Badyl Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 czesc bedzie to model modelu zaglowca wykonanego w tzw. konwencji admiralicji. tu pare fotek dla ciekawskich o co chodzi: http://www.old.modelarstwo.org.pl/szkutnicze/galeria/inni/74gunship/74gunship.jpg http://www.sailtexas.com/boydnapiermodel.jpeg http://www.makingthemodernworld.org.uk/stories/enlightenment_and_measurement/01.ST.06/img/IM.0103_zl.jpg chodzi o to, ze zebra, czyli wregi sa odkryte i ukazuja wnetrze okretu itd// tyle dzis zrobilem, wiadomo niewiele i jeszcze same powyginane boxy, ale posowalem vertexy cale popoludnie ;) pozdrawiam! 1
FF Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 Będzie na co popatrzeć, fajnie że modelujesz łączenia wszystkich elementów a nie zostawiasz na teksturę. Powiedzenie i dużo cierpliwości w dzierganiu wnętrza!
Endriu_M Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 Model piękny! Powodzenia! A tak przy okazji jaki to typ żaglowca?
Yaro16 Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 zapowiada sie bardzo fajny model, żeby Ci tylko komp wytrzymal pozdr. i czekam na więcej
Badyl Napisano 1 Czerwiec 2007 Autor Napisano 1 Czerwiec 2007 hejo endriu, wzoruje sie na planach rekonstrukcji brytyjskiej 36-dzialowej fregaty, zbudowanej w 1757 roku. tu mozna znalezc pelna dokumentacje: http://txspace.tamu.edu/bitstream/1969.1/3765/1/etd-tamu-2006A-ANTH-Flynn.pdf tez mam nadzieje, ze stary rzech wyciagnie. dzisiaj albo bede teksturowal to, co mam, albo zaczne myslec jak wykreslac kolejne wregi :) pozdro!
Pinki Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 Piekne.. po prostu piekne ;( :D:D czekam na dalsze rendery. Narazie nie wiele mozna ocenic. Obys nie odpuscil ;) Pozdro !!
Touch Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 Nie za szybko na tekstury?;) Patrząc na ogrom pracy jaki Cię czeka to może Ci w takim trybie zabraknąć zapału, hehe:) Ale każdy pracuje jak lubi, więc się już nie czepiam. Pozdrawiam i będę zaglądał;)
kliment woroszyłow Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 Nooo..Badyl ruszył dupsko wreszcie:) sądząc po tym co juz widać kolejny raz podnosisz poprzeczke...fajnie:)
Ania Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 ładnie ładnie zawsze tak teksturujesz od razu?
Badyl Napisano 2 Czerwiec 2007 Autor Napisano 2 Czerwiec 2007 dzieki dzieki :) teksturuje na bierzaco bo juz nieraz widzialem boskie modele, ktore nigdy nie zostaly oteksturowane bo zabraklo wlasnie checi... a tak wszystko dzieje sie naraz i wyglada ladniej niz goly model (szkoda, ze nie modelka ;p) stepka jest gotowa, ale nie bede robil na razie renderow. wzialem sie za wregi
Gość George82 Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 wszystko piknie... Tylko powiedz mi jaki masz plan na wykonanie poszycia... Bedziesz recznie dechy modelowal? Jezeli tak, to zdradz sposob.. ;)
ReflectVision Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 wszystko piknie... Tylko powiedz mi jaki masz plan na wykonanie poszycia... Bedziesz recznie dechy modelowal? Jezeli tak, to zdradz sposob.. ;) wregi czy jak to sie nazywa zrobic ze splinow tak jak wyzej na obrazku a potem pociac cutem albo quick slicem i nadac grubosc :) jest wiele sposobow
Badyl Napisano 2 Czerwiec 2007 Autor Napisano 2 Czerwiec 2007 w sumie nie zastanawialem sie jeszcze nad poszyciem, w zasadzie nie bedzie go za wiele, to nawet recznie deski mozna by wymodelowac (: wrega nr 1 wystrugana i wsadzona tam gdzie trzeba;
piksar Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 podoba mnie się (cytat oryginalny) masz moje błogosławieństwo
FF Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Już jakiś czas temu postanowiłem że bede teksturował od razu podczas modelowania, mam nadzieje ze to sie sprawdza. Drewno wygląda trochę jak okleina na meblach, wiem że to model modelu ale trochę za gładkie jak dla mnie. A tak poza tym to cud miód.
Gość George82 Napisano 2 Czerwiec 2007 Napisano 2 Czerwiec 2007 Ja probuje modelowac dechy recznie, ale mi to za bardzo isc nie chce....:/ Moje doswiadczenia z poszyciem (nie bijcie, cały czas sie uczę...;): 1. Plane -> edit poly -> shell -> smooth; Byłoby dobrze, gdyby na większych katach kadłuba nie gubiły "płynności" w sensie, ze powstają nieładne kanty na załamaniach. 2. Plane -> edit poly -> shell -> edit poly -> turbosmooth; Wyglądają bardzo ładnie, ale jest to okropnie pamięciożerne. Przy takiej ilości poly na samym kadłubie, to raczej do końca modelu bym nie pociągnął. 3. Line -> shell; wierzchołki zachowują sie bardzo niesfornie, ciężko jest to kontrolować. Chodzi głownie o miejsca połączeń pomiędzy poszczególnymi deskami. Dlatego bardzo jestem ciekaw w jaki sposób podejdziesz do tematu i może przy okazji byś mnie oświecił...:) Sorry, za offtop :) Dobry pomysł z teksturkami na początku - przyjemne z pożytecznym...;) Bardzo ładnie Ci idzie, będę kibicował. Pozdrawiam!
Badyl Napisano 2 Czerwiec 2007 Autor Napisano 2 Czerwiec 2007 w tych stateczkach co robilem do tej pory z calymi kadlubami to trzasakalem kadluby po prostu na podstaiwe planow. bierzesz przekroj poprzeczny, wregi i jedziesz editable poly kolejne segmenty. sprawdzasz tylko odleglosci miedzy wregami, a sam kadlub budujesz polymodelingiem dodajac kolejne edgeloopy jako kolejne wregi. nie wiem czy da sie ten moj belkot zrozumiec, ale nie mam zadnych screenow ani nic... po prostu rob polowke kadluba a siatke rozkladaj na kolejnych wregach, no cos w tym stylu aha i na koniec meshsmooth, chyba ze robisz low poly
Badyl Napisano 3 Czerwiec 2007 Autor Napisano 3 Czerwiec 2007 dzieki 3 są na miejscu, pozostaje jeszcze jakies 24
Yaro16 Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 modelowanie cudne,a ja już nie mogę sie doczekać finishu
Gavreel Napisano 3 Czerwiec 2007 Napisano 3 Czerwiec 2007 nie no świr :D I kto to mówi. Ale zgadzam się :)
RK Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 Dość grube wręgi jak na model admiralicji, neh ? Śliczna stewa- trochę może za czysta jak na "realistyczną" ale skoro i tak jedziesz w "model" to nie będzie przeszkadzała. Trzymam kciuki.
DraB Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 No fajnie, fajnie. Zobaczę czy dotrwasz 0o Pokaż no teksturkę drewna jesli mozesz. Bo właśnie takiej mi teraz trzeba ;]
Badyl Napisano 4 Czerwiec 2007 Autor Napisano 4 Czerwiec 2007 dzieki chopaki ;) RK - moze faktycznie sa troszke zbyt grube, ale niewiele. grubosc wzialem z planow, gdzie ukazane sa glowne wregi (czyli te podwojne) i wregi wypelniajace (pojedyncze). postanowilem robic tylko te podwojne i zrezygnowac tez z wreg ustawianych pod katem przy stewach dziobowych i rufowej. sam sie przyznaje, ze upraszczam, ale gdyby ktos kto sie zna, np. Ty, nie zwrocil uwagi, to nikt by nawet nie zauwazyl ;) Drab - tekstury jakie uzylem to jedna gruszka i jedna wisnia. wpisz w google image pearwood albo cherrywood i wyskocza. rozne odcienie uzyskuje przez zmiane w mapie diffuse w output cyferki w rgb level. pozdro!
mort Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 jak narazie naprawdę słodziutkie :) sam myślałem żeby jakiś okręt wymodelować ale zazwyczaj sobie darowałem gdy przypominam sobie że wszystkie liy musiałbym wymodelować, a nie mam pojęcia co jak i gdzie :/ apropos drewna to czy nie powinno się budować tylko z jednego gatunku? pozdrawiam i powodzenia, jak do tej pory model ładny, oby tak dalej!
Badyl Napisano 4 Czerwiec 2007 Autor Napisano 4 Czerwiec 2007 no to jest glownie gruszka, wisnia to tylko ze dwie belki. do do olinowania, to trzeba miec dobre plany i wszystko bedzie jasne :) jestem mniej wiecej w polowie: a tu tekstura:
DraB Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 Thx. Ładnie ci to idzie :) Pamietaj że zapał z czasem minie ;D
Cruzh3r Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 dobrze się zapowiada. Weź sobie do serca wywiad z Odd'em. Wysłanie updatów i postowanie na forum zabierają duuuużo czasu. Mniej postów = więcej progressu.
Badyl Napisano 5 Czerwiec 2007 Autor Napisano 5 Czerwiec 2007 wregi sa juz wszystkie, nastepny etap to konstrukcja rufy, czyli tyłu statku.
Badyl Napisano 6 Czerwiec 2007 Autor Napisano 6 Czerwiec 2007 post pod postem ale co zrobic ;) szkielet skonczony, teraz wypelnienie kadluba poszycie itd. itp.
mrkrzysiek Napisano 6 Czerwiec 2007 Napisano 6 Czerwiec 2007 bardzo ładnie widać, że w detal delikatnie idziesz:)
Badyl Napisano 8 Czerwiec 2007 Autor Napisano 8 Czerwiec 2007 niewiele sie pojawilo ale jednak... :) zastanawiam sie nad kolorystyka, czy pojsc z poszyciem burt w takie jasniejsze drewno, czy zrobic wszystko w takim jak do tej poty. ten pas bedzie czarny.
Yaro16 Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 co to koloru to mi się wydaje ze ciemniejsze lepiej wygląda,model bardzo fajny,czysty i czekam na jeszcze więcej.i trzymam kciuki żebyś był finish. podr0
tadzio Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 badyl fajnie fajnie, tylko po co Ci szkielet? on i tak bedzie niewidoczny.... pozdr
FF Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 badyl fajnie fajnie, tylko po co Ci szkielet? on i tak bedzie niewidoczny.... pozdr Znowu sie nie doczytało... Świetna robota, oby tak dalej.
krzyhhh Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 gwoździe też będą :> ? grejt work badyl;) ale imo jest to nie ekonomiczne posunięcie (dla zasobów sprzętowych) texturowanie juz teraz. btw. nie za mało masz tych belek ? na fotkach jest około 55 a Ty masz ich 24
Badyl Napisano 8 Czerwiec 2007 Autor Napisano 8 Czerwiec 2007 gwoździe też będą :> ? grejt work badyl;) ale imo jest to nie ekonomiczne posunięcie (dla zasobów sprzętowych) texturowanie juz teraz. btw. nie za mało masz tych belek ? na fotkach jest około 55 a Ty masz ich 24 no w sumie troche wtopilem z tymi wregami :/ nastepny model bedzie lepszy, progressss nastapi :) ten dokoncze taki jak jest a gwozdzi nie bedzie, beda, a nawet juz sa drewniane koleczki :)
D4D4L Napisano 8 Czerwiec 2007 Napisano 8 Czerwiec 2007 Tak patrzę na ten model i tak mi serce się ściska :P piknie ruwno mrrr >.
Badyl Napisano 9 Czerwiec 2007 Autor Napisano 9 Czerwiec 2007 nie ma się co złościć, tylko brać i posuwać vertexy ;) wie ktoś może jak poprawić jakość tego cienia na podłożu? używam brazila (!!!), a światło to jeden area light. chodzi mi o to żeby cień nie był taki paprochowaty :)
Yaro16 Napisano 9 Czerwiec 2007 Napisano 9 Czerwiec 2007 co do tego cienie nie wiem bo nie używam tego rendera, co modelu to świetnie Ci idzie
Badyl Napisano 12 Czerwiec 2007 Autor Napisano 12 Czerwiec 2007 Zwiękrz sampling...... dzieki, to dziala zewnetrzne poszycie burt gotowe w miare, teraz wewnetrzne bedzie sie robic. aha, wpadl na render wujek biped, bo chcial pokazac jak duzy byl prawdziwy taki okret. pozdro!
krzyhhh Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 wujek biped macha do nas :D btw. z tymi belkami jeszcze nie za gęsto .. poprawiałeś coś? ładna robota; )
Badyl Napisano 12 Czerwiec 2007 Autor Napisano 12 Czerwiec 2007 ehh myslalem, ze zostawie juz tak, jak jest, ale chyba faktycznie dorobie jeszcze po wredze w kazda przerwe :) dzieki krzyhhhhhhhhhhhhhhhhh ;D
kliment woroszyłow Napisano 12 Czerwiec 2007 Napisano 12 Czerwiec 2007 ładna stolarska robota..a moze szkutnicza bardziej...Badylek..a w realu takie umiesz?:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się