Napisano 16 Luty 200817 l Świetnie, w jakim programie robisz tekstury i jaką techniką robisz odpryski farby?
Napisano 16 Luty 200817 l Autor Loozack napisał: - czy mógłbyś pokazać jak rozłożyłeś obiekty na mapce w unwrapie? - jakiej wielkości textur planujesz użyć? - jeśli miałeś okazję porównać to jak się ma unwrap w Blenderze do tego w Maxie? czy jest bardziej przyjazny użytkownikowi? - Dla samego cockpitu użyłem kilkudziesięciu tekstur ( i map UV) w wielkościach od 2048x2048 do 256x256. Duże partie - jak ściany kabiny, boczne panele czy główna deska rozdzielcza mają 2048x2048. Tarcze zegarów (mapowane osobno) po 256x256. Dla przykładu unwrap deski rozdzielczej i bocznych paneli: - Maksymalne, dopuszczalne (wymagania klienta) tekstury to 2048x2048. Wszystko w bmp (też wymóg klienta - osobiście preferuję tga) - Unwrap w Blenderze to, być może, jego najmocniejsza strona. Ten Maxowy nawet się do niego nie umywa. Jest to też (Blenderowy) jeden z najprzyjaźniejszych dla użytkownika unwraper. Znam użytkowników Maxa. Mayi, XSI którzy eksportują modele do Blendera w celu ich zmapowania. Jedyny mankament to IMO kompletnie skopane mapowanie cylindryczne. - co do zadrapań to jest to zabawa z warstwami w tym jedną, której zwykle używam jako mapy "brudu" takie mazy czarnym kolorem o dużym stopniu przeźroczystości. Przy odpowiednich ustawieniach zaczynają sie z tego robić zadrapania a nie brudy. Dokładnie to nie pamietam, bo powstało toto w ramach experymentowania.
Napisano 16 Luty 200817 l Dzięki wielkie za odpowiedź, wygląda na to, że będe musiał się zainteresować Blenderem jako narzędziem do mapowania ;) Pozdrawiam.
Napisano 17 Luty 200817 l Marek - Po prostu to co robisz to jedna wielka Rewelacja !!! Dziwi mnie dlaczego ten VIP nie ma conajmniej 5 gwiazdek . Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku. Pozdrawiam i dołanczam słowa wielkiego uznania
Napisano 26 Luty 200817 l Autor mujas napisał: Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku. Nie, osobiście nienawidzę renderera Blendera. Nie ze względu na jakość, tylko systemożerność i niestabilność. Renderowałem w XSI bez cudowania zustawieniami - ot proste światełko, bez GI - tylko zeby pokazać co i jak. Jakieś 1,5 minuty (1024x768) na Athlonie 64 3700+ i 2GB Ram. A tu nowy update. Textury w trakcie robienia. Tym razem rendery w Kerkythei (jak większość w tym topiku).
Napisano 28 Luty 200817 l Autor SoAd napisał: Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać Linie łączenia blach mają być prawie niewidoczne. I tak po zadaniu bumpa staną się nieco wyraźniejsze, ale w rzeczywistości w pewnej odległości od samolotu praktycznie ich nie widać. To oczywiście kwestia osobistych preferencji, ale zbyt wyraźne linie podziału blach w modelach lotniczych mnie nieco drażnią.
Napisano 29 Luty 200817 l Autor No i model skończony i oteksturowany. Teraz trochę oddechu, i można się brać za finałowa scenę..
Napisano 15 Sierpień 200915 l Z tego co pamiętam Jaskółka była szpachlowana - linie podziału i nity nie rzucały się w oczy. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto