Skocz do zawartości

[WIP]Pojazd3D: KTO Rosomak


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od jakiegoś czasu pracuję nad modelem polskiego

pojazdu pancernego piechoty KTO Rosomak.

 

Model robię na potrzeby moda:

Battlefield 2 Project Reality.

 

Chciał bym znać waszą opinię na jego temat.

 

60254004hx7.th.jpg 84774311jl5.th.jpg 43786229te2.th.jpg 11753429yj4.th.jpg

30880144dv1.th.jpg 88455854yr0.th.jpg 13578221jy9.th.jpg 28003137as5.th.jpg

14467209fy7.th.jpg 10sd7.th.jpg 11pr4.th.jpg 12pp7.th.jpg

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Yo!

 

Textury we wczesnym stadium, trochę sztucznie wyglądają..

Zapodaj siatkę i nie dawaj na takim tle bo po oczach pali i kolory gasną, szare jakieś najlepiej, neutralne daj.

 

pozdro!

Napisano

No myślę że będzie naprawdę dobrze - pokaż może mapowanie i txt to bedzie mozna powiedzieć więcej - Myślę że jak zarzucisz LM i mapę z dirtem to będzie o niebo lepiej.

pozdro

Napisano

Przepraszam za niebieski, obiecuję nigdy więcej.

 

Co do brudu i kurzu to chciałem go

dorzucić jak już skończę malować

wszystkie części pojazdu,

a została mi jeszcze wieżyczka.

 

Model ma 6300 trójkątów

i texturę 2048x2048 + spec i opasity.

Zamierzam dorzucić jeszcze normalkę z

geometrii żeby nadać więcej głębi tym

wszystkim detalom.

 

Oto siateczka s1zw4.th.jpg s4ci3.th.jpg

s5lv9.th.jpg s7ln3.th.jpg s6wm3.th.jpg

 

Przepraszam Bro ale nie wiem co oznacza skrót LM,

czy mógł by mi ktoś wyjaśnić ?

A mapa dirt to jakiś specjalny kanał ??

Czy chodzi ci o domalowanie brudu bo nie znam tego.

Napisano

LM - light map. czasami pojawia sie też AO od Ambient occlusion. chodzi o wypalenie cieni na tex.

 

Mapa dirt to w tym wypadku zabrudzenia narzucone na bazową teksture w photoshopie (PS :P ) Czasami w wypadku tekstur/materiałów enviro jako oddzielny plik graficzny o innym mapowaniu z maską przeźroczystosći (potocznie Alphą)

 

czym to modelowałes?

Napisano

Wielkie dzięki Eric_Draven, za wyjaśnienia.

Ambient to już bliższe mi pojęcie.

Silnik BF2 chyba obsługuje mapy dirt,

to chyba może się przydać na maskowanie

szwów. Ale jak napisałem brudził będę jak

skończę malować.

Załóżmy że pojazd stoi na fabrycznym

parkingu i jeszcze żaden srak na niego

nie naptakał :)

 

Modelowałem w 3Ds,

ale zawsze spędzam trochę czasu na

wydłubywaniu zbędnych płaszczyzny.

Napisano

A wiec ciut go pobrudziłem i dodałem szczegułów

 

Co wy na to :)

 

r1gi2.th.jpg r2ra7.th.jpg r3gh3.th.jpg r4mu1.th.jpg

r5ne9.th.jpg r6hj2.th.jpg r7nx3.th.jpg r8ft4.th.jpg

 

Sorry za double jak by co usuwać tego posta powyżej :P

Napisano

modelik sam jest ok, jednak textuka wymaga dopracowania i nie wiem czy z kołami nie przesadziłeś, chodzi o ten brud... warto porysować , podniszczyć jakoś ten modelik, popracuj nad realizmem materiału...

 

powodzenia!

Napisano

no teksturka dalej sterylna :P pościeraj lakier na krawędziach pojazdu zwłaszcza z przodu, tam się najczęściej ściera, w końcu Rosomak jeździ po krzaczorach, wbija się w ściany, zbiera stada kul i odłamków itd. nie może być tylko ochlapany błotem :)

Napisano

koniecznie musisz nad tym posiedzieć jeszcze i to długo. metal nie wygląda jak metal tylko jak papier. jest całkiem płaski niema żadnych szczegółów ani faktury. musisz obejrzeć jak wygląda malowany metal. nigdy nie jest do tego stopnia jednolity. ten brud co teraz dodałeś wygląda na kurz który jednak cały jest równomiernie naciapany na całym modelu. przez co znowu jest jednolicie.

oglądaj jak najwięcej prac innych i staraj się naśladować, tak aby metal wyglądał jak metal :)

Napisano

Model mi sie podoba.

Wygladz to co powinno byc wygladzone (opony) daj speculara i normalke, w ambientowym swietle wszystkie modele prezentuja sie slabo wiec daj z 3 omni (tylko jedno z cieniem).

O wiele bardziej mi sie podoba ten niz ten na game-artist net ... bushmaster prosto z salonu lmao.

Napisano

Więc dodałem OA, Specular, trochę rys i normalkę.

Nad tym błotem jeszcze się zastanowię/pokombinuję.

 

Z 3 omniakami textura prezentuje się rzeczywiście lepiej,

niestety totalnie rozpłaszczają one normalkę.

 

Oto rezultaty

26604910rc6.th.jpg r1eh4.th.jpg r3xh8.th.jpg

r4ms0.th.jpg r5lj9.th.jpg

 

Kombinowałem z tymi światłami jak sie tylko dało

ale chyba to nie jest moja mocna strona.

 

A tu jak to wygląda w ambientowym

ar1lj1.th.jpg ar2zw2.th.jpg ar3ol8.th.jpg

ar4co6.th.jpg ar5eh4.th.jpg ar6ps6.th.jpg

Napisano

Podkręciłem nieco normalkę.

 

I raczej tak już zostawię.

r9et6.th.jpg r8fj7.th.jpg r7rh5.th.jpg

r6sh9.th.jpg r5hx3.th.jpg r4cu7.th.jpg

r3dm3.th.jpg r2sh5.th.jpg r1wo4.th.jpg

 

Następny będzie lepszy bo tego męczę już miesiąc i mam go dosyć.

 

Dzięki wszystkim za pomoc,

przy następnym modelu będę lepiej widział co robić.

Jak na pierwszą texturę ta chyba nie jest taka zła.

Napisano

Próbuje teraz uzyskać najlepszy efekt z tego co mam,

bo uczę się pracować z renderem.

Rosomak zostanie niedługo exportowany do gry więc może zamieszczę jakiś skriny.

A co do samego modelu to ile można jedną pracę poprawiać,

a szczególnie pierwsza :P Pyzatym gonił mnie termin.

Prawdę mówiąc siedzę nad nią z 7 tygodni i mam jej dosyć.

Pora zrobić coś świeżego.

 

Wielkie dzięki wszystkim za komentarze i podpowiedzi.

Wszystkie będą uwzględnione przy następnej pracy.

Napisano

Niema bluprintów do tego

diabelstwa każdy detal z

tysiąca zdjęć robiłem :)

Poza tym te co są są

rozdzielczości znaczka

pocztowego zazwyczaj :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności