Skocz do zawartości

POJAZD 3D : Ford Mustang BOSS 302


Batou

Rekomendowane odpowiedzi

Finalna wersja mojego mustanga.

Chciałbym podziękować wszystkim osobom, które służyły mi radą zarówno na forum max3d.pl jak i na forum3d.kom-net.pl. Dzięki wam i dzięki waszym komentarzom udało mi się szczęśliwie ukończyć ten projekt.

Wielkie dzięki.

[soczek]

 

A teraz w ramach podsumowania:

Podstawową bryłę samochodu zrobiłem w splajnach, a następnie przekonwertowałem ją do editable poly i tą metodą wymodelowałem całą resztę. Lakier jest zrobiony w oparciu o materiał finalrendera (tak jak wszystkie pozostałem materiały w tej scenie) i składa się jedynie z dwóch map falloff przypisanych do do refl. Level, reflection filter oraz z mapy bump (tekstura kropelek składająca się z map proceduralnych oraz klasycznych tekstur). Materiał drogi składa się z 7 różnych map (diffuse, specular color, specular level, glossiness, opacity, bump i refl. Level). Pobocze to prosty plane z modyfikatorem nois, plus kilka ręcznych poprawek. Krzaki zostały stworzone cząsteczkami (parray). Kamyczki i głazy Scatterem. Tło zostało od podstaw namalowane w 2d. Postać kierowcy oraz koń to obiekty prosto z posera, z tym że koń został troszkę podretuszowany (dorysowana grzywa, blur i korekcja kolorów). W scenie znajdują się trzy światła i wszystkie są direct light`ami. Jedno oświetla drogę i samochód, drugie oświetla pod troszkę innym kątem pobocze a trzecie ujemne światło symuluje gi pod samochodem. Wszystko zostało wyrenderowane scanline`em (bez GI) z motion blur`em zrobionym metodą multipass (30 sampli). Scena została podzielona na cztery części. Pierwsza to tło 2d (góry i chmury). Druga to pobocze, trzecia to samochód i droga a czwarta koń. Każda z tych warstw, oprócz tła, została wyrenderowana z kanałem alfa i złożona w painterze. Zrobiłem to po to, aby mieć kontrolę nad każdą częścią obrazka. W trakcie retuszu przyciemniłem pobocze, tak aby nie odwracało zbyt uwagi. Dzięki temu nie musiałem renderować po raz kolejny obrazka z innymi ustawieniami świateł. Końcowy retusz obejmował wyregulowanie kolorów oraz dodanie painterowego światełka, które to delikatnie rozjaśniło mi środek obrazka i przyciemniło jego brzegi.

 

Niedługo powinienem wrzucić gdzieś na serwer nie skompresowaną wersję w formacie bmp (1024*768). Być może w przyszłości dojdzie jeszcze delikatny deszczyk, ale na razie mam już dość tej pracy.

 

A teraz instaluję sobie maxa 6 i zaczynam robić wizualizację mojego projektu dyplomowego.

 

46726_0.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sorki, ja chyba nie do końca w temacie:] Kto/co to jest Raph?? A co do pisania po angielsku to jak sie w kilka osób usiądzie, to wszystko da się zrobić:] Poza tym możesz pisać po polsku. Jak zobaczą pracke, to sami poszukają tłumacza:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.raph.com/3dartists/

Jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) galerii z grafiką 3d.

 

\"Jak zobaczą pracke, to sami poszukają tłumacza\"

Wątpię. Radzę wejść do ich galerii i zobaczyć sobie np. samochody. Mój mustang wysiada praktycznie przy każdej z zaprezentowanych tam prac

Link:

http://www.cgnetworks.com/gallery/?category=4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepiękna praca Batou...:) tylko zęby zbierać :) ale tak sobie myśle że tego konika jush mogłeś nie doklejać...znaczy się...szkoda że jest on tak daleko...w sumie nawet go nie widaćza dobrze :P

 

ale nie będe zrzędził bo mnie zlinczują za bzdury które pisze o tak wspaniałej pracy...a na cgtolk mash bardzo duże szanse żeby sie dostać z tą pracą :)

 

pozdro...[piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ho ho ho! To taki prezent pod chinke dla mnie! badzo się cieszę że dopiąłeś swego! Warto było czekać...

Stary.. ty się nie spinaj za duzo tylko wysyłaj! pozwól innym ocienić Twoją pracę. Gwarantuję że będzie dobrze... nie dosyć że całość scenki jest perfekcyjnie wykonana (model, teksturki z shaderami...) to na dokładkę pokaujesz tu kawał kunsztu pod postacią klimatu na który składa się dynamika kadru prowadzona po skosie, kolorystyka całości no i ten pędzący koń. Wszystko nabiera niesamowitej wymowy. Moje serdeczne gratulacje!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jednak warto było czekać. Rewelacyjna praca, praktycznie bez słabych punktów. Zarówno model, oswietlenie i tekstury na najwyższym poziomie.

Odnośnie CGtalk zgadzam się z przedmówcami - wysyłaj także i tam.

No i wspomnij, gdy otrzymasz odpowiedź z Raph\'a, bo jak na razie to po kilka razy dziennie tam zaglądam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja napisze tak:

błędy jakie zauważyłem: 0

plusy: taka liczba się tu nie zmieści :)

eh jak w ogóle takie coś da sie zrobić, chopie jak ja cie zazdroszcze TY JESTEŚ DLA MNIE CZYMŚ WIĘCEJ NIŻ MISTRZEM!!! lepszej pracki na tym forum nie widziałem jedyna co jest wg. mnie porównywalna ale gorsza troszke to Jaguar ale nie pamiętam kto go zrobił.

On przez długi czas był na moim pulpicie, ale coś czuje że ten Mustang bedzie jeszcze dłużej.

Normalnie mumusiu ja też tak chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batou naprawdę FULL WYPAS !! Na CGTalk wszystkim też szczęki opadły :) Jedyne czego brakuje, to włąsnie tak jak ktoś napisał na CGTalk -drobinek wody pryskających spod kół.

Jestem pod wrażeniem. Gratuluje przede wszystkim wytrwałości i doprowadzenia tego projektu do końca -z czym niestety często graficy mają problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przy pierwszej bitwie była rozmowa o samochodach na Raph\'u. W tej tematyce raczej ciężko się tam wcisnąć.

 

A jeżeli sposób odpowiadania się nie zmienił, to w tym linku można podejrzeć, jak to wygląda:

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=1351

Wtedy zwycięzców pierwszej bitwy też nie przyjęto :)

 

Właśnie dlatego byłem ciekaw, czy uda się Tobie wprowadzić tam mustanga, ale niepowodzenie w tej kwestii nie zmienia faktu, że to i tak świetna pracka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\"- 3D Artists - raph.com -

 

Hi,

 

This is an automated email to let you know about the status of the

images you submitted on 12-14-2003.

 

Image 7212-1 ( \"Ford Mustang\" ) is rejected:

47% of the jury accepted the image

53% of the jury rejected the image.

 

Please, keep in mind the the 3D Artists|raph.com jury is very strict.

Less than 5% of the images are accepted.

Unfortunately, because of the high amount of submissions, the jury can

not give feedback to the submitter about its choices.

There are several reasons for an image to be rejected. Even if an image

is technically excellent, the jury try to select original images,

subjects we do not see every day. Unfinished images (work in progress,

untextured models, lack of details, ...) are most often rejected too. Do

not try to compare your works to the other images already in the

gallery. Many of them were submitted years ago, when the technique was

not the same as today.

I would like to insist on the fact that when the jury votes, only the

image without any additional details are available. Therefore, your

name, country, software, ... are not taken into consideration at all.

Only the images count.

 

Finally, do not hesitate to submit your new works at anytime. While some

of your images might be rejected, you should not be discouraged to

submit your works. We examine all the submissions we receive.

 

If you want to contact us about your submissions, please, provide your

image id (of the form xxxx-x) so that we can easily find your images in

our system.

 

Sincerely,

 

Raphael Benedet

3D Artists - raph.com

\"bringing art into the third dimension\"

\"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda... Tylko 3% zabrakło:/ Ale nie martw się, tych co głosowali na nie spotka kara.:] Wania już miesza beton na adidasy:D, Grigorij juz szykuje wołge i czyści kałasze. Chłpaki jutro jadą:) A tak na serio, to szkoda, że to szablonowy mail. Mogliby (lub mógłby) napisać, co im się nie podobało, co należy zmienić. Ale i tak gratuluje, bo pracka nadal jest dla mnie świetna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności