Posted December 3, 200717 yr Tutorial opisujący jak wymodelowac felge. Tutorial dla poczatkujacych, wszystkie, nawet najprostsze czynności starałem się opisac i pokazac. 1. Stworz cylinder w widoku top o parametrach jak ponizej: 2. Kliknij prawym na viewporcie i convert to poly. 3.Zaznacz poligony dookola cylindra w rownych odstepach, tak jak pokazano na obrazku pozniej: 4. Daj extrude z taka wartością aby długość ramion ci odpowiadala. 5. Ustaw warosci x i y obiektu na 0,0: 6. Stworz tube o parametrach: 7. Ustaw tube jak wczesniej na wartosciach x i y 0,0. 8. Ustaw obiekty żeby były rowno: 9. Zaatachuj oba obiekty w jeden. 10. Zaznacz jedna z krawędzi podswietlonych na czerwono na obrazku i kliknij przycisk Loop. 11. Przesun teraz zaznaczone edge w dol. 12.Poaznaczaj te poligony: ja w tym celu ukrylem czesc felgi aby ułatwić sobie zaznaczanie, możliwość ukrycia elementu znajdziesz w zakładce element, edit geometry hide selection. 13. Naciśnij klawisz delete 14. Podobnie postąp z ramionami felgi: 15. Zaznaczamy edge jak wczesniej, aby przyspieszyc ten proces uzywaj przycisku ring: 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. 17. Teraz musimy połączyć ramiona z obręczą. Aby nam ladnie się połączyły ramiona z obręczą musimy zweldowac edge na ramionach, w tym celu zaznaczamy rownolegle lezace vertexy i robimy weld: 18.Musimy w ten sposób połączyć wszystkie vertexy na ramionach, również te pod spodem ramion. Gdy to zrobiomy laczymy już ramiona z obręczą: Zaznaczamy vertex robimy target weld i przeciagmy do vertexa na obręczy. 19. Efekt dotychczasowy: 20. Zaznacz te krawędzie, dla ułatwienia posługuj się opisanym już wyzej ringiem. 21. Wlacz soft selecion, ustaw odpowiednia wartość i przesun vertexy do gory: 22. Zaznacz te poligony, ktore zaznaczylem na czerowono, zastosuj bevel, o niskich parametrach rzedu 0,3 dla height dla amount -03: 23. Zaznacz te edge: 24.Narzędziem scale zrob tak jak na obrazku: 25.Kliknij prawym i zrob chamfer o wartości około 1 26. Zaznaczmy teraz srodkowy vertex, kliknijmy prawym i convert to edge, pozniej conect o wartości 1. 27. Zaznaczmy teraz te edge i robimy conect o wartości 2: 28. Teraz musimy wymodelowac dziury pod sruby, najlepiej w tym celu stworzyc cylinderach o takiej wielkości, aby był jak dziura pod srube, wazne jest tylko żeby miał sides o wartości 8 ponieważ będzie on nam slulyl jako wzor. Utworz 5 takich cylindrow i rozmiesc je rowno dookoła felgi. Można to zrobic „na oko” lub skopiowac felge, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym uzyc tablicy array. 29. Teraz musimy poustawiac vertexy dookolna naszego wzoru: 30. Jeżeli już to zrobimy zaznaczmy poligony wewnątrz kształtu i naciskamy delete. 31. Zaznaczamy teraz vertex na samym srodu od spodu felgi naciskamy convert to poly i klawisz delete. 32. Teraz klikamy na border i z klawiszem shiftem przeciągamy do dolu otwory o dosłownie jeden milimetr, puszczamy shift i znowu przeciagmy o wartość jaka chcemy, aby otwory aby głębokie. 33. Na koniec klikamy w liste rozsuwana i wybieramy modyfikator TURBO smoth, nadajmy mu wartosc 2: Edited December 31, 200915 yr by zgred
December 3, 200717 yr Author Felga wraz z opona: Tutorial jak wymodelowac opone, napisany przezemnie mozna znalesc tutaj --->> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=35147 Edited December 31, 200915 yr by zgred
December 3, 200717 yr Author nikt nawet nie skomentowal tego tutoriala :/ Nikt nie kliknal w serduszko na zachete :P Mam nadzieje ze ktos z tutka skorzysta
December 4, 200717 yr nie no spoko ziomuś sam skorzystał całkiem przydatny tutek myślę nad zaczęciem czegoś konkretnego a dzięki tobie nasówa mi się pewein pomysł p.s. masz to serduszko /(ale nie oczekuj nic więcej) THX MAN
December 9, 200717 yr Author Podaje link gdzie mozna sciagnac gotowa fele: -------->FELGA Ps. Aha i jakby ktos sciagnac lub skorzystal z tutoriala, to po lewej stronie na dole pod avatarem jest serduszko - to tak dla przypomnienia :P
February 2, 200817 yr ja skorzystalem z tego tutka :D przeszukalem wszystkie inne na forum i ten byl najlatwiej zrobiony ;P dodaje moja prace ;)
February 9, 200817 yr Tutek bardzo prosto napisane zrobilem wszystkie 3 duzo uczy o niektorych funkcjach :):):)
February 16, 200817 yr No cóz, i ja zrobiłem, nie ma dziurek bo mi sie MAX zawiesił przy nich a 2 raz mi sie nie chcialo wycinac... dodam tylko ze very_proczątkujący wcale by nie miali łatwo w niektorych momentach :P :)
April 22, 200816 yr Jestem początkujący i mam takie pytanie: Jak zaznczyć wiecej niz 1 poligon, tak jak w punkcie 3? Chodzi o te kratki. Zaznacza mi sie 1 kratka tym poligonem a nie tak jak na zdjęciu 6
April 22, 200816 yr Author Jestem początkujący Podstaw obslugi komputera tez chyba brakuje. Klawiszem ctrl - tak samo jak zaznaczasz kilka ikon w windows. Pozdro
April 26, 200816 yr Ja mam problem z: 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. Gdzie jest wiewport? Ja znalazłem tylko Maximise wieport tolge czy jakąś tak, jak klikne prawym jest okno ustawień, ale gdzie tam to znaleźć?
June 7, 200816 yr Viewport to są te cztery okna w którch widzisz swój projekt (front, top, left, perspective, itp.). zaznacz tak jak w screenie ramiona przez ring, później na utworzonym kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz connect. załatwione??
July 25, 200816 yr 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. [\quote] gdzie jest ta funkcja??
July 25, 200816 yr w stresie, że weźmiecie mnie za debila, udało mi się samemu dojść do rozwiązania :)
October 4, 200816 yr witam, a ja mam pytanie dot. pktu 18. no niestety u mnie nic sie niedzieje na ekranie po wlaczeniu weld target zmieniaja sie tylko te strzalki z tych plaszczyzn na takie jak sa pokazane na twoim screenie. ale nie wiem jak przesunac vertex ze szprych do obreczy:( robie to za pomoca select and move ale to juz chyba nie to samo:)
October 4, 200816 yr Author dajesz prawym wybierasz target weld, klikasz lewym na jakis vertex pozniej klikasz w inny zeby je polaczyc.
October 6, 200816 yr A jak zrobić w perspektywie, aby można było swobodnie obracać (tzn. to żółte kółko)? Bo z tą kostką to ciężko nieraz zaznaczać....
October 11, 200816 yr jas123: w prawym dolnym rogu masz taką ikonkę "celownika w prostokącie" xD może lepiej to screen wytłumaczy http://img73.imageshack.us/my.php?image=screenrw4.jpg a tak, żeby nie było offtopicu to bardzo mi się ten tutorial podoba i oczywiście łap repa pzdr
December 21, 200816 yr siemka ja chcialem zapytac jak wy robicie taki ladny rendering ?? jakie sa opcje i ten cien taki fajny bo u mnie to wychodzi wszystko takie ze widac ze roboione na kompie :( a chcialbym taki efekt uzyskac rzeczywisty ? nie chodzi mi juz nawet o materialy metaliczne tylko o sam rendering :)
April 24, 200915 yr W punkcie 17 dajemy w Connect na 4 segments, pinch czy slide ?? I czy w punkcie 16/17 zaznaczamy wszystkie edge na ramionach czy od dołu nie ?
June 15, 200915 yr Witam, jestem nowym użytkownikiem 3ds maxa i mam pare problemów , przy 17 pkt gdy daje WELD zamiast mi się ładnie połączyć to mi jakies dziwne linie się łączą ze sobą..... o co chodzi ?
June 21, 200915 yr Witam. Mam problem w punkcie 21. Cała moja felga jest zablokowana maksymalna długością, szerokością i wysokością. Żeby to lepiej zilustrować wysyłam zdjęcie: Gdy chce wyciągnąć krawędzie do góry to blokują się one o te gabaryty, czy jak je nazwać. I moje pytanie jest takie jak to cudo zlikwidować? A przynajmniej wydaje mi się że tu jest problem... Edited June 21, 200915 yr by Bactroperita
October 30, 200915 yr Tut słabo wytłumaczony... ;/ np "w zakładce element jest to to i to". Żadnego ss'a ani nic.... szukaj igły (zakladki eelement)w stogu siania (w tym nie ogar interfejsie :D)... żenada... To może ktoś mi powie gdzie sie ukrywa te obiekty? ;p pkt 12
October 30, 200915 yr Tut słabo wytłumaczony... ;/ np "w zakładce element jest to to i to". Żadnego ss'a ani nic.... szukaj igły (zakladki eelement)w stogu siania (w tym nie ogar interfejsie :D)... żenada... To może ktoś mi powie gdzie sie ukrywa te obiekty? ;p pkt 12 masz pięć trybów edycji obiektu w edit poly Vertex, edge, border, polygon, element ogarnij się trochę
November 10, 200915 yr Mam Problem jestem poczatkujący. jak tworze na początku cylinder w tutorialu jest na górze jkby "sieć pająka" u mnie takiego czegośniema tylko góra jest czysta. może mi ktoś pomoc ??
November 10, 200915 yr Author przecież jest wyraźnie pokazane na screenie. Cap segments za to odpowiada.
December 14, 200915 yr Bardzo przyjemny tutorial. Daje serducho za pracę i wrzucam swój render, żeby nie było, że nie skorzystałem. :) Kolejne będą oponki. Jeszcze raz dzięki.
January 22, 201015 yr Mam problem z punktem 31, otóż jak zaznaczam ten vertex od spodu, convert to poly i delete, to znika mi cały obiekt, oprócz śróbek(wzorów).
January 23, 201015 yr ja z kolei mam mały problem z punktami 28 i 29. mianowicie: Utworz 5 takich cylindrow i rozmiesc je rowno dookoła felgi. Można to zrobic „na oko” lub skopiowac felge, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym uzyc tablicy array. 5 cylindrów mam, ale metody z tablica w ogole nie rozumiem. Z punktem 29: Teraz musimy poustawiac vertexy dookolna naszego wzoru: Rozumiem, ze teraz w tym momencie pracuje nad obiektem felgi, nie tych wzorów, ale... jak ustawia sie wertexy?
January 23, 201015 yr @3D Man Nie o to mi chodziło...przecież wiem, że z ctrl się zaznacza parę obiektów... @andrzejchm Vertexy to są wierzchołki, zaznaczasz i ustawiasz dookoła wzoru.
January 24, 201015 yr Vertexy to są wierzchołki, zaznaczasz i ustawiasz dookoła wzoru. dzieki dzieki, po prostu myslalem, ze bede musial utworzyc jakies nowe, a nie poprzesuwac juz gotowe, teraz juz wszystko wyszlo. :) jeszcze tylko oponka i bede mogl sie pochwalic efektem koncowym:)
February 7, 201015 yr Wielki dzięki za poradnik (nie tylko za felgę, ale i oponę). Jestem nowy (nie tylko na tym forum, ale i ogólnie, jeżeli chodzi o grafikę 3D), pracę jaką wykombinowałem prezentuję poniżej, jeszcze raz dzięki za wkład włożony w tutorial - przydał się.
March 3, 201015 yr To jest moja pierwsza praca w tym programie, trochę wzorowałem się na tym poradniku. Efekt jest średni... Przynajmniej ja tak uważam:
March 3, 201015 yr musiałeś zapomnieć o chamferach/connectach stąd ten brak ostrości, zrób tutorial jeszcze raz ale dokładnie krok po kroku a potem porównaj siatki, zobaczysz zasadę działania i błędy które zrobiłeś w pierwszym podejściu.
May 8, 201014 yr Mam problem z punktem 17. Zaznaczam dwa vertexy, ale kiedy próbuje je połączyć nic się nie dzieje :
May 14, 201014 yr przecież nie zaznaczasz 2 vertow na raz... jest funkcja "target weld" i zaznaczasz który Vertex gdzie ma być podpięty. najlepsze jest bo ta funkcja nie wylacza sie i mozesz tak poweldowac wszystko w kilka chwil. wydaje mi sie że w tym przypadku w zły sposób chcesz użyć tej funkcji "connect" ona chyba nie działa na oddzielonych powierzchniach i łączy punkty tylko na jednej płaszczyźnie... ale ja też jestem początkujący więc mogę się mylić. tak. sprawdziłem - musisz użyć "target welda" inaczej Ci nie zaskoczy. ps2. w tutku wyraźnie jest napisane żeby użyć target weld. :P Edited May 14, 201014 yr by pads
November 7, 201014 yr A ja mam problem z soft selection. Zaznaczam odpowiednie edge włączam soft... i gdy w osi z wyciągam zaznaczone edge to one nie idą w górę tylko rusza się siatka. Mam maxa 2010.
March 3, 201114 yr Witam jestem bardzo poczatkujacy :) i Mam problem z pkt.3 poniewaz nie mam ,,siatki pajaka" i nie moge przez to zaznaczyc tych pkt i zrobic pozniej extrude ?
July 8, 201113 yr to ja też potruje ;] mam problem ze śrubami, tzn nie wiem jak poprzesuwać vertexy tak by bez problemu pousuwać poligony z 'formy' później UPDATE: NVM (źle śruby zrobiłem) Edited July 16, 201113 yr by LxOxRxD
Create an account or sign in to comment