uncle Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 hmm, juz dawno powininenem sie zabrac za zbrusha, no ale jakos zawsze to bokiem przechodzilo (a to jakas robota, albo wypalenie ogolne samym maxem), ale ostatnio (tj wczoraj) wkoncu sie zabralem za zbrusha.., znalazlem jakas stara glowke smoka i postanowilem ja lekko stuningowac, i od razu rodzi mi sie wiele pytan, sama glowka jest podzielona do lvlu 6stego. niby siatki jest duzo zeby robic detale ale niebardzo rozumiem jak je sie robi, to co zrobilem to tylko metoda prob i bledow, z tego co do tej pory rozumiem w programie to mater projection jest wlasnie do robienia detali, tez rozumiem ze przy master proj. mozna robic te detale albo na teksturze (ktora swoja droga nie mam pojecia czy da sie w samym zbrushu jakos po ludzku zamapowac), lub dodawac na siatce. to co zrobilem teraz to jakies pierdoly na siatce, ale to chyba nie toco powinno byc:P, tj mysle ze powinno sie je dodawac na teksturze, ale mam problem bo nie wymyslilem jak zrobic zeby ta tekstura byla widoczna po wyjsciu z master projection.. w kazdym badz razie, jak ktos ma jakis porzadny tutorial na temat sculptingu.. milo by bylo ;). ps. przekopalem juz sporo stron, albo na nich nie ma nic konkretnego albo linki do tutoriali juz nie dzialaja (nawet tutaj na max3d.pl =( ), ew. ktos ma czas (duuuzo) na zameczanie pytaniami?;D tutaj zrzuta z zbrusha (zbrush ma jakis render?;P)
zeet Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 zrzuta z zbrusha (zbrush ma jakis render?;P) Zakładka Render-podstawowe ustawienie- włącz Shadows ,Depth Cue i Best
Levus Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 Zakładka Render-podstawowe ustawienie- włącz Shadows ,Depth Cue i Best A później document ->export:p
brumugun Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 Wchodzisz za szybko w detal (jak te grudki), trzeba jakoś zdefiniowaćwcześniej bryłe już od najmniejszych podziałów siatki , to nic że troche rozpikselowana siata będzie na tym poziomie, przypomina mi trochę krokodyla ten smok , można by pójść w tym kierunku, czemu nie, tylko troche bardziej łuski zarysować, polecam żelazny zestaw tutoriali Klicka o zbrushu (modelowanie aliena), jest bardzo dobry i mi bardzo pomógł, dobrze jest tez zaopatrzyc się w zestaw rozszerzen pluginów, jak menedżery do alpha map , sampli tekstur, zmappera, zapplinka ( zrzuca się w projection master to co jest na ekranie i można to podmalować w photoshopie, i z powrotem do zbrusha, dobre do kopiowania tekstury na drugą strone modelu) , jak byś chciał ,to mam tam jakieś zdjęcia figurek smoków, to co można stworzyć w zbrushu i do tego w jakim czasie to prawdziwe szaleństwo ;) . Kurde żeby się już móc bawić w miare swobodnie, to trzeba mieć te 2 giga ramu, ja mam 1 giga i chciałbym więcej wycisnąć detali, i nieda rady. (bumpem się ratuje)
uncle Napisano 17 Maj 2007 Autor Napisano 17 Maj 2007 dzieki ;), a zmappera mam, a jakis link dzialajcy do tych tutoriali?:D
zeet Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 brumugun-to trzeba mieć te 2 giga ramu, ja mam 1 giga i chciałbym więcej wycisnąć detali, i2 giga ramu na pewno się przyda ja mam 1gb i obrabiam obiekty do 5mln poly max ,bezpieczna praca to modele do 3 mln poly :) ,wszystko zależy od techniki pracy. Przy tak gęstej siatce nigdy nie pracuję na całym modelu tylko na fragmencie waga tych fragmentów nie przekracza 500 tyś poly można wtedy w miarę swobodnie pracować nawet z 1gb ramu.
brumugun Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 nie no ja też pracuje tylko na części obiektu, ale poprostu krzyczy że nie ma wystarczającej ilości pamięci , coś tam preferences, mam tam ustawione na 1024 , ;/ , ostanio model mi się zatrzymał na 800 tys poly i nie da rady divide'a zrobic , łeee :)
zeet Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Ustawienia mam takie jak na obrazku podawał je kiedyś Klicek , 5 990 400 poly program zwalnia ,ale można jeszcze na nim pracować , najlepiej nie przekraczać 3 mln poly.
3grosze Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Wygląda jakby pokazywał F*** You;D to samo mi od razu przyszło na myśl :]
uncle Napisano 28 Maj 2007 Autor Napisano 28 Maj 2007 hehe, poogladalem tutoriale made by klicek (wielkie dzieki za nie:)) i troche przerobielm smoczka;P
CzAk1 Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Troche przerobiony smoczek git! Ciekawy pomysł z tym zębem z żuchwy zachodzącym na górną szczene.
nielot007 Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Milusi. Co to za rasa? .....nordycka psiakrew :D te bable sam robiles czy za pomoca alfy ?
uncle Napisano 28 Maj 2007 Autor Napisano 28 Maj 2007 probowalem alfa ale nie wychodzilo to co chcialem to recznie pojechalem, nawet calkeim szybko je sie robi:D
Reanimator Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 Detalem skutecznie przykryles..khm.. słabości ogolnej formy :)
uncle Napisano 28 Maj 2007 Autor Napisano 28 Maj 2007 kolejny odkopany stary model na dysku:D w sumie tak sie tylko tym bawilem :) ale chyba nie wyszlo najgorzej
Master Kiełbaster Napisano 29 Maj 2007 Napisano 29 Maj 2007 szczególnie okolice rzuchwy... już chciałem zrobić czwarte podejście do ZB a tu patrzę i widzę screen z interfaceu :/ chyba się jeszcze wstrzymam :P
Gomez Napisano 29 Maj 2007 Napisano 29 Maj 2007 Master Kielbaster teraz masz takie same szanse jak inni bo wszystko pozmieniali i nikt nie wie gdzie co jest :|
uncle Napisano 29 Maj 2007 Autor Napisano 29 Maj 2007 napackane bo sie troche przypalil.. i ogolnie kwasem dostal po twarzy, to z konceptu do fallouta jakiegos starego bylo robione :D
uncle Napisano 29 Maj 2007 Autor Napisano 29 Maj 2007 tutaj kolejna taka pracka, gdzies znalazlem jakiegos concept arta na dysku.. to zrobilem;)
uncle Napisano 29 Maj 2007 Autor Napisano 29 Maj 2007 thnx chyba zrobie calego, problem w tym ze nie wiem jak laczyc siatke w zbrushu.. da sie wogole?:D bo musialbym dorobic w maxie korpus.. tylko hmz.. a moze nie laczyc? dac to pod jakas "obroza" czy cus?
Gomez Napisano 29 Maj 2007 Napisano 29 Maj 2007 Da sie w Z3. Widzialem jak koles robil dwa obiekty, potem retopologia i projekcja detali na nowa siatke.
uncle Napisano 30 Maj 2007 Autor Napisano 30 Maj 2007 hmz, no dobra, sprobuje metoda prob i bledow dolaczyc korpus do glowy.. nawet nie laczac siatek byleby miec 2 obiekty.. i tak nie mam pojecia jak to zrobie narazie;) tutaj z inego ujecia:
Hindus Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 a z tym czerwonym shaderem standardowym ktorego wszyscy używaja procz ciebie z tego ujecia http://uncle.magma-net.pl/zbrush/piesek5.jpg plis :D
Hindus Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 o masakra :D !!!! takie skriny w następnej kolesjnosci prosze :D Dzieki - Uncle jak dojdziesz do tego jak to połączyc z korpusem to weź się podziel wiedzą :) Takie obrazki sprawiają że aż chce się spróbowac tego softu.
Gość User190 Napisano 30 Maj 2007 Napisano 30 Maj 2007 Ja też muszę się w końcu przełamać :) To może być ciekawe doświadczenie :) :P
kubi Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 Ładne, ja bym tylko coś z tym okiem zrobił bo wygląda na takie, ni wypiął ni przypiął.
Adek_CG Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 bardzo ladnie, ale nad tym okiem to faktycznie moglbys popracowac jescze, niewiem jak masz na koncepcie ale moze dorob mu jakis pancerz, luski albo cos w tym stylu
uncle Napisano 1 Czerwiec 2007 Autor Napisano 1 Czerwiec 2007 moze jeszcze wroce do tej glowki, thnx za komenty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się