Skocz do zawartości

Model 3D: uncle vs. zbrush


uncle

Rekomendowane odpowiedzi

hmm, juz dawno powininenem sie zabrac za zbrusha, no ale jakos zawsze to bokiem przechodzilo (a to jakas robota, albo wypalenie ogolne samym maxem), ale ostatnio (tj wczoraj) wkoncu sie zabralem za zbrusha.., znalazlem jakas stara glowke smoka i postanowilem ja lekko stuningowac,

 

i od razu rodzi mi sie wiele pytan, sama glowka jest podzielona do lvlu 6stego.

 

niby siatki jest duzo zeby robic detale ale niebardzo rozumiem jak je sie robi, to co zrobilem to tylko metoda prob i bledow,

z tego co do tej pory rozumiem w programie to mater projection jest wlasnie do robienia detali,

tez rozumiem ze przy master proj. mozna robic te detale albo na teksturze (ktora swoja droga nie mam pojecia czy da sie w samym zbrushu jakos po ludzku zamapowac), lub dodawac na siatce.

 

to co zrobilem teraz to jakies pierdoly na siatce, ale to chyba nie toco powinno byc:P, tj mysle ze powinno sie je dodawac na teksturze, ale mam problem bo nie wymyslilem jak zrobic zeby ta tekstura byla widoczna po wyjsciu z master projection..

 

w kazdym badz razie, jak ktos ma jakis porzadny tutorial na temat sculptingu.. milo by bylo ;).

 

ps. przekopalem juz sporo stron, albo na nich nie ma nic konkretnego albo linki do tutoriali juz nie dzialaja (nawet tutaj na max3d.pl =( ), ew. ktos ma czas (duuuzo) na zameczanie pytaniami?;D

 

tutaj zrzuta z zbrusha (zbrush ma jakis render?;P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wchodzisz za szybko w detal (jak te grudki), trzeba jakoś zdefiniowaćwcześniej bryłe już od najmniejszych podziałów siatki , to nic że troche rozpikselowana siata będzie na tym poziomie, przypomina mi trochę krokodyla ten smok , można by pójść w tym kierunku, czemu nie, tylko troche bardziej łuski zarysować, polecam żelazny zestaw tutoriali Klicka o zbrushu (modelowanie aliena), jest bardzo dobry i mi bardzo pomógł, dobrze jest tez zaopatrzyc się w zestaw rozszerzen pluginów, jak menedżery do alpha map , sampli tekstur, zmappera, zapplinka ( zrzuca się w projection master to co jest na ekranie i można to podmalować w photoshopie, i z powrotem do zbrusha, dobre do kopiowania tekstury na drugą strone modelu) , jak byś chciał ,to mam tam jakieś zdjęcia figurek smoków, to co można stworzyć w zbrushu i do tego w jakim czasie to prawdziwe szaleństwo ;) . Kurde żeby się już móc bawić w miare swobodnie, to trzeba mieć te 2 giga ramu, ja mam 1 giga i chciałbym więcej wycisnąć detali, i nieda rady. (bumpem się ratuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brumugun-to trzeba mieć te 2 giga ramu, ja mam 1 giga i chciałbym więcej wycisnąć detali, i
2 giga ramu na pewno się przyda ja mam 1gb i obrabiam obiekty do 5mln poly max ,bezpieczna praca to modele do 3 mln poly :) ,wszystko zależy od techniki pracy.

 

Przy tak gęstej siatce nigdy nie pracuję na całym modelu tylko na fragmencie waga tych fragmentów nie przekracza 500 tyś poly można wtedy w miarę swobodnie pracować nawet z 1gb ramu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ja też pracuje tylko na części obiektu, ale poprostu krzyczy że nie ma wystarczającej ilości pamięci , coś tam preferences, mam tam ustawione na 1024 , ;/ , ostanio model mi się zatrzymał na 800 tys poly i nie da rady divide'a zrobic , łeee :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thnx

chyba zrobie calego, problem w tym ze nie wiem jak laczyc siatke w zbrushu.. da sie wogole?:D bo musialbym dorobic w maxie korpus.. tylko hmz.. a moze nie laczyc? dac to pod jakas "obroza" czy cus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmz, no dobra, sprobuje metoda prob i bledow dolaczyc korpus do glowy.. nawet nie laczac siatek byleby miec 2 obiekty.. i tak nie mam pojecia jak to zrobie narazie;)

 

tutaj z inego ujecia:

piesek6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o masakra :D !!!! takie skriny w następnej kolesjnosci prosze :D Dzieki - Uncle jak dojdziesz do tego jak to połączyc z korpusem to weź się podziel wiedzą :)

 

Takie obrazki sprawiają że aż chce się spróbowac tego softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Ja też muszę się w końcu przełamać :) To może być ciekawe doświadczenie :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności