Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Messerschmitt Me 262 Schwalbe


mrys

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

- czy mógłbyś pokazać jak rozłożyłeś obiekty na mapce w unwrapie?

- jakiej wielkości textur planujesz użyć?

- jeśli miałeś okazję porównać to jak się ma unwrap w Blenderze do tego w Maxie? czy jest bardziej przyjazny użytkownikowi?

 

- Dla samego cockpitu użyłem kilkudziesięciu tekstur ( i map UV) w wielkościach od 2048x2048 do 256x256. Duże partie - jak ściany kabiny, boczne panele czy główna deska rozdzielcza mają 2048x2048. Tarcze zegarów (mapowane osobno) po 256x256.

 

Dla przykładu unwrap deski rozdzielczej i bocznych paneli:

 

2e90b75d7450c505.jpg

 

- Maksymalne, dopuszczalne (wymagania klienta) tekstury to 2048x2048. Wszystko w bmp (też wymóg klienta - osobiście preferuję tga)

 

- Unwrap w Blenderze to, być może, jego najmocniejsza strona. Ten Maxowy nawet się do niego nie umywa. Jest to też (Blenderowy) jeden z najprzyjaźniejszych dla użytkownika unwraper. Znam użytkowników Maxa. Mayi, XSI którzy eksportują modele do Blendera w celu ich zmapowania. Jedyny mankament to IMO kompletnie skopane mapowanie cylindryczne.

 

 

- co do zadrapań to jest to zabawa z warstwami w tym jedną, której zwykle używam jako mapy "brudu" takie mazy czarnym kolorem o dużym stopniu przeźroczystości. Przy odpowiednich ustawieniach zaczynają sie z tego robić zadrapania a nie brudy. Dokładnie to nie pamietam, bo powstało toto w ramach experymentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - Po prostu to co robisz to jedna wielka Rewelacja !!! Dziwi mnie dlaczego ten VIP nie ma conajmniej 5 gwiazdek . Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku.

Pozdrawiam i dołanczam słowa wielkiego uznania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku.

 

Nie, osobiście nienawidzę renderera Blendera. Nie ze względu na jakość, tylko systemożerność i niestabilność. Renderowałem w XSI bez cudowania zustawieniami - ot proste światełko, bez GI - tylko zeby pokazać co i jak. Jakieś 1,5 minuty (1024x768) na Athlonie 64 3700+ i 2GB Ram.

 

A tu nowy update. Textury w trakcie robienia. Tym razem rendery w Kerkythei (jak większość w tym topiku).

 

3c313e16d21dfcd9.jpg

 

af1e78967ebeac60.jpg

 

4ba40bd2f8247eeb.jpg

 

f8da1a917f92fbcc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać

 

Linie łączenia blach mają być prawie niewidoczne. I tak po zadaniu bumpa staną się nieco wyraźniejsze, ale w rzeczywistości w pewnej odległości od samolotu praktycznie ich nie widać. To oczywiście kwestia osobistych preferencji, ale zbyt wyraźne linie podziału blach w modelach lotniczych mnie nieco drażnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności