (bo jest to zwyczajnie niemozliwe) bez zastosowania radiositu/gi lub inaczej mowiac shprt. hmm Anyway thanks za poswiecenie chwili na napisanie komentarza ! Fajno :) Pozdrawiam
madman1987 Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 Siema. Po czepiac sie mozna, ale tylko sceny z domkiem (nie zostawia sie takich be przepasci w bezkres:P). Kolorki ladne, przepalone bo przepalone ale dzieki temu wyraznie widac, ze swiatelko na prawde jest swietne. Owszem, jak crysis to to nie wyglada, ale i tak jeden z niewielu rendererow realtimowych posiadajacym mozliwosci faku radiosity etc. Coz, moze jeszcze tylko wydajnosci nie jestem pewien. GF6600GT, 2GB Ram, 3000+ na procku i chwilami ostro scinalo. Jakby dodac do tego renderera reszte enginu, moglyby na prawde sie zaczac klopoty z FPS'ami :) Tak czy owak gratulacje. Pozdrowki!
Cruzh3r Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Co do blooma to w ostatnich gierkach przewrażliwiony jestem, ludzie potrafią zepsuć najlepszą grafike gigantycznym bloomem. Właśnie obejrzałem demko. To nmshprt to ta sama technika co pokazują w demku w SDK Nvidii? Chyba na nasze dzisiejsze komputery do za bardzo wymagająca technika aby można było jej używać i uzyskiwać jakość prerendered lightmap itp. Co do HDR'u to najlepsze wykonanie jakie widzałem to Half Life 2 narazie. Wasze screeny przypominają ES: Oblivion, w którym właśnie bloom zepsuł efekty Tak czy inaczej nie odbieraj krytyki jako jakiegoś potępiania... Taki silnik to kawał dobrej roboty, demo prezentuje się bardzo dobrze. no i gratuluje nagrody:)
ledyr Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 oo bardzo fajny filmik, aż sie miło oglądało, gratulacje i powodzenia!
krzyhhh Napisano 23 Kwiecień 2007 Napisano 23 Kwiecień 2007 no wreszcie i tu opublikowane ;) super sprawa!
bonzaj Napisano 25 Kwiecień 2007 Napisano 25 Kwiecień 2007 Witam. Bardzo ladny model aniola ktos zrobil. Reszta dema tj. kamery, montaz, teksty z okrutna czcionka pozostawiaja wiele do zyczenia ... A silnik sam w sobie strasznie wolny w niektorych miejscach. Uzywanie omni shadow map 1024x1024 to jakies nieporozumienie, szczegolnie jesli sie uzywa shprt. A tak poza moim jeczeniem i krytykanctwem, to ciesze sie ze wam sie chcialo i mimo wszystko widac duzo wlozonej pasji i pracy. Gratuluje pierwszego dema po stronie Allien Senses. Mam nadzieje ze bedziemy mogli za rok na Breakpoincie powalczyc :). Czy ktos przypadkiem widzial pierwsze miejsce z tej imprezy? Podaje link: http://pouet.net/prod.php?which=30244 .Ciekaw jestem co o tej produkcji sadzicie. Warto dodac ze zajmuje tylko 177kb :). Pozdrawiam bonzaj
KLICEK Napisano 25 Kwiecień 2007 Napisano 25 Kwiecień 2007 Bonzaj demko jest rewelacyjne, ja sie nie znam ale to chyba jakas inna kategoria tego demka, moge sie mylic :) do 200 kb czy cos takiego, nie jestem pewny wiec jak cos to poprawcie :) tutaj masz aniołka z maxa : aniolek
bonzaj Napisano 25 Kwiecień 2007 Napisano 25 Kwiecień 2007 Wiec tak napisze w wiekszym skrocie. Na demoscenie jest wiele osobnych kategorii. W obecnych czasach najwazniejsze to demo, intro 64k (64 kilobajty), intro 4k (4 kilobajty), wild (dowolna platforma, czyli kalkulatory, gameboy, playstation etc), 96K game (gra 96 kilo). Czasami konkursy dzieli sie na rozne platformy (PC, Amiga, C64). Pozostale kokurencje (typu grafika i muzyka, pozostaly jednak ich poziom niestety spada z roku na rok :( ). Ogolnie jesli ktos bylby zainteresowany tematem, to oprocz http://www.scene.org, na ktorym jest praktycznie wszystko jest jeszcze baza http://www.pouet.net na ktorej jest tabelka "top of the month" czy "all time top". Klicek: model jest naprawde super! Chetnie bym nawiazal ewentualna wspolprace :). Podaje linka do naszych starych (czasem bardzo starych) wypocin: http://www.plastic-demo.org.
Gość Marioza Napisano 25 Kwiecień 2007 Napisano 25 Kwiecień 2007 demko fajne choc nie moj klimat kolorystyczny, razi na pierwszy rzut oka tylko siezka wyrabana siekierą z innej bajki oraz słabe cienie tzn za delikatne moze zbyt transparetne, Klicek aniołek pierwsza klasa, ciekaw jestem polycountu bo na demku mimo ze nie mam najslabszego sprzetu deko cieło ;)
Hynol Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 Demo generalnie bardzo fajne. Na waszym miejscu byłbym dumny że udało wam się skodować to i uruchomić. Ale mam pare uwag, które mam nadzieje jakoś wam może pomogą: -Wydajność!! Na GT6600 nie powinno tak rwać jak na domku, który nie jest super skomplikowany. Na aniele jest lepiej, chociaż przy takiej ilości obiektów i tak nie jest dobrze. Radze nad tym popracować, bo optymalizacja działania renderera jest procesem ważniejszym i dłuższym niż jego uruchomienie. Nie mówie tu o takich błędach jak sortowanie alfy czy użycie zamiast niej CK, ale o żmudnym procesie wyrywanie po jednej klatce rendererowi ;) -Tekstury (szczególnie) i obiekty - tutaj przydałoby się o wiele więcej pracy. Tylko postać anioła jest bardzo dobra. Reszta odstaje mocno. -Początek z panoramą znad wody - wszystko bardzo ładnie aż do widoku drzewa, które mocno demaskuje płaskość i granice enva. -Light Bloom - miejscami za mocny, nieco razi. Szczególnie na lecącym pojeździe. To nie kwestia gustu - taki manieryzm jest niezbyt dobrze oceniany. Napisanie shadera jest ważne, ale odpowiednie zestrojenie ze sceną i sposób urzycia - jeszcze ważniejsze. -Muza - jak na mój gust zbyt "scenowa", przypomina mi to co było generowane na Amisi. Chociaż to akurat sprawa gustu a nie uwaga techniczna. -Trochę nie wykorzystany potencjał lightmap. Mając HDR, blooma i lightmapy można zrobić bardzo piękny efekt przepalenia i nie przegiąć z rozmyciem poza krawędziami. Poza tymi uwagami gratuluje ukończenia.
SOS.now.SKI Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Juz się ściągą - nie mogę sie doczekać jak to oblookam :) Ostatnio mam hopla na punkcie wszelkich demek(ftp scene.org - jest mocno molestowany ;) ) Screeny bardzo, bardzo mi się podobają - szczególnie ta ciepła kolorystyka :) Chciałbym kiedyś współpracować przy czymś takim...
w!e8 Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Planowana jest kolejna wersja Dema?Nie, a po co :) ? To już przeszłość, demo skończone i czas robić następne, lepsze. Jeżeli ktoś chce i ma troszke czasu i umiejętności, to in priv - bo "rekrutacja" do grupy grafików jest wiecznie otwarta ;) Pozdro
Ardeni Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Właśnie o następne demo mi chodziło. Spróbowałbym się , ale szkoda, ze czasu mam brak ostatnio... :/
therealremi Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 w!e8, masz jakiś nick na gamedev.pl albo gamedev.net?
Por@szek Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 A moze zamiast demka byscie jakiegos sensownego viewera zrobili? Z obsluga materialow wielotexturowych, normali, paralaxa ( moza nawet sie pokusicie o steep paralaxa :D) kolorowych specularow, incandence, volumetrykow realtimowych, z mozliwoscia importu sciezki animacji ( np, kamery po spline) i mozliwoscia zrzutu mpeg, avi albo zrodla na dysk,itd. Hmmm ?? :D Jakbyscie sie czegos takiego podjeli to nawet bym sie pokusil o zrobienie "prostych" modeli z materialami.
SOS.now.SKI Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Bardzo fajne demko - przyjemnie się oglądało i słuchało :) Kilka bugów zauważyłem(pixeloza niektórych textur, chyba cos z filtrowanie nie tak poszło, rozjechana tex w domku), ale pewnie była to kwestia sterow Ati. Na x1950pro tylko w scence z aniołem lekko spadł fps, ale to szczegół. Można się było lekko rozmarzyć... :)
w!e8 Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 A moze zamiast demka byscie jakiegos sensownego viewera zrobili? Z obsluga materialow wielotexturowych, normali, paralaxa ( moza nawet sie pokusicie o steep paralaxa :D) kolorowych specularow, incandence, volumetrykow realtimowych, z mozliwoscia importu sciezki animacji ( np, kamery po spline) i mozliwoscia zrzutu mpeg, avi albo zrodla na dysk,itd. Hmmm ?? :D Jakbyscie sie czegos takiego podjeli to nawet bym sie pokusil o zrobienie "prostych" modeli z materialami. narzedzie ktore to wykonuje - jest - taki real timowy viewer ;) ale na nic takiego Porasz nie licz ze zostanie udostepnione publicznie :P @all: Dzieki za komenty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się