Bonifatz Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 nie chce sobie wlewac ... moze juz za stary jestem :p ale polemika z niektorymi to totalna porazka ;) i najlepsze ze najwiecej do powiedzenia maja ci co zrobili "kulke chromowana" ... ehh (wiem zgred jestem :P)
buczer Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Sorry, ale jeśli sami nie zaczniemy szanować własnej pracy to tym bardziej nasi klienci. Ha, nie dogadamy się. Podstawowa różnica polega chyba na ocenie tego co dla niektórych jest "szanowaniem własnej pracy" a dla innych "naciąganiem". Bonifatz robi dla Fostera, ja dla termochujwieczego z podkarpacia, poziom zleceń i nasze doświadczenie nigdy sie nie pokryją. Najlepsze zdanie usłyszałem od Sansa jakieś 2 lata temu "bierz tyle żebyś był zadowolony" i to było najlepsze co słyszałem odnośnie wyceny. ps: widocznie poziom samozadowolenia bywa rózny ;)
Bonifatz Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 ps: widocznie poziom samozadowolenia bywa rózny ;) i tu sie zgodze z Toba peter
siwy Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Peter: Bierz tyle żebys był zadowolony i nie mów głośno ile wziąłeś bo jedni cię zjadą że psujesz rynek a inni że naciągasz klientów. ps. Wątek chyba troche zboczył z tematu
maverick sheep Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 Nie obraź się, ale na podstawie tego co dotychczas pokazałeś na forum, temu klientowi mógłbyś zaoferować jedynie lepsze GI Hehe do obrażania to mi daleko,musisz mi wybaczyć ze na ogół nie wrzucam rzeczy które robię ale bodajże to portal dla grafików. Teraz takie pytanie skoro ja jedynie renderuje kulki w chromie czy wy zatem macie kompetencje projektowania zieleni ? jeśli podliczamy to jako projekt praktycznie od zera, a inwestor chce gotowe plany domu do wybudowania z projektem zieleni to z czystym sumieniem bym go skasował na większa kwotę, ale w wypadku gdy Pan Zdzisio z poznania(bez urazy do autora wątku) chce estetyczną wizualizacje to jakieś nieporozumienie. Co innego projektować(do wykonania) a co innego wizualizować(estetycznie na oko) to są dwie inne bajki pozdrawiam
Mortom Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Przez chwile myślałem że to MOD do Quaka 2 ;) masakra :P Bałbym sie pokazywać takie obrazki a co dopiero brać za nie pieniądze :) Brak samo krytyki tego grafika aż kuje w oczy. Ale fakt, stawka za 2 miesiące pracy to trochę mizerniutka :) Pozdrawiam
Shogun 3D Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 Akurat to, co widzę na renderach, to zaledwie kilka dni spokojnego dłubania. Nie widzę tu za bardzo 2 m-cy pracy. Natomiast to, co napisał Sans ma dużo sensu, zwazywszy ile liczenia i dłubania wiąże się z modelowaniem kutej, ozdobnej, pełnej detali bramy, ładnych modeli lwów, fontann i innych produktów, o krzakach już nie wspominając. Tym bardziej, że mam przemożne wrażenie, iż render jest mocno niekompletny pod względem wystawionego asortymentu. Jak ktoś nie ma w pamięci żadnego ładnie kutego ogrodzenia, to zapraszam na przykład do Warszawy przed pomnik Mickiewicza na Krakowskim Przedmieściu... Przy okazji życzę szczęścia w modelowaniu takiego "płotka" za 2350zł.
Hynol Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 BTW, po raz kolejny na graficznym forum twórcy, żeby nie powiedzieć artyści, sprowadzają twórczą kreatywną pracę do poziomu technicznego. Ja rozumiem że jeden robi modele do gier na podstawie cudzych konceptów a drugi rendery na podstawie cudzych fotografii. Ale w jakimś sensie to też kreatywna praca wymagająca "tego czegoś" więcej niż tylko znajomości oprogramowania. Zarabiając od kilku lat na grafice nie zauważyliście jeszcze że najtrudniej o pomysły i że to właśnie za kreację się płaci najwięcej? Może jestem trochę złośliwy i się mylę a pacjentowi tego wątku zależy wyłącznie na ładnej topoligii siatki modeli i renderingu vrayem na ustawieniach evermotion których nie da się odpalić na zwykłym kompie :P Ale problem jest dość powszechny. Klienci zazwyczaj uważają że płacą jedynie za zrobienie modelu/rendering. Kompletnie nie przychodzi im do głowy że praca konceptualna może być więcej warta niż modelowanie/texturowanie/rendering. Że dobry pomysł na powiązanie 3D ze stroną web wymaga czegoś więcej niż spontanicznego wyładowania elektrycznego w jednym neuronie. A już taka abstrakcja jak psychologia reklamy, obszary skupienia uwagi czy ruch gałki ocznej po obrazie to po prostu voodoo za które nie warto dać złamanego grosza. No i potem mamy wizki które uparcie starają się wypchnąć nasz wzrok poza kadr, albo skupiają go na elemencie typu fajna choinka. Co było na obrazku? Trudno powiedzieć, ale choina extra... Shogun 3D - nie strasz ludzi ;). Przecież zrobienie takiej kutej bramy przerasta możliwości większości osób zajmujących się wizkami. Domek to boxy zwykle a drzewka i reszta zazwyczaj z płytek czyichś wsadzane. Taki poly modeling jak do zdjęcia opanowało zaledwie kilka osób z tego forum.
nielot007 Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Shogun 3D - nie strasz ludzi ;). Przecież zrobienie takiej kutej bramy przerasta możliwości większości osób zajmujących się wizkami. Domek to boxy zwykle a drzewka i reszta zazwyczaj z płytek czyichś wsadzane. Taki poly modeling jak do zdjęcia opanowało zaledwie kilka osób z tego forum. heheh znowu nie przesadzaj ze kilka osob opanowalo taki polymodeling od reki wymienie ci sporo osob takie ogrodzenie mozna roibc na dwa sposoby albo dlugi i meczacy albo dlugi i mniej meczacy(wymaga troche pomyslunku) ;)
Master Kiełbaster Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Taki poly modeling jak do zdjęcia opanowało zaledwie kilka osób z tego forum. chyba jestem wybrańcem :*
Kuciel Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 chyba jestem wybrańcem :* ja chyba tez :* ale na szczescie nie musze robic takich wizek hehe
KLICEK Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 chyba jestem wybrańcem :* jak zawsze pelna skromnosc hehehehe
arcade Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 zróbcie mini bitwę ze speed modelingu, temat: "brama kuta" i czas 2h :] mi to nie wygląda na jakieś mega skomplikowane coś, wydaje mi się że sporo osób z foruma dało by radę :]
Shogun 3D Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Możemy zrobić kilka obostrzeń, na przykład brama ma być hartowana w oleju Kujawskim i kuta na zimno z zimną krwią. Zimna krew może stać w szklance obok, żeby nie było za pusto w scenie i by w kompozycji był kolorowy punkt. :D
arcade Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Shogun - hehe to mi przypomina ten dowcip: Na rosyjskiej ASP ostatni egzamin z realizmu, przed komisją staje najlepsza malarka z roku. Komisja - proszę namalować nam szklankę herbaty. Studentka - słodką czy niesłodzoną?
Rekomendowane odpowiedzi