Skocz do zawartości

Postać 3D: jeździec (nauka Blendera)


RK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 132
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

rączki u nasady są zbyt symetryczne naokoło ich osi (zrób coś żeby górna część nasady była inna niż dolna, przede wszystkim na dole powinno być trochę bardziej wklęsłe)

 

zrobiłabym szyję inną, niekoniecznie ale może będzie lepiej wyglądać: dolną połowę zwężyć żeby wyglądała jak fałda skórna która zwisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za komentarze, spróbuję zrobić co się da. Póki co większość moich wysiłków idzie w samo opanowanie softu który jest- jak wszyscy wiedzą- nieco "inny". Po zachwytach nad różnymi funkcjami znalazła się łyżka dziegciu- material editor. Jest - powiedzmy sobie szczerze- syficzny. Nie mam na myśli kontroli na materiałem- ta jest super i bardzo przejrzysta- ale możliwość podglądu wszystkich materiałów w jednym miejscu i przenoszenia wartości między nimi. Można- oczywiście- w relationship edytorze coś tam podpinać ale w porównaniu z Mayą to niestety słaby punkt.

 

W każdym razie- nie ma co płakać, zacząłem malować normal mapę. W trakcie malowania wygląda tak (nie spłaszczona do szarości, jakoś łatwiej mi operować zielonym):

 

chron05.jpg

 

To samo podpięte do właściwego kanału i wyrenderowane wygląda tak:

 

chron06.jpg

 

Siatka póki co wytrzymuje taka jaka jest (co mnie cieszy bo lekka nie jest) także teraz maluję kolejne fałdki. Zajmie mi to... chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak, nody już obadałem. Wiesz- bardziej chodzi mi o jakieś graficzne zestawienie wszystkich materiałów w scenie, takie jakie ma chyba każdy inny program 3d, zaczynając od TrueSpace a kończąc na Mayi. Jasne, da się bez tego żyć ale... jakoś niewygodnie. Przynajmniej mi, rozpieszczonemu komercyjnym softem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007- zaskakująco dobrze. Po jakimś tygodniu pracuje się plus minus swobodnie. Być może dlatego że tak czy tak używam niewielu technik, w każdym razie jak dla mnie po przełamaniu się to dość przyjemny soft.

 

Sanki- no dokładnie. Inna rzecz że to pierwsza taka poważniejsza niedogodność jaką spotkałem. Zobaczymy dalej :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo panowie. ETA- jak zerkniesz na fotkę figurki to widać że oczy potworka będą zasłonięte więc nie ma sensu ich modelować.

 

Zacząłem dłubać ochraniacz głowy dla stwora. Przyszedł wreszcie manual do 2.44 (świeżo wydany The essential Blender). Przydatna książeczka :).

 

chron08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coraz ładniej :) czekam aż zaczniesz robić postać. Ciekawi mnie co teraz sądzisz o blenderze po dłuższym obcowaniu z tym softem. Czekam na update

 

z uwag to np Twój jaszczur jest mniej postawny i delikatniejszy. Troszke bym jeszcze popracował nad lączeniem sie ud z tułowiem i ramion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, dostałem parę leveli do korekty i nie było czasu na prywatę.

 

Ania- no i teraz mam zagwozdkę- dodać różowe koronki czy nie ;). Dzięki że zaglądasz, mam wrażenie że różnimy się w podejściu do 3d ale cieszę się że wpisujesz od czasu do czasu

 

Blade- soft jest bardzo przyzwoity. Ma wady- jak każdy- ale IMO jest już na poziomie na którym można spokojnie "podskoczyć" każdemu, niezależnie czego używa.

 

Początki postaci:

 

chron13.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się- mam nadzieję że nic nie spaprzę. Tak rzadko siadam do modelowania że między jedną a drugą "sesją" zapominam skróty.

 

Strasznie sztywno wychodzi jeździec- będę go musiał trochę przerobić.

 

chron14.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze. Renderuję defaultowym rendererem Blendera póki co- może potem zmienię na Yfray ale do wipów nie ma sensu. Co do ciężkości- też się zastanawiam nad tym- chyba przemodeluję postać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK ile cie kosztowało z wysyłką ta książka The essential Blender bo ciekaw jestem..... może i sam bym posiedział w tym blenderze. Raz probowałem ale po 30 min zacząłem rwać włosy z głowy bo interfejs jest tak makabrycznie zrobiony(zupełnie nie intuicyjny) że nie dałem rady i po 35 min blendera nie było na liście moich zainstalowanych programów :>

 

A co do modelu to no no fajnie fajnie ciekaw jestem texturasków :>

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek ja bym mu ugioł lekko nogi w kolanach ;), na tym zdjęciu na początku zdaje mi się, że szyja samego potwora jest grubsza od całego jeździca, a tak btw czemu nie robisz takiego samego??

 

Mortom - mozę to ci pomoże http://www.blender.org/tutorials-help/video-tutorials/

A tak btw. na początek obowiązkowo zmień se na lewoklik, mi to sporo na początku robote ułatwiło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mortom- kurcze, nie pamiętam ale mówiąc szczerze jakoś strasznie mi nie pomogła- o wiele bardziej blender wiki. W każdym razie nie żałuję wydanej na nią kasy- jest dobrze zrobiona.

 

http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page

 

Eta- no właśnie chciałem nogi celowo proste i w strzemionach (wiem że nienaturalnie), coś jak w załączniku.

 

A czemu nie oryginalny ? Wiesz, był fajny jako inspiracja itd, fajnie się malowało figurkę ale żeby tak kopiować kogoś jak za przeproszeniem małpa- to w gruncie rzeczy nudne, od tego są obrabiarki i skanery 3d, grafika to (oczywiście IMHO) nie powtarzanie pomysłów po kimś. Tak naprawdę high poly robię wyłącznie dla własnej przyjemności (żyję z LP) więc jak już mi coś odbija w trakcie to raczej nie przejmuję się ograniczeniami. Mogę spaprać, mogę odłożyć choćby i na rok- nikt mnie za to nie goni i to jest fajne- terminy i trzymanie się konceptów mam w pracy.

 

A tu jest WIP na dziś ;)

 

chron15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK""..... może i sam bym posiedział w tym blenderze. Raz probowałem ale po 30 min zacząłem rwać włosy z głowy bo interfejs jest tak makabrycznie zrobiony(zupełnie nie intuicyjny) że nie dałem rady i po 35 min blendera nie było na liście moich zainstalowanych programów :>

 

 

Z blenderem to jest tak ze czlowiek wyklina w pierony ten interface, ale po miesiacu przyznaje ze jest bardzo szybki i jednak intuicyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za komentarze. Co do interfejsu blendera- tak naprawdę bez wysiłku można go dowolnie przemeblowywać (mój wygląda trochę podobnie do tego z Maxa- screen niżej)

 

Eta- nie, na zbroi jest "szmatka" (fakt że niewykończona) która zwisa dalej na "konia". Będzie jej jeszcze trochę więcej na stworku ale póki co- jest jak jest, nawet nie zagęszczone. W załączniku przykład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mortom, u góry obok menusów masz dwa rozwijane okna, popatrz na załącznik od RK i tam w pierwszym przestaw z 2 model na 3 material i już. okna sobie możesz spokojnie podzielić na liniach danego okna dajesz prawy klawisz myszy i ustawiasz spilt jesli oczywiscie chcesz sobie pustawiac wszystkie widoki. ale latwiej sie chyba przelacza w jednym oknie za pomocą klawiszy numerycznych 7-top, 1 - front, 3 - bok(prawy), jesli chcesz odwrotnie do tych to z lewym kontrolem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o taka prace ze zrobie logo itd. Tylko prace w wielkiej firmie takiej jak Ubisoft czy EA. Takie wielkie organizacje nie przyjma chyba nikogo kto w blendzie pracuje chociaz bylby lepszy niz wszyscy ich pracownicy razem wzieci choc to raczej niemozliwe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności