Skocz do zawartości

[software] Nowy Renderer - Luxrender


xeav

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Właśnie pod kątem Indigo myślę o Luksie. Indigo miał całkiem niezłe możliwości, ale przy eksporcie sceny do xml wysypywał mi się 9 razy na 10 prób. Przydałby się jakiś darmowy renderer na MLT, żeby tylko jeszcze miał porównywalne ficzersy co Maxwell/Fry. Hmmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego też próbowałem, ale nie zrobił na mnie specjalnego wrażenia. IMO nawet galeria na stronie jest... średnia? Wiadomo, że efekt bardziej zależy od człowieka niż od pluginu, ale skoro sami twórcy nie potrafią zrobić "cudów" to chyba jest to bardzo trudne :)

Czekam na Lux (w celach testowych ofcoz, absolutnie nie deklaruję żadnej migracji : ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jest rc1:

http://www.luxrender2.org/downloads/LuxRender_v0.1rc1_win32.zip

 

LuxRender v0.1rc1 - Release Candidate 1

---------------------------------------

 

RELEASE NOTES

-------------

 

This initial release candidate for v0.1 allows community members

to test the engine with all planned features for v0.1 release,

and identify bugs which will need to be adressed before the v0.1 release.

 

Please post your experiences and shots/renders on our forums

 

The current alpha LuxBlend exporter can be used for generating luxrender scenes.

See the LuxBlend forum on our site.

 

A test scene file is included with this release for a quick test. (see testscenes/ directory)

 

NOTE: this release candidate is has various known issues which make it unsuitable

for any production rendering. Correct results are not guaranteed.

 

KNOWN BUGS/ISSUES

-----------------

 

UI

 

- Command line UI is not included in this release candidate.

- Restart (rewind) button in the GUI is currently disabled.

- Various buttons/widgets' resizing behaviour is incorrect.

- adding or removing threads while rendering in non-progressive, eg linear mode

causes new threads to start at the top of the render film.

- Tonemapping pulldown is disabled.

 

ENGINE

 

- SunSky light is missing Sun light/term. (currently disabled due to a bug.)

- no normals on exit portals (altough they work from both sides

- uniform environment colours may be too light in darker geometric areas.

- silent crash if no light sources are defined.

- area lights using trianglemeshes (aka mesh emitters) are very inefficient when used with more than

a couple hundres faces due to missing sampling routines.

- RR path termination produces slight fireflies, altough they dissapear after enough samples.

 

- This release has not been compiled with extensive optimizations so it is relativeley slow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak KLICEK wiem ze tego pragniesz :P

Jestem ciekaw co z tego luxrendera wyjdzie jest opensource wiec ma szanse na szybki rozwój. Jesli chodzi o darmowe renderery to chyba kerkythea jest najbardziej zaawansowanym silniczkiem i teraz usiłuje sie na to przestawić :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Blender dawno ma rederer z prawdziwego zdarzenia : Yafray, tyle że nie każdy chciał poznać go, jest bowiem tak samo lub jeszcze bardziej skomplikowany niż Mental. Ale zintegrowany jest wystarczająco, żeby pracować z nim w Blendku bez stresu.

A teraz w przygotowaniu nowa wersja Yaf(a)Ray w której ustawienia będą podobne do vray, czyli łatwość obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności