Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Świetnie, w jakim programie robisz tekstury i jaką techniką robisz odpryski farby?

  • Odpowiedzi 113
  • Wyświetleń 20,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor
  Loozack napisał:

- czy mógłbyś pokazać jak rozłożyłeś obiekty na mapce w unwrapie?

- jakiej wielkości textur planujesz użyć?

- jeśli miałeś okazję porównać to jak się ma unwrap w Blenderze do tego w Maxie? czy jest bardziej przyjazny użytkownikowi?

 

- Dla samego cockpitu użyłem kilkudziesięciu tekstur ( i map UV) w wielkościach od 2048x2048 do 256x256. Duże partie - jak ściany kabiny, boczne panele czy główna deska rozdzielcza mają 2048x2048. Tarcze zegarów (mapowane osobno) po 256x256.

 

Dla przykładu unwrap deski rozdzielczej i bocznych paneli:

 

2e90b75d7450c505.jpg

 

- Maksymalne, dopuszczalne (wymagania klienta) tekstury to 2048x2048. Wszystko w bmp (też wymóg klienta - osobiście preferuję tga)

 

- Unwrap w Blenderze to, być może, jego najmocniejsza strona. Ten Maxowy nawet się do niego nie umywa. Jest to też (Blenderowy) jeden z najprzyjaźniejszych dla użytkownika unwraper. Znam użytkowników Maxa. Mayi, XSI którzy eksportują modele do Blendera w celu ich zmapowania. Jedyny mankament to IMO kompletnie skopane mapowanie cylindryczne.

 

 

- co do zadrapań to jest to zabawa z warstwami w tym jedną, której zwykle używam jako mapy "brudu" takie mazy czarnym kolorem o dużym stopniu przeźroczystości. Przy odpowiednich ustawieniach zaczynają sie z tego robić zadrapania a nie brudy. Dokładnie to nie pamietam, bo powstało toto w ramach experymentowania.

Napisano

Dzięki wielkie za odpowiedź, wygląda na to, że będe musiał się zainteresować Blenderem jako narzędziem do mapowania ;)

 

Pozdrawiam.

Napisano

Marek - Po prostu to co robisz to jedna wielka Rewelacja !!! Dziwi mnie dlaczego ten VIP nie ma conajmniej 5 gwiazdek . Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku.

Pozdrawiam i dołanczam słowa wielkiego uznania

Napisano
  • Autor
  mujas napisał:
Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku.

 

Nie, osobiście nienawidzę renderera Blendera. Nie ze względu na jakość, tylko systemożerność i niestabilność. Renderowałem w XSI bez cudowania zustawieniami - ot proste światełko, bez GI - tylko zeby pokazać co i jak. Jakieś 1,5 minuty (1024x768) na Athlonie 64 3700+ i 2GB Ram.

 

A tu nowy update. Textury w trakcie robienia. Tym razem rendery w Kerkythei (jak większość w tym topiku).

 

3c313e16d21dfcd9.jpg

 

af1e78967ebeac60.jpg

 

4ba40bd2f8247eeb.jpg

 

f8da1a917f92fbcc.jpg

Napisano

Ładne..... jak zrobie swoją "rybkę" to Ci wyślę do oteksturowania :-)

Napisano

Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać

Napisano
  • Autor
  SoAd napisał:
Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać

 

Linie łączenia blach mają być prawie niewidoczne. I tak po zadaniu bumpa staną się nieco wyraźniejsze, ale w rzeczywistości w pewnej odległości od samolotu praktycznie ich nie widać. To oczywiście kwestia osobistych preferencji, ale zbyt wyraźne linie podziału blach w modelach lotniczych mnie nieco drażnią.

Napisano
  • Autor

No i model skończony i oteksturowany. Teraz trochę oddechu, i można się brać za finałowa scenę..

 

ffd9339779d667bb.jpg9bca7a5e0f3b9cd4.jpg

 

1c8a9e662d761fd8.jpg

 

d07c314f0c008652.jpg

 

f200c63b4a97348c.jpg

 

72588a3f3cccd85d.jpg

Napisano

Z tego co pamiętam Jaskółka była szpachlowana - linie podziału i nity nie rzucały się w oczy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności