Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

szybko sie bierzesz za mapowanie, ja bym to jeszcze troche podmodelował. poza tym jeśli mozna prosić to optowałbym za wiekszymi rozdziałkami załączników bo z tych niestety mało widać. pozdrawiam

  • Odpowiedzi 132
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rączki u nasady są zbyt symetryczne naokoło ich osi (zrób coś żeby górna część nasady była inna niż dolna, przede wszystkim na dole powinno być trochę bardziej wklęsłe)

 

zrobiłabym szyję inną, niekoniecznie ale może będzie lepiej wyglądać: dolną połowę zwężyć żeby wyglądała jak fałda skórna która zwisa.

Napisano

Dziękuję za komentarze, spróbuję zrobić co się da. Póki co większość moich wysiłków idzie w samo opanowanie softu który jest- jak wszyscy wiedzą- nieco "inny". Po zachwytach nad różnymi funkcjami znalazła się łyżka dziegciu- material editor. Jest - powiedzmy sobie szczerze- syficzny. Nie mam na myśli kontroli na materiałem- ta jest super i bardzo przejrzysta- ale możliwość podglądu wszystkich materiałów w jednym miejscu i przenoszenia wartości między nimi. Można- oczywiście- w relationship edytorze coś tam podpinać ale w porównaniu z Mayą to niestety słaby punkt.

 

W każdym razie- nie ma co płakać, zacząłem malować normal mapę. W trakcie malowania wygląda tak (nie spłaszczona do szarości, jakoś łatwiej mi operować zielonym):

 

chron05.jpg

 

To samo podpięte do właściwego kanału i wyrenderowane wygląda tak:

 

chron06.jpg

 

Siatka póki co wytrzymuje taka jaka jest (co mnie cieszy bo lekka nie jest) także teraz maluję kolejne fałdki. Zajmie mi to... chwilę.

Napisano

A tak, nody już obadałem. Wiesz- bardziej chodzi mi o jakieś graficzne zestawienie wszystkich materiałów w scenie, takie jakie ma chyba każdy inny program 3d, zaczynając od TrueSpace a kończąc na Mayi. Jasne, da się bez tego żyć ale... jakoś niewygodnie. Przynajmniej mi, rozpieszczonemu komercyjnym softem ;)

Napisano

nielot007- zaskakująco dobrze. Po jakimś tygodniu pracuje się plus minus swobodnie. Być może dlatego że tak czy tak używam niewielu technik, w każdym razie jak dla mnie po przełamaniu się to dość przyjemny soft.

 

Sanki- no dokładnie. Inna rzecz że to pierwsza taka poważniejsza niedogodność jaką spotkałem. Zobaczymy dalej :).

Napisano

Ta strona- oprócz głowy- prawie ok jeśli chodzi o normal mapę. Trochę jeszcze podciągnę sculptem tam gdzie normal nie daje rady ale myślę że to prawie już.

 

chron07.jpg

Napisano

Dzięki za dobre słowo panowie. ETA- jak zerkniesz na fotkę figurki to widać że oczy potworka będą zasłonięte więc nie ma sensu ich modelować.

 

Zacząłem dłubać ochraniacz głowy dla stwora. Przyszedł wreszcie manual do 2.44 (świeżo wydany The essential Blender). Przydatna książeczka :).

 

chron08.jpg

Napisano

coraz ładniej :) czekam aż zaczniesz robić postać. Ciekawi mnie co teraz sądzisz o blenderze po dłuższym obcowaniu z tym softem. Czekam na update

 

z uwag to np Twój jaszczur jest mniej postawny i delikatniejszy. Troszke bym jeszcze popracował nad lączeniem sie ud z tułowiem i ramion.

Napisano

trochę jak balerina z tą sukienką

palców bym nie prostowała w ten sposób, lepiej będą wyglądały lekko skrzywione do tyłu

fajnie wyszła szyja i zęby

Napisano

Przepraszam, dostałem parę leveli do korekty i nie było czasu na prywatę.

 

Ania- no i teraz mam zagwozdkę- dodać różowe koronki czy nie ;). Dzięki że zaglądasz, mam wrażenie że różnimy się w podejściu do 3d ale cieszę się że wpisujesz od czasu do czasu

 

Blade- soft jest bardzo przyzwoity. Ma wady- jak każdy- ale IMO jest już na poziomie na którym można spokojnie "podskoczyć" każdemu, niezależnie czego używa.

 

Początki postaci:

 

chron13.JPG

Napisano

Witam bardzo fajna pracka. Jestem początkującym ale ten "śliniaczek" to do mnie nie przemawia. Dziwna cześć zbroi. Napisze "powodzenia w dalszej pracy" choć i tak widać że idzie Ci świetnie.

Napisano

długo czekalem na update :) coraz ładniej. zgodze sie z ETA nóżki można by pogróbić, czekam na postępy z postaci wtedy oceni sie całość. good job keep working :)

pozdrawiam

Napisano

Cieszę się- mam nadzieję że nic nie spaprzę. Tak rzadko siadam do modelowania że między jedną a drugą "sesją" zapominam skróty.

 

Strasznie sztywno wychodzi jeździec- będę go musiał trochę przerobić.

 

chron14.jpg

Napisano

fajnie fajnie; stworek extra. Ale jezdziec; wydaje mi sie ze jest troszke za "ciezki" wiesz taki zabudowany; na poczatku był taki "zwiewny"

 

Też jestem blenderowcem pozdrawiam :)

Napisano

Dzięki za komentarze. Renderuję defaultowym rendererem Blendera póki co- może potem zmienię na Yfray ale do wipów nie ma sensu. Co do ciężkości- też się zastanawiam nad tym- chyba przemodeluję postać.

Napisano

RK ile cie kosztowało z wysyłką ta książka The essential Blender bo ciekaw jestem..... może i sam bym posiedział w tym blenderze. Raz probowałem ale po 30 min zacząłem rwać włosy z głowy bo interfejs jest tak makabrycznie zrobiony(zupełnie nie intuicyjny) że nie dałem rady i po 35 min blendera nie było na liście moich zainstalowanych programów :>

 

A co do modelu to no no fajnie fajnie ciekaw jestem texturasków :>

 

Pozdrawiam

Napisano

Mortom- kurcze, nie pamiętam ale mówiąc szczerze jakoś strasznie mi nie pomogła- o wiele bardziej blender wiki. W każdym razie nie żałuję wydanej na nią kasy- jest dobrze zrobiona.

 

http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page

 

Eta- no właśnie chciałem nogi celowo proste i w strzemionach (wiem że nienaturalnie), coś jak w załączniku.

 

A czemu nie oryginalny ? Wiesz, był fajny jako inspiracja itd, fajnie się malowało figurkę ale żeby tak kopiować kogoś jak za przeproszeniem małpa- to w gruncie rzeczy nudne, od tego są obrabiarki i skanery 3d, grafika to (oczywiście IMHO) nie powtarzanie pomysłów po kimś. Tak naprawdę high poly robię wyłącznie dla własnej przyjemności (żyję z LP) więc jak już mi coś odbija w trakcie to raczej nie przejmuję się ograniczeniami. Mogę spaprać, mogę odłożyć choćby i na rok- nikt mnie za to nie goni i to jest fajne- terminy i trzymanie się konceptów mam w pracy.

 

A tu jest WIP na dziś ;)

 

chron15.jpg

Napisano

Zapowiada się interesująco :) Może jednak ten Blender do czegoś się nadaje ;) :P

Napisano

ano! :) troche mnie zainspirowałeś do rozwiniecia sie w blendzie; bo qrde siedze juz dlugo a postepy jakieś takie małe. nie wiem czy by mi tak ładnie jak Tobie to wyszło! ;

Napisano

Hmmm ta zbroja jest powgniatana?? Musiało boleć :/. Fajnie by mogło wyglądać jakbyś dodał jakąś flagę na kopii :), powodzenia w dalszej pracy ;)

Napisano
RK""..... może i sam bym posiedział w tym blenderze. Raz probowałem ale po 30 min zacząłem rwać włosy z głowy bo interfejs jest tak makabrycznie zrobiony(zupełnie nie intuicyjny) że nie dałem rady i po 35 min blendera nie było na liście moich zainstalowanych programów :>

 

 

Z blenderem to jest tak ze czlowiek wyklina w pierony ten interface, ale po miesiacu przyznaje ze jest bardzo szybki i jednak intuicyjny.

Napisano

bardzo mi odpowiada funkcja cut egde loop z przesuwaniem itp np w maxie tego nie ma, zato brakuje mi n-gonów. maxa już dawno porzucilem na rzecz blendera :)

Napisano

W maxie jest ta funkcja, nazywa się to connect (!?) i jest w editable poly.

I faktycznie blender do modelowania lo poly jest genialny.

A postać jest bardzo fajna.

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo dziękuję za komentarze. Co do interfejsu blendera- tak naprawdę bez wysiłku można go dowolnie przemeblowywać (mój wygląda trochę podobnie do tego z Maxa- screen niżej)

 

Eta- nie, na zbroi jest "szmatka" (fakt że niewykończona) która zwisa dalej na "konia". Będzie jej jeszcze trochę więcej na stworku ale póki co- jest jak jest, nawet nie zagęszczone. W załączniku przykład ;)

Napisano

Mortom, u góry obok menusów masz dwa rozwijane okna, popatrz na załącznik od RK i tam w pierwszym przestaw z 2 model na 3 material i już. okna sobie możesz spokojnie podzielić na liniach danego okna dajesz prawy klawisz myszy i ustawiasz spilt jesli oczywiscie chcesz sobie pustawiac wszystkie widoki. ale latwiej sie chyba przelacza w jednym oknie za pomocą klawiszy numerycznych 7-top, 1 - front, 3 - bok(prawy), jesli chcesz odwrotnie do tych to z lewym kontrolem. pozdrawiam

Napisano

Raptorek swietny ale rycerz troszke powygniatany. Zarysuj miesnie na raptorze bo narazie malo ich ma :P

 

Ps. Blender rzadzi (szkoda ze jesli chcesz gdzies pracowac to w blendzie nie masz szans ) :(

Napisano

nie chodzi mi o taka prace ze zrobie logo itd. Tylko prace w wielkiej firmie takiej jak Ubisoft czy EA. Takie wielkie organizacje nie przyjma chyba nikogo kto w blendzie pracuje chociaz bylby lepszy niz wszyscy ich pracownicy razem wzieci choc to raczej niemozliwe :D

Napisano

podobny niepodobny :) Ui sie rozni i opcje troche, np w blenderze nie masz hair and fur. odnosnie modelera to wg mnie w blenderze jest lepszy, brak mi tylko n-gonów... nawyk z maxa :D :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności