Skocz do zawartości

Postać 3D: Kobieca twarz ...prawie koniec :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zawsze interesowało mnie tworzenie postaci i od kiedy zacząłem zabawę w 3d próbuję wydłubać jakąś postać. Najtrudniejsza jest twarz - ładna, kobieca twarz. Ostatnio zauważyłem że zaczęło mi wychodzić coś sensownego.

Najpierw modelowałem według referek Britnej :) później zmieniłem refki a w końcu próbowałem upodobnić ja do Keiry Knightely, ale podobieństwo nie jest ważne - liczy sie to żeby była to atrakcyjna twarz.

Topologię twarzy szczerze mówiąc "pożyczyłem" z czyjejś pracy i pozmieniałem trochę.

frontnk9.th.jpgbokyu5.th.jpgfront2no0.th.jpgfront3qb0.th.jpguchoce6.th.jpg

  • Odpowiedzi 214
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Fajnie że się podoba :)

Piotrek - chodzi ci o kąciki oczu? Poprawiłem to trochę i wcisnałem oczy lekko do czachy.

mrkrzysiek - możesz powiedzieć co konkretnie jest nie tak z oczami?

 

oczy01ml9.th.jpg

Napisano

mrkrzysiek - pomedytuje nad tą powieką

nielot - aż tak mało kobieca? Jeśli potrafisz powiedzieć dla czego to powiedz. Może zbyt koścista :) Może ta bedzie lepsza:

 

up01ox5.th.jpg

Napisano

Witam!!

oo jednak sie nie mylilem z kazdym upikiem jest coraz lepiej teraz to jest naprawde super :)

poprzedni update z postu #6 nie pasowala mi rzuchwa ogolnie dolne partie twarzy byly bardzo meskie :)

ale teraz jest naprawde rewelka oto chodzilo w dolnych partiach ladnie oj ladnie ;) teraz popracuj nad lukami brwiowymi(bardziej uwydatnij) ogolnie okolice oczu i krztalt glowy bo on daje duuzo :) ogladaj duzo modeli (ha modeli nie realnych) glow i poogladaj takze siatki choc pewnie ich setki widziales :)

Napisano

Łuki lepiej czy gorzej? Bo mam wrażenie że coś zepsułem, teraz wygląda jak podkur*** :) Chyba czacha nad łukami z boku za bardzo wystaje.

 

up02lukibrve7.th.jpg

 

No siatek już się naoglądałem chociaż nadal jestem ciekaw siatki jak widze fajny model. Teraz głównie patrzę na bryłę. Chyba lepiej jest kopiować naturę niż tych co kopiują naturę ;) Z wyjątkiem Stahlberga oczywiście :)

 

Zmieniłem rejon gdzie nos przechodzi w łuki brwiowe. Mam dwie wersje i nie wiem która lepsza.

 

up03lukibroy7.th.jpgup04lukibrta2.th.jpg

Napisano

Jest nieźle, ucho odstaje, ale to tylko prze tą wewnętrzną części tą fałdke zapomniałem jak to się fachowo nazywa, ona tam dziwnie wygina się na zewnątrz? oO zrównaj to tam , im bardziej schodzi w dół tym bardziej się powinna zlewać z uchem, usta słodkie , reszta trzyma się kupy , ogólnie robi dobre wrażenie.

Pozdrawiam Brumugun.

Napisano

Dzięki za odzew :) Z organiką na forum znacznie gorzej niż z samochodami, takie mam wrażenie. Trudniej o poradę.

 

brumugun - takie ucho gdzieś widziałem, chyba u J. Alby ale większość ludzi ma tak jak mówisz. Poprawię to na końcu. Nie wiem nawet czy będzie widać ucho na renderze, jeszcze nie mam pomysłu.

 

mrkrzysiek - z tym uchem chodzi ci o to samo powyżej czy coś jeszcze?

 

Zamierzam poprawić jeszcze oczy, nos i to miejsce pod nosem.

Pozdrawiam.

Napisano

lol, dzięki za proporcje bardzo się przydadzą :]

 

nielot - Nos wydawał mi się spoko ale jeszcze wszystko może się zmienić. Kształt głowy ci się nie podoba, a konkretnie? Chodzi o atrakcyjność czy anatomię? Bo mnie się podoba.

 

Gordy - masz rację że ideał nie istnieje bo każdy widzi to inaczej ale są twarze które wszyscy zgodni są nazwać atrakcyjnymi - dzięki proporcjom. Należy więc oceniać poprawność anatomiczną i proporcje w nawias biorąc stwierdzenia typu "nie podobaja mi się usta".

 

Mortom - no z materiałami będzie ciężko bo z teksturami nie miałem wiele wspólnego ale jak twarz wyjdzie ładna to będę mieć motywację :)

 

Ostatni updat powstał po analizie rysunków Loomisa - widać że pomogło. Nałożyłem maskę na model i okazało się że jestem bliżej celu niż myślałem. Twarz jest trochę za wąska ale tego się spodziewałem. Najbardziej martwią mnie oczy - cały czas nad nimi siedzę i nie jestem zadowolony :/

 

updat3proporcjeoa2.jpg

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Witam.

No i znów coś się ruszyło. Podłubałem i chyba jest lepiej. Przyznam się że mi się podoba :) Tylko że już kilka razy tak myślałem i zawsze coś zmieniałem. Cóż, kiedyś trzeba przestać. Myślę że ten moment powoli nadchodzi. Nadal widzę kilka rzeczy którymi muszę się zająć.

Co powiecie o "nowych" oczach i policzkach? Co z uszami, są ok?

 

updat4qh9.jpg

Napisano

sliczna sie robi ... juz nie moge sie doczekac pierwszych renderkow ... ;]

 

zamierzasz zrobic cala postac czy tylko glowe ?

 

pozdrawiam

Napisano

Dzięki :) Ja też chciałbym już zobaczyć rendery. Będzie sama głowa. W międzyczasie zacząłem robić ciałko ale to już będzie inna praca.

Napisano

Też mi się wydaje że oczy są z pogranicza realizmu ale te tutaj wyglądają chyba podobnie - http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=268961 a nie umniejszają realizmu czy naturalności postaci. Mnie się takie oczy podobają.

 

Uszy poprawię, obiecuję :). Wzorowałem się luźno na uszach Alby ale nie wiem czy one dziwnie wyglądają przez to że coś skopałem czy dla tego że uszy Alby wyglądają dość specyficznie.

 

uchohj8.jpg

 

Pozdrawiam.

Napisano

poprzestawiaj scatter radiusy w layerach. im wyzszysz tym mieksze cienie. u ciebie sa za male. sprawdz tez czy odchaczyles scatter indirect illumiantion. Radze uzyc innych swiatel niz skylight bo przy uzyciu tego wyglada jak wyglada.

pozdrawiam

Napisano

Dzięki wielkie Matti :) właśnie znalazłem tą samą radę na cgtalk. Moje radiusy były 0,315; 0,63; 0,63 pomnożyłem każdy x9 żeby były wyższe niż 3 i działa. Skylight został, jakoś nie przeszkadza.

Napisano

no to teraz jakas zacna texturke do tego zapodaj:) skylight nie przeszkadza ale lepszy efekt z innymi swiatlami bedzie. no ale rozumiem ze to tak testowo.

Napisano

Tak, na razie testuje jak to wygląda z sss. Muszę jeszcze poprawić wewnętrzne kąciki oczu i uszy. Postaram się zrobić to w ten weekend i jeśli wszystko będzie ok to jade z teksturami :)

Jest parę zmian, jak to wygląda? Źrenice w miarę ok?

 

updat5jx9.jpg

 

updat51vn4.jpg

Napisano

tekstura oczu nie jest zbyt ciekawa, przede wszystkim bialko w oku powinno nie byc calkiem biale ale z lekka zoltawe i kilka drobnych krwinek,

 

sss jest ok ale zobaczmy jak bedzie z teksturami, koniecznie musisz sterowac odbicia jakas mapka bo teraz jest jak z wosku i ogolnie za duzo odbic

Napisano

Dzieki Aniu, mam nadzieje ze bedziesz ze mna przy teksturowaniu :] Na razie zrobilem tylko tekstury zrenic, troche je wczoraj poprawilem.

Siatka ust dla adama i probne rzesy ze splajnow (sproboje jeszcze zwyklej tekstury).

 

ustazy3.jpg

updat61lt1.th.jpg

updat62kk9.th.jpg

Napisano

Dzieki, fajnie ze sie podoba :)

Poprawilem ucho, chyba jest juz dobrze. Jak nie to krzyczec. Nie jestem pewien czy miejsce laczenia ucha z glowa dobrze wyglada.

 

updat7ucholx7.jpg

Napisano

Czesc Twarz wygląda już bardzo fajnie, zacznij robić textrukę zobaczysz jak bedzie wyglądać,to może pomóć w nadawaniu cech twarzy,a pewne elementy siatki twarzy zawsze bedziesz mogł póżniej przesunąć. Powodzenia

Napisano

mi się wydaje że uszy tam gdzie sie zaczynają (złączają z głową) nie powinny tak wystawać, przejście powinno być gładsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności