BLADE Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 szybko sie bierzesz za mapowanie, ja bym to jeszcze troche podmodelował. poza tym jeśli mozna prosić to optowałbym za wiekszymi rozdziałkami załączników bo z tych niestety mało widać. pozdrawiam
sanki Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 aa, no to tak od razu bylo :-) jezeli o to chodzi to blender ma taki feler ze nie posiada adaptive subdivision dla displacementu, takze siatke i tak trzeba sporo zagescic. tutaj opis http://www.blender.org/development/release-logs/blender-232/displacement-mapping/
Ania Napisano 26 Czerwiec 2007 Napisano 26 Czerwiec 2007 rączki u nasady są zbyt symetryczne naokoło ich osi (zrób coś żeby górna część nasady była inna niż dolna, przede wszystkim na dole powinno być trochę bardziej wklęsłe) zrobiłabym szyję inną, niekoniecznie ale może będzie lepiej wyglądać: dolną połowę zwężyć żeby wyglądała jak fałda skórna która zwisa.
RK Napisano 1 Lipiec 2007 Autor Napisano 1 Lipiec 2007 Dziękuję za komentarze, spróbuję zrobić co się da. Póki co większość moich wysiłków idzie w samo opanowanie softu który jest- jak wszyscy wiedzą- nieco "inny". Po zachwytach nad różnymi funkcjami znalazła się łyżka dziegciu- material editor. Jest - powiedzmy sobie szczerze- syficzny. Nie mam na myśli kontroli na materiałem- ta jest super i bardzo przejrzysta- ale możliwość podglądu wszystkich materiałów w jednym miejscu i przenoszenia wartości między nimi. Można- oczywiście- w relationship edytorze coś tam podpinać ale w porównaniu z Mayą to niestety słaby punkt. W każdym razie- nie ma co płakać, zacząłem malować normal mapę. W trakcie malowania wygląda tak (nie spłaszczona do szarości, jakoś łatwiej mi operować zielonym): To samo podpięte do właściwego kanału i wyrenderowane wygląda tak: Siatka póki co wytrzymuje taka jaka jest (co mnie cieszy bo lekka nie jest) także teraz maluję kolejne fałdki. Zajmie mi to... chwilę.
sanki Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 jakby co to blender ma tez mozliwosc tworzenia materialow opartych na nodach, normal mapka bardzo fajna na razie
RK Napisano 1 Lipiec 2007 Autor Napisano 1 Lipiec 2007 A tak, nody już obadałem. Wiesz- bardziej chodzi mi o jakieś graficzne zestawienie wszystkich materiałów w scenie, takie jakie ma chyba każdy inny program 3d, zaczynając od TrueSpace a kończąc na Mayi. Jasne, da się bez tego żyć ale... jakoś niewygodnie. Przynajmniej mi, rozpieszczonemu komercyjnym softem ;)
nielot007 Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 o siet meeeen :D rewelacynie wyglada :) powiedz jak sie modeluje w blenderze ?
sanki Napisano 1 Lipiec 2007 Napisano 1 Lipiec 2007 a no mnie tez to wkurza niestety :( na razie nie znalazlem rozwiazania
RK Napisano 2 Lipiec 2007 Autor Napisano 2 Lipiec 2007 nielot007- zaskakująco dobrze. Po jakimś tygodniu pracuje się plus minus swobodnie. Być może dlatego że tak czy tak używam niewielu technik, w każdym razie jak dla mnie po przełamaniu się to dość przyjemny soft. Sanki- no dokładnie. Inna rzecz że to pierwsza taka poważniejsza niedogodność jaką spotkałem. Zobaczymy dalej :).
RK Napisano 3 Lipiec 2007 Autor Napisano 3 Lipiec 2007 Ta strona- oprócz głowy- prawie ok jeśli chodzi o normal mapę. Trochę jeszcze podciągnę sculptem tam gdzie normal nie daje rady ale myślę że to prawie już.
mrkrzysiek Napisano 3 Lipiec 2007 Napisano 3 Lipiec 2007 dawno już tu nie zaglądałem ale widzę że jest bardzo dobrze jedynie poprawił bym udo jakoś dziwnie łączy się z tułowiem, a tak to fajnie ucz mnie;)
ETA Napisano 4 Lipiec 2007 Napisano 4 Lipiec 2007 Świetnie wyszła ci skóra:), model bardzo fajny tylko gdzie on ma oczy??
RK Napisano 6 Lipiec 2007 Autor Napisano 6 Lipiec 2007 Dzięki za dobre słowo panowie. ETA- jak zerkniesz na fotkę figurki to widać że oczy potworka będą zasłonięte więc nie ma sensu ich modelować. Zacząłem dłubać ochraniacz głowy dla stwora. Przyszedł wreszcie manual do 2.44 (świeżo wydany The essential Blender). Przydatna książeczka :).
mrkrzysiek Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 no ładnie jest ale ten róg jakoś mi nie pasuje wygląda na strasznie delikatny,
RK Napisano 6 Lipiec 2007 Autor Napisano 6 Lipiec 2007 A bo metalowy będzie i raczej ozdobny. Coś w ten deseń:
mrkrzysiek Napisano 6 Lipiec 2007 Napisano 6 Lipiec 2007 aha no to spoko czekam jak dalej to będzie wyglądać i szacuneczek za dobra robotę.
RK Napisano 14 Lipiec 2007 Autor Napisano 14 Lipiec 2007 Walczę z kolejną awarią- tym razem dysk się sypnął. Nieduży update.
BLADE Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 coraz ładniej :) czekam aż zaczniesz robić postać. Ciekawi mnie co teraz sądzisz o blenderze po dłuższym obcowaniu z tym softem. Czekam na update z uwag to np Twój jaszczur jest mniej postawny i delikatniejszy. Troszke bym jeszcze popracował nad lączeniem sie ud z tułowiem i ramion.
Ania Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 trochę jak balerina z tą sukienką palców bym nie prostowała w ten sposób, lepiej będą wyglądały lekko skrzywione do tyłu fajnie wyszła szyja i zęby
RK Napisano 17 Sierpień 2007 Autor Napisano 17 Sierpień 2007 Przepraszam, dostałem parę leveli do korekty i nie było czasu na prywatę. Ania- no i teraz mam zagwozdkę- dodać różowe koronki czy nie ;). Dzięki że zaglądasz, mam wrażenie że różnimy się w podejściu do 3d ale cieszę się że wpisujesz od czasu do czasu Blade- soft jest bardzo przyzwoity. Ma wady- jak każdy- ale IMO jest już na poziomie na którym można spokojnie "podskoczyć" każdemu, niezależnie czego używa. Początki postaci:
ETA Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Model extra, tylko ja bym pogrubił trochę nogi temu jaszczurowi ;)
Oleksiak Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Witam bardzo fajna pracka. Jestem początkującym ale ten "śliniaczek" to do mnie nie przemawia. Dziwna cześć zbroi. Napisze "powodzenia w dalszej pracy" choć i tak widać że idzie Ci świetnie.
BLADE Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 długo czekalem na update :) coraz ładniej. zgodze sie z ETA nóżki można by pogróbić, czekam na postępy z postaci wtedy oceni sie całość. good job keep working :) pozdrawiam
KLICEK Napisano 18 Sierpień 2007 Napisano 18 Sierpień 2007 RK bardziej mi sie podoba jaszczur bez detalu gladki :) niz ten z detalem :) nie wiem dlaczego, ale wyglada super :) powodzenia dalej
RK Napisano 27 Sierpień 2007 Autor Napisano 27 Sierpień 2007 Cieszę się- mam nadzieję że nic nie spaprzę. Tak rzadko siadam do modelowania że między jedną a drugą "sesją" zapominam skróty. Strasznie sztywno wychodzi jeździec- będę go musiał trochę przerobić.
BLADE Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 dziwne ujęcie pokazałeś, malo na tym widać.
Joint Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 fajnie fajnie; stworek extra. Ale jezdziec; wydaje mi sie ze jest troszke za "ciezki" wiesz taki zabudowany; na poczatku był taki "zwiewny" Też jestem blenderowcem pozdrawiam :)
RK Napisano 28 Sierpień 2007 Autor Napisano 28 Sierpień 2007 Dzięki za komentarze. Renderuję defaultowym rendererem Blendera póki co- może potem zmienię na Yfray ale do wipów nie ma sensu. Co do ciężkości- też się zastanawiam nad tym- chyba przemodeluję postać.
Mortom Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 RK ile cie kosztowało z wysyłką ta książka The essential Blender bo ciekaw jestem..... może i sam bym posiedział w tym blenderze. Raz probowałem ale po 30 min zacząłem rwać włosy z głowy bo interfejs jest tak makabrycznie zrobiony(zupełnie nie intuicyjny) że nie dałem rady i po 35 min blendera nie było na liście moich zainstalowanych programów :> A co do modelu to no no fajnie fajnie ciekaw jestem texturasków :> Pozdrawiam
ETA Napisano 28 Sierpień 2007 Napisano 28 Sierpień 2007 Na początek ja bym mu ugioł lekko nogi w kolanach ;), na tym zdjęciu na początku zdaje mi się, że szyja samego potwora jest grubsza od całego jeździca, a tak btw czemu nie robisz takiego samego?? Mortom - mozę to ci pomoże http://www.blender.org/tutorials-help/video-tutorials/ A tak btw. na początek obowiązkowo zmień se na lewoklik, mi to sporo na początku robote ułatwiło ;)
RK Napisano 29 Sierpień 2007 Autor Napisano 29 Sierpień 2007 Mortom- kurcze, nie pamiętam ale mówiąc szczerze jakoś strasznie mi nie pomogła- o wiele bardziej blender wiki. W każdym razie nie żałuję wydanej na nią kasy- jest dobrze zrobiona. http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page Eta- no właśnie chciałem nogi celowo proste i w strzemionach (wiem że nienaturalnie), coś jak w załączniku. A czemu nie oryginalny ? Wiesz, był fajny jako inspiracja itd, fajnie się malowało figurkę ale żeby tak kopiować kogoś jak za przeproszeniem małpa- to w gruncie rzeczy nudne, od tego są obrabiarki i skanery 3d, grafika to (oczywiście IMHO) nie powtarzanie pomysłów po kimś. Tak naprawdę high poly robię wyłącznie dla własnej przyjemności (żyję z LP) więc jak już mi coś odbija w trakcie to raczej nie przejmuję się ograniczeniami. Mogę spaprać, mogę odłożyć choćby i na rok- nikt mnie za to nie goni i to jest fajne- terminy i trzymanie się konceptów mam w pracy. A tu jest WIP na dziś ;)
Gość User190 Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Zapowiada się interesująco :) Może jednak ten Blender do czegoś się nadaje ;) :P
Joint Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 ano! :) troche mnie zainspirowałeś do rozwiniecia sie w blendzie; bo qrde siedze juz dlugo a postepy jakieś takie małe. nie wiem czy by mi tak ładnie jak Tobie to wyszło! ;
ETA Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Hmmm ta zbroja jest powgniatana?? Musiało boleć :/. Fajnie by mogło wyglądać jakbyś dodał jakąś flagę na kopii :), powodzenia w dalszej pracy ;)
razor Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 RK""..... może i sam bym posiedział w tym blenderze. Raz probowałem ale po 30 min zacząłem rwać włosy z głowy bo interfejs jest tak makabrycznie zrobiony(zupełnie nie intuicyjny) że nie dałem rady i po 35 min blendera nie było na liście moich zainstalowanych programów :> Z blenderem to jest tak ze czlowiek wyklina w pierony ten interface, ale po miesiacu przyznaje ze jest bardzo szybki i jednak intuicyjny.
ETA Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 Dokładnie, trza tylko się zmusić aby przełamać te lody ;)
BLADE Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 bardzo mi odpowiada funkcja cut egde loop z przesuwaniem itp np w maxie tego nie ma, zato brakuje mi n-gonów. maxa już dawno porzucilem na rzecz blendera :)
Ex3 Napisano 29 Sierpień 2007 Napisano 29 Sierpień 2007 W maxie jest ta funkcja, nazywa się to connect (!?) i jest w editable poly. I faktycznie blender do modelowania lo poly jest genialny. A postać jest bardzo fajna. Pozdrawiam
RK Napisano 30 Sierpień 2007 Autor Napisano 30 Sierpień 2007 Bardzo dziękuję za komentarze. Co do interfejsu blendera- tak naprawdę bez wysiłku można go dowolnie przemeblowywać (mój wygląda trochę podobnie do tego z Maxa- screen niżej) Eta- nie, na zbroi jest "szmatka" (fakt że niewykończona) która zwisa dalej na "konia". Będzie jej jeszcze trochę więcej na stworku ale póki co- jest jak jest, nawet nie zagęszczone. W załączniku przykład ;)
Mortom Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 RK a mógłbyś mi wyeksportować ustawienia UI jeśli sie da... to bym może jakoś tak przełamał lody :> Pozdrawiam
BLADE Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 Mortom, u góry obok menusów masz dwa rozwijane okna, popatrz na załącznik od RK i tam w pierwszym przestaw z 2 model na 3 material i już. okna sobie możesz spokojnie podzielić na liniach danego okna dajesz prawy klawisz myszy i ustawiasz spilt jesli oczywiscie chcesz sobie pustawiac wszystkie widoki. ale latwiej sie chyba przelacza w jednym oknie za pomocą klawiszy numerycznych 7-top, 1 - front, 3 - bok(prawy), jesli chcesz odwrotnie do tych to z lewym kontrolem. pozdrawiam
Innos Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 Raptorek swietny ale rycerz troszke powygniatany. Zarysuj miesnie na raptorze bo narazie malo ich ma :P Ps. Blender rzadzi (szkoda ze jesli chcesz gdzies pracowac to w blendzie nie masz szans ) :(
RK Napisano 30 Sierpień 2007 Autor Napisano 30 Sierpień 2007 Eee tam- ja pracuję i nikt mi słowa nie mówi ;)
Innos Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 nie chodzi mi o taka prace ze zrobie logo itd. Tylko prace w wielkiej firmie takiej jak Ubisoft czy EA. Takie wielkie organizacje nie przyjma chyba nikogo kto w blendzie pracuje chociaz bylby lepszy niz wszyscy ich pracownicy razem wzieci choc to raczej niemozliwe :D
ETA Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 Hmmm powiem ci Innos, że jakby cie przyjeli to nie miał byś problemów z przejściem na maxa bynajmniej ;)
Innos Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 hehe a no wlasnie czy Blender jest do maxa podbny? czy ma podobny modeler? To juz ostatni taki post bo juz odbiegamy od tematu :p
BLADE Napisano 30 Sierpień 2007 Napisano 30 Sierpień 2007 podobny niepodobny :) Ui sie rozni i opcje troche, np w blenderze nie masz hair and fur. odnosnie modelera to wg mnie w blenderze jest lepszy, brak mi tylko n-gonów... nawyk z maxa :D :)
ReflectVision Napisano 31 Sierpień 2007 Napisano 31 Sierpień 2007 bardzo fajnie Ci idzie RK, sledze watek od poczatku, powodzenia w dalszej walce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się