Skocz do zawartości

SCENA 3D : Science - fiction spaceship passage


Rekomendowane odpowiedzi

Długo myślałem czy wkleić tutaj swą prace czy nie - jako, że jestem bardzo początkujący, to tak właściwie pierszy projekt do którego się przyłożyłem na poważnie.

 

Jest to wnętrze jednego z pomieszczeń w bliżej nieokreślonej przyszłości - pracuję zupełnie bez refek co powoduje jednak bardzo szybkie zmiany nawet w samej koncepcji pracy. Obecnie mim, że jest to sci-fi to np. terminal napędzany jest dzięki mechanicznym trybom, przekazującym swą enegrię poprzez mocno wyeksponowane rury i stare grube kable.

 

Są to wstepne rendery, bez tekstur, bez wszelakiego smooth\'a i w większości jeszcze bez jakichkolwiek detali.

 

Rendering wykonywany za pomocą V-Ray\'a, który także dopiero poznaję. Praca robiona na wysłuzonym już Duronie 1,4GHz, 256 SDRAM, GForce 2 MX 200 - co tez tłumaczy bardzo wolny rendering (juz teraz moje serce powoli dostaje palpitacji na myśl o połyskliwym metalu czy też kilku zródłach światła.

 

A więc pierwsze ( i nie ostatnie :P) rendery - krytykujcie do woli bardzo duzo mi brakuje do właściwego poziomu ale myslę iż rozwijam sie bardzo szybko i będzie teraz już coraz lepiej - jako że wiele czasu poświęcam 3D.

 

 

Najnowszy:

scifit.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 228
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

kuba - tak tex + light to jest to co mnie najbardziej będzie w późniejszej fazie przerażać :)

 

pablo - kable już są poprawione widać to na jednym z ostatnich renderów.

 

No właśnie mam nadzieję, że uda mi się utrzymać klimat - myślę, że jestem nadobrej drodze jako iż to forum jest moim motorem napędowym :) Tak to jest człowiek sie za duzo piknych rzeczy anogląda, a później sam by chciał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jak na I pracke, to calkiem fajnie to wyglada! (ja zaczynalem od kanciastych swiatyn, ale...). Z teksturkami nie powinienes miec problemu, bo wiekszosc bedzie mapowana planarnie. Mysle, ze najtrudniej bedzie dobrac odpowiednie oswietlenie, bo od tego bedzie zalezal klimat sceny. Musisz tez dobrze obmyslic jak bedziesz to kadrowal, bo tak czy inaczej musisz cos jeszcze domodelowac. Najciekawiej zapowiada sie chyba ten najciemniejszy render, ale tam brakuje czegos z tylu.

PS. Dobrze jest wczesniej zrobic szkic i wczesniej nastawic sie na jakis konkretny widoczek. Moze sie okazac, ze wymodelowales rzeczy, ktorych nie bedzie pozniej widac i tylko dodajesz sobie zbednej roboty...

Walcz dalej... Idzie Ci calkiem fajnie! [piwo]

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Next uPDate:

 

Taki będzie mniej więcej widok sceny - dalsza część holu będzie jednak MNIEJ widoczna (po bokach będą w 1/4 odsunięte wielkie miedziane drzwi) ewentualeni może w późniejszej fazie zrobię pełny prześwit zaś w holu dodam maszynę kroczącą.

Do detali jeszcze nie przysiadłem, muszę jeszcze domodelować parę elementów by \"zapełnić\" zbyt dużą ilość wolnej przestrzeni, co powinno się zmienić za parę godzin.

A praca posuwać się musi szybko gdyż:

a) jeszcze przed świętami mam zamiar zacząć nowy projekt

b) obiecałem sobie NIE WYPOWIADAĆ się w żadnym wątku puki sam nie ukończę choćby jednej w miarę dobrej pracy.

 

 

sci-fi room19.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne aż chce się czasem światło zapalić bo straszno.... ale ja to już gdzieś widziałem aaa, już sobie przypomniałem w co 2 filmie o takiej tematyce.twoje pracki dają kopa ale myślę że za mało tam \"polotu i finezji\" dołuż coś nowatorskiego. nawet jeśli chciałeś wzorować się na istniejącym klimacie, to wydaje mi się że tym bardziej powinieneś wprowadzić jakiś własny myczek który by odróżniał i wyróżniał twoją prackę. pozdr.czekam na dalsze rend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przyczepię do proporcji ;] Chodzi mianowicie o ten panel sterowania... ( http://cn.stoki.net/3d/sci-fi%20room17.jpg ) - jest toto za nisko (tak na poziomie kolan - skalę mamy obok w postac czytnika linii papilarnych) i ma zbyt duże/toporne klawisze ;] (przyłóż dłoń do swojej klaiwatury domowej i policz ile rzędów zakrywa, potem policz ile rzędów zakrywa dłoń na renderku ;) ) Reszta fajna, ale o tym już wiesz ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boowa - siatkę wyrenderuję wieczorkiem

vogel - co do proporcji to jescze będę je dobierał :) nie powinno byc problemu zwłaszcza, że na razie to wszystko low-poly, więc się jeszcze zobaczy

 

A teraz 2 nowe rendery - próby z wielkimi, ciężkimi drzwiami oddzielającymi 2 pomieszczenia (pół ranka męczyłem się z samym szkicem na kartce).

Od razu parę wyjaśnień

- to jest prawa połówka drzwi

- tryby będą opasane czarnym taśmowcem, między sobą

- w podłóżnym wcięciu będą kable

- zaś w dwóch dziurach małe lampki

- zaś na samym środku jeszcze jeden niewielki terminalik

- co do znaku na półkręgu nie mogłem się wręcz oprzeć :P

- a co do tych 2 poręczy do suwania - to z dwóręcznego chwytu zrobie jednoręczny bo na prawdę wyjdzie że straszliwe mikrusy tam żyja :)

 

sci-fi room21.jpg

sci-fi room22.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz z ilością szczegółów. Kiedy dojdą tekstury stracisz bardzo na widoczności. Nie rób tego czego nie widać (pod kratką na podłodze). Dodam jeszcze, że koła zębate mają dość określony ksztłat i nie jest to prostokąt.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Next UPdate:

 

- ależ z tymi drziami to była mordęga :/

- Bacry :

a) tzn. szczegóły dodaje bo może do czegość scenę w przyszłości wykożystam - a wyłączyć je nie będzie problemu gdy nie będą potrzebne - do tego jako, że dopiero zaczęłem bawić się w grafikę 3D myślę iż to dobre ćwiczenie, zwłaszcza że modeluje bez refek

b) odnośnie trybu - chodzi o kanty? Bo jak tak to je zaokrąglić nie ma problemu. Chyba, że co innego miałeś na myśli

- drzwi będą ustawione i w 1/4 otwarte na końcu holu, na razie walczę jeszcze z ich wykończeniem

- będą też oczywiście znacznie lepiej wkomponowane - teraz zostały tylko wrzucoen w otoczenie

- powiekszyłem także terminal przy pierwszych drzwiach

sci-fi room23.jpg

sci-fi room24.jpg

sci-fi room25.jpg

sci-fi room26.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to te koła za luźno wiszą... trochę się obrócą zanim coś zacznie działać... i podest tego kompa trochę na kratkę w podłodze zachodzi, nie wiem czy to efekt zamierzony, ale jakoś dziwnie to wygląda....

A tak poza tym to suuuper... P-I-Ę-KNE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Next UPdate:

Posiedziałem trochę nad drzwiami - tamte miały za wiele detali napaćkane pewnie jeszcze parę rzeczy tak odchudzę przy nakładaniu tekstor tak jak radził Bacry.

Poprawiona odrobinę podłoga i parę elementów w scenie.

Czekam na opinie, chcę się przy tej pierwszej pracy nauczyć jak najwięcej.

 

sci-fi room31.jpg

sci-fi room32.jpg

 

I najnowszy:

 

sci-fi room33.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja moim skromnym zdaiem jako ze jestem fanem obcego i filmow o podobnej tematyce gdzie statki kosmiczne itp nie sa pokazywane tak jak w startrek gdzie jest wszedzie wszystko piekne i czyste ze sanepid by sie nieprzyczepil jak by ludzie jedli z podlogi :D to tak:

 

-te takie polkole na frontowych drzwiach zamienil bym troche na cos o troszke ostrzejszych krawedziach, i drzwi zeby troszke mialy ukosny krztalt, pozatym klawiaturka to mysle ze o niebo lepiej by wygladala jakas na dotyk a nizeli taka jaka my teraz uzywamy bo jednak taka z wystajacymi klawiszami to juz jest przeszlosci i jak idziesz do sklepu kupic klawisze za okolo 250 jakich jestem szczesliwym posiadaczem to patrzac na nie widac ze juz sa niewiele wyzsze od obudowy, np tak jak w laptopach.

 

-Co do podlogi to by mozna bylo zrobic taka wieksza kratke jaka jest po lewej stronie, z widocznymi jakimis kablami itp.

 

-Zmniejszyl bym troche monitor tzn chodzi mi o glebokosc bo moja 17\" jest juz ciensza od tego;]

 

- rura po lewej tak powyginana troche chyba niestosuje praw fizyki ;] i raczej jezeli to jest rura ktora ma przepuszczac jakies plyny to one sa w linii prostej, pozatym ta poprawej stronie jakas taka zaduza jest imho i strasznie sie oddziela od jakosci. Pozatym przechodzi przez gorna warstwe drzwi (to wtedy by wykluczalo takie szczelne zabezpieczenia drzwi, no chyba ze to bylo budowane za komuny :D heheh

 

-niewidac umocowan tych rureczk ;]

 

-niewiem czy mam racje ale chyba chciales uzyskac taki element surowosci z duza isolcia roznychh obiektow i urzadzen bo jezeli tak to ci wyszlo to nawet niezle ale jednak np wg mnie sufit ci wyszedl dobrze dodaj z jeszcze jednego lampiona i troch mozee ta krate poszerz btw ten pamion [po lewej nad tymi drzwiami to troszke taki nijaki bo wg mnie oddziela sie zabardzo od tego klimatu.

 

Wg mnie praca jest swietna a ja to tylko napisalem jak ja bym to widzial a kazdy ma inna koncepcje pozdro i tak dalej trzymaj!!

 

Hexon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i odpowiedzi :)

- klawiatura > klawisze będą cieniutkie jak w nootebook\'u

- monitor > tak jak pisałeś też będzie cienki :)

- rura po lewej > nie przeczy prawom fizyki ma mocowania do ściany - to te pogrubienia niestety kamera jest źle ustawiona i dlatego wygląda hakby się \"unosiła\"

- co do drzwi to sam nie wiem - i tak szalenie duzo robocizny kosztowały :) Okrągły element chyba jednak zostani bo mi się podoba, co do ukosu to pomyśle rozrysuję wpierw na kartce

- rura po prawej > 1) nie przechodzi przez drzwi jest ładne (niestety niewidoczne w tym oświetleniu wcięcie we framudze) 2) srodek jej będzie wyćiety zaś widoczna część będzie oszklona za nią zaś będą toczyć się płyny (za szybką)

- o podłodze jeszcze pomyślę na razie dałem zwyczane uwypuklenia ale zapewne wetnę je w głąb i tak jak napisałeś zrobię kratkę + rury i kable pod spodem

- do tego znajomi przekonują mnie do zrobienia syfu na podłodze, więc i nad tym myślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no niestety gdzies mi wsyslo plytke z alien2 gdzie tego typu rzeczy bylo pelno ale jak chcesz to moze ci sie to do czegos przyda bo wlasnie sciagalem \"lost in space\" i mialem na dysku.

 

 

140.jpg

 

142.jpg

 

 

145.jpg

 

Niewiem na ile ci sie to przyda :D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja bym chcial zwrocic Ci uwage na jedna rzecz! Scena jest \"plaska\" (nie ma w niej nic co wyroznialoby sie od reszty, czegos co przyciaga uwage). Kazda praca powinna miec taki punkt, bo inaczej zlewa sie wizualnie w jena bezladna mase i jest nudna. Najbardziej razi pustka na chodniku korytarza, moze tam cos dorzucisz? Mozesz potem starac sie stworzyc taki centralny punkt sceny za pomoca swiatla i materialow (np. scena ciemna i wali po oczach czerwien z monitora), ale to nie zawsze sie udaje...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vogel - będzie, będzie :)

l_lewandowski - na początku planowałem pky. głownym zrobić padający CIEŃ z na wpół otwartych grodzi głownych przy zaciemnionym oświetleniu oraz włączonym terminalu.

Człowiek najbardziej się boi tego czego nie widać - ale jako, żem początkujący i z samą grafiką za dużej styczności jeszcze nie miałem to wszystko zależy od właściwego oteksturowania oraz co najważniejsze ustawieniem światła, tak by właśnie to ów cień wyeksponować zaś samą scenę zrobić zimną i ponurą.

W razie gdyby się nie udało (co zapewne się stanie :)) wprowadzę jakiś OBIEKT mający przykuć uwagę oglądającego - jak na razie mam jednak w głowie wizję z tym cieniem stwora padającym przez drzwi i uwydatnionym poprzez mętne oświetlenie otoczenia.

Taaaak ta wyobraźnia, a i tak zapewne wyjdzie klops :)

 

A teraz spać bo już od rana zaganiać na promocję do Realu i sprzedawać nowy Ariel Platinum :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UPdate for Vogel :)

Dołożyłem chwilowe BIPED\'y byś mógł ocenić proporcje sceny do przeciętnego człowieka.

 

Właśnie uzbroiłem się w tony kawy, tutoriale oraz książkę \"Photoshop 5 Tekstury\" i będą pierwsze przymiarki do teksturowania (światło poczeka zapewne z dobry tydzień, półtora).

Wygładzanie elementów sceny, czyszczenie siatki + ogólne duperelki także po teksturowaniu.

Jeżeli ktoś ma jeszcze pomysł na dodanie czegoś do sceny to bardzo chętnie posłucham (nigdy więcej pracy bez jakiejkolwiek refki czy też szkicu :))

 

 

sci-fi room ppl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zal mi jest tego czleka przy panelu bo wiem jak sie czuje czlowiek zawysoki walacy glowa w rure jak sie pochyli ;D (ty sadysto). Generalnie to wg proporcje sa dobre. Hmm moze jakie dziwne odczucie ale przednie drzwi wygladaja mega lyso ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hexon - ludzi i tak tam nie będzie więc łbem na szczęście nikt walić w rurę nie bedzie :>

Drzwi wyglądają tak teraz min. dlatego iż np. kable są pochowane za kwadratami - na które bedzie nałożone opacity.

Coś czuję jednak iż teraz UPdate\'y staną gdyż teksturowanie ma się nijak do modelowania i muszę poznawać działanie specular, gloss - prodikcję owych (dobrze że chociaż UNWRAP jest w miarę intuicyjny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logdin - proporcje tzn. skala człowieka. Zerknij na wygląd panelu a potem na rozmiar dłoni obok. Oto masz pierwszy wyznacznik skali (innym mogą być np. drzwi, ale dokładny wymiar dłoni jest bardziej precyzyjny) - idąc tym tropem każdy z klawiszy klawiatury ma przynajmniej rozmiar cal x cal (od biedy mogę to \"łyknąć\" ;] w końcu mogą to być przerośnięte klawisze bankomatowe) Biped natomiast ma się do tej skali po prostu nijak - dłoń bipeda na oko (bo zbliżenia nie widać) jest przynajmniej ze 1,5 - 2 razy mniejsza niż nasza skala (zauważ że dłoń bipeda pozbawiona palców). Wniosek?

- Albo nasz biped jest zbyt mały (wtedy trzeba go dopasować do naszej skali i tym samym zwiększyć wymiary całego otoczenia)

- Albo nasza skala jest zbyt duża (i wtedy trzeba skalę zmniejszyć, a tym samym zmniejszyć także rozmairy klawiszy i innych elementów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak jeszcze UPdate:

 

- Vogel => a więc jeszcze klawisze się pomniejszy, łapa będzie jednka teksturą więc i ona ulegnie zmniejszeniu

- uncle => lampy dodane :)

 

Korekty:

- zmiana kratki na podłodze

- wymiana bocznych drzwi (tamte jednak wyglądały trochę jak z innego obrazka)

- dodany panel po prawej stronie

- wymieniona rura na drugą z wyciętym oknem gdzie będzie widać płynącą ciecz

- +parę drobniejszych korekt i optymalizacji

 

 

sci-fi room mesh 2.jpg

sci-fi room34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tak po:

1. te switlowki ;] o gory to mi sie niepodobaja

2. drzwi po lewej dalej odstaja od reszty teraz taka swoja zbyt toporna prostota

3. biorac proporcje tych czleczkow z gory sadze ze noga by mu wpadla w kratke zmiazdzyla zaknlinowala i koles by tam tkwil do konca swiata ;]

4 Ja bym zostawil tamte stare oswietlajace cudenka rodem z fabryki bo one mi sie jakos bardziej koajrza z surowoscia anizeli te swietlowki ktore mi raczej przypominaja lata szkolne ;]

5. juz wiem co z tymi doorsami po lewej jest nieteges:

a) zla perspektywa

b) zle obramowanie ktore moze powodowac takie dziwne zludzenie optyczne

c) wlasnie mi sie papierosy skonczyly :>

 

6. zerkajac na rzut siatki u gory doszedlem do 2 b znaczacych wnioskow

wniosek nr 1 kamera jest troche przekrzywiona

wniosek nr 2 iz niemam zielonego pojecia co to masz za ikonke w system tray miedzy gg a jezykiem. ;]

 

Teraz mam dwa pytania do ciebie czy ta obramowka bedzie sluzyla:

a) jako obraz ktory imo powinien przedstawiac jakas ladna pania topless

b) moze zrobisz takie fajne okno na swiat? ktore by przykowalo uwage widza.

 

Hmm tak generalnie to praca wg mnie po nalozeniu textor i po doborze odpowiedniego swiatla i dobrym ustawieniu kamery :D bedzie naprawde super ;]

 

 

P.S. A moze by tak zrobic swiatla w podlodze skore te drzwi i tak juz niemaja klamek :D

Nie no a tak szczerze to sciany jezeli dobrze widze sa ukosne i mozna by zrobic takie fajne zaraz przy scianie lewej i prawej normalne oswietlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. się pomyśli - ale dobre oświetlenie jarzeniówkami da dobry efekt :)

2. coś się do nich dołoży - parę wcięć, parę wycięć, będą bardziej fikuśne

3. kratka ulegnie poszerzeniu

4. się zobaczy (patrz pkt. o obramówce)

5. postaram się zrobić je bardzije wyrazistymi - możliwe, że wzory są zbyt płaskie (chociaż jak final rendering będzie w 1600x1200 to powinno lepiej wyglądać)

6. a) z kamerą jeszcze nei raz pewnie będę się bawił - ta ma tylko oddawać ogólną perspektywę

b) jest to SAMSUNG Multimedia Keyboard Hotkey Program (do takiej klawiatury ze zbyt dużą ilością klawiszy)

7. no właśnie są dwa wyjścia

a) z ponurym klimatem (ogólny mrok pracy) to miał tam być duży monitor z obrazem

b) oknem (ale wtedy wcięcie byłoby raczej DUŻO większe i konturami przypominało tor żużlowy - takie gigant okno ala Bespinowskie :P) ale wtedy to raczej będzie za nim dominował pomarańcz i praca będzie jasna zaś samo okno będzie pkt. centralnym pracy - bo z oknem to nie widzę możliwości zachowania mroku (tzn. na siłę wszystko się da ale po co)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności