Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Morte

Monio... ale model epica raczej był pokazany po to by pokazać ze można z 7mln poligonów zejsc do 60 tys z niska utratą jakości... a nie żeby robić na tym tekstury czy w grach używać.Wypuścili to głównie żeby usprawnic wypluwanie modeliz z zbrusha na zewnatrz- czyli do druku. Co do normal map wydaje mi sie ze przy wydajnosci z jaka działa ten plugin można schodzić z mesh o polycountcie rzedu 7mln do 3 mln bez widocznej straty jakości an modelu.. a wierz mi, ze duzo spokojniej i weselej jest ekportować mesh 3 mln niz 7mln. szczególnie nie majac wiele ramu, tak jak ja.

 

lol- czytałem wątek z polycountu na temat tego pluginu i jeden pan chwali się ze z 80 mln zrobił lekki modelik mający 6.5 mln. Chyba pora na upgrade kompa. Ktos chętny do sponsoringu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak, 10 milionów kontra 100 tysięcy to sprawa oczywista. Jednak mimo to owce z ZBC już piszą o tym żeby robić dzięki niemu modele low-poly, że wyśmienicie działa z już opisanymi UVkami... Czuje że szykuje się wysyp gameartowych modeli średniej jakości teraz. :/

Nikt mi nie wmówi że komputer zrobi nielogiczne operacje lepiej niż człowiek. ;)

Dopiero jakieś 4 lata temu napisali skrypt który redukuje obrazki do 8 bitów Prawie tak dobrze jak człowiek.

BTW. Wczoraj w nocy z nudów zrobiłem ręczną redukcje ikonki z tego forum. Paleta niesynchroniczna 15 kolorów (zazwyczaj zostawiam jeden na alfe w razie czego) kontra automatyczna redukcja do 156 kolorów. Efekt trochę inny ale ilość kolorów... trochę inna. ;)

939_usericons.gif

Ta po lewej to mój edit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plugin jest świetny, działa o wiele lepiej niż polygon cruncher. Wreszcie można w maxie wypalać bezstresowo normalki z kilku dziesięcio milionowych meshy które po redukcji do kilku milionów wyglądają tak samo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morte

bardzo przyjemny wampirek, ale o co chodzi z tym stereo? te wszystkie efekty to zbrushowy render czy post pro?

Edytowane przez Morte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator: Nie mówię akurat o pliku stereo. Blur w animacji jest w porządku ale w stillu zwraca uwagę na błędy bo wiadomo gdzie ich szukać:) Co do samego sculptu przydałaby się dolna warga i jakieś policzki. Kości jarzmowe są bardzo wąskie i płaskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator- Fajny modelik, przydałoby się troszkę się więcej wygładzenia i zaznaczenia ostrzej kształtów.

Nie mogłem się zzezować na tą stereoskopie, chyba łobrazki za duże. Potem oczy przez godzine mnie bolały i moe mogłem czytać literek. ;)

 

------

 

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=71414

 

Niesamowity plugin. Pixologic dało do pieca ostro. Warto czekać na ZB4, a to tylko pierwszy ujawniony bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Morte

ładnie maqsiu ,ale jak na ciebie to bez szału... co mi się nie podoba:

-dziadek ma tak strasznie te zmarszczki na czole upchnięte w jeden prostokąt, a dalej nic...

-drugi pan, wydaje mi się ze jednak przesadziłes z wielkoscia oczodołu..

-te kamienne wykończenia- jakis dysonans w odbiorze mi się tworzy, szczególnei u dziadka jakoś tak brakuje konkretnego przejscia, moze też kwestia materiału, ale ta głowa po prostu nei wyglada na wyciosana z kamienia...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matti - Jest lepiej. zewnętrzne części łuku brwiowego trochę za płaskie. Może to kwestia światła ale wyglądają jakby były prawie na tym samym poziomie co oko. Uszy dziwne, główny element do poprawki zupełnej.

Wyraz twarzy tego pana jest taki dziwny, poprawny ale dziwny. Wygląda jakby wkurzony Boguś Linda z depresją.

 

jak kupie tablet to będzie lepiej!
:O... Nie nie kupuj, dalej dłub to lazy mousem. Tak będzie lepiej... dla nas. :D Mistrzujesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo małe usta. Górną jak i dolną wargę zrób o połowie większą w wysokości. Taż całe usta troszeczkę obniż. Zmarszczka na czole układa się finezyjnie w falę a powinny być zupełnie pionowe bo tylko tak się marszczy czoło. Brwi i zarost wyglądają średnio, zbyt płynnie wtapiają się w twarz. Może zrób to jakimś innym brushem (clay? :D) albo zaostrz mu krawędzi (brushowi, nie modelowi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukr
Wiem :) dzięki za komenta jak kupie tablet to będzie lepiej!

 

Ała spadłem ze stołka, Maqs przerażasz mnie :D

 

Takie coś udało mi się dzisiaj wybazgrać

0dd2c62b499db438med.jpg

0dd2c62b499db438.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś już się zabierałem za skulpt, ale jakoś rozeszło mi się to po kościach, więc skoro mam nieco więcej czasu, postanowiłem pomajstrować znowu.

 

hmm nie wiem czy nie powinienem tego wrzucić do modeli testowych, ale pewnie niewielu zbrushowych wymiataczy tam zagląda, więc pokalam ten wątek moją wypocinką :)

 

taki model basemesh wymodelowałem wczoraj po obejżeniu wreszcie 2 pierwszych części Klickowego tutoriala o zbrushu (nawiasem mówiąc Klicek - świetna robota ten tutorial)

 

co myślicie o siatce i proporcjach ? Wydaje mi się że ma za długie ręce, ale jak skróciłem, z kolei wyglądało to troche karykaturalnie ;/

 

zsphere -> 3d studio poprawki

 

całość chyba 620 poly.

 

front:

basemesh01a.jpg

 

tyl:

basemesh02a.jpg

 

i pytanie szybkie, prosił bym o polecenie jakiegoś step by step jak zacząć taki basemesh uzbrajać w mięśnie itp w zbrushu o ile takie coś istnieje - chodzi mi o sam początek zeby nie robić jakichś kardynalnych błędów na dzień dobry.

 

pozdrawiam - Loki

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loki:

1. Nie rób zbliżeń w ogóle, tak byś cały czas widział cały model.

2. Modeluj na razie bez szczegółów

3. Kardynalne zmiany kształtu rób na niskim subdiv i nie dziel na więcej niż trzeba

4. Nie rób loopów tam gdzie nie trzeba

Jak mi coś wpadnie do głowy to jeszcze napiszę.

 

Noe: Tak mi się właśnie wydawało że za dobre to ucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na razie dodałem tylko loopy na usta, oczy i uszy - na razie siatka z maxa

 

to w sumie dopiero moje 2 podejście do zbrusha (tzn w 1 podejściu zmasakrowałem jakąś głowę, wiec moze nie będę tego liczył )

 

glowa.jpg

 

Plan jest taki zeby jak najwiecej się nauczyć

 

Dzieki za rady lucek91 - stosuję się i powiem Ci że co raz bardziej mi się to mazianie podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw te loopy na początek - wcale nie są potrzebne jak nie ma detalu. Jak będziesz miał wchodzić w detal to zrobisz retopo.

Taa,Loki już lepiej dodaj parę loopów na nogach i rękach żeby poligony bardziej kwadratowe były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrush dotarł! :D

Wczoraj po południ zadzwoniła do mnie pani z poczty że mają dla mnie przesyłkę. Nie musiałem płacić żadnego cła ani VATu bo chłopaki z game artisan wysłali paczkę jako 'gift' o zadeklarowanej wartości 10cdn (29zł). :D Dokładniej mówiąc kupiłem zbrusha na pełnej licencji za niecałe 1700zł, gdy normalna cena stała wtedy na pułapie 2500zł. Najlepszy dzień dziecka od wielu lat.

Swoją drogą, polecam zobaczyć stronę zakupu na pixologic a dokładniej obrazek który tam jest. Mniej-więcej taką minę miałem jak zobaczyłem normalną cenę Zetki. ->https://www.cleverbridge.com/43/?scope=cart&cart=2677

Co zabawne paczka leżała na poczcie już 4 dni, podobnie jak avizo w mojej skrzynce. ;) To znaczy że z od momentu kupienia na game artisan paczka była do odebrania w Polsce już po 8 dniach, nieźle. Polecam wszystkim ten sklep. Jak ktoś przymierza się do zakupu Zetki to jest to obecnie najlepsza oferta i moment, tylko zaznaczcie przy zakupie żeby wysłali paczkę jako prezent.

 

 

Jako że to temat ze speedami to mogę wreszcie wstawić coś od siebie. ;)

Dłubane z kulki jakieś 3 godziny. Bez referki. Bodajże 5 praca w ZB w ogóle. Fakturę po claybrushu postanowiłem zostawić co by nie było za nudno.

Trochę zwaliłem ale mimo to się strasznie jaram tą pracą. ;P Sugestie mile widziane.

 

203_head01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek91- Dzięki. Może ją dokończę. szczególnie ucho. Dzisiaj na warsztat wezmę uszy ze zdjęć. :) Tak śpię i to sporo, zazwyczaj od 3 do 13.

 

Wizz- Przez jeden taki w promocyjnej cenie 0zł musiałem wydać 200 zeta na naprawę kompa bo zmienił mi ustawienia płyty główniej i był bliski zjarania się. Musiałem wytrzymać miesiąc bez komputera gdy był w naprawie, to była trauma. To zmienia człowieka. ;)

Poza tym, ja mam zamiar zarabiać tym programem, nie teraz ale za powiedzmy rok czy półtora. Miałem szanse zaoszczędzić kupę kasy to jestem na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zonk- Fajny jest. Podoba mi się ta mina szaleńca. Szkoda że refleks na oczkach lustrzany, chyba lepiej to robić materiałami.

 

Ja z nieumiejętności wstawienia referek do zetki ulepiłem z Zkulek takiego ludzika.

Bazowe dłubanie na korpusie i głowie w sumie skończone. Teraz rączki i nóżki a potem zabieram się za detal. :) Nazwa może być mylna, nie mam na celu go upodabniać do żaby. Opinie i sugestie mile widziane.

 

446_frogman.jpg

 

W załączniku model z Zspheres do zabawy. :) Jak odpalicie to napiszcie czy poprawnie to skleiłem.

 

Lucek- Coś z wysyłaniem postów mi się popsuło. heh.

Dzięki wielkie. :) Miej na uwadze że ja też będę całe wakacje dłubał. Może jakaś sculptowa mini bitwa? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. :) Miej na uwadze że ja też będę całe wakacje dłubał. Może jakaś sculptowa mini bitwa? :P

 

Przyjmuję rękawice:) Ktoś jeszcze chętny?

 

Może zrobić coś w stylu tygodniowego speedsculptingu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było coś takiego swego czasu, organizowane przez nielota, ale jakoś tak nie przyjęło się, aczkolwiek nie szkodzi spróbować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo za. To by było całkiem rozwojowe. Tylko będę musiał sporo ćwiczyć żeby trzymać jakikolwiek poziom. ;)

Proponuje zasady mniej więcej w takim stylu:

Główka z kulki z konkretnie określonym tematem/ ekspresją/ stylistyką.

Model głowy czy postaci dłubany z zspherów/ basemesha.

Obiekt na mapę, np: drzwi czy kolumna w danej tematyce.

 

Kto wymyśli temat? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności