Skocz do zawartości

Problem - Co zrobic z Game Artem?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc

zastanawialem sie co moznaby zrobic z game artem bo mam wrazenie ze mamy niesamowicie utalentowanych grafikow w tym dziale a mimo to jest on srednio popularny i ludzie dosc rzadko pisza swoje opinie. Ostatnie bitwy byly dobrym przykladem ze tak nie musi byc, nawet patrzac po sobie gdy cos tu sie dzialo pracowalem wiecej po godzina i zawsze staralem cos wydlubac a teraz gdy widze ze niewile sie dzieje, to sam tez niewiele robie, spedzajac czas na nawalaniu w gry.

Zawsze uwazalem game art za dosc specyficzny odlam grafiki bo tak naprawde wiekszosc ludzi ktorzy tu siedza robia to naprawde z pasji zarabiajac przy tym kasiore, wiec chcialem prosic was o dyskusje na temat co zrobic by game art byl bardziej popularny, i by zachecic ludzi do postowania!

(sorka z bledy)

  • Odpowiedzi 204
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm ja właściwie zawsze wolałem "haj-poli" niż kwadratowe lołpoli, ale ostatnio Mini Bitwy mi się spodobały i dział Game-Art mnie przyciągnął. Low-Poly ma to do siebie że trzeba "mądrzej" modelować, dużo uczy ;) A High Poly to teraz raczej 10% modelowania 90% dłubania w ZBrushu (czy podobnych). Chociaż granica powoli już się zaciera, ZBrush w też się przyda (np. wypiekanie Normali).

 

Co do frekwencji to właśnie zauważyłem ze coś oklapło, pewnie się chowacie przede mną :(

 

Nie dziwie się że tu mało ludzi, bo to jednak dział dla koneserów. Ludzie wychodzą z założenia, ze skoro ich model i tak nie będzie użyty w żadnej gierce, to po co się bawić w low skoro można zrobić od razu high i mieć lepszy efekt, dodatkowo nikt się nie przypieprzy, że brzydko siatka zrobiona :P

Napisano

A ja mam zawsze ogromny dylemat czy probowac hi poly czy low:P Ale z game artem mam problem w tym, że jak zaczynam dlubac jakis model i robie juz hi poly to naogol moj sprzet zdycha :/.

Gość Marioza
Napisano

w sumie to dział nadaje sie do kasacji, cicho pusto większosć tych co tu sie kiedys udzielało poznikała i tak na prawde w sumie nie ma po co cokowiek robić i pokazywać

Napisano

Matys dobrze że poruszyłeś ten temat, ja też zauważyłem że ostatnio coś ucichło w dziale low poly skończyły się bitwy i jakoś nie chce się tu zaglądać. Swoje pierwsze otexturowane modele zrobiłem do bitwy nr 16 i 17 wcześniej nie potrafiłem nawet zunwrapować modelu. Po przerobieniu kilku tutoriali postanowiłem wypróbować nowe umiejętności a mini bitwa game art daje możliwość zrobienia czegoś w krótkim czasie motywuje do pracy i jest dobrym treningiem przynajmniej dla mnie początkującego. To że ludzie najczęściej robią w high poly nie znaczy że nie znajdą się tacy co chętnie wezmą udział w bitwie chociażby dla zabawy. Mini bitwa game art nie zobowiązuje do jakiejś długiej przerwy w normalnej pracy niektórzy robią modele w jeden dzień dlatego nie ma się co zastanawiać czy zrobić coś czy nie to nie kosztuje nic tylko wymyślić jakiś temat (a KLICKOWI to dobrze wychodzi) określić limity i zawsze znajdą się chętni. Dlatego jestem za przywróceniem minibitwy. Pozdrawiam

Napisano

A ja bym proponował zrobic, jakąś game artową bitwę, ale taką większą, coś na wzór Bitwy 3d, no może krutsze terminy, i z nastawieniem na next gen:P

Napisano
A ja bym proponował zrobic, jakąś game artową bitwę, ale taką większą, coś na wzór Bitwy 3d, no może krutsze terminy, i z nastawieniem na next gen:P

Takie coś też by nie zaszkodziło raz na jakiś czas.

Napisano

ETA - Imo dobry pomysł na zareklamowanie działu, wiem po sobie że sam dopiero po jakimś czasie, gdy już troszke potrafiłem siatkę z ms układać zauważyłem że istnieje coś jak game-art. Wiele osób poprostu nie próbowała nawet jak to smakuje i siedzi sobei cały czas próbując poskromić skomplikowane wire'y.

Napisano

tak samo jak z animacją:P zanim sie opanuje w miare modelowanie i teksturowanie to ochota na nauke animacji pewnie idzie w las i sie siedzi w tym co "wychodzi" :P no albo po prostu na to trzeba czasu..

a co z tą bitwą teamową? w 2 połowie Sierpnia chyba jade do Pucka:/

hej

Napisano

Może to was zainteresuje.

 

Razem z paroma osobami zakładamy portal dotyczący naszego fachu, czyli Level Designu. Oczywiście robienie map bez modeli na nich jest bez sensu i na forum będziemy mieć dział 3D Gallery, albo coś pod to :) Zapraszam wszystkich! Tam będziecie mogli się dowiedzieć jak wrzucić swój model do np. HL2 i modele staną się użyteczne ;)

 

Sam postaram się przyprowadzić tu parę osób, które coś dłubią...

Napisano

gejmart jest dla nubów, którzy boją się więcej niż 2k poly ;) hehe, żadnego z was pożytku nie ma ;)

 

a na serio: sam nie wiem co z tym zrobić. może w tym tkwi sedno: za dużo gadania za mało robienia?

Napisano

Wątek z teamową mini-bitwą wylądował w koszu chyba po tym, jak jeden z użytkowników podważył sens limitów w game-arcie :) Co do forum, to sam nie wiem. Może to wakacje, a może wszyscy nagle znaleźli pracę w branży i na dłubanie po godzinach nikt nie ma czasu i chęci? Przyznam szczerze, że co jakiś czas podglądam jednym okiem zagraniczne serwisy w oczekiwaniu na kolejne bitwy. Zawsze fajniej porównać swoje umiejętności z tym, co prezentują koledzy z innych krajów, niż robić coś bez jakiegoś z góry wyznaczonego celu.

Napisano

mnie w gamearcie denerwuje mapowanie, już mi nie dobrze na samą myśl o tym ;)

A tak wogóle to czy ten dział komuś przeszkadza? Nie może on sobie wieść sielankowego i powolnego życia?

właśnie?

Napisano
mnie w gamearcie denerwuje mapowanie, już mi nie dobrze na samą myśl o tym ;)

 

właśnie?

 

Jeśli tak to śmiało stawiam wam cały dział u mnie na stronie, daje adminów tym co są tutaj aktualnie, albo najaktywniejszym i wio. Powinniśmy się łączyć, a nie dzielić.

 

Mimo to wolałbym, żeby to forum istaniało tutaj powolnym życiem, bo większość userów wpada też do WiP'ów, Foto itd.

Napisano

dajcie taką silver galerie jak w 3d i 2d to może jak ludzie zobaczą jakieś super modele które się tam znajdą to to ich zachęci do low poly :)

jestem za tym aby w takiej galerii nie znajdowały się tylko modele zwycięskie z mini bitew, ale wszystkie te które trzymają światowy poziom :)

Napisano

W srebrnej galerii ostatnio znalazł się mario (gratulacje :)) więc tworzenie dodatkowej nie ma sensu. 1ns - czy to coś, o czym piszesz, już istnieje?

Napisano

panowie wydaje mi sie ze potrzebne sa nam pomysly na odswierzenie bitwy lub zrobienie czegos nowego, nowatorskiego, niech kazdy pisze co mu przychodzi do glowy, chocby nie wiem jak absurdalne by one nie byly, moze cos z tego wszystkiego ciekawego wyniknie i bedzie mozna cos w tym kierunku zrobic. Ja sobie myslalem np. o tym znalesc jakis "sponsorow" jakies studio ktore dalo by koncept jakiegos modelu ludzie by robili minibitwe a nalepsza pracka miala by szanse na to by znalesc sie w grze itp. wiem ze to dosc absurdalne i pewnie naiwne podejscie ale moze i dalo by rade cos takiego zrobic?

Napisano

Zróbmy tak.... organizujemy jakąś bitwę, tylko tak żeby było w miare uczestników, każdy uczestnik daj wpisowe 10 PLN, a kto wygrya zbiera całą pulę :P

Napisano
Zróbmy tak.... organizujemy jakąś bitwę, tylko tak żeby było w miare uczestników, każdy uczestnik daj wpisowe 10 PLN, a kto wygrya zbiera całą pulę :P

 

Lepiej zebrać do skarbca i zrobić później libację, żeby zintegrować "środowisko" :D

Napisano

jakiekolwiek wpisowe raczej odstraszy niż przyciągnie...

raczej trzeba pokazać że low poly też jest fajne. dlatego podałem przykład osobnej galerii dla low poly

Napisano

ja męczę teraz OpenGL'a, jak się dokształcę to mogę pomóc w pisaniu :D

 

ps

 

Ktoś wspominał że były próby wspólnej pracy. Nie wiem czy to dotyczyło pisania gry, czy jakiegoś projektu graficznego, ale ponoć zakończyło się to fiaskiem :P

Napisano

Myślałem nad tym i w sumie doszedłem do wniosku, że nie jest źle. Jest wiele osób odwiedzających te dział i ci ludzie mają o tym pojęcie. Nie ma tu żadnych amatorów (ok, prócz mnie ;)), każdy wie co pisze, ale właśnie... Są tematy, w których są 2-3 odpowiedzi i temat leży... Czasem powinno się napisać choćby jakieś dobre słowa typu "Fajne, ale ja bym zrobił to tak i tak" itd. i to nawet moim zdaniem motywowałoby do dalszej pracy.

 

Powiem wam też, że teraz jest taki okres niby to leniwy, ale jednak jest co robić tzn. jest za ciepło na modelowanie :) Nie ma tej motywacji ze strony innych i swojej...

 

Co do gry to pomyślimy o tym później. W sumie największą rolę odgrywają programiści bo bez nich to możemy narobić modeli i leveli, ale nie pogra sie na tym... Ma ktoś jakiś pomysł na grę? Proponowałbym jakieś małe arcade, ale powalające miodnością i niezłą grafiką...

Napisano
....

Co do gry to pomyślimy o tym później. W sumie największą rolę odgrywają programiści bo bez nich to możemy narobić modeli i leveli, ale nie pogra sie na tym... Ma ktoś jakiś pomysł na grę? Proponowałbym jakieś małe arcade, ale powalające miodnością i niezłą grafiką...

 

Nie do końca...mając juz gotowy silinik, wcale nie trzeba pracy programistow...

wiekszosc level designerow ma pojecie o skryptowaniu wiec...wystarczy ze przyswoją sobie wiedze o silniku i juz mozna "tworzyc gry" :)

 

A jak mniemam znajdzie sie klika juz gotowych engine'ow za free bądź "psie" pieniadze ...

 

Wystarczy chcieć

Napisano

Jak trafi się darmowy engine, w którym można łatwo wszystko wyskryptować (wręcz wyklikać) to byłoby ekstra!

 

Co na to inni?

Napisano
Jak trafi się darmowy engine, w którym można łatwo wszystko wyskryptować (wręcz wyklikać) to byłoby ekstra!

po miesiącu pewnie temat upadnie, już była taka inicjatywa

ale mimo wszystko wierze że się uda :p

Napisano
Jak trafi się darmowy engine, w którym można łatwo wszystko wyskryptować (wręcz wyklikać) to byłoby ekstra!

 

Co na to inni?

 

po miesiącu pewnie temat upadnie, już była taka inicjatywa

 

i to nie jedna :)

 

takie coś upadnie prędzej czy później. szkoda czasu

Napisano
i to nie jedna :)

 

takie coś upadnie prędzej czy później. szkoda czasu

 

no wlasnie dlatego :

 

2PAC - Be The Realist (2PAC, Notorious B.I.G. & Trapp)
Napisano

Co Wy chcecie robić z gameartem? Fakt, że nie jest jakoś oblegany, ale jest to jedyne miejsce w polskiej sieci, gdzie choć coś się w tym kierunku dzieje.

 

Zresztą, ja zaglądam praktycznie tylko w gameart, no i czasem, choć dość rzadko w XSI.

 

A co do projektu - biorę popcorn, piwo, siadam i czekam na spektakularny koniec :D

 

A poważnie - to nie ma sensu :)

Napisano

Nie ma sensu, nie ma sensu. Jakby to nie miało sensu, nikt by teraz nie grał w Counter Strike'a. Nie było by True Combat:Elite, Forgotten Hope, Day of Defeat, Red Orchestra i kilku innych. Może porywanie się na tworzenie gry na bazie samego engine'u, to rzeczywiście coś, co przerasta możliwości kilku przypadkowych osób. Natomiast stworzenie modyfikacji już istniejącej gry jest możliwe, pod warunkiem że samemu lubi się grać, a dodatkowo (może i przede wszystkim) ma się twardy tyłek by wysiedzieć setki godzin przed kompem pracując nad mapami, modelami, teksturami i stroną kodową. Z tym pierwszym nie ma problemu, ale to drugie to już dzisiaj raczej rzadkość. Aczkolwiek zawsze warto spróbować swoich sił i przekonać się, jak to jest naprawdę.

Napisano

Ludzie nie dołujcie tych którzy chcą spróbować mówiąc że nie ma sensu bo już inni próbowali i się nie udało. Być może znajdzie się parę osób którym naprawdę zależy na game arcie, dla których jest to pasja i są gotowi spędzić sporo czasu przed kompem żeby coś z tego jednak wyszło. Nie trzeba od razu robić całej gry ale mając taki silnik gdzie nie trzeba by było jakiś umiejętności programistycznych można by na początek zrobić JEDNĄ grywalną mapę i parę postaci do ubicia (myśląc o grze która była by strzelanką FPS). Myślę że znalazło by się kilka osób które by takie postacie zrobiło z myślą że wreszcie się na coś przydadzą a i z mapami też przecież nie było by problemów. Gorzej z resztą bo gra na grafice się nie kończy i tu trzeba by współpracować z osobami które mają jakieś pojęcie jak to wszystko sklecić żeby działało ale od tego mamy 1nS. Najważniejsza jest wiara i chęci a nie rezygnacja na starcie.

Pomyślcie jaka była by satysfakcja móc zagrać w grę którą się współtworzyło, pokazać ją kumplom...

Napisano

Defetyzm siejecie i tyle. Cytując [już nie pamiętam kogo :)]: Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie wymagające większego nakładu pracy.

 

Powiem to tak: game-art wydawał mi się czymś banalnym do ostatniej bitwy gdy stwierdziłem: co ja nie dam rady? Wydawało mi się że 1k poly i mała teksturka 512x512 to pikuś, robota na dwa dni. Teraz jestem już mądrzejszy i wiem że to jednak nie takie proste.

 

Game-art powinien zostać sobie i żyć swoim własnym powolnym życiem. Kolejne bitwy będą go na chwilę rozsławiać i zwiększać zainteresowanie. Ale wraz z ich końcem zainteresowanie znów opadnie.

 

Ostatnio KLICEk dał pomysł teamowej minibitwy. Pomysł genialny i nie wiem czemu jeszcze nie został wdrożony do realizacji :) Pomogłoby to ludziom przekonać się do game-artu i podnieść skile startujących. Poza tym doświadczenie w pracy w zespole...

Napisano

Dlaczego nie ma komu robić? Przecież nie trzeba od razu robić całej gry. Ja poza pracą zawodową w grach bawię się w robienie dodatków do serii Flight Simulator, nie jest to zapewnie tak efektowne jak zrobienie całej gry, ale przynajmniej daje mi to satysfakcję, niezłą zabawę i okazję do nauczenia się czegoś nowego.

 

Nie widzę zbyt różowo stworzenia przez 'brać forumową' całej gry, skoro rzadko tu widać jakiegoś moda, czy choćby enviro in-engine.

Napisano

Jeśli chcecie gotowy engine, Enemy Territory czeka i się kurzy :)

Co do modów, są dziesiątki szukające świeżej krwi. W drużynach są straszne przetasowania, więc miejsce dla osoby z umiejętnościami w 3D na pewno się znajdzie. Wystarczy poszukać na stronach dotyczących ulubionej gry.

Napisano

Widzę, że sytuacja jaka tu paniuje jest odzwierciedleniem chęci użytkowników do działania - sami sobie grób kopiecie.

 

Fakt faktem - z tego co widzę tylko 2-3 osoby zajmują się tym na tyle poważnie, że pracują w dobrej firmie (np. Techland, ale akurat Aniołek i Sławek żadko tu wpadają) i nie mówię tu o np. Teyon'ie, który ma wielki out-source i przez to niezły bałagan... Zrobienie dobrego modelu na poziomie przekracza chęci większości użytkowników tego forum (zdolności macie, ale brak wam zaparcia).

 

Weźcie się w garść, zamiast gadać jak to źle jest i robić modele, które technologią przypominają te z Quake'a 2 (Ba! I to ich nawet nie kończyć!)... Wiem, że tłumy ludzi gówno kupi, ale bez przesady... Sytuacja jaka tu panuje jest tylko i wyłącznie zasługą braku zaparcia... Szkoda wielka, bo marnuje się potencjał niektórych osób...

 

 

Edit:

Kuba_ - ja myślałem o czystym enginie Quake 3 jako niekomercyjny produkt lub dodatek. Programistów to mam sztab, ale każdy coś robi i z tym jest problem...

Napisano

1ns - w tym co mówisz jest sporo racji, wiem po sobie ostatnimi dni sam mam ogromne problemy żeby się za coś zabrac a co dopiero, żeby coś skończy ;( i w taki o to sposób marnuję wakacje....

Gość Marioza
Napisano

wieta co mnie ***** jak czytam te posty, moze sie ktos obrazi, ale pomysly z robieniem gry prze grupe forumową na wlasnym engnie jest bezndziejny bo nic z tego nie bedzie , tradycja polaków jest chwilowy zryw piękne słowa a pozniej ostani gasi śwatło, ewntulanoscią ktora jest szeroko rozpowszechniona na zachodzie jest modowanie gier, u nas to jest malo spotykane bo na 1 planie jest ambicja ze musze miec wlasny silnik itd, i tak po dordze gdzies to wszsytko sie rozmywa na plan dalszy schodzi istota gry czyli aby byla fajna wciagajaca zakrecona lub w innym stopniu zmodowana mniej lub bradziej, to jest łatwiej osiganc i łatwiej skoczyc choć nie zawsze ,

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności