Napisano 28 Listopad 200717 l Od jakiegoś czasu pracuję nad modelem polskiego pojazdu pancernego piechoty KTO Rosomak. Model robię na potrzeby moda: Battlefield 2 Project Reality. Chciał bym znać waszą opinię na jego temat.
Napisano 28 Listopad 200717 l Yo! Textury we wczesnym stadium, trochę sztucznie wyglądają.. Zapodaj siatkę i nie dawaj na takim tle bo po oczach pali i kolory gasną, szare jakieś najlepiej, neutralne daj. pozdro!
Napisano 28 Listopad 200717 l Pobrudzisz, odrapiesz teksturę i będzie wporzo :) bo na razie wygląda tak jakoś płasko. p.s. To niebieskie tło wypala mi oczy xP
Napisano 28 Listopad 200717 l No myślę że będzie naprawdę dobrze - pokaż może mapowanie i txt to bedzie mozna powiedzieć więcej - Myślę że jak zarzucisz LM i mapę z dirtem to będzie o niebo lepiej. pozdro
Napisano 29 Listopad 200717 l bez brudu, kurzu etc. wygląda dość ochydnie. podrap go bo modelik zasługuje naładną teksture. Daj ślady użytkowania. jak nie wiesz jakie to możesz podpatrzec jak modelarze malujący figurki to robią. ot chodźby tu http://hyperscale.com/gallery.htm
Napisano 30 Listopad 200717 l Autor Przepraszam za niebieski, obiecuję nigdy więcej. Co do brudu i kurzu to chciałem go dorzucić jak już skończę malować wszystkie części pojazdu, a została mi jeszcze wieżyczka. Model ma 6300 trójkątów i texturę 2048x2048 + spec i opasity. Zamierzam dorzucić jeszcze normalkę z geometrii żeby nadać więcej głębi tym wszystkim detalom. Oto siateczka Przepraszam Bro ale nie wiem co oznacza skrót LM, czy mógł by mi ktoś wyjaśnić ? A mapa dirt to jakiś specjalny kanał ?? Czy chodzi ci o domalowanie brudu bo nie znam tego.
Napisano 30 Listopad 200717 l LM - light map. czasami pojawia sie też AO od Ambient occlusion. chodzi o wypalenie cieni na tex. Mapa dirt to w tym wypadku zabrudzenia narzucone na bazową teksture w photoshopie (PS :P ) Czasami w wypadku tekstur/materiałów enviro jako oddzielny plik graficzny o innym mapowaniu z maską przeźroczystosći (potocznie Alphą) czym to modelowałes?
Napisano 30 Listopad 200717 l Autor Wielkie dzięki Eric_Draven, za wyjaśnienia. Ambient to już bliższe mi pojęcie. Silnik BF2 chyba obsługuje mapy dirt, to chyba może się przydać na maskowanie szwów. Ale jak napisałem brudził będę jak skończę malować. Załóżmy że pojazd stoi na fabrycznym parkingu i jeszcze żaden srak na niego nie naptakał :) Modelowałem w 3Ds, ale zawsze spędzam trochę czasu na wydłubywaniu zbędnych płaszczyzny.
Napisano 4 Grudzień 200717 l Autor Skończyłem malować wszystkie części. Teraz zabieram się za brudzenie cieniowanie i normal mapy.
Napisano 4 Grudzień 200717 l Z boku wygląda trochę dziwnie Jakby ważył o wiele mniej niż w rzeczywistości
Napisano 4 Grudzień 200717 l sprawy ida w dobrym kierunku; normalke dorob, odrapania, kurz i przydymienia w odpowiednich miejscach; oznaczenia taktyczne i znaczki klubowe;
Napisano 9 Grudzień 200717 l Autor A wiec ciut go pobrudziłem i dodałem szczegułów Co wy na to :) Sorry za double jak by co usuwać tego posta powyżej :P
Napisano 9 Grudzień 200717 l modelik sam jest ok, jednak textuka wymaga dopracowania i nie wiem czy z kołami nie przesadziłeś, chodzi o ten brud... warto porysować , podniszczyć jakoś ten modelik, popracuj nad realizmem materiału... powodzenia!
Napisano 9 Grudzień 200717 l no teksturka dalej sterylna :P pościeraj lakier na krawędziach pojazdu zwłaszcza z przodu, tam się najczęściej ściera, w końcu Rosomak jeździ po krzaczorach, wbija się w ściany, zbiera stada kul i odłamków itd. nie może być tylko ochlapany błotem :)
Napisano 9 Grudzień 200717 l Model fajny, dodaj tylko te otarcia na krawędziach i może pomyśl nad specularem. Ożywi Ci metal.
Napisano 9 Grudzień 200717 l Popracuj nad samym renderem. Nie trzeba 'brudzić' modelu, żeby był fajny ;) Przykład: http://www.game-artist.net/forums/finished-pieces/3829-oshkosh-bushmaster-more-apcs-large-images.html
Napisano 9 Grudzień 200717 l koniecznie musisz nad tym posiedzieć jeszcze i to długo. metal nie wygląda jak metal tylko jak papier. jest całkiem płaski niema żadnych szczegółów ani faktury. musisz obejrzeć jak wygląda malowany metal. nigdy nie jest do tego stopnia jednolity. ten brud co teraz dodałeś wygląda na kurz który jednak cały jest równomiernie naciapany na całym modelu. przez co znowu jest jednolicie. oglądaj jak najwięcej prac innych i staraj się naśladować, tak aby metal wyglądał jak metal :)
Napisano 10 Grudzień 200717 l Model mi sie podoba. Wygladz to co powinno byc wygladzone (opony) daj speculara i normalke, w ambientowym swietle wszystkie modele prezentuja sie slabo wiec daj z 3 omni (tylko jedno z cieniem). O wiele bardziej mi sie podoba ten niz ten na game-artist net ... bushmaster prosto z salonu lmao.
Napisano 14 Grudzień 200717 l imo tak powinien wygladać. Zrobiłem małą pomalówke for ja. błoto nie wyglada jak błoto. patrz jak mogło by to wyglądać
Napisano 15 Grudzień 200717 l nom z błotem juz ciekawsze ale dalej wyglada jak papierowy model. Choć sam mesh wpożądku tylko textura plus [render/światło] =papier..
Napisano 16 Grudzień 200717 l Autor Więc dodałem OA, Specular, trochę rys i normalkę. Nad tym błotem jeszcze się zastanowię/pokombinuję. Z 3 omniakami textura prezentuje się rzeczywiście lepiej, niestety totalnie rozpłaszczają one normalkę. Oto rezultaty Kombinowałem z tymi światłami jak sie tylko dało ale chyba to nie jest moja mocna strona. A tu jak to wygląda w ambientowym
Napisano 17 Grudzień 200717 l mało naturalne. tak: tu strona z resztą http://armor.odbolive.com/axisww2.htm
Napisano 17 Grudzień 200717 l Autor Podkręciłem nieco normalkę. I raczej tak już zostawię. Następny będzie lepszy bo tego męczę już miesiąc i mam go dosyć. Dzięki wszystkim za pomoc, przy następnym modelu będę lepiej widział co robić. Jak na pierwszą texturę ta chyba nie jest taka zła.
Napisano 17 Grudzień 200717 l Jest dobrze, co to za za białe naklejki na felgach? Nie qmam dlaczego kurz jest porozkładany w takich "prostokątach"
Napisano 17 Grudzień 200717 l Niezle ale ja bym podciagnal kontrast i moze powielil txt z multiply z odcieniem szarosci na okolo 60 % Pozdro
Napisano 22 Grudzień 200717 l Coraz ładniej :). Wystarczy dodac specular'a, zeby metal wygladał jak metal, moze jeszcze lekko z przodu ubrudzić i bedzie git :D. Pozdrawiam :)
Napisano 22 Grudzień 200717 l dalej chcesz komentsy odnosnie diffuse czy już nie masz zamiaru się nią bawić?
Napisano 23 Grudzień 200717 l Autor Próbuje teraz uzyskać najlepszy efekt z tego co mam, bo uczę się pracować z renderem. Rosomak zostanie niedługo exportowany do gry więc może zamieszczę jakiś skriny. A co do samego modelu to ile można jedną pracę poprawiać, a szczególnie pierwsza :P Pyzatym gonił mnie termin. Prawdę mówiąc siedzę nad nią z 7 tygodni i mam jej dosyć. Pora zrobić coś świeżego. Wielkie dzięki wszystkim za komentarze i podpowiedzi. Wszystkie będą uwzględnione przy następnej pracy.
Napisano 13 Luty 200817 l IMHO, nie oddales wogole faktury metalu- ale pozatym wszystko najs :) Pozdro!
Napisano 13 Luty 200817 l siemka masz blueprinty do niego ?? jeśli tak to podziel się prosze :] [email protected] dzięki z góry !:]
Napisano 13 Luty 200817 l Autor Niema bluprintów do tego diabelstwa każdy detal z tysiąca zdjęć robiłem :) Poza tym te co są są rozdzielczości znaczka pocztowego zazwyczaj :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto