Napisano 17 Maj 200717 l hmm, juz dawno powininenem sie zabrac za zbrusha, no ale jakos zawsze to bokiem przechodzilo (a to jakas robota, albo wypalenie ogolne samym maxem), ale ostatnio (tj wczoraj) wkoncu sie zabralem za zbrusha.., znalazlem jakas stara glowke smoka i postanowilem ja lekko stuningowac, i od razu rodzi mi sie wiele pytan, sama glowka jest podzielona do lvlu 6stego. niby siatki jest duzo zeby robic detale ale niebardzo rozumiem jak je sie robi, to co zrobilem to tylko metoda prob i bledow, z tego co do tej pory rozumiem w programie to mater projection jest wlasnie do robienia detali, tez rozumiem ze przy master proj. mozna robic te detale albo na teksturze (ktora swoja droga nie mam pojecia czy da sie w samym zbrushu jakos po ludzku zamapowac), lub dodawac na siatce. to co zrobilem teraz to jakies pierdoly na siatce, ale to chyba nie toco powinno byc:P, tj mysle ze powinno sie je dodawac na teksturze, ale mam problem bo nie wymyslilem jak zrobic zeby ta tekstura byla widoczna po wyjsciu z master projection.. w kazdym badz razie, jak ktos ma jakis porzadny tutorial na temat sculptingu.. milo by bylo ;). ps. przekopalem juz sporo stron, albo na nich nie ma nic konkretnego albo linki do tutoriali juz nie dzialaja (nawet tutaj na max3d.pl =( ), ew. ktos ma czas (duuuzo) na zameczanie pytaniami?;D tutaj zrzuta z zbrusha (zbrush ma jakis render?;P)
Napisano 17 Maj 200717 l zrzuta z zbrusha (zbrush ma jakis render?;P) Zakładka Render-podstawowe ustawienie- włącz Shadows ,Depth Cue i Best
Napisano 17 Maj 200717 l Zakładka Render-podstawowe ustawienie- włącz Shadows ,Depth Cue i Best A później document ->export:p
Napisano 17 Maj 200717 l Wchodzisz za szybko w detal (jak te grudki), trzeba jakoś zdefiniowaćwcześniej bryłe już od najmniejszych podziałów siatki , to nic że troche rozpikselowana siata będzie na tym poziomie, przypomina mi trochę krokodyla ten smok , można by pójść w tym kierunku, czemu nie, tylko troche bardziej łuski zarysować, polecam żelazny zestaw tutoriali Klicka o zbrushu (modelowanie aliena), jest bardzo dobry i mi bardzo pomógł, dobrze jest tez zaopatrzyc się w zestaw rozszerzen pluginów, jak menedżery do alpha map , sampli tekstur, zmappera, zapplinka ( zrzuca się w projection master to co jest na ekranie i można to podmalować w photoshopie, i z powrotem do zbrusha, dobre do kopiowania tekstury na drugą strone modelu) , jak byś chciał ,to mam tam jakieś zdjęcia figurek smoków, to co można stworzyć w zbrushu i do tego w jakim czasie to prawdziwe szaleństwo ;) . Kurde żeby się już móc bawić w miare swobodnie, to trzeba mieć te 2 giga ramu, ja mam 1 giga i chciałbym więcej wycisnąć detali, i nieda rady. (bumpem się ratuje)
Napisano 17 Maj 200717 l Autor dzieki ;), a zmappera mam, a jakis link dzialajcy do tych tutoriali?:D
Napisano 17 Maj 200717 l brumugun-to trzeba mieć te 2 giga ramu, ja mam 1 giga i chciałbym więcej wycisnąć detali, i2 giga ramu na pewno się przyda ja mam 1gb i obrabiam obiekty do 5mln poly max ,bezpieczna praca to modele do 3 mln poly :) ,wszystko zależy od techniki pracy. Przy tak gęstej siatce nigdy nie pracuję na całym modelu tylko na fragmencie waga tych fragmentów nie przekracza 500 tyś poly można wtedy w miarę swobodnie pracować nawet z 1gb ramu.
Napisano 18 Maj 200717 l nie no ja też pracuje tylko na części obiektu, ale poprostu krzyczy że nie ma wystarczającej ilości pamięci , coś tam preferences, mam tam ustawione na 1024 , ;/ , ostanio model mi się zatrzymał na 800 tys poly i nie da rady divide'a zrobic , łeee :)
Napisano 18 Maj 200717 l Ustawienia mam takie jak na obrazku podawał je kiedyś Klicek , 5 990 400 poly program zwalnia ,ale można jeszcze na nim pracować , najlepiej nie przekraczać 3 mln poly.
Napisano 28 Maj 200717 l Autor hehe, poogladalem tutoriale made by klicek (wielkie dzieki za nie:)) i troche przerobielm smoczka;P
Napisano 28 Maj 200717 l Troche przerobiony smoczek git! Ciekawy pomysł z tym zębem z żuchwy zachodzącym na górną szczene.
Napisano 28 Maj 200717 l Milusi. Co to za rasa? .....nordycka psiakrew :D te bable sam robiles czy za pomoca alfy ?
Napisano 28 Maj 200717 l Autor probowalem alfa ale nie wychodzilo to co chcialem to recznie pojechalem, nawet calkeim szybko je sie robi:D
Napisano 28 Maj 200717 l Autor kolejny odkopany stary model na dysku:D w sumie tak sie tylko tym bawilem :) ale chyba nie wyszlo najgorzej
Napisano 29 Maj 200717 l szczególnie okolice rzuchwy... już chciałem zrobić czwarte podejście do ZB a tu patrzę i widzę screen z interfaceu :/ chyba się jeszcze wstrzymam :P
Napisano 29 Maj 200717 l Master Kielbaster teraz masz takie same szanse jak inni bo wszystko pozmieniali i nikt nie wie gdzie co jest :|
Napisano 29 Maj 200717 l Autor napackane bo sie troche przypalil.. i ogolnie kwasem dostal po twarzy, to z konceptu do fallouta jakiegos starego bylo robione :D
Napisano 29 Maj 200717 l Autor tutaj kolejna taka pracka, gdzies znalazlem jakiegos concept arta na dysku.. to zrobilem;)
Napisano 29 Maj 200717 l Autor thnx chyba zrobie calego, problem w tym ze nie wiem jak laczyc siatke w zbrushu.. da sie wogole?:D bo musialbym dorobic w maxie korpus.. tylko hmz.. a moze nie laczyc? dac to pod jakas "obroza" czy cus?
Napisano 29 Maj 200717 l Da sie w Z3. Widzialem jak koles robil dwa obiekty, potem retopologia i projekcja detali na nowa siatke.
Napisano 30 Maj 200717 l Autor hmz, no dobra, sprobuje metoda prob i bledow dolaczyc korpus do glowy.. nawet nie laczac siatek byleby miec 2 obiekty.. i tak nie mam pojecia jak to zrobie narazie;) tutaj z inego ujecia:
Napisano 30 Maj 200717 l a z tym czerwonym shaderem standardowym ktorego wszyscy używaja procz ciebie z tego ujecia http://uncle.magma-net.pl/zbrush/piesek5.jpg plis :D
Napisano 30 Maj 200717 l o masakra :D !!!! takie skriny w następnej kolesjnosci prosze :D Dzieki - Uncle jak dojdziesz do tego jak to połączyc z korpusem to weź się podziel wiedzą :) Takie obrazki sprawiają że aż chce się spróbowac tego softu.
Napisano 30 Maj 200717 l Ja też muszę się w końcu przełamać :) To może być ciekawe doświadczenie :) :P
Napisano 31 Maj 200717 l Ładne, ja bym tylko coś z tym okiem zrobił bo wygląda na takie, ni wypiął ni przypiął.
Napisano 31 Maj 200717 l bardzo ladnie, ale nad tym okiem to faktycznie moglbys popracowac jescze, niewiem jak masz na koncepcie ale moze dorob mu jakis pancerz, luski albo cos w tym stylu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto