Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

czesc

 

bedzie to model modelu zaglowca wykonanego w tzw. konwencji admiralicji. tu pare fotek dla ciekawskich o co chodzi:

http://www.old.modelarstwo.org.pl/szkutnicze/galeria/inni/74gunship/74gunship.jpg

http://www.sailtexas.com/boydnapiermodel.jpeg

http://www.makingthemodernworld.org.uk/stories/enlightenment_and_measurement/01.ST.06/img/IM.0103_zl.jpg

chodzi o to, ze zebra, czyli wregi sa odkryte i ukazuja wnetrze okretu itd//

 

tyle dzis zrobilem, wiadomo niewiele i jeszcze same powyginane boxy, ale posowalem vertexy cale popoludnie ;)

 

25242628ig4.jpg

42048683wq1.jpg

70363061vw3.jpg

 

pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 106
  • Wyświetleń 11,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Będzie na co popatrzeć, fajnie że modelujesz łączenia wszystkich elementów a nie zostawiasz na teksturę.

Powiedzenie i dużo cierpliwości w dzierganiu wnętrza!

Napisano

zapowiada sie bardzo fajny model, żeby Ci tylko komp wytrzymal

pozdr. i czekam na więcej

Napisano
  • Autor

hejo

 

endriu, wzoruje sie na planach rekonstrukcji brytyjskiej 36-dzialowej fregaty, zbudowanej w 1757 roku. tu mozna znalezc pelna dokumentacje:

 

http://txspace.tamu.edu/bitstream/1969.1/3765/1/etd-tamu-2006A-ANTH-Flynn.pdf

 

tez mam nadzieje, ze stary rzech wyciagnie. dzisiaj albo bede teksturowal to, co mam, albo zaczne myslec jak wykreslac kolejne wregi :)

 

pozdro!

Napisano

Piekne.. po prostu piekne ;( :D:D

czekam na dalsze rendery. Narazie nie wiele mozna ocenic. Obys nie odpuscil ;)

 

Pozdro !!

Napisano

Nie za szybko na tekstury?;) Patrząc na ogrom pracy jaki Cię czeka to może Ci w takim trybie zabraknąć zapału, hehe:) Ale każdy pracuje jak lubi, więc się już nie czepiam. Pozdrawiam i będę zaglądał;)

Napisano
  • Autor

dzieki dzieki :)

teksturuje na bierzaco bo juz nieraz widzialem boskie modele, ktore nigdy nie zostaly oteksturowane bo zabraklo wlasnie checi... a tak wszystko dzieje sie naraz i wyglada ladniej niz goly model (szkoda, ze nie modelka ;p)

 

stepka jest gotowa, ale nie bede robil na razie renderow. wzialem sie za wregi

siatady2.jpg

Napisano

wszystko piknie... Tylko powiedz mi jaki masz plan na wykonanie poszycia... Bedziesz recznie dechy modelowal? Jezeli tak, to zdradz sposob.. ;)

Napisano
wszystko piknie... Tylko powiedz mi jaki masz plan na wykonanie poszycia... Bedziesz recznie dechy modelowal? Jezeli tak, to zdradz sposob.. ;)

 

wregi czy jak to sie nazywa zrobic ze splinow tak jak wyzej na obrazku a potem pociac cutem albo quick slicem i nadac grubosc :)

jest wiele sposobow

Napisano
  • Autor

w sumie nie zastanawialem sie jeszcze nad poszyciem, w zasadzie nie bedzie go za wiele, to nawet recznie deski mozna by wymodelowac (:

 

wrega nr 1 wystrugana i wsadzona tam gdzie trzeba;

36480234qs8.jpg

Napisano

Już jakiś czas temu postanowiłem że bede teksturował od razu podczas modelowania, mam nadzieje ze to sie sprawdza.

Drewno wygląda trochę jak okleina na meblach, wiem że to model modelu ale trochę za gładkie jak dla mnie. A tak poza tym to cud miód.

Napisano

Ja probuje modelowac dechy recznie, ale mi to za bardzo isc nie chce....:/

 

Moje doswiadczenia z poszyciem (nie bijcie, cały czas sie uczę...;):

 

1. Plane -> edit poly -> shell -> smooth;

 

Byłoby dobrze, gdyby na większych katach kadłuba nie gubiły "płynności" w sensie, ze powstają nieładne kanty na załamaniach.

 

2. Plane -> edit poly -> shell -> edit poly -> turbosmooth;

 

Wyglądają bardzo ładnie, ale jest to okropnie pamięciożerne. Przy takiej ilości poly na samym kadłubie, to raczej do końca modelu bym nie pociągnął.

 

3. Line -> shell;

 

wierzchołki zachowują sie bardzo niesfornie, ciężko jest to kontrolować. Chodzi głownie o miejsca połączeń pomiędzy poszczególnymi deskami.

 

Dlatego bardzo jestem ciekaw w jaki sposób podejdziesz do tematu i może przy okazji byś mnie oświecił...:)

 

Sorry, za offtop :)

 

Dobry pomysł z teksturkami na początku - przyjemne z pożytecznym...;) Bardzo ładnie Ci idzie, będę kibicował.

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

w tych stateczkach co robilem do tej pory z calymi kadlubami to trzasakalem kadluby po prostu na podstaiwe planow. bierzesz przekroj poprzeczny, wregi i jedziesz editable poly kolejne segmenty. sprawdzasz tylko odleglosci miedzy wregami, a sam kadlub budujesz polymodelingiem dodajac kolejne edgeloopy jako kolejne wregi. nie wiem czy da sie ten moj belkot zrozumiec, ale nie mam zadnych screenow ani nic... po prostu rob polowke kadluba a siatke rozkladaj na kolejnych wregach, no cos w tym stylu

aha i na koniec meshsmooth, chyba ze robisz low poly

Napisano

Dość grube wręgi jak na model admiralicji, neh ? Śliczna stewa- trochę może za czysta jak na "realistyczną" ale skoro i tak jedziesz w "model" to nie będzie przeszkadzała. Trzymam kciuki.

Napisano

No fajnie, fajnie. Zobaczę czy dotrwasz 0o

 

Pokaż no teksturkę drewna jesli mozesz. Bo właśnie takiej mi teraz trzeba ;]

Napisano
  • Autor

dzieki chopaki ;)

 

RK - moze faktycznie sa troszke zbyt grube, ale niewiele. grubosc wzialem z planow, gdzie ukazane sa glowne wregi (czyli te podwojne) i wregi wypelniajace (pojedyncze). postanowilem robic tylko te podwojne i zrezygnowac tez z wreg ustawianych pod katem przy stewach dziobowych i rufowej. sam sie przyznaje, ze upraszczam, ale gdyby ktos kto sie zna, np. Ty, nie zwrocil uwagi, to nikt by nawet nie zauwazyl ;)

 

Drab - tekstury jakie uzylem to jedna gruszka i jedna wisnia. wpisz w google image pearwood albo cherrywood i wyskocza. rozne odcienie uzyskuje przez zmiane w mapie diffuse w output cyferki w rgb level.

 

pozdro!

Napisano

jak narazie naprawdę słodziutkie :) sam myślałem żeby jakiś okręt wymodelować ale zazwyczaj sobie darowałem gdy przypominam sobie że wszystkie liy musiałbym wymodelować, a nie mam pojęcia co jak i gdzie :/

 

apropos drewna to czy nie powinno się budować tylko z jednego gatunku?

 

pozdrawiam i powodzenia, jak do tej pory model ładny, oby tak dalej!

Napisano
  • Autor

no to jest glownie gruszka, wisnia to tylko ze dwie belki.

do do olinowania, to trzeba miec dobre plany i wszystko bedzie jasne :)

 

jestem mniej wiecej w polowie:

76802667bf5.jpg

 

a tu tekstura:

pearwoodwf1.jpg

Napisano

Thx.

 

Ładnie ci to idzie :) Pamietaj że zapał z czasem minie ;D

Napisano

dobrze się zapowiada. Weź sobie do serca wywiad z Odd'em. Wysłanie updatów i postowanie na forum zabierają duuuużo czasu. Mniej postów = więcej progressu.

Napisano
  • Autor

wregi sa juz wszystkie, nastepny etap to konstrukcja rufy, czyli tyłu statku.

 

10tc3.jpg

Napisano
  • Autor

post pod postem ale co zrobic ;)

szkielet skonczony, teraz wypelnienie kadluba poszycie itd. itp.

 

11ym6.jpg

Napisano
  • Autor

niewiele sie pojawilo ale jednak... :)

zastanawiam sie nad kolorystyka, czy pojsc z poszyciem burt w takie jasniejsze drewno, czy zrobic wszystko w takim jak do tej poty. ten pas bedzie czarny.

12cb8.jpg

Napisano

co to koloru to mi się wydaje ze ciemniejsze lepiej wygląda,model bardzo fajny,czysty i czekam na jeszcze więcej.i trzymam kciuki żebyś był finish.

 

podr0

Napisano

badyl fajnie fajnie, tylko po co Ci szkielet?

on i tak bedzie niewidoczny....

pozdr

Napisano
badyl fajnie fajnie, tylko po co Ci szkielet?

on i tak bedzie niewidoczny....

pozdr

Znowu sie nie doczytało...

 

Świetna robota, oby tak dalej.

Napisano

gwoździe też będą :> ? grejt work badyl;)

 

ale imo jest to nie ekonomiczne posunięcie (dla zasobów sprzętowych) texturowanie juz teraz.

btw. nie za mało masz tych belek ? na fotkach jest około 55 a Ty masz ich 24

Napisano
  • Autor
gwoździe też będą :> ? grejt work badyl;)

 

ale imo jest to nie ekonomiczne posunięcie (dla zasobów sprzętowych) texturowanie juz teraz.

btw. nie za mało masz tych belek ? na fotkach jest około 55 a Ty masz ich 24

 

no w sumie troche wtopilem z tymi wregami :/ nastepny model bedzie lepszy, progressss nastapi :) ten dokoncze taki jak jest

 

a gwozdzi nie bedzie, beda, a nawet juz sa drewniane koleczki :)

Napisano

Tak patrzę na ten model i tak mi serce się ściska :P piknie ruwno mrrr >.

Napisano
  • Autor

nie ma się co złościć, tylko brać i posuwać vertexy ;)

 

wie ktoś może jak poprawić jakość tego cienia na podłożu? używam brazila (!!!), a światło to jeden area light. chodzi mi o to żeby cień nie był taki paprochowaty :)

 

59bcafc1ac3ef172.jpg

Napisano

co do tego cienie nie wiem bo nie używam tego rendera, co modelu to świetnie Ci idzie

Napisano
  • Autor
Zwiękrz sampling......

 

dzieki, to dziala

 

zewnetrzne poszycie burt gotowe w miare, teraz wewnetrzne bedzie sie robic.

aha, wpadl na render wujek biped, bo chcial pokazac jak duzy byl prawdziwy taki okret.

 

pozdro!

 

14au6.jpg

Napisano

wujek biped macha do nas :D

btw. z tymi belkami jeszcze nie za gęsto .. poprawiałeś coś?

ładna robota; )

Napisano
  • Autor

ehh myslalem, ze zostawie juz tak, jak jest, ale chyba faktycznie dorobie jeszcze po wredze w kazda przerwe :)

 

dzieki krzyhhhhhhhhhhhhhhhhh ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności