Skocz do zawartości

Pojazd 3D: HMS Pallas


Badyl

Rekomendowane odpowiedzi

czesc

 

bedzie to model modelu zaglowca wykonanego w tzw. konwencji admiralicji. tu pare fotek dla ciekawskich o co chodzi:

http://www.old.modelarstwo.org.pl/szkutnicze/galeria/inni/74gunship/74gunship.jpg

http://www.sailtexas.com/boydnapiermodel.jpeg

http://www.makingthemodernworld.org.uk/stories/enlightenment_and_measurement/01.ST.06/img/IM.0103_zl.jpg

chodzi o to, ze zebra, czyli wregi sa odkryte i ukazuja wnetrze okretu itd//

 

tyle dzis zrobilem, wiadomo niewiele i jeszcze same powyginane boxy, ale posowalem vertexy cale popoludnie ;)

 

25242628ig4.jpg

42048683wq1.jpg

70363061vw3.jpg

 

pozdrawiam!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Będzie na co popatrzeć, fajnie że modelujesz łączenia wszystkich elementów a nie zostawiasz na teksturę.

Powiedzenie i dużo cierpliwości w dzierganiu wnętrza!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejo

 

endriu, wzoruje sie na planach rekonstrukcji brytyjskiej 36-dzialowej fregaty, zbudowanej w 1757 roku. tu mozna znalezc pelna dokumentacje:

 

http://txspace.tamu.edu/bitstream/1969.1/3765/1/etd-tamu-2006A-ANTH-Flynn.pdf

 

tez mam nadzieje, ze stary rzech wyciagnie. dzisiaj albo bede teksturowal to, co mam, albo zaczne myslec jak wykreslac kolejne wregi :)

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za szybko na tekstury?;) Patrząc na ogrom pracy jaki Cię czeka to może Ci w takim trybie zabraknąć zapału, hehe:) Ale każdy pracuje jak lubi, więc się już nie czepiam. Pozdrawiam i będę zaglądał;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki dzieki :)

teksturuje na bierzaco bo juz nieraz widzialem boskie modele, ktore nigdy nie zostaly oteksturowane bo zabraklo wlasnie checi... a tak wszystko dzieje sie naraz i wyglada ladniej niz goly model (szkoda, ze nie modelka ;p)

 

stepka jest gotowa, ale nie bede robil na razie renderow. wzialem sie za wregi

siatady2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

wszystko piknie... Tylko powiedz mi jaki masz plan na wykonanie poszycia... Bedziesz recznie dechy modelowal? Jezeli tak, to zdradz sposob.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko piknie... Tylko powiedz mi jaki masz plan na wykonanie poszycia... Bedziesz recznie dechy modelowal? Jezeli tak, to zdradz sposob.. ;)

 

wregi czy jak to sie nazywa zrobic ze splinow tak jak wyzej na obrazku a potem pociac cutem albo quick slicem i nadac grubosc :)

jest wiele sposobow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jakiś czas temu postanowiłem że bede teksturował od razu podczas modelowania, mam nadzieje ze to sie sprawdza.

Drewno wygląda trochę jak okleina na meblach, wiem że to model modelu ale trochę za gładkie jak dla mnie. A tak poza tym to cud miód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George82

Ja probuje modelowac dechy recznie, ale mi to za bardzo isc nie chce....:/

 

Moje doswiadczenia z poszyciem (nie bijcie, cały czas sie uczę...;):

 

1. Plane -> edit poly -> shell -> smooth;

 

Byłoby dobrze, gdyby na większych katach kadłuba nie gubiły "płynności" w sensie, ze powstają nieładne kanty na załamaniach.

 

2. Plane -> edit poly -> shell -> edit poly -> turbosmooth;

 

Wyglądają bardzo ładnie, ale jest to okropnie pamięciożerne. Przy takiej ilości poly na samym kadłubie, to raczej do końca modelu bym nie pociągnął.

 

3. Line -> shell;

 

wierzchołki zachowują sie bardzo niesfornie, ciężko jest to kontrolować. Chodzi głownie o miejsca połączeń pomiędzy poszczególnymi deskami.

 

Dlatego bardzo jestem ciekaw w jaki sposób podejdziesz do tematu i może przy okazji byś mnie oświecił...:)

 

Sorry, za offtop :)

 

Dobry pomysł z teksturkami na początku - przyjemne z pożytecznym...;) Bardzo ładnie Ci idzie, będę kibicował.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych stateczkach co robilem do tej pory z calymi kadlubami to trzasakalem kadluby po prostu na podstaiwe planow. bierzesz przekroj poprzeczny, wregi i jedziesz editable poly kolejne segmenty. sprawdzasz tylko odleglosci miedzy wregami, a sam kadlub budujesz polymodelingiem dodajac kolejne edgeloopy jako kolejne wregi. nie wiem czy da sie ten moj belkot zrozumiec, ale nie mam zadnych screenow ani nic... po prostu rob polowke kadluba a siatke rozkladaj na kolejnych wregach, no cos w tym stylu

aha i na koniec meshsmooth, chyba ze robisz low poly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość grube wręgi jak na model admiralicji, neh ? Śliczna stewa- trochę może za czysta jak na "realistyczną" ale skoro i tak jedziesz w "model" to nie będzie przeszkadzała. Trzymam kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chopaki ;)

 

RK - moze faktycznie sa troszke zbyt grube, ale niewiele. grubosc wzialem z planow, gdzie ukazane sa glowne wregi (czyli te podwojne) i wregi wypelniajace (pojedyncze). postanowilem robic tylko te podwojne i zrezygnowac tez z wreg ustawianych pod katem przy stewach dziobowych i rufowej. sam sie przyznaje, ze upraszczam, ale gdyby ktos kto sie zna, np. Ty, nie zwrocil uwagi, to nikt by nawet nie zauwazyl ;)

 

Drab - tekstury jakie uzylem to jedna gruszka i jedna wisnia. wpisz w google image pearwood albo cherrywood i wyskocza. rozne odcienie uzyskuje przez zmiane w mapie diffuse w output cyferki w rgb level.

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak narazie naprawdę słodziutkie :) sam myślałem żeby jakiś okręt wymodelować ale zazwyczaj sobie darowałem gdy przypominam sobie że wszystkie liy musiałbym wymodelować, a nie mam pojęcia co jak i gdzie :/

 

apropos drewna to czy nie powinno się budować tylko z jednego gatunku?

 

pozdrawiam i powodzenia, jak do tej pory model ładny, oby tak dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwoździe też będą :> ? grejt work badyl;)

 

ale imo jest to nie ekonomiczne posunięcie (dla zasobów sprzętowych) texturowanie juz teraz.

btw. nie za mało masz tych belek ? na fotkach jest około 55 a Ty masz ich 24

 

no w sumie troche wtopilem z tymi wregami :/ nastepny model bedzie lepszy, progressss nastapi :) ten dokoncze taki jak jest

 

a gwozdzi nie bedzie, beda, a nawet juz sa drewniane koleczki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się co złościć, tylko brać i posuwać vertexy ;)

 

wie ktoś może jak poprawić jakość tego cienia na podłożu? używam brazila (!!!), a światło to jeden area light. chodzi mi o to żeby cień nie był taki paprochowaty :)

 

59bcafc1ac3ef172.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiękrz sampling......

 

dzieki, to dziala

 

zewnetrzne poszycie burt gotowe w miare, teraz wewnetrzne bedzie sie robic.

aha, wpadl na render wujek biped, bo chcial pokazac jak duzy byl prawdziwy taki okret.

 

pozdro!

 

14au6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności