Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Świetnie, w jakim programie robisz tekstury i jaką techniką robisz odpryski farby?

  • Odpowiedzi 113
  • Wyświetleń 21,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

- czy mógłbyś pokazać jak rozłożyłeś obiekty na mapce w unwrapie?

- jakiej wielkości textur planujesz użyć?

- jeśli miałeś okazję porównać to jak się ma unwrap w Blenderze do tego w Maxie? czy jest bardziej przyjazny użytkownikowi?

 

- Dla samego cockpitu użyłem kilkudziesięciu tekstur ( i map UV) w wielkościach od 2048x2048 do 256x256. Duże partie - jak ściany kabiny, boczne panele czy główna deska rozdzielcza mają 2048x2048. Tarcze zegarów (mapowane osobno) po 256x256.

 

Dla przykładu unwrap deski rozdzielczej i bocznych paneli:

 

2e90b75d7450c505.jpg

 

- Maksymalne, dopuszczalne (wymagania klienta) tekstury to 2048x2048. Wszystko w bmp (też wymóg klienta - osobiście preferuję tga)

 

- Unwrap w Blenderze to, być może, jego najmocniejsza strona. Ten Maxowy nawet się do niego nie umywa. Jest to też (Blenderowy) jeden z najprzyjaźniejszych dla użytkownika unwraper. Znam użytkowników Maxa. Mayi, XSI którzy eksportują modele do Blendera w celu ich zmapowania. Jedyny mankament to IMO kompletnie skopane mapowanie cylindryczne.

 

 

- co do zadrapań to jest to zabawa z warstwami w tym jedną, której zwykle używam jako mapy "brudu" takie mazy czarnym kolorem o dużym stopniu przeźroczystości. Przy odpowiednich ustawieniach zaczynają sie z tego robić zadrapania a nie brudy. Dokładnie to nie pamietam, bo powstało toto w ramach experymentowania.

Napisano

Dzięki wielkie za odpowiedź, wygląda na to, że będe musiał się zainteresować Blenderem jako narzędziem do mapowania ;)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Marek - Po prostu to co robisz to jedna wielka Rewelacja !!! Dziwi mnie dlaczego ten VIP nie ma conajmniej 5 gwiazdek . Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku.

Pozdrawiam i dołanczam słowa wielkiego uznania

Napisano
  • Autor
Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku.

 

Nie, osobiście nienawidzę renderera Blendera. Nie ze względu na jakość, tylko systemożerność i niestabilność. Renderowałem w XSI bez cudowania zustawieniami - ot proste światełko, bez GI - tylko zeby pokazać co i jak. Jakieś 1,5 minuty (1024x768) na Athlonie 64 3700+ i 2GB Ram.

 

A tu nowy update. Textury w trakcie robienia. Tym razem rendery w Kerkythei (jak większość w tym topiku).

 

3c313e16d21dfcd9.jpg

 

af1e78967ebeac60.jpg

 

4ba40bd2f8247eeb.jpg

 

f8da1a917f92fbcc.jpg

Napisano

Ładne..... jak zrobie swoją "rybkę" to Ci wyślę do oteksturowania :-)

Napisano

Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać

Napisano
  • Autor
Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać

 

Linie łączenia blach mają być prawie niewidoczne. I tak po zadaniu bumpa staną się nieco wyraźniejsze, ale w rzeczywistości w pewnej odległości od samolotu praktycznie ich nie widać. To oczywiście kwestia osobistych preferencji, ale zbyt wyraźne linie podziału blach w modelach lotniczych mnie nieco drażnią.

Napisano
  • Autor

No i model skończony i oteksturowany. Teraz trochę oddechu, i można się brać za finałowa scenę..

 

ffd9339779d667bb.jpg9bca7a5e0f3b9cd4.jpg

 

1c8a9e662d761fd8.jpg

 

d07c314f0c008652.jpg

 

f200c63b4a97348c.jpg

 

72588a3f3cccd85d.jpg

Napisano

Z tego co pamiętam Jaskółka była szpachlowana - linie podziału i nity nie rzucały się w oczy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.