KLICEK Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Witam! W tym tygodniu robimy bron maswego zniszczenia :) pozostawiam wszystko waszej wyobrazni! Limity : 1k trisow i textura 512x512 - BEZ normali, mozna dac opaciti, jak cos wam poze spec to tez mozna go dorzucic. Timelimit : Do nastepnej niedzieli (czyli sobota do 24, w niedziele glosowanie) Nagrody : Dolączenie do wątku prac zwycięskich! REGULAMIN (PRZECZYTAJ): - gdy skończymy nasza BITWE, dodajemy miniaturkę z napisem koniec, w pierwszym poście. Bez miniaturki uznaje ze praca w wątku jest nieskończona. np. tak jak tutaj: - Końcową pracę, jeżeli chcecie żeby model był pokazany z więcej niż jednego ujęcia dodajcie obraz o szerokości 800x i wysokość dowolna, czyli możecie upchać ile chcecie np. 800x4000 i ja to wrzucam w sondę. Na obrazku musi sie znaleźć : - biuti rendery/ screeny z viuportu ze wszystkim - smooth shaded model - siatka - flat textury Tak jak tutaj (kliknij w miniaturkę żeby powiększyć obraz): Starajcie sie tak przygotowywać swoje prace, inaczej wrzucam jakikolwiek screen z brzegu :P POWODZENIA
Levus Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Że tego... tak do ludzi... broń.... ?? Tak żeby zabić ???????
Guest Bad Moon Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 512 rozumiem, 1k trisów rozumiem, ale dlaczego sam diffuze. Dlaczego taki oldschool uprawiamy? Rozumiem, sentyment itp. ale coraz częściej obiekty wykorzystują obecnie ponad 3 mapy.
DarkStar Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 oldchool dory jest. Każdy jest w stanie wyrzeźbić dobry model w zbruschu. Hardcore to zrobić taki sam model nie używając normali :)
Guest Bad Moon Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 ...zrobic speca i bumpa, a potem wypalić na diffuzie... tylko po co? To jak cofanie się do tyłu.
ognisty Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 'cofanie się do tyłu' :D masło maślane ;) sorki ale nie moglem sie powstrzymać :) imho bad moon ma racje i powinna być dowolność w 'rózności'(?) map...
KLICEK Posted July 10, 2007 Author Posted July 10, 2007 nextgeny lepiej wychodza jak sie je robi we wlasnym zakresie ;] minibitwa dla rozrywki ;)
Guest Bad Moon Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 nextgeny wykorzystują bardziej zaawansowane technologie, ja mowię o teraźniejszości
Bro Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 ja tam zawsze preferuje jeden krok w przod niz dwa w tyl - wiec wolalbym porobic cos terazniejszego - tak jak Bad Moon mowi.
nielot007 Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 hmmm mial byc tydzien przerwy od minib ? :D moze jakis model zrobie bo tez pewnie NIE :p i dobrze ze bez normali, bo pierw trzeba sie nauczyc robic bez normali a pozniej z normalami :)
Levus Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 oldchool dory jest. Każdy jest w stanie wyrzeźbić dobry model w zbruschu. Hardcore to zrobić taki sam model nie używając normali :) Oj, nie każdy, nie każdy.. Pozatem nie da się zrobić takiego samego modelu z normalami jak i bez, znaczy nie zawsze... Ten normal to po coś wymyślili przecież, żeby życie ułatwiać. Sam jestem zwolennikiem sculptu, ale model bez normali to chyba raczej dobry trening niż zły? To może żeby wszyscy byli szcześliwi następna bitwa z obowiązkowymi 4-5 mapami?:p
Kuba Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Tak, i z limitem 20k. Dodatkowo każdy 360 w .mov, .avi i .mpeg, żeby nikogo nie dyskryminować. Nie przesadzajcie, były bitwy z limitem 6k, przejrzyjcie sobie kilka stron wstecz i zobaczcie, jak to wyglądało.
KLICEK Posted July 10, 2007 Author Posted July 10, 2007 dokladnie, jak chcecie robic sobie modele po 8 k i mega "terazgeny" to wip stoi otworem ;] narazie jakos nie przewiduje, wiekszych limitow i textur, no chyba ze naprawde duzo osob bedzie chcialo :)
Tony M. Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 KLICEK to dyktator - ze skłonnościami do ustępstw ale to dopiero jak dużo osób będzie chciało.... hehe
Levus Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Ja jestem za dyktaturą. Wcześniej była kupa. Teraz się dzieje przynajmniej. Mapy mapami, ale limitu może lepiej nie zwiększać bo się wszystkim poodechciewa w połowie modelowania, zresztą sami wiecie jak to jest... a to to, a to tamto, a obowiązki, a zapomniałem, a musiałem co innego modelować... i pobitwowane.. I nie róbcie żadnej sondy, błagam, Klicek nie zgadzaj się na nic i nie słuchaj nikogo!:D:D:D
ognisty Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 limity niech zostaną - ale ograniczenie tylko do diffusa srednio mi sie podoba sprawa 2 - znów temat za bardzo dowolny, bedziemy miec wszystko poczawszy od ludzi przez samochody po probówki z wirusem ebola włącznie... nie można bardziej precyzować tematów? raz niech wszyscy robią smaochodziki raz główki raz cośtam, a jak chcemy pełną dowolnośc to trza znieść limity trisow i w ogole...
Stachu Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 klicek a weź idź miały być samochody, i to w poprzedniej bitwie ;/ w bitwie 18 bedą?? bo tak to nie ma co startować bo sie nieznam na innych rzeczach :P
Blooddragon Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Bez sensu, chociaż na komórki też modelarzy teraz potrzebują...
simonus Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 A na moje to wszystko ok. Przynajmniej sie czegoś nauczę bo pierwsze kroki w low poly robie. Nauczę sie może w końcu oszczędnego modelowania bo zawsze przesadzam:) no i nie jestem dobry w tych waszych normalach i innych :) Bump mapę można ??
Stachu Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 dobra, już wymysliłem i zrobiłem model :D tera mam takie pytanko czy jak daję texy to mogą one mieć material w self-illumination na 100? czyli że w ogóle nie bedzie widać cieni modelu tylko texyura już będzie je miała? edit: i drugie pytanko. Bo podobno można tylko jedna texturkę dać. a bo ja chciałbym zrobić taki samochód co się zamienia w super uzbrojony samochód. no i właśnie po pierwsze, mozna pokazać 2 renderki? ze zwykłym i przemienionym? a drugie to, czy mozna dać 2 texturki, że jedna na model zwykly a druga na ten przemieniony?
Roszondas Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 2. Regulamin: - "Każda osoba może wystawić tylko jedną pracę podczas bitwy, zmiana tematu w trakcie trwania minibitwy jest dozwolona." Chyba to się liczy jako dwa modele ..
Stachu Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 nierozumiem, klicek chodź tu! bo później będzie płacz że dyskwalifikacja :P:P
Kuba Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Myślę, że możesz przygotować sobie dwa modele i dwie tekstury, ale do sondy zgłosić tylko jeden. Chyba że oba pojazdy łącznie mieszczą się w limicie 1000tris + 512.
Stachu Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 eh to miał być jeden pojazd ;/ ale 2 rendery że na jednym jest zwykly a na drugim już przetransformowany xD (a to wszystko oczywiście w limicie :)
Kuba Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Myślę, że reguły w tym temacie są w dosyć płynne i jeśli np przygotujesz dwa modele, to na koniec wrzucasz screena, na którym na pierwszym miejscu jest jeden z nich z wszystkimi regulaminowymi ujęciami typu shaded, siatka itp, a na sam koniec render, na którym wrzucasz oba modele zaprezentowane w ciekawy sposób. Myślę, że nikt za to się nie obrazi. Tyle że ja to nie KLICEK, a to do niego należy ostateczna decyzja ;)
Stachu Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 hehe, dzięki. Ale mam nadzieję że klicek się jeszcze odezwie i powierdzi to. a co z texami z wlasnymi cieniami? to mozna tak czy nie można? czy nawet trzeba?
Bruneq Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 IMO Stachu jak zrobisz 1 model samochodu ktory z tych samych elementow bedzie przemienial sie w robota to jest to jak najbardziej zgodne z regulaminem gdyż robisz 1 model a tylko ustawiasz jego elementy inaczej ! jezeli zmeiscisz sie w limicie to nie licz ze bedize to ladnie wygladac!:P
Stachu Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 no to o to chodzilo, tylko jeszcze co z tymi texami XD?? edit: aha i można dać refleksy? edit2: ale nie! chodziło mi że na texach nie bylo widac cieni modelu bo to jest extreme lowpoly i troche obleśnie sie ukladają ;x
Bruneq Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 texy jak texy, zrobisz jedna i musi ci wystarczyc!:P Edit: Specular zabroniony, a ty co chciale jeszcze?Dac Raytrace? tego to sie nie da zrobic!:P tzn nie mozna! musisz wszystko namalowac na tex!a jak ma nie byc widac cieni modelu? no bo tego nei lape za bardzo!!przeciez mozesz nie wlaczac cieni w ustawieniach swiatel i nie bedizesz mial!:P
Stachu Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 no: model z texturką http://images20.fotosik.pl/87/a95b482d67469a54.png goły model (z cieniami) http://images23.fotosik.pl/24/defc6b14e1cf2afe.png i o co mi chodziło http://images27.fotosik.pl/24/c62ec76451d5e1c8.png edit: ten model to tylko przykład, nie na bitwę.
Roszondas Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Edit: Specular zabroniony, Limity : 1k trisow i textura 512x512 - BEZ normali, mozna dac opaciti, jak cos wam poze spec to tez mozna go dorzucic. Spec można dać :) Pytanie, czy można dać bump ?
Levus Posted July 11, 2007 Posted July 11, 2007 Albo self ilumination w materiale na 100% i też się dobrze maluje... Chyba bez bumpa jak i bez normali...
Kuba Posted July 12, 2007 Posted July 12, 2007 No właśnie jeśli chodzi o self illumination - czy ustawiacie to przy prezentacji swoich modeli? Gry tak wyświetlają modele w silniku, ale jak to się ma do rzeczywistości? Można przecież spotkać game artowe modele wyrenderowane z różnymi bajerami, dlatego może by ustalić w regulaminie jakieś podstawowe wytyczne? Jaka waszym zdaniem jest najbardziej optymalna forma przedstawienia modelu? Wievport z shaderem dx9?
Creator Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 mam pytanie ;) Czy mogę podzielić to 1000 trisów i teksturę 512 na dwa modele z osobną teksturą ? Ułatwiło by mi to trochę pracę.
Kuba Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 No pewnie, jeśli wszystko będzie w ramach jednej pracy, możesz dowolnie dzielić sobie limit między kilka elementów.
Levus Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Stachu, po co się robi te kwadraty na kołach? Czy to po prostu koła są? Bo pod nimi też jakieś coś jest... to nie koła? http://images23.fotosik.pl/24/defc6b14e1cf2afe.png
Stachu Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Stachu, po co się robi te kwadraty na kołach? Czy to po prostu koła są? Bo pod nimi też jakieś coś jest... to nie koła? http://images23.fotosik.pl/24/defc6b14e1cf2afe.png hmm bo na tych "kwadratach" są namalowane koła tylko że opacity a to podspodem to jest extremalnie low poly koło (sam bieżnik) w starych grach tak się robiło ;)
ognisty Posted July 14, 2007 Posted July 14, 2007 czy można subtelnie przedłużyć termin do ok 16-17 pm dopoki nie zostanie zalozona sonda (tzn chodzi o to zeby mozna bylo wrzucic przed sonda a juz po terminie)? plzplzlpz :)
KLICEK Posted July 14, 2007 Author Posted July 14, 2007 spoko ognisty, sonde jutro zrobie o 18 zdazysz ? pamietajcie wszystkie podstawki i texturki do podstawek wliczaja sie w limit ;)
ognisty Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 big thx, mam nadzieje ze zdąze :) [edit] god damn... jednak nie zdaze :|
Roszondas Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 pamietajcie wszystkie podstawki i texturki do podstawek wliczaja sie w limit ;) Czy mogę użyć maxowego noise na podłoże ?
peterr Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 możesz ,jeżeli łącznie zmieścisz sie w limicie [czyli pewnie noise na jakies 40 vert. dużo Ci nie da]
SoAd Posted July 15, 2007 Posted July 15, 2007 Chodzi ci o noisa jako modyfikator na geometrie, czy noisa jako mapkę proceduralną?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now