Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 112
  • Wyświetleń 17,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

obrazka nie widać bo go nie ma jest to tylko duza ilość enter'ów między wierszami:D

thx za odpowiedz Anno zobacze zaraz jak to wygląda;)

 

 

 

edit: tragicznie wyglądało(poly oczywiście) tzn. taki szit ze np. czarne bylo całe przy rochu kamery tragiczne wyglądało, wogle trudno to pisac, screena nie pokaze bo juz usunąłem

 

 

edit2: z texturą tez poszło

 

aha i jeszcze takie pytanka czy da sie poruszac kamerą robiąc cut'y bo mi sie odrazu dzialanie narzędzia przerywa.

i jeszcze jedno czy da sie przeskakiwac między view portami nie klikając tego znaczka w prawym dolnym rogu(maximize viewport toggle), w maya to jest space bar w dany viewporcie.

sry za takie noobowskie pytania

 

ps. screeny pracy pokaze moze jeszcze dzisiaj

Napisano

Co do cuta, polecam wingsa tam to się da, w maxie nie.

Możesz skakać do innego viewportu klikając na viewport label, nie pamiętam czy prawą czy lewą myszą (można też kliknąć prosto w viewport ale wtedy selekcja ci zniknie)

Napisano
  • Autor

wingsa raczej narazie nie bede ruszal bo i tak narazie mam wiele problemow z maxem, ale dzięki za sugestię:)

co do viewportów chodziło mi o maxymalizacje jednego z czterech okien i minimalizacje tak zeby ponownie bylo widać cztery okna.

aha i jeszcze jedno, jak zaznaczam np. vertexy we froncie to nie widac ich, są nie zaznaczone w topie(znaczy nie updatują sie inne kamery) da sie jakoś ustawic zeby sie updatowało

 

thx za odpowiedz

Napisano
  • Autor

aha i jeszcze jedno, jak zaznaczam np. vertexy we froncie to nie widac ich, są nie zaznaczone w topie(znaczy nie updatują sie inne kamery) da sie jakoś ustawic zeby sie updatowało

podtrzymuje to pytanie(na viewportach jest napisane inactive)

 

a więc pokazuje pierwszego screena siatki fiata, narazie mało, ale dawno nie robiłem fury i szybko mogą pojawić sie błędy, a nie chce sie potem pogrązyć w "syfie".

nie moglem pokazac wczesniej bo nie mialem dostępu do kompa, a jest to praca z 17.11 jak moj ostatni post, nic od tego czasu nie robiłem

37108739fu1.jpg

56660554nl8.jpg

Napisano
  • Autor

mam takie pytanie, dlaczego jak daje ms to niektore brzegi są tward, a niektore soft? nie mozna nawet sprawdzic czy dobra siatka jest do ms.

Napisano
  • Autor

chodzi mi o np cos takiego 61407884ml8.jpg

i po ms w tych miejscach tez są twarde brzegi.

prosze o pomoc:)

Napisano

Em sluchaj nieuplejduje Ci się bo masz DISABLE view... -.- daj prawym na napis(top/right/perspective/etc) i odznacz Disable View

 

Twarde brzegi masz bo albo MS jest ustawiony na 0 albo zaznaczyleś smothing groups w mesh smocie.. :]

Napisano
  • Autor
Em sluchaj nieuplejduje Ci się bo masz DISABLE view... -.- daj prawym na napis(top/right/perspective/etc) i odznacz Disable View

 

Twarde brzegi masz bo albo MS jest ustawiony na 0 albo zaznaczyleś smothing groups w mesh smocie.. :]

 

thx, to pierwsze dziala ale to z ms'em nie, smooth na 1 bez smoothing groups mam i nie dziala.

pojawia sie to w miejscu gdzie musialem dorabiac poligony bo przez przypadek je usunąłem:)

58146328sr5.jpg

jak zrobie ms modifikator to nie widac tych twardych edgow jak use NURBS to tez nie

Napisano

Hmmm.. a daj clean smothing groups.. albo usuń ms i na nowo go dodaj.. :)

Napisano
  • Autor

a jak doć clean smoothing groups? bo nie moge tego znaleźć, w helpie tez nic nie znalazlem

ms przeciez zawsze wlanczam tylko na chwile i go potem cofam aby dalej modelowac;)

Napisano
"a jak doć clean smoothing groups?"

zjedz na dol listy funkcji mesh/poly edita i tam znajdziesz kwadraciki z liczbami od 1-50 chyba i zaraz pod tym jest auto group.

 

A na marginesie to wg mnie te poligony po prostu ie sa zlaczone.

muszisz wejsc w edicje vertexow pozaznaczc te wertexy ktore sa w tym samym miejscu i na liscie funkcji mesh/poly edita znajdz collapse i kliknij to, musisz tak zrobic z kazda taka grupa vertexow

Napisano
  • Autor

thx trzeba byl kliknąc auto smooth

ps gdyby vertexy nie byly zweldowane to sietka po ms byla by rozwalona;)

Napisano
  • Autor

nie mialem za duzo czasu ostatnio

91923504tj7.jpgjak są jakies większe blędy to odrazu powiedzcie,plz

Napisano

nadkole krzywe :P a więcej za bardzo niema co mówić ... niema z czego :P scren za dużo nie mówi

Napisano

Jeśli chcesz odzyskać to jest sposób to raz ;) jeśli chcesz to też można gotowy model ściagnąć. Nie wiem w sumie co robisz dokładnie, planujesz itd. bo 7 stron to jest co czytać ;P To jest jeszcze do tego osiedla auto ta?

Napisano
  • Autor

tak auto do osiedla, gotowy dobry model z ts kosztuje troche $, da sie to tez zrobic w inny sposob(np. bitme.org), ale to nigdy nie jest to samo co wlasny model.

sposób na odzyskanie? co masz na mysli?

Napisano

Podziękuj bodajże "Pecetowi" on kiedyś mnie wybawił :)

Napisano
  • Autor

cholera wydawalo sie wszystko jest juz ok a teraz wyskakuje error(bo dopiero teraz zainstalowalem max'a)

error file open failed i śceiżka do niego, czy oznacza to ze jest tak do dupy ze juz z nim nic nie zrobie?, przeciez przy odzyskiwaniu bylo napisaNE ZE JEST W DOBRYM STANIE

Napisano

sproboj nie otwierac tego pliku a zrobic merage z nowego ;)

Napisano

odpal nowa scene w maxie i dolacz tamta scene ( File-> merge...) - moze odczyta scene wtedy mozesz wszystkie obiekty przeniesc do pustej (nowej) sceny

Napisano
  • Autor

dam juz sobie spokój z odzyskiwaniem tego pliku:(

postanowilem więc popobierac pare model z turbosquid, ale prawie sam shit.

więc mam taką prośbe jak ktoś ma jakąś starą fure(typu 126p itp.) to jakby mogl to bym prosił o wsylanie na maila [email protected] :)

Napisano
  • Autor

a więc zabiore sie ponownie za texturowanie. auto jakieś mam z ts'a.

zacząłem texturowac rynny, tylko teraz nie wiem czy odpowiednia rozdzielczosc textury jest, bo nie chce przesadzić z rozdzielczością jak to zrobiłem ze śmietnikami 1024x1024 a ich prawi nie widać.

9 rynn dalem na jedną texture 1024x1024

tak to wygląda textura jest do niczeg ale chodzilo mi o to zeby tylko zobaczyc czy taka starczy na taki render

16197583ki0.jpg

Napisano
  • Autor

czyli tak zostawie, thx za opinie;)

chodniki tez takie zostawie najwyżj jeszzce jezdnie zwęże bo nie wiem czy za szeroka nie jest;)

Napisano
  • Autor

wytexturowalem pare elementow(troche male rozdzielczosci, bo element widziane z daleka), więc stwierdzilem ze pokaze. uwagi mile widziane

70403355sp1.jpg

41782510ju4.jpg

76481327sc6.jpg

34868050zh3.jpg

Napisano

kolejna osoba ktora ma problemy z proporcjami! chodnik za waski, plyty chodnikowe prostokatne, kubly za wysokie...

 

 

ale reszta spoko, ciekawe textury+ swiatelko i bedize gites majoness

Napisano

W Krakowie nie ma takich chodników, podaj mi adres to przyjadą się Twoim przyjrzeć :P Wyglada jakby ktoś porozkładał kafelki na nierównym podłożu.

Napisano

Płytki za mocno poprzechylane i nie wiadomo czemu tylko w jednej płaszczyźnie.

Napisano
  • Autor

troche go zmienilem ale nie pokazywalem bo stwierdzilem ze i tak nikt nie oceni:(

58869623zv4.jpgracja ze za bardzo nierowny, postaram sie poprawić, bo takich pewnie w krakowie tez nie ma

Napisano

Bardzo mi się podoba i cieszę się, że odzyskałeś pliki :] Jednak chodnik jest stanowczo do poprawy. Nie tylko nierówny ale też wydaję mi się za wąski w stosunku do reszty ... wydaje się że jak 2 osoby na nim staną równolegle to już nie będzie miejsca na 3, a przeciętne chodniki są tak właśnie na ok. 3 osoby w poprzek ;) może wąski chodnik był zamierzony, bo są i takie ale imo szerszy ładniej by się prezentował i nikt by się nie czepiał :]

Tekturki nieźle się zapowiadają (szczególnie podoba mi się droga/asfalt) Tylko nie zepsuj oświetlenia etc ;)

PS: A i pokombinuj jeszcze coś z tymi płytami (chodnikowymi)

Napisano
  • Autor

plikow niestety nie odzyskałem, bo tego nie stracilem, stracilem auto, ktore juz prawie bylo skończone:( ale to juz przeszlosc, trudno

a nad chodnikiem ciągle pracuje:)

 

edit:

pomyslalem ze wymodeluje cos takiego, bo texturami zrobic takie cos jest chyba ciężko

1_tjmcsj.jpg

 

 

84220778no9.jpg

 

 

Napisano
  • Autor

nie wiem jakiego bumpa dac na chodnik duzego czy malego, bo jak jest maly to z bliska wygląda ok ale z daleka jak by go wcale nie bylo, natomiast jak go z daleka widac to z bliska wygląda okropnie

36529947lw6.jpg

Napisano

Bardzo fajnie, ale jak widzisz chodnik jest po "przejsciach" wiec i moze te plyty oddzielajace go od asfaltu tez troche "dobic" ? :)

Napisano
  • Autor

11gy3.jpg

wydaje mi sie ze szyby za malo odbijają światło(ktorego nie ma poza podstawowym), bo reflective pranie nie wplywa na wygląd.

 

prosze o komentarze:)

Napisano

Hmmm powalcz z mapowaniem (dolna cześć ściany ) Takie pytanko to są rendery czy screen’y z maxa? bo coś mi śmierdzi, że textura budynku a właściwie cegieł była nie większa niż 1024x768 albo słabej jakości ;( A tak to zapowiada się świetnie! Ma to klimat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności