Por@szek Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 Hmm, zgodze sie ze logika jest wazna, ale prawda jest taka ze tylko my na nia zwracamy uwage. graczy to nie obchodzi dopoki wyglada fajnie, cool, itd. Kwestia designu jest kwestia wzgledna, bo jezeli nic rzeczywiscie nie rzuca sie bardzo w oczy jako blad logiczny ( typu ograniczenie ruchu etc,) to w sumierozmawia sie o gustach i w pewnym sensie neguje wizje tworcy modelu, czego nie piwnno sie robic. Mowicie o przesadzownych pancerzach w gow/ut z jednej strony sa masakrycznie ciezkie, i wygladaja na ograniczajace ruchy, w zwiazku z czym czas reakcji osoby noszacej owa zbroje jest naprawde bardzo niski. Ale wygladaja cool wiec nikt nic nie mowi. No i to epic wiec tymbardziej nic nikt nie mowi. Design starszip trupers tez mozna podwazyc w kilku kwestiach. Tym bardziej design star wars ( ktory osobiscie uwazam za tak samo fajny jak i beznadziejny). Niestety ale za kazdym razem gdy sie cos tworzy a nie reprodukuje jest cos co jednemu moze lezec a drugiemu nie. Tak samo w tym wypadku jezeli mowa o ksztalcie, lokalizacji oraz intensywnosci incandescence. Generalnie kazdy incandescence na jakiejkielwiek zbroi spowoduje ze postac bedzie lepiej widoczna w nocy, przez co latwiejsza do ustrzelenia. Po kolejne hmm dlaczego zakladacie ze ta postac to zolniez. Pamietajcie ze teorie zawsze mozna dorobic do modelu. W zwiazku z czym dla mnie ta postac moze byc szefem magazynu na bron wydajacego giwery zolnierzom. Zolty ostry glow z przodu jest po to aby bylo go widac w tonach kurzu, a to ze na brzuchu , no coz bywa. Mnie osobiscie bardzo sie podoba. Pamietajcie ze nie zawsze logicznosc jest najwazniejsza jezeli chodzi o design, bo jezeli postac ma byc uber logiczna ( tzn jej zbroja) nie zawsze bedzie to szlo z fajnoscia. Jezeli cos ma byc logiczne, to zapomnijcie o starwarsach, warhammerach, battlestar galacticach, i i innyc stargate'ach. Tutaj liczy sie fajnosci i odrobina logicznosci a nie Logicznosc i odrobobina fajnosci. Ale co tam. Soda swietna robota, bardzo mi sie podoba jak do tej pory rewela.
soda Napisano 8 Luty 2008 Autor Napisano 8 Luty 2008 Stylistyka zalezy od wizji koncept artystow. Kilogramy blachy na czlowieku nigdy nie sa potrzebne w boju, jednak dobrze wygladaja w grze. Tak naprawde wystarczylo by pole silowe i zolniez w majtkach moglby walczyc. Jednak co to za bajer latac w majtkach po grze (chyba ze to jest laseczka:). Kazdy z designerow ma swoja wizje i trudno z tym dyskutowac. Wracajac do mojej postaci to staram sie trzymac konceptu Sicsicsica. Chlopak mial taka wizje i stylistyke cos pomiedzy "dzis a jutro" i mi osobiscie podoba sie jego koncept. Moim zadaniem jest dopasowanie sie z modelem do jego wizji munduru. Funkcjonalnosc to 2-o planowa sprawa. Zadajmy sobie pytanie po co np w UT3 sa frendzle na dole zbroi w ktore mozna sie zaplatac?? Dobrze wyglada i tyle i po co sie zastanawiac do czego moga sluzyc. U mnie tez sa i nie wiem do czego sluza. Zawsze tez sie zastanawialem po co zbroja na klacie jest tak zawila i skaplikowana?? np zbroja Marcusa z GoW..... stalo sie dla mnie jasne jak robilem swoja. Duze plaskie powierzchnie metalowe strasznie trudno zrobic, zeby wygladaly wiarygodnie. Dziekuje za uwagi i krytyke, bo motywuje mnie do dalszej pracy i zmusza do przemyslen. Duzo bardziej cenie czepianie szczegolow niz jak ktos napisze, ze jest fajnie i kropka. Matys mamy inne podejscie do tego forum. Odnosze wrazenie, ze traktujesz to forum bardziej jako galeria zrobionych modeli nad ktorymi sie dyskutuje co mozna by zrobic lepiej. Ja traktuje jako warsztat gdzie pokazuje najmniejsze pierdoly i postep swoich prac. Moze zbyt wolny ale zawsze postep. Swoja zabawe z gameartem traktuje jako hobby, w chwili obecnej i kazda godzina spedzona nad tym modelem sprawia mi masochistyczna przyjemnosc. To co innym zajmuje 5 minut, niestety mi pochlania duzo wiecej czasu. Poprostu probuje, wywalam robie na nowo i tak z 5-6 razy. Popelnilem 1 zasadniczy blad..... nie robilem calej postaci, tylko robilem fragmentami. To samo z teksturowaniem, zamiast zrobic cala skore robie ja po kawalkach przez co dodaje sobie roboty. Za duzo renderuje, za duzo sprawdzam w UT3 enginie. Wynika to z niepewnosci. Uwazam ze warto zrobic 1 postac dluzej i dokladnie na max swoich mozliwosci niz 10 bylejak i szybko. Podsumowujac widze swoje bledy i widze ze na maxa spartolilem system pracy wchodzac w detale zamiast robic etapami. Jest to nauka na przyszle modele. A zapomnialem o neonowkach na brzuchu:P Chcialem umiescic jpga, bo nie mialem pewnosci czy to nie przegiecie. Gapiac sie przez tyle godzin na ten model trace dystans i czasem potrzebuje opini z zewnatrz. Za bogato jest z tymi zarowami i beda zolte mosiezna czy tam pomalowane na zolto paski. Glow jest troszke za mocny i musze zgasic go troszke, ale to juz na sam koniec. Sprobuje jeszcze z tymi neonakami na sam koniec.
Gość Marioza Napisano 8 Luty 2008 Napisano 8 Luty 2008 nie chciałes słuchac jak ci mówiłem zebys robil po kolei hi, normal , kolor, to si e teraz męcz hehe, co do dyskusji to wiadomo ze logika jest bez znaczenia :D, liczy sie tylko to zeby wyglad był fajny/atrakcyjny/rewelacyjny i zeby to wszsytko sie zginało dobrze
Idaho Napisano 9 Luty 2008 Napisano 9 Luty 2008 A ja bym powiedział że model wręcz jest za ubogi. Chcesz jechać żółte neony, to jedź. Chcesz mieć nagolenniki w żółte ciapki stalowo-meidziano-chromowe (?) Rób. Na tym właśnie polega concept design. Jesteś niczym nie ograniczony (jedynie własną wyobraźnią) a doszukiwanie sie sensu dlaczego tak to wygląda to zwykłe przyp... . Widział ktoś w realu pannę która by nałożyła na siebie zbroję z U3 i ruszyła z raciczki równym krokiem. Wystarczy wejśc na stronkę z modami http://www.moddb.com i pooglądać jakie ludzie stalowe choinki wymyślają... Mi osobiście podobają się te żółte neonki i uważam że nie masz co z nich rezygnować. Pozdrawiam
SzU Napisano 9 Luty 2008 Napisano 9 Luty 2008 Faktycznie, jak na dzisiejsze trendy, design jest strasznie bidny. "Wojskowość" podkreśl pagonami. Możesz dodać wyposażenie taktyczne - torby, kabury, a na ubraniu zbajerowane kieszenie, paski, sprzączki, szwy. I to wszystko musi być JAKIEŚ. Najlepsza porada o jakiej słyszałem - dokonale pasuje do designerskich dywagacji: "Paint THE apple, not AN apple" - myślę że zrozumiesz :) Za to wykonanie na wysokim poziomie. Pozdrawiam.
soda Napisano 10 Luty 2008 Autor Napisano 10 Luty 2008 Dzieki ponownie za odpowiedzi i podpowiedzi. W zalozeniu ma to byc 1 stroj postaci gracza, wiec jest ubogi. Porozmawiam z Sicsicsic czy uwaza za stosowne dodac te torby (on tu rzadzi jesli chodzi o design) ja trzymam sie poprostu konceptu. OK kolejny progresik. Skonczylem przedramiona i zabieram sie za sculpt buciorow. Chyba troszke przyspieszylem, ale tepo dalej slimacze:P Z neonkami poczekam do konca i wtedy sie zadecyduje, narazie wersja oszczedna w neony.
floo Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 coraz bardziej mi się podobać... pracować dalej... ;)
Kuba Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 Odnośnie neonów - bardziej podoba mi się wersja bez nich, gdzie żółte wstawki wyglądają jak metal/tworzywo. Natomiast glow na goglach i znaku na plecach jest ok. Mam nadzieję, że jeszcze skonsultujesz te spodnie, bo aż się proszą o lampasy czy cuś :)
sicksicksick Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 no no kolor i woogule miodzio, te gacie MAJĄ juz sens :p.. co do nena z tyło i tego zółtego paska to niepodoba misie ze troche to sie sypie ..normal jakis mało sztywny/techniczny, ale poztym jest jadowita tak jak chciałem :P pzdr
soda Napisano 16 Luty 2008 Autor Napisano 16 Luty 2008 OK to kolejny updacik. Skonczylem sculpta (kabura z pistoletem na deser zostaje). Juz widze swiatelko w tunelu i zblizam sie do konca. Kamerka taka dziwna bo nie chce mi sie wgryzac narazie w UT3 edytor. OK zabieram sie za teksturke:]
RK Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 Jak dla mnie wszystko super OPRÓCZ neona. Jest niczym nie uzasadniony (no chyba że byłby odwrócony, wtedy przynajmniej wskazywałby gdzie dokować) i psuje świetną całość
Levus Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 Jak dla mnie wszystko super OPRÓCZ neona. Jest niczym nie uzasadniony (no chyba że byłby odwrócony, wtedy przynajmniej wskazywałby gdzie dokować) i psuje świetną całość popieram Możesz dać jakieś skromne lampki jeszcze gdzieś, np na rękawicy, ale napradę niewielkie. Fajny jest ten mundur, niech lepiej pozostanie bardziej dyskretny. Nie wiem, czy bym się nie pozbył też tej żółtej lampki na goglach..
Kuba Napisano 20 Luty 2008 Napisano 20 Luty 2008 A ja bym się niczego nie pozbywał. Taki był koncept i tego się trzymaj :)
soda Napisano 20 Luty 2008 Autor Napisano 20 Luty 2008 RK a o ktory neon chodzi?? Zolta lampka raczej zostanie.
Chris Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Z tekstu o dokowaniu chyba wynika ze chodzi o blekitna "strzalke" na plecech :) Ale dla mnie poki co wszystko jest pro ;)
RK Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Jest pro jak najbardziej - po prostu ten trójkąt na plecach jest (oczywiście tylko IMO) słabo zasadny.
soda Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 Ale, wyglada spoko:] Jak nie ma tej zarowy to nudno jest:P
Por@szek Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Mnie sie podoba. U nas w robocie kolesie trzaskaja podobne , moze bez masek na twarzy tylko, wiec moge powiedziec ze jedziesz na rowni z nimi poziomem. Pro ;)
Scottero Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 IMO ten trojkat moglbys zamienic na cos innego- np. na jakies prostokaty idace wzdluz kregoslupa. Sama koncepcja jest fajna, zwlaszcza ze cos takiego jest wykorzystane w tiberium jako wskaznik zycia. Ale tak jak porasz napisal. Po prostu PRO! Pozdro!
RK Napisano 19 Marzec 2008 Napisano 19 Marzec 2008 Ej no- Soda to jeden z gości którzy dla mnie są nieodmiennie inspiracją (chyba mu fanklub założę). Gość który robi game art z głową i wyciska z poligonów więcej niż byłbym w stanie sobie wyobrazić. Czapka z głowy i szczęka na ziemi- także śledzę jak mogę :)
Por@szek Napisano 20 Marzec 2008 Napisano 20 Marzec 2008 Ja zagladam do sklepu, tylko soda ma tam bombelki oO^^
soda Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 O ja! Dzieki RK, bardzo mi milo:] Teraz walcze w DW3 i caly moj czas to pochlania:( Zamierzam wrocic do laski w mundurze po DW3 i skonczyc ja. Pozdrawiam.
madman1987 Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Dla mnie bombka- tylko soczewa taka, że już nie wiem, czy to głowa za duża czy cuś o.O Poza tym coś cicho tutaj... Na całym forum... Szaaaa... Pozdrówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się