zgred Napisano 3 Grudzień 2007 Share Napisano 3 Grudzień 2007 (edytowane) Tutorial opisujący jak wymodelowac felge. Tutorial dla poczatkujacych, wszystkie, nawet najprostsze czynności starałem się opisac i pokazac. 1. Stworz cylinder w widoku top o parametrach jak ponizej: 2. Kliknij prawym na viewporcie i convert to poly. 3.Zaznacz poligony dookola cylindra w rownych odstepach, tak jak pokazano na obrazku pozniej: 4. Daj extrude z taka wartością aby długość ramion ci odpowiadala. 5. Ustaw warosci x i y obiektu na 0,0: 6. Stworz tube o parametrach: 7. Ustaw tube jak wczesniej na wartosciach x i y 0,0. 8. Ustaw obiekty żeby były rowno: 9. Zaatachuj oba obiekty w jeden. 10. Zaznacz jedna z krawędzi podswietlonych na czerwono na obrazku i kliknij przycisk Loop. 11. Przesun teraz zaznaczone edge w dol. 12.Poaznaczaj te poligony: ja w tym celu ukrylem czesc felgi aby ułatwić sobie zaznaczanie, możliwość ukrycia elementu znajdziesz w zakładce element, edit geometry hide selection. 13. Naciśnij klawisz delete 14. Podobnie postąp z ramionami felgi: 15. Zaznaczamy edge jak wczesniej, aby przyspieszyc ten proces uzywaj przycisku ring: 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. 17. Teraz musimy połączyć ramiona z obręczą. Aby nam ladnie się połączyły ramiona z obręczą musimy zweldowac edge na ramionach, w tym celu zaznaczamy rownolegle lezace vertexy i robimy weld: 18.Musimy w ten sposób połączyć wszystkie vertexy na ramionach, również te pod spodem ramion. Gdy to zrobiomy laczymy już ramiona z obręczą: Zaznaczamy vertex robimy target weld i przeciagmy do vertexa na obręczy. 19. Efekt dotychczasowy: 20. Zaznacz te krawędzie, dla ułatwienia posługuj się opisanym już wyzej ringiem. 21. Wlacz soft selecion, ustaw odpowiednia wartość i przesun vertexy do gory: 22. Zaznacz te poligony, ktore zaznaczylem na czerowono, zastosuj bevel, o niskich parametrach rzedu 0,3 dla height dla amount -03: 23. Zaznacz te edge: 24.Narzędziem scale zrob tak jak na obrazku: 25.Kliknij prawym i zrob chamfer o wartości około 1 26. Zaznaczmy teraz srodkowy vertex, kliknijmy prawym i convert to edge, pozniej conect o wartości 1. 27. Zaznaczmy teraz te edge i robimy conect o wartości 2: 28. Teraz musimy wymodelowac dziury pod sruby, najlepiej w tym celu stworzyc cylinderach o takiej wielkości, aby był jak dziura pod srube, wazne jest tylko żeby miał sides o wartości 8 ponieważ będzie on nam slulyl jako wzor. Utworz 5 takich cylindrow i rozmiesc je rowno dookoła felgi. Można to zrobic „na oko” lub skopiowac felge, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym uzyc tablicy array. 29. Teraz musimy poustawiac vertexy dookolna naszego wzoru: 30. Jeżeli już to zrobimy zaznaczmy poligony wewnątrz kształtu i naciskamy delete. 31. Zaznaczamy teraz vertex na samym srodu od spodu felgi naciskamy convert to poly i klawisz delete. 32. Teraz klikamy na border i z klawiszem shiftem przeciągamy do dolu otwory o dosłownie jeden milimetr, puszczamy shift i znowu przeciagmy o wartość jaka chcemy, aby otwory aby głębokie. 33. Na koniec klikamy w liste rozsuwana i wybieramy modyfikator TURBO smoth, nadajmy mu wartosc 2: Edytowane 31 Grudzień 2009 przez zgred 2 14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 3 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2007 (edytowane) Felga wraz z opona: Tutorial jak wymodelowac opone, napisany przezemnie mozna znalesc tutaj --->> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=35147 Edytowane 31 Grudzień 2009 przez zgred 2 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 3 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2007 nikt nawet nie skomentowal tego tutoriala :/ Nikt nie kliknal w serduszko na zachete :P Mam nadzieje ze ktos z tutka skorzysta 5 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stone Napisano 4 Grudzień 2007 Share Napisano 4 Grudzień 2007 nie no spoko ziomuś sam skorzystał całkiem przydatny tutek myślę nad zaczęciem czegoś konkretnego a dzięki tobie nasówa mi się pewein pomysł p.s. masz to serduszko /(ale nie oczekuj nic więcej) THX MAN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 4 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2007 ale nie oczekuj nic więcej) hehe klik w serduszko mi wystarczy :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 9 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 9 Grudzień 2007 Podaje link gdzie mozna sciagnac gotowa fele: -------->FELGA Ps. Aha i jakby ktos sciagnac lub skorzystal z tutoriala, to po lewej stronie na dole pod avatarem jest serduszko - to tak dla przypomnienia :P 1 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jozeph Napisano 2 Luty 2008 Share Napisano 2 Luty 2008 ja skorzystalem z tego tutka :D przeszukalem wszystkie inne na forum i ten byl najlatwiej zrobiony ;P dodaje moja prace ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modychorst Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Tutek bardzo prosto napisane zrobilem wszystkie 3 duzo uczy o niektorych funkcjach :):):) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 16 Luty 2008 Share Napisano 16 Luty 2008 No cóz, i ja zrobiłem, nie ma dziurek bo mi sie MAX zawiesił przy nich a 2 raz mi sie nie chcialo wycinac... dodam tylko ze very_proczątkujący wcale by nie miali łatwo w niektorych momentach :P :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Usher14 Napisano 22 Kwiecień 2008 Share Napisano 22 Kwiecień 2008 Jestem początkujący i mam takie pytanie: Jak zaznczyć wiecej niz 1 poligon, tak jak w punkcie 3? Chodzi o te kratki. Zaznacza mi sie 1 kratka tym poligonem a nie tak jak na zdjęciu 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 22 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 22 Kwiecień 2008 Jestem początkujący Podstaw obslugi komputera tez chyba brakuje. Klawiszem ctrl - tak samo jak zaznaczasz kilka ikon w windows. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Helid Napisano 26 Kwiecień 2008 Share Napisano 26 Kwiecień 2008 Ja mam problem z: 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. Gdzie jest wiewport? Ja znalazłem tylko Maximise wieport tolge czy jakąś tak, jak klikne prawym jest okno ustawień, ale gdzie tam to znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemczechu Napisano 7 Czerwiec 2008 Share Napisano 7 Czerwiec 2008 Viewport to są te cztery okna w którch widzisz swój projekt (front, top, left, perspective, itp.). zaznacz tak jak w screenie ramiona przez ring, później na utworzonym kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz connect. załatwione?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 8 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 8 Czerwiec 2008 zalatwione kolego juz dawno ;) Pomoc udzielona przez gg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość dunhill Napisano 25 Lipiec 2008 Share Napisano 25 Lipiec 2008 16. Klikamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4. [\quote] gdzie jest ta funkcja?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość dunhill Napisano 25 Lipiec 2008 Share Napisano 25 Lipiec 2008 w stresie, że weźmiecie mnie za debila, udało mi się samemu dojść do rozwiązania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość xKaczorx Napisano 29 Lipiec 2008 Share Napisano 29 Lipiec 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alwayslags Napisano 4 Październik 2008 Share Napisano 4 Październik 2008 witam, a ja mam pytanie dot. pktu 18. no niestety u mnie nic sie niedzieje na ekranie po wlaczeniu weld target zmieniaja sie tylko te strzalki z tych plaszczyzn na takie jak sa pokazane na twoim screenie. ale nie wiem jak przesunac vertex ze szprych do obreczy:( robie to za pomoca select and move ale to juz chyba nie to samo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 4 Październik 2008 Autor Share Napisano 4 Październik 2008 dajesz prawym wybierasz target weld, klikasz lewym na jakis vertex pozniej klikasz w inny zeby je polaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość jas123 Napisano 6 Październik 2008 Share Napisano 6 Październik 2008 A jak zrobić w perspektywie, aby można było swobodnie obracać (tzn. to żółte kółko)? Bo z tą kostką to ciężko nieraz zaznaczać.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz89016 Napisano 11 Październik 2008 Share Napisano 11 Październik 2008 jas123: w prawym dolnym rogu masz taką ikonkę "celownika w prostokącie" xD może lepiej to screen wytłumaczy http://img73.imageshack.us/my.php?image=screenrw4.jpg a tak, żeby nie było offtopicu to bardzo mi się ten tutorial podoba i oczywiście łap repa pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość lebski01 Napisano 21 Grudzień 2008 Share Napisano 21 Grudzień 2008 siemka ja chcialem zapytac jak wy robicie taki ladny rendering ?? jakie sa opcje i ten cien taki fajny bo u mnie to wychodzi wszystko takie ze widac ze roboione na kompie :( a chcialbym taki efekt uzyskac rzeczywisty ? nie chodzi mi juz nawet o materialy metaliczne tylko o sam rendering :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość prospidi Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 Wielkie dzięki za tutka, dałem serduszko :p Mój outcome: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Filip93 Napisano 15 Styczeń 2009 Share Napisano 15 Styczeń 2009 Świetny tut, wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mlody666 Napisano 31 Marzec 2009 Share Napisano 31 Marzec 2009 (edytowane) Świetny i przydatny...dzieki Edytowane 31 Marzec 2009 przez Mlody666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 24 Kwiecień 2009 Share Napisano 24 Kwiecień 2009 W punkcie 17 dajemy w Connect na 4 segments, pinch czy slide ?? I czy w punkcie 16/17 zaznaczamy wszystkie edge na ramionach czy od dołu nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Quba Napisano 15 Czerwiec 2009 Share Napisano 15 Czerwiec 2009 Witam, jestem nowym użytkownikiem 3ds maxa i mam pare problemów , przy 17 pkt gdy daje WELD zamiast mi się ładnie połączyć to mi jakies dziwne linie się łączą ze sobą..... o co chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Bactroperita Napisano 21 Czerwiec 2009 Share Napisano 21 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam. Mam problem w punkcie 21. Cała moja felga jest zablokowana maksymalna długością, szerokością i wysokością. Żeby to lepiej zilustrować wysyłam zdjęcie: Gdy chce wyciągnąć krawędzie do góry to blokują się one o te gabaryty, czy jak je nazwać. I moje pytanie jest takie jak to cudo zlikwidować? A przynajmniej wydaje mi się że tu jest problem... Edytowane 21 Czerwiec 2009 przez Bactroperita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wizzardius Napisano 30 Październik 2009 Share Napisano 30 Październik 2009 Tut słabo wytłumaczony... ;/ np "w zakładce element jest to to i to". Żadnego ss'a ani nic.... szukaj igły (zakladki eelement)w stogu siania (w tym nie ogar interfejsie :D)... żenada... To może ktoś mi powie gdzie sie ukrywa te obiekty? ;p pkt 12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 30 Październik 2009 Share Napisano 30 Październik 2009 Tut słabo wytłumaczony... ;/ np "w zakładce element jest to to i to". Żadnego ss'a ani nic.... szukaj igły (zakladki eelement)w stogu siania (w tym nie ogar interfejsie :D)... żenada... To może ktoś mi powie gdzie sie ukrywa te obiekty? ;p pkt 12 masz pięć trybów edycji obiektu w edit poly Vertex, edge, border, polygon, element ogarnij się trochę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Godson Napisano 10 Listopad 2009 Share Napisano 10 Listopad 2009 Mam Problem jestem poczatkujący. jak tworze na początku cylinder w tutorialu jest na górze jkby "sieć pająka" u mnie takiego czegośniema tylko góra jest czysta. może mi ktoś pomoc ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 10 Listopad 2009 Autor Share Napisano 10 Listopad 2009 przecież jest wyraźnie pokazane na screenie. Cap segments za to odpowiada. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chaczyk Napisano 14 Grudzień 2009 Share Napisano 14 Grudzień 2009 Bardzo przyjemny tutorial. Daje serducho za pracę i wrzucam swój render, żeby nie było, że nie skorzystałem. :) Kolejne będą oponki. Jeszcze raz dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ninja Napisano 22 Styczeń 2010 Share Napisano 22 Styczeń 2010 Mam problem z punktem 31, otóż jak zaznaczam ten vertex od spodu, convert to poly i delete, to znika mi cały obiekt, oprócz śróbek(wzorów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3D man Napisano 23 Styczeń 2010 Share Napisano 23 Styczeń 2010 Trzymasz ctrl i zaznaczasz tyle poligonów ile chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejchm Napisano 23 Styczeń 2010 Share Napisano 23 Styczeń 2010 ja z kolei mam mały problem z punktami 28 i 29. mianowicie: Utworz 5 takich cylindrow i rozmiesc je rowno dookoła felgi. Można to zrobic „na oko” lub skopiowac felge, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym uzyc tablicy array. 5 cylindrów mam, ale metody z tablica w ogole nie rozumiem. Z punktem 29: Teraz musimy poustawiac vertexy dookolna naszego wzoru: Rozumiem, ze teraz w tym momencie pracuje nad obiektem felgi, nie tych wzorów, ale... jak ustawia sie wertexy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ninja Napisano 23 Styczeń 2010 Share Napisano 23 Styczeń 2010 @3D Man Nie o to mi chodziło...przecież wiem, że z ctrl się zaznacza parę obiektów... @andrzejchm Vertexy to są wierzchołki, zaznaczasz i ustawiasz dookoła wzoru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejchm Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 Vertexy to są wierzchołki, zaznaczasz i ustawiasz dookoła wzoru. dzieki dzieki, po prostu myslalem, ze bede musial utworzyc jakies nowe, a nie poprzesuwac juz gotowe, teraz juz wszystko wyszlo. :) jeszcze tylko oponka i bede mogl sie pochwalic efektem koncowym:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seraphime Napisano 7 Luty 2010 Share Napisano 7 Luty 2010 Wielki dzięki za poradnik (nie tylko za felgę, ale i oponę). Jestem nowy (nie tylko na tym forum, ale i ogólnie, jeżeli chodzi o grafikę 3D), pracę jaką wykombinowałem prezentuję poniżej, jeszcze raz dzięki za wkład włożony w tutorial - przydał się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk4S Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 To jest moja pierwsza praca w tym programie, trochę wzorowałem się na tym poradniku. Efekt jest średni... Przynajmniej ja tak uważam: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
styczeń Napisano 3 Marzec 2010 Share Napisano 3 Marzec 2010 musiałeś zapomnieć o chamferach/connectach stąd ten brak ostrości, zrób tutorial jeszcze raz ale dokładnie krok po kroku a potem porównaj siatki, zobaczysz zasadę działania i błędy które zrobiłeś w pierwszym podejściu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turisma Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 No mi ładnie wyszło w miarę, ale nie wiem nadal jak zrobić kształt na otwory ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Drax Napisano 8 Maj 2010 Share Napisano 8 Maj 2010 Mam problem z punktem 17. Zaznaczam dwa vertexy, ale kiedy próbuje je połączyć nic się nie dzieje : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 8 Maj 2010 Share Napisano 8 Maj 2010 Pewnie nie Usunąłeś ścianki która jest pod vertexami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pads Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 (edytowane) przecież nie zaznaczasz 2 vertow na raz... jest funkcja "target weld" i zaznaczasz który Vertex gdzie ma być podpięty. najlepsze jest bo ta funkcja nie wylacza sie i mozesz tak poweldowac wszystko w kilka chwil. wydaje mi sie że w tym przypadku w zły sposób chcesz użyć tej funkcji "connect" ona chyba nie działa na oddzielonych powierzchniach i łączy punkty tylko na jednej płaszczyźnie... ale ja też jestem początkujący więc mogę się mylić. tak. sprawdziłem - musisz użyć "target welda" inaczej Ci nie zaskoczy. ps2. w tutku wyraźnie jest napisane żeby użyć target weld. :P Edytowane 14 Maj 2010 przez pads Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witcher[19] Napisano 7 Listopad 2010 Share Napisano 7 Listopad 2010 A ja mam problem z soft selection. Zaznaczam odpowiednie edge włączam soft... i gdy w osi z wyciągam zaznaczone edge to one nie idą w górę tylko rusza się siatka. Mam maxa 2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość MagikPl Napisano 2 Luty 2011 Share Napisano 2 Luty 2011 Thx przydało się a oto efekt: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nekromantax Napisano 3 Marzec 2011 Share Napisano 3 Marzec 2011 Witam jestem bardzo poczatkujacy :) i Mam problem z pkt.3 poniewaz nie mam ,,siatki pajaka" i nie moge przez to zaznaczyc tych pkt i zrobic pozniej extrude ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Car4los Napisano 20 Czerwiec 2011 Share Napisano 20 Czerwiec 2011 (edytowane) w punkcie 3 ile daliście extrude ?? Edytowane 20 Czerwiec 2011 przez Car4los Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LxOxRxD Napisano 8 Lipiec 2011 Share Napisano 8 Lipiec 2011 (edytowane) to ja też potruje ;] mam problem ze śrubami, tzn nie wiem jak poprzesuwać vertexy tak by bez problemu pousuwać poligony z 'formy' później UPDATE: NVM (źle śruby zrobiłem) Edytowane 16 Lipiec 2011 przez LxOxRxD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się