Skocz do zawartości

Kotek


Jorax

Rekomendowane odpowiedzi

załóżmy że chcecie wymodelować kota. Zaczynacie od głowy. W jaki sposób zabierzecie się do tego? modelowanie kuli na odpowiednie kształty, odpowiedni boolean, czy moze żmudnie rzeźbienie powierzchni splinami i linami? I jeszcze kwestia siersci. Ogólnie zależy wam na tym żeby wyglądał on realistycznie. Jakie macie pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja bym to robił tak: stworzyłbym kulę, użyłbym Edit mech/Vertex/soft selection. Ewentualnie uszy możnaby za pomocą Boola, a do sierści jest specjalne narzędzie (przynajmniej w 3ds9). Ale nie wiem czy powinieneś się liczyć z moim zdaniem, gdyż jestem dopiero początkujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jakiej chcesz techniki używać do modelowania, jaką najlepiej opanowałeś, bo w niej powinno Ci najlepiej będzie szło, jedni zrobią to z box'a KLICEK inni zaczną od poligona nielot007 a ktoś zrobi to splinami (nikt mi nie przychodzi do głowy), a sierść albo Maxowy fur a jak masz kasę możesz użyć jakiś dodatkowych pluginów do Max'a albo użyć Softimage XSI tam podobno są dobre włosy ( nie używałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od znalezienia jakiejś dobrej fotki / rysunku kota z boku i wstawienia jako referencji (jak blueprint) Następnie masz tak naprawdę dwie opcje:

 

1) boxmodeling - tworzysz sobie boxy (cube) o różnej wielkości i kształcie a następnie modelujesz w nich dodając edge, edgeloopy, itp. po uzyskaniu generalnego kształtu kota z tych paru boxów mergujesz je do jednego elementu i łączysz że sobą tak żeby wyglądały na jedną bryłę. Później dorabiasz detal