FF Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Świetnie, w jakim programie robisz tekstury i jaką techniką robisz odpryski farby?
mrys Napisano 16 Luty 2008 Autor Napisano 16 Luty 2008 - czy mógłbyś pokazać jak rozłożyłeś obiekty na mapce w unwrapie? - jakiej wielkości textur planujesz użyć? - jeśli miałeś okazję porównać to jak się ma unwrap w Blenderze do tego w Maxie? czy jest bardziej przyjazny użytkownikowi? - Dla samego cockpitu użyłem kilkudziesięciu tekstur ( i map UV) w wielkościach od 2048x2048 do 256x256. Duże partie - jak ściany kabiny, boczne panele czy główna deska rozdzielcza mają 2048x2048. Tarcze zegarów (mapowane osobno) po 256x256. Dla przykładu unwrap deski rozdzielczej i bocznych paneli: - Maksymalne, dopuszczalne (wymagania klienta) tekstury to 2048x2048. Wszystko w bmp (też wymóg klienta - osobiście preferuję tga) - Unwrap w Blenderze to, być może, jego najmocniejsza strona. Ten Maxowy nawet się do niego nie umywa. Jest to też (Blenderowy) jeden z najprzyjaźniejszych dla użytkownika unwraper. Znam użytkowników Maxa. Mayi, XSI którzy eksportują modele do Blendera w celu ich zmapowania. Jedyny mankament to IMO kompletnie skopane mapowanie cylindryczne. - co do zadrapań to jest to zabawa z warstwami w tym jedną, której zwykle używam jako mapy "brudu" takie mazy czarnym kolorem o dużym stopniu przeźroczystości. Przy odpowiednich ustawieniach zaczynają sie z tego robić zadrapania a nie brudy. Dokładnie to nie pamietam, bo powstało toto w ramach experymentowania.
Loozack Napisano 16 Luty 2008 Napisano 16 Luty 2008 Dzięki wielkie za odpowiedź, wygląda na to, że będe musiał się zainteresować Blenderem jako narzędziem do mapowania ;) Pozdrawiam.
mujas Napisano 17 Luty 2008 Napisano 17 Luty 2008 Marek - Po prostu to co robisz to jedna wielka Rewelacja !!! Dziwi mnie dlaczego ten VIP nie ma conajmniej 5 gwiazdek . Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku. Pozdrawiam i dołanczam słowa wielkiego uznania
mrys Napisano 26 Luty 2008 Autor Napisano 26 Luty 2008 Mam pytańko czy rendery były robione w blenderze ?? a jeśli tak to jakie czasy renderów i na jakim procku. Nie, osobiście nienawidzę renderera Blendera. Nie ze względu na jakość, tylko systemożerność i niestabilność. Renderowałem w XSI bez cudowania zustawieniami - ot proste światełko, bez GI - tylko zeby pokazać co i jak. Jakieś 1,5 minuty (1024x768) na Athlonie 64 3700+ i 2GB Ram. A tu nowy update. Textury w trakcie robienia. Tym razem rendery w Kerkythei (jak większość w tym topiku).
goran Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 Ładne..... jak zrobie swoją "rybkę" to Ci wyślę do oteksturowania :-)
SoAd Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać
mrys Napisano 28 Luty 2008 Autor Napisano 28 Luty 2008 Trzebaby troche wyostrzyć te textury, bo linii łączenia prawie nie widać Linie łączenia blach mają być prawie niewidoczne. I tak po zadaniu bumpa staną się nieco wyraźniejsze, ale w rzeczywistości w pewnej odległości od samolotu praktycznie ich nie widać. To oczywiście kwestia osobistych preferencji, ale zbyt wyraźne linie podziału blach w modelach lotniczych mnie nieco drażnią.
mrys Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 No i model skończony i oteksturowany. Teraz trochę oddechu, i można się brać za finałowa scenę..
Gujos Napisano 15 Sierpień 2009 Napisano 15 Sierpień 2009 Z tego co pamiętam Jaskółka była szpachlowana - linie podziału i nity nie rzucały się w oczy. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się