KRUQ Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 Od jakiegoś czasu pracuję nad modelem polskiego pojazdu pancernego piechoty KTO Rosomak. Model robię na potrzeby moda: Battlefield 2 Project Reality. Chciał bym znać waszą opinię na jego temat.
Levus Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 Yo! Textury we wczesnym stadium, trochę sztucznie wyglądają.. Zapodaj siatkę i nie dawaj na takim tle bo po oczach pali i kolory gasną, szare jakieś najlepiej, neutralne daj. pozdro!
Creator Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 Pobrudzisz, odrapiesz teksturę i będzie wporzo :) bo na razie wygląda tak jakoś płasko. p.s. To niebieskie tło wypala mi oczy xP
Bro Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 No myślę że będzie naprawdę dobrze - pokaż może mapowanie i txt to bedzie mozna powiedzieć więcej - Myślę że jak zarzucisz LM i mapę z dirtem to będzie o niebo lepiej. pozdro
Eric_Draven Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 bez brudu, kurzu etc. wygląda dość ochydnie. podrap go bo modelik zasługuje naładną teksture. Daj ślady użytkowania. jak nie wiesz jakie to możesz podpatrzec jak modelarze malujący figurki to robią. ot chodźby tu http://hyperscale.com/gallery.htm
KRUQ Napisano 30 Listopad 2007 Autor Napisano 30 Listopad 2007 Przepraszam za niebieski, obiecuję nigdy więcej. Co do brudu i kurzu to chciałem go dorzucić jak już skończę malować wszystkie części pojazdu, a została mi jeszcze wieżyczka. Model ma 6300 trójkątów i texturę 2048x2048 + spec i opasity. Zamierzam dorzucić jeszcze normalkę z geometrii żeby nadać więcej głębi tym wszystkim detalom. Oto siateczka Przepraszam Bro ale nie wiem co oznacza skrót LM, czy mógł by mi ktoś wyjaśnić ? A mapa dirt to jakiś specjalny kanał ?? Czy chodzi ci o domalowanie brudu bo nie znam tego.
Eric_Draven Napisano 30 Listopad 2007 Napisano 30 Listopad 2007 LM - light map. czasami pojawia sie też AO od Ambient occlusion. chodzi o wypalenie cieni na tex. Mapa dirt to w tym wypadku zabrudzenia narzucone na bazową teksture w photoshopie (PS :P ) Czasami w wypadku tekstur/materiałów enviro jako oddzielny plik graficzny o innym mapowaniu z maską przeźroczystosći (potocznie Alphą) czym to modelowałes?
KRUQ Napisano 30 Listopad 2007 Autor Napisano 30 Listopad 2007 Wielkie dzięki Eric_Draven, za wyjaśnienia. Ambient to już bliższe mi pojęcie. Silnik BF2 chyba obsługuje mapy dirt, to chyba może się przydać na maskowanie szwów. Ale jak napisałem brudził będę jak skończę malować. Załóżmy że pojazd stoi na fabrycznym parkingu i jeszcze żaden srak na niego nie naptakał :) Modelowałem w 3Ds, ale zawsze spędzam trochę czasu na wydłubywaniu zbędnych płaszczyzny.
KRUQ Napisano 4 Grudzień 2007 Autor Napisano 4 Grudzień 2007 Skończyłem malować wszystkie części. Teraz zabieram się za brudzenie cieniowanie i normal mapy.
tomik8on69 Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 Z boku wygląda trochę dziwnie Jakby ważył o wiele mniej niż w rzeczywistości
vv3k70r Napisano 4 Grudzień 2007 Napisano 4 Grudzień 2007 sprawy ida w dobrym kierunku; normalke dorob, odrapania, kurz i przydymienia w odpowiednich miejscach; oznaczenia taktyczne i znaczki klubowe;
KRUQ Napisano 9 Grudzień 2007 Autor Napisano 9 Grudzień 2007 A wiec ciut go pobrudziłem i dodałem szczegułów Co wy na to :) Sorry za double jak by co usuwać tego posta powyżej :P
floo Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 modelik sam jest ok, jednak textuka wymaga dopracowania i nie wiem czy z kołami nie przesadziłeś, chodzi o ten brud... warto porysować , podniszczyć jakoś ten modelik, popracuj nad realizmem materiału... powodzenia!
Creator Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 no teksturka dalej sterylna :P pościeraj lakier na krawędziach pojazdu zwłaszcza z przodu, tam się najczęściej ściera, w końcu Rosomak jeździ po krzaczorach, wbija się w ściany, zbiera stada kul i odłamków itd. nie może być tylko ochlapany błotem :)
Kuba Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 Model fajny, dodaj tylko te otarcia na krawędziach i może pomyśl nad specularem. Ożywi Ci metal.
1nS Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 Popracuj nad samym renderem. Nie trzeba 'brudzić' modelu, żeby był fajny ;) Przykład: http://www.game-artist.net/forums/finished-pieces/3829-oshkosh-bushmaster-more-apcs-large-images.html
Valery Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 koniecznie musisz nad tym posiedzieć jeszcze i to długo. metal nie wygląda jak metal tylko jak papier. jest całkiem płaski niema żadnych szczegółów ani faktury. musisz obejrzeć jak wygląda malowany metal. nigdy nie jest do tego stopnia jednolity. ten brud co teraz dodałeś wygląda na kurz który jednak cały jest równomiernie naciapany na całym modelu. przez co znowu jest jednolicie. oglądaj jak najwięcej prac innych i staraj się naśladować, tak aby metal wyglądał jak metal :)
Por@szek Napisano 10 Grudzień 2007 Napisano 10 Grudzień 2007 Model mi sie podoba. Wygladz to co powinno byc wygladzone (opony) daj speculara i normalke, w ambientowym swietle wszystkie modele prezentuja sie slabo wiec daj z 3 omni (tylko jedno z cieniem). O wiele bardziej mi sie podoba ten niz ten na game-artist net ... bushmaster prosto z salonu lmao.
Eric_Draven Napisano 14 Grudzień 2007 Napisano 14 Grudzień 2007 imo tak powinien wygladać. Zrobiłem małą pomalówke for ja. błoto nie wyglada jak błoto. patrz jak mogło by to wyglądać
sicksicksick Napisano 15 Grudzień 2007 Napisano 15 Grudzień 2007 nom z błotem juz ciekawsze ale dalej wyglada jak papierowy model. Choć sam mesh wpożądku tylko textura plus [render/światło] =papier..
KRUQ Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Napisano 16 Grudzień 2007 Więc dodałem OA, Specular, trochę rys i normalkę. Nad tym błotem jeszcze się zastanowię/pokombinuję. Z 3 omniakami textura prezentuje się rzeczywiście lepiej, niestety totalnie rozpłaszczają one normalkę. Oto rezultaty Kombinowałem z tymi światłami jak sie tylko dało ale chyba to nie jest moja mocna strona. A tu jak to wygląda w ambientowym
Eric_Draven Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 mało naturalne. tak: tu strona z resztą http://armor.odbolive.com/axisww2.htm
KRUQ Napisano 17 Grudzień 2007 Autor Napisano 17 Grudzień 2007 Podkręciłem nieco normalkę. I raczej tak już zostawię. Następny będzie lepszy bo tego męczę już miesiąc i mam go dosyć. Dzięki wszystkim za pomoc, przy następnym modelu będę lepiej widział co robić. Jak na pierwszą texturę ta chyba nie jest taka zła.
Ardeni Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Jest dobrze, co to za za białe naklejki na felgach? Nie qmam dlaczego kurz jest porozkładany w takich "prostokątach"
Bro Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 Niezle ale ja bym podciagnal kontrast i moze powielil txt z multiply z odcieniem szarosci na okolo 60 % Pozdro
Creator Napisano 17 Grudzień 2007 Napisano 17 Grudzień 2007 co to za za białe naklejki na felgach? to cena :)
slayer2004 Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 Coraz ładniej :). Wystarczy dodac specular'a, zeby metal wygladał jak metal, moze jeszcze lekko z przodu ubrudzić i bedzie git :D. Pozdrawiam :)
Ardeni Napisano 22 Grudzień 2007 Napisano 22 Grudzień 2007 dalej chcesz komentsy odnosnie diffuse czy już nie masz zamiaru się nią bawić?
KRUQ Napisano 23 Grudzień 2007 Autor Napisano 23 Grudzień 2007 Próbuje teraz uzyskać najlepszy efekt z tego co mam, bo uczę się pracować z renderem. Rosomak zostanie niedługo exportowany do gry więc może zamieszczę jakiś skriny. A co do samego modelu to ile można jedną pracę poprawiać, a szczególnie pierwsza :P Pyzatym gonił mnie termin. Prawdę mówiąc siedzę nad nią z 7 tygodni i mam jej dosyć. Pora zrobić coś świeżego. Wielkie dzięki wszystkim za komentarze i podpowiedzi. Wszystkie będą uwzględnione przy następnej pracy.
Scottero Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 IMHO, nie oddales wogole faktury metalu- ale pozatym wszystko najs :) Pozdro!
sysol Napisano 13 Luty 2008 Napisano 13 Luty 2008 siemka masz blueprinty do niego ?? jeśli tak to podziel się prosze :] [email protected] dzięki z góry !:]
KRUQ Napisano 13 Luty 2008 Autor Napisano 13 Luty 2008 Niema bluprintów do tego diabelstwa każdy detal z tysiąca zdjęć robiłem :) Poza tym te co są są rozdzielczości znaczka pocztowego zazwyczaj :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się