Gomez Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Zawsze interesowało mnie tworzenie postaci i od kiedy zacząłem zabawę w 3d próbuję wydłubać jakąś postać. Najtrudniejsza jest twarz - ładna, kobieca twarz. Ostatnio zauważyłem że zaczęło mi wychodzić coś sensownego. Najpierw modelowałem według referek Britnej :) później zmieniłem refki a w końcu próbowałem upodobnić ja do Keiry Knightely, ale podobieństwo nie jest ważne - liczy sie to żeby była to atrakcyjna twarz. Topologię twarzy szczerze mówiąc "pożyczyłem" z czyjejś pracy i pozmieniałem trochę.
piotrek Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Oczy trochę "ostre", ale poza tym, bardzo ładnie. Pokaż jeszcze ucho, jeśli możesz.
Gomez Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 Pokazuję ucho. Jest inne niż w modelu bo jeszcze dzisiaj je poprawiałem.
mrkrzysiek Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 tylko oczy jakoś mi nie pasują reszta jest bardzo ładna
ReflectVision Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 wszystko fajne, ucho mi sie najbardziej podoba :)
Gomez Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 Fajnie że się podoba :) Piotrek - chodzi ci o kąciki oczu? Poprawiłem to trochę i wcisnałem oczy lekko do czachy. mrkrzysiek - możesz powiedzieć co konkretnie jest nie tak z oczami?
mrkrzysiek Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 górna powieka jakoś dziwnie wygląda, przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
nielot007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Witam!! do kobiety jeszcze malo podobna,choc nowy upik juz lepiej duzo lepiej jeszcze pare updateow i bedzie super :) ale glowka jako glowka bardzo fajna :)
Gomez Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 mrkrzysiek - pomedytuje nad tą powieką nielot - aż tak mało kobieca? Jeśli potrafisz powiedzieć dla czego to powiedz. Może zbyt koścista :) Może ta bedzie lepsza:
chveti Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Mi się wydaje, że jest kobieca - szczególnie po ostatnim updt. prócz tych ostrych powiek jest super. Pozdrawiam.
nielot007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Witam!! oo jednak sie nie mylilem z kazdym upikiem jest coraz lepiej teraz to jest naprawde super :) poprzedni update z postu #6 nie pasowala mi rzuchwa ogolnie dolne partie twarzy byly bardzo meskie :) ale teraz jest naprawde rewelka oto chodzilo w dolnych partiach ladnie oj ladnie ;) teraz popracuj nad lukami brwiowymi(bardziej uwydatnij) ogolnie okolice oczu i krztalt glowy bo on daje duuzo :) ogladaj duzo modeli (ha modeli nie realnych) glow i poogladaj takze siatki choc pewnie ich setki widziales :)
Gomez Napisano 22 Kwiecień 2007 Autor Napisano 22 Kwiecień 2007 Łuki lepiej czy gorzej? Bo mam wrażenie że coś zepsułem, teraz wygląda jak podkur*** :) Chyba czacha nad łukami z boku za bardzo wystaje. No siatek już się naoglądałem chociaż nadal jestem ciekaw siatki jak widze fajny model. Teraz głównie patrzę na bryłę. Chyba lepiej jest kopiować naturę niż tych co kopiują naturę ;) Z wyjątkiem Stahlberga oczywiście :) Zmieniłem rejon gdzie nos przechodzi w łuki brwiowe. Mam dwie wersje i nie wiem która lepsza.
Gomez Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 Nikt nie zagląda a ja dalej dłubie. Myślę że jest lepiej niż gorzej ;) Jeszcze 3000 updatów i koniec, uff...
brumugun Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Jest nieźle, ucho odstaje, ale to tylko prze tą wewnętrzną części tą fałdke zapomniałem jak to się fachowo nazywa, ona tam dziwnie wygina się na zewnątrz? oO zrównaj to tam , im bardziej schodzi w dół tym bardziej się powinna zlewać z uchem, usta słodkie , reszta trzyma się kupy , ogólnie robi dobre wrażenie. Pozdrawiam Brumugun.
Gomez Napisano 1 Maj 2007 Autor Napisano 1 Maj 2007 Dzięki za odzew :) Z organiką na forum znacznie gorzej niż z samochodami, takie mam wrażenie. Trudniej o poradę. brumugun - takie ucho gdzieś widziałem, chyba u J. Alby ale większość ludzi ma tak jak mówisz. Poprawię to na końcu. Nie wiem nawet czy będzie widać ucho na renderze, jeszcze nie mam pomysłu. mrkrzysiek - z tym uchem chodzi ci o to samo powyżej czy coś jeszcze? Zamierzam poprawić jeszcze oczy, nos i to miejsce pod nosem. Pozdrawiam.
..::Krzysiek M::.. Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 pełen podziw bardzo ładna twarz podoba mi się
Gomez Napisano 8 Maj 2007 Autor Napisano 8 Maj 2007 Dzięki Krzysiek. Kolejny postęp - mam nadzieję :) Poprawiłem oczy, nos, odstające uszy i kształt głowy.
nielot007 Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 WItam!! nie podoba mi sie krztalt glowy jakos dziwnie wyglada :) i nos tez dziwny taki jackson'owy :D
Gordy Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 Pamiętajcie, że mówimy o organice a nie ideale który nie istnieje.
brumugun Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 ja tam nie widze nic dziwnego w tym nosie , jest spoko
Mortom Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 no model spoko.... ale ciekaw jestem materiałów... szczególnie na tym etapie wychodzi piękno modelu. Pozdrawiam :)
KLICEK Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 slodka :) . jezeli chcesz uzyskac idealna twarz trzymaj sie schemtau, naloz go na fron w shiopie
Łukasz Jaskólski Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 To tak przy okazji wrzuce linki Wiecej na temat idealnych proporcji (zlotego podzialu): http://goldennumber.net/beauty.htm http://goldennumber.net/face.htm 1
Gomez Napisano 9 Maj 2007 Autor Napisano 9 Maj 2007 lol, dzięki za proporcje bardzo się przydadzą :] nielot - Nos wydawał mi się spoko ale jeszcze wszystko może się zmienić. Kształt głowy ci się nie podoba, a konkretnie? Chodzi o atrakcyjność czy anatomię? Bo mnie się podoba. Gordy - masz rację że ideał nie istnieje bo każdy widzi to inaczej ale są twarze które wszyscy zgodni są nazwać atrakcyjnymi - dzięki proporcjom. Należy więc oceniać poprawność anatomiczną i proporcje w nawias biorąc stwierdzenia typu "nie podobaja mi się usta". Mortom - no z materiałami będzie ciężko bo z teksturami nie miałem wiele wspólnego ale jak twarz wyjdzie ładna to będę mieć motywację :) Ostatni updat powstał po analizie rysunków Loomisa - widać że pomogło. Nałożyłem maskę na model i okazało się że jestem bliżej celu niż myślałem. Twarz jest trochę za wąska ale tego się spodziewałem. Najbardziej martwią mnie oczy - cały czas nad nimi siedzę i nie jestem zadowolony :/ Pozdrawiam :)
Gomez Napisano 12 Maj 2007 Autor Napisano 12 Maj 2007 Witam. No i znów coś się ruszyło. Podłubałem i chyba jest lepiej. Przyznam się że mi się podoba :) Tylko że już kilka razy tak myślałem i zawsze coś zmieniałem. Cóż, kiedyś trzeba przestać. Myślę że ten moment powoli nadchodzi. Nadal widzę kilka rzeczy którymi muszę się zająć. Co powiecie o "nowych" oczach i policzkach? Co z uszami, są ok?
QbisieQ Napisano 12 Maj 2007 Napisano 12 Maj 2007 Jak dla mnie oczy są super ! :) Całość prezentuje się chyba dobrze (anatomia) Prcuj dalej może wyjść naprawdę ładnie :-)
zipper Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 sliczna sie robi ... juz nie moge sie doczekac pierwszych renderkow ... ;] zamierzasz zrobic cala postac czy tylko glowe ? pozdrawiam
Gomez Napisano 14 Maj 2007 Autor Napisano 14 Maj 2007 Dzięki :) Ja też chciałbym już zobaczyć rendery. Będzie sama głowa. W międzyczasie zacząłem robić ciałko ale to już będzie inna praca.
Ania Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 pokażno ucho od boku, coś na dole dziwnie wygląda ale reszta bardzo ładna
adam_m Napisano 14 Maj 2007 Napisano 14 Maj 2007 Oczka troche jak z fantazy ale za to usta piękne. Dolna część ucha do poprawy.
Gomez Napisano 14 Maj 2007 Autor Napisano 14 Maj 2007 Też mi się wydaje że oczy są z pogranicza realizmu ale te tutaj wyglądają chyba podobnie - http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=43&t=268961 a nie umniejszają realizmu czy naturalności postaci. Mnie się takie oczy podobają. Uszy poprawię, obiecuję :). Wzorowałem się luźno na uszach Alby ale nie wiem czy one dziwnie wyglądają przez to że coś skopałem czy dla tego że uszy Alby wyglądają dość specyficznie. Pozdrawiam.
Gomez Napisano 18 Maj 2007 Autor Napisano 18 Maj 2007 Mam problem z renderem - help :) SSS Fast Skin, skylight, FG domyślne (preset).
Gomez Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Fajnie, no to nie jestem sam. Jak coś wymyślę to dam ci znać.
Matti Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 poprzestawiaj scatter radiusy w layerach. im wyzszysz tym mieksze cienie. u ciebie sa za male. sprawdz tez czy odchaczyles scatter indirect illumiantion. Radze uzyc innych swiatel niz skylight bo przy uzyciu tego wyglada jak wyglada. pozdrawiam
Gomez Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Dzięki wielkie Matti :) właśnie znalazłem tą samą radę na cgtalk. Moje radiusy były 0,315; 0,63; 0,63 pomnożyłem każdy x9 żeby były wyższe niż 3 i działa. Skylight został, jakoś nie przeszkadza.
Matti Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 no to teraz jakas zacna texturke do tego zapodaj:) skylight nie przeszkadza ale lepszy efekt z innymi swiatlami bedzie. no ale rozumiem ze to tak testowo.
Gomez Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Tak, na razie testuje jak to wygląda z sss. Muszę jeszcze poprawić wewnętrzne kąciki oczu i uszy. Postaram się zrobić to w ten weekend i jeśli wszystko będzie ok to jade z teksturami :) Jest parę zmian, jak to wygląda? Źrenice w miarę ok?
adam_m Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 No jak ładnie. Pokaż powiększoną siatkę ust, jak możesz.
Ania Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 tekstura oczu nie jest zbyt ciekawa, przede wszystkim bialko w oku powinno nie byc calkiem biale ale z lekka zoltawe i kilka drobnych krwinek, sss jest ok ale zobaczmy jak bedzie z teksturami, koniecznie musisz sterowac odbicia jakas mapka bo teraz jest jak z wosku i ogolnie za duzo odbic
Gomez Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 Dzieki Aniu, mam nadzieje ze bedziesz ze mna przy teksturowaniu :] Na razie zrobilem tylko tekstury zrenic, troche je wczoraj poprawilem. Siatka ust dla adama i probne rzesy ze splajnow (sproboje jeszcze zwyklej tekstury).
zipper Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 omg ... shes soo sexy :) pieknie ci to wychodzi ... az sie tu milo zaglada jak cie takie oczka witaja ;] pozdrawiam
Gomez Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 Dzieki, fajnie ze sie podoba :) Poprawilem ucho, chyba jest juz dobrze. Jak nie to krzyczec. Nie jestem pewien czy miejsce laczenia ucha z glowa dobrze wyglada.
Sebastian Ozga Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Wspaniały model, ale mam wrażenie, że zagłębienie między ustami a nosem jest troszkę za głębokie, ale może to kwestia gustu :)
Master Kiełbaster Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 spojówki i okolice daj trochę do tyłu a zewnętrzne kąciki oczu to przodu. chiba. :P
Sebastian Ozga Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Na prawdę gratuluję, od jakiegoś czasu też podjąłem się podobnemu wyzwaniu, ale do takiego efektu jeszcze mi daleko.
Gość pbx Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 Czesc Twarz wygląda już bardzo fajnie, zacznij robić textrukę zobaczysz jak bedzie wyglądać,to może pomóć w nadawaniu cech twarzy,a pewne elementy siatki twarzy zawsze bedziesz mogł póżniej przesunąć. Powodzenia
Ania Napisano 21 Maj 2007 Napisano 21 Maj 2007 mi się wydaje że uszy tam gdzie sie zaczynają (złączają z głową) nie powinny tak wystawać, przejście powinno być gładsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się