Skocz do zawartości

Scena 3D: uliczka


Loki

Rekomendowane odpowiedzi

malutki up

 

- pojawila sie trawa (dzieki za przypomnienie o Adv.Painterze, swietna sprawa) - choc musze jeszcze z nim poeksperymentowac - i troche szkoda ze nie mam tabletu bo z zaznaczona opcja kontroli nacisku to ten plugin powinien wymiatac

 

- pojawily sie krawezniki (widzialem takie rozwiazanie we wroclawiu- musze dopracowac materialy, bo wstawilem je tak na szybko)

 

- kombinowalem nieco z Ambient Occulsion (nie wiem sami oceniajcie czy dobrze)

 

- widze ze musze przemyslec oswietlenie

 

C&C welcome.

 

uliczka004asdke2.jpg

 

To Do List :

 

- skonczyc teksturowanie

- poprawic teksture na lewym budynku na 1 planie

- detale

- poprawic oswietlenie

- wyrenderowac

- przeniesc do dzialu Finished Works :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zapowiada się srebrna galeria :)

Ale do rzeczy ;)

1) Imo dach za mało czerwony, przy tym słońcu i jasnym kolorze wydaje się mdły i trochę psuje efekt. (obydwa)

2) Nie przemawia do mnie ta tekstura "krawężnika" odbiega od innych bo jest słaba :( reszta na wys. poziomie :)

3) Przydałoby się więcej roślinności na pierwszym i drugim planie no ale to zależy jak ty to widzisz, według mnie dobre modele roślinek nadałby jeszcze lepszy klimat pracy. No to tyle :)

PS: Fajnie jakby jakiś bluszcz po tej ścianie po prawej schodził czy coś ;)

Pozdrawiam no i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałabym jakąś donicę pod albo na balkon, żeby ten bluszcz tam miał jakieś uzasadnienie.

AO nie widać wcale, a przydałoby się. Pobaw się promieniem.

Ta miseczka na budynku po lewej powinna mieć jakieś mocowanie do muru, jakiś tynk naokoło albo coś, teraz wygląda jak przyklejona. I jej tekstura też nieciekawa.

Trochę przeszkadza że górna część ściany prawego budynku jest taka pusta, coś tam dasz? może jakieś stare malowidła ścienne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ciekawiej, jednak jeszcze niektore miejsca sa za bardzo przepalone (na budynku po lewej prawie nie widac przez to tekstury). moze wiecej GI, mniej bezposredniego swiatla, jeszcze podniesc AO. dobry pomysl z tym kraweznikiem ale za bardzo jeszcze odstaje od bruku (znowu AO) i kolor poszczegolnych blokow zbyt zroznicowany, to niepotrzebnie przyciaga uwage. ostatnia sprawa to tekstura bruku, widac jak co jakis czas na dlugosci calej uliczki przeplata sie granatowy pas > highpass filter w PS powinien to zalatwic. okej, naprawde mi sie podoba poza tym wszystkim. moze niedlugo tez zaloze WIP to tez mi cos wytkniesz:) pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektore tekstury wciaz slabe w sensie ich rozdzielczosci, kraweznik czy jak to zwal troche jak guma wyglada, widze ze za wszelka cene chciales nadac mu nierownosc, jest tak pofaldowany ze wogole nie wyglada jak z kamienia, jakies ostre kanty by tam sie przydaly i kolorystyka inna bo teraz prawie na zmiane ,szary, bialy, szary...

pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny up:

 

 

asdasdeb5.jpg

 

EDIT - poprawilem zgodnie z sugestia DraBa (i to juz wersja poprawiona)

 

- podciągnąłem nieco czerwień dachów (zgodnie z sugestią)

- zapomniałem dodac donicę :/ (hehe ale będzie, razem z dodatkowym kwiatkiem na balkonie i takimi wiszącymi kwiatkami na oknie po prawej stronie na drugim planie)

- powalczyłem z AO (mam nadzieję ze teraz cienie są ostrzejsze dostrzegalnie, głębia po prawej stronie się poprawiła)

- powalczyłem z teksturą krawężnika (ale dalej nie jestem z niej zadowolony) - muszę jak widac "podmalować" nieco bruk.

- dodałem kilka detali (hehe ciekawe czy ktoś zgadnie jakich :P)

- zielen na 2 planie *(na balkonie) wydaje się byc trochę zbyt intensywna, myślę poważnie o zdesaturowaniu jej, ale to w kolejnym up'ie być może (chyba ze mi przejdzie do tego czasu)

 

C&C welcome

P.S - od czasu do czasu widać takie białe plamki w okolicach tej pseudoprzypory po prawej stronie, czy to z powodu Displace ? (jak to wyeliminować?, wydaje się ze displace robi dziury na styku 2 płaszczyzn pod kątem prostym)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepiej, pierwszy plan ponad przecietny, troche gorzej z cieniami w glab obrazu, nie wiem, generalnie ani nie są rozmyte cienie ani ostre idealnie, w tak sloneczna pogode wydaje mi sie cien powinien miec mocniejsze krawedzie i troche bardziej niebieskawy kolor, a obietkom na krawdziach brakuje takich bardzo drobnych rekleksow, charakterystycznych dla takiej pogody, ale wiadomo, do konca daleko to pewnie i to sie znajdzie :) pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra;] to ja cie troche dojade aby było jak najlepiej;)

 

podaje same rzeczy do poprawki od razu mówię. według mnie:

 

-nadal za mocne światło. popatrz na te żółte piaskowe ściany budynków dalszych

-nudno. znaczy wiem że to nie koniec i niektóre budynki nie poteksturowane ale pomyśl nad dodaniem kolorów. naprzykład niebieski jakiś budynek, inny fioletowo różowy. to doda smaku całej scenie która posiada niedosyt kolorystyczny

-pierwsze budynki posiadają za mało detali jak dla mnie. dodaj gzymsy, dziury, z prawej strony niech się zaraz przy końcu kadru u góry może okno zaczyna, jakaś rzeźba matki boskej czy coś takiego, może płaskorzeźba na tym budynku. jakies miejsce na tej pracy którym mozna by było się zachwycić.

-motyw z lampami z lewej super.

-nie wiem czy ci się spodoba coś takiego, ale może lekki łuk puścić z budynku do budynku nad tą uliczką.

-nie bój siębrudzić dachówek. niektóre zupełnie czarne niech bedą.

-więcej trawy i brudu. dużo więcej. papierki na ziemi. liście. trawa na środku chodnika także. troszkę chodź. zrób 2, 3 kępki i porożucaj w szczeliny tych kocich łbów

-te białe światełka jeśli to naprade dziury to w vraydisplacement mod masz opcje keep continuity

-plakatów więcej i niech odchodzą od ścian, niech wiszą, może też lezą zwinięte na ziemi.

- ogólnie chaosu proszę.

 

 

ale jest super i tak;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b. ładnie, podoba mi się ta uliczka, a dokładniej sposób jej oświetlenia. Nie podoba mi się tekstura na łuku nad pierwszymi drzwiami po lewej stronie, wygląda jakby była renderowana w realtime na jakiejś okrojonej wersji unreal engine 3... ale może mi się tylko wydaje, poza tym do końca na pewno to zniknie :) i ta roślina na balkonie domu zaraz przy schodach mogła by byc nieco mniej chaotyczna, tzn wsadź ją w jakąś doniczkę czy coś...

 

imho praca kiedy będzie już finished nadaje się do silver gallery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladnie , ale swiatlo przepala na budynku po lewej, rozmyty bruk w oddali psuje efekt, daj jakies smieci na ziemi itp, wiecej brudu ogolnie na innych budynkach(procz tych z przodu) ladne roslinki, fajnie by bylo jakby bylo ich troche wiecej :)

 

a ogolnie git :p

pzodrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Lubię takie klimaty... ale brakuje mi w tej pracy (świetny pomysł) konsekwencji w oświetleniu i teksturowaniu. Dolne części budynków wyglądają jakby pochodziły z Wenecji a górne z nowego osiedla domków jednorodzinnych pod Warszawą ;) Zrób coś z belkami i dachówkami, porozbijaj kilka przybrudź itp. Czekam z niecierpliwością na kolejnego up'a. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewielki up (nie mialem czasu zajmowac sie tym w ciagu ostatnich kilku dni)

 

dachowki troche zabrudzilem (ale chyba musze bardziej sie do tego przylozyc)

brakuje na razie smieci na ulicy bo zapomnialem warstwe włączyć z nimi, będą na następnym renderze jak nie zapomne :)

 

naprawiłem dziury w murze od displacement (dzieki Xiz0r za podpowiedź)

staram sie zrównoważyć oświetlenie, sami oceńcie z jakim skutkiem

 

tekstura łuku wymaga dopracowania (dzieki maczuga za zwrocenie uwagi)

 

co do brudzenia, zaczynaja sie z tego slumsy robic powoli :D dodałem nieco zacieków na gorze kadru, zeby zrownowazyc (zgodnie z sugestia adam_m)

 

co do laczenia bruku ze scianami dalej jestem nie zadowolony, i knuje jak to zrobic (chyba jednak zrezygnuje z modelowania i zrobie displacement)

 

co myslicie o plakatach ? i ogolnym nasyceniu kolorow ? (powinno byc bardziej czy mniej kolorowo ?)

 

C&C welcome

 

image1ix4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze niedawno ktos mowil ze cienie zbyt rozmazane ale teraz mi sie wydaja zbyt kontrastowe, przynajmniej na bumpie na budynku po lewej stronie. niektore miejsca sa tak ostre ze oczy bola:) bardzo mi sie podoba bruk, naprawde naturanie wyszedl budynki w tle tez bardzo dobre no i plakaty to tez swietny pomysl. pracuj dalej. pozdr. cez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie w złą stornę. wszystko oprócz oswitlenia progress... oświetlenie tragedia. zaaaaa mocne. fnumber zmniejsz, czas zwiększ, ISO zwiększ. daj white ballance na kolor delikatnie pomarańczowy. znaczy siężółty i dodaj ciutes niebieskiego. powinno poprawic kolory.

 

zaa jasno. przejarane. konrast dodawałeś w PS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciagnalem kontrast w PS true, tez mi sie nie podoba jak na to patrze teraz.

 

Teraz renderuje sie wersja z nieco zmienionym słońcem (turbidity 7, ozon 0.05) i zmieniona nieco kamera (f-number =8, iso 300 s-speed chyba 250) , zmienilem tez color mapping z linear na reinhard zostawiajac dark multiplayer 1.45 bright 1.0 i gamma 2.2)

chce sprobowac takiego zachodzącego słońca, i zobaczyć jak to będzie się prezentować wtedy.

 

Ten render powyzej szczeze jest tragiczny jak go tak teraz ogladam, heh no ale na bledach sie trzeba uczyc :)

 

 

------------ EDIT ---------------

a tu to co sie wyrenderowalo w nocy (zgodnie z sugestią poprawiłem kolor nieco w strone pomarańczowego, nieco podciągnąłem kontrast (zastanawiam się czy nie powinien być większy kontrast między swiatłem a cieniem?)

dodałem opadłe liście (heh chciałem napisać 'upadłe' ale brzmi zbyt biblijnie :P), które niestety poległy w konfrontacji z brukiem (musze je powiekszyc zeby cos bylo widac chyba nastepnym razem)

 

i generalnie wszystko jest juz oteksturowane. pozostały drobne (imo) poprawki, czekam na sugestie.

 

oswietlenie i kamera jak w opisie wyzej (tzn VraySun+Sky & VrayPhisicalCamera)

 

uliczka006duzazf8.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nom nawet spoko ,niestety od razu rzuca sie w oczy ta rośinka zielona na - :P jakoś tak pixelowo hmm..

ogólnie poprawnie ,tu i ówdzie ciekawe wzorki ,to na +

poza tym hmm mógłbyś pocharmferować jeszcze niektóre wnęki [2ga po lewej]

"keep working dude!":D

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dodała więcej niebieskości w cieniach (ale to tylko dlatego że bardzo lubię niebieskie cienie). Można to uzyskać podbarwiając skylight lub dodając dodatkowe światło area w tym miejscu.

 

Zbyt nieśmiało moim zdaniem stawiasz kolory, przez co robi to się trochę mdłe. Dotyczy to nie tylko świateł, ale i kolor tynku domów.

 

Plakatów jest jakby za mało, są tak chaotycznie i krzywo ponaklejane jakby pod nimi były co najmniej dwie warstwy starych plakatów. Jeśli ich wisi tylko te kilka, to bym je przykleiła raczej równo, pionowo.

 

Cegły budynku czwartego z lewej źle się kończą przy rogu, przesuń tak żeby róg był w połowie cegły, albo jeśli one są stawiane na sztorc, to żeby były przesunięte wobec siebie o 3/4 a nie o pół.

I tam całkiem pod dachem, ten element co wystaje, raczej nie cegłami ale drewnem, chociaż nie jestem pewna.

 

Już ktoś pisał że trzeba by urozmaicić dachówki, przybrudzić je, wsadzić jakieś czarne. Teraz jak z plastiku.

 

Zacieki pod dachem drugiego z lewej domu wyglądają dziwnie, tam jest wystający dach więc nie powinno być zacieków, albo dopiero niżej. Są też zbyt równomierne, gdyby były tylko w jednym miejscu to można wnioskować że jest dziura w dachu, ale tak to niebardzo.

 

Bardzo fajnie wyszły brązowe zacieki pod lampami.

 

Mógłbyś dorobić czarnego kota siedzącego przed czwartym domem po prawej, w słońcu,liżącego łapę. Taki smaczek, żeby nie było to martwe miasto.

 

Ogólnie czepiam się żeby się czepiać, scena i tak jest ładna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

end of WIP - być może powstanie jeszcze nocna wersja, w kazdym bądź razie kończę tego wip'a - trwa już prawie miesiąc.

 

Dzięki wszystkim za pomocne komentarze, i ogólne zainteresowanie tematem (hehe nie ukrywam przerosło moje oczekiwania)

 

Wersja ostateczna:

 

uliczkaendofwipbf5.jpg

 

zapraszam do komentowania w dziale finished works: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44657

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe wiem ze miesiąc to nie długo bo widziałem tu wipy o wieeeele dłuższe, inna sprawa, to ze zaczyna mnie męczyć ta scena. generalnie widze tu sam duzo błędów, ale wychodzi na to ze szybciej dało by się to wymodelować od nowa, niż poprawiać :) z założenia ta scenka miała być polem eksperymentalnym przed kolejną, i jako taka spełniła swoje zadanie.

a przy okazji wyszło to całkiem niezle jak na moją pierwszą poważniejszą scenę (tzn taką która nie składa się z czajnika i 2 torusów :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności