Napisano 3 Grudzień 200717 l Witam, Od jakiegoś czasu pracuję nad modelem kościoła i postanowiłem go umiecić wWIP'ie. Jest to mój pierwszy model, ponieważ do tej pory nie robiłem nic takiego - głównie uczyłem się technik modelowania, oświelania itp. Na tym poziomie nie krytykujcie oświetlenia, plam na renderze, prześwietleń itp, ponieważ render narazie jest tylko poglądowy - chodzi głównie o sam model. Nie mam za dużo czasu więc prace nad tym kościołem już się trochę ciągną i pewnie jeszcze trochę potrwają, ale chciałem wiedzieć co o tym sądzą inni :) Krytyka oczywiście mile widziana. I jeszcze wielkie dzięki dla pionixa za to, że opisał mi technikę modelowania, bez której raczej ten model by nie powstał... Oto pierwsze screen'y: Ewentualnie linki do screen'ów z większą rozdzielczością: http://img516.imageshack.us/my.php?image=test05tj1.jpg http://img235.imageshack.us/my.php?image=test06iz6.jpg
Napisano 3 Grudzień 200717 l Oj ale miej litość i dawaj takie ogromne obrazki tylko jako linki, na forum wstaw jakieś mniejsze, u mnie ładuje się wieczność. Dobrze się zapowiada.
Napisano 3 Grudzień 200717 l dobrze idzie, fajny detal. masz jakies zdjecia orygnialu? wrzuc siatke. co do obrazkow to mi sie laduja szybko ale mimo ze mam duzy monitor to sie musialem na przwijac zeby wszystko zobaczyc...
Napisano 3 Grudzień 200717 l wyglada niezle - pracuj dalej :) i serio daj mniejsze obrazki nastepnym razem. BTW co napisal ci pionix ? (podziel sie z grupą!!!) bo sie sam zastanawiam jak wymodelowac takie rozetki itp.
Napisano 3 Grudzień 200717 l Ładnie Ci idzie modeling, bardzo podobają mi się gotyckie kościoły. Na razie super jak dla mnie. Pozdroo
Napisano 3 Grudzień 200717 l Autor dzięki za opinie :) przepraszam, za te duże obrazki na początku - teraz są mniejsze :) co do siatki to nie jest idealna bo tak jak mówię to mój pierwszy model i nie przykładam się głównie to tego, żeby model był ok, a siatki nie poprawiam :/ a technika pionixa znajduje się tutaj: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44044 Co do zdjęć orginału to mam trochę, ale to nie będzie kopia tylko lekka modyfikacja :) głównie z tego względu, że kościół kilka razy był "popraiwany", a mi ostateczny efekt nie do końca się podoba... link do jednego ze zdjęć: http://img49.imageshack.us/img49/7466/dsc0326dx5.jpg
Napisano 3 Grudzień 200717 l Bardzo ładnie się to zapowiada, będę czekał na więcej! Ja wolę jednak jak obrazki się od razu pokazują bo nie muszę otwierać dodatkowych okien w przeglądarce! W tym tygodniu zacznę modelować nagrobek, fajnie że są ludzie co robią zabytki na tym forum. Pozdrawiam
Napisano 3 Grudzień 200717 l Hey pracka wyglada cudownie ... i naprawde sie extra zapowiada .... ale chciałbym zrobic małego offtopa .. bo poprostu niemoge ... masz swietnie oswietlony model .. jak to zrobiłeś? naprawde bardzo sie staram i mi nigdy nawet poczesci tak nie wyszło .. jaki to typ swiatła ? cos z vraya? moze pokaz fotki .. z gory dzieki i przepraszam
Napisano 4 Grudzień 200717 l Autor co do światła to nie ma tu żadnych cudów :) Wstawiłem tylko 2 światła: - główne światło - VRayLight (sferyczne) - dodatkowe, dla złagodzenia cieni VRayLight (płaskie) Efekt głównie osiągnięty dzięki GI. Tak jak mówiłem wcześniej nie skupiałem się jeszcze na oświetleniu, bo nie o to narazie mi chodziło, ale jeżeli chcesz dokładne ustawienia to napisz i jak będę miał chwilę czasu to wrzucę screen'y z ustawieniami świateł i GI.
Napisano 4 Grudzień 200717 l no cisnij cisnij, dobrze juz ci idzie modelowanie, jesli moge cos doradzic to pinakle i niektore detale zrob materialami proceduralnymi, bo sie zkatujesz unwrapem niepotrzebie i jeszcze kompa obciazysz teksturami przy renderze. pozdr
Napisano 4 Grudzień 200717 l No zapowiada się wyśmienicie ale nie chce cię straszyć, że jeszcze ogrom pracy przed Tobą ;)
Napisano 4 Grudzień 200717 l Autor hehe... teksturami proceduralnymi? słyszałem o tym, ale jeszcze nie wiem co to jest ani jak się tego używa... ale wszystko przedemną :) dzięki wielkie za radę :) pionix - wiem, że dużo pracy przede mną, co gorsza kiepsko u mnie z czasem bo jakoś by się to ruszało do przodu, a na razie w miejscu stoję :/ trochę boję się teksturowania, bo jak na razie to jeszcze takich bardziej zaawansowanych tekstur i mapowań nie robiłem :/
Napisano 5 Grudzień 200717 l Bardzo fajny pomysl :D ... ze tak powiem wrecz zajefajny .. tez planowalem cos takiego zrobic ale brak czasu :/ ... ale gratuluje i powodzenia :D
Napisano 9 Grudzień 200717 l Autor Ostatnio narzekam na nieustanny brak czasu, ale trochę mi się udało zrobić... oto efekty: a tutaj link to trochę do tego samego tylko w większej rodzielczości: http://img218.imageshack.us/img218/8679/test08yp6.jpg i ujęcia z innych kamer: http://img137.imageshack.us/img137/9803/test8przodqh0.jpg http://img339.imageshack.us/img339/2262/test08bokum4.jpg
Napisano 10 Grudzień 200717 l A w środku coś będzie, już widzę promienie światła przebijające się przez witraże, i podświetlające unoszący się kurz Fajny pomysł, wykonanie, pamiętaj ze najważniejsze detale :)
Napisano 13 Grudzień 200717 l Autor mały progress: a tutaj link do większej rozdzielczości: http://img206.imageshack.us/img206/2264/test10vn1.jpg
Napisano 19 Grudzień 200717 l Autor witam ponownie, powoli zbliżam sie do końca modelowania, jeszcze drzwi, kilka detali model będzie gotowy. Potem nieszczęsne tekstury... oto ostatni render: a tutaj jak zwykle link do trochę większej rozdzielczości: http://img149.imageshack.us/img149/2561/test12aq9.jpg
Napisano 20 Grudzień 200717 l Piekna sprawa stary, gratulacje. Witam, I jeszcze wielkie dzięki dla pionixa za to, że opisał mi technikę modelowania, bez której raczej ten model by nie powstał... A moze moglbys sie podzelic ta technika ? Ja jestem bardzo ciekawy bo wyglada na skuteczna. Btw, szczescia i wytrwalosci w teksturowaniu... ;) Pozdrowiena
Napisano 3 Styczeń 200817 l Bylem "biernym" obserwatorem tej pracki....cos dlugi przestuj.....mam nadzieje ze na tym nie poprzestales i walczysz dalej....nowy rok to moze jakies nowy up by sie przydal??...czekam z niecierpliwoscia. Powodzenia!
Napisano 3 Styczeń 200817 l Autor Witam wszystkich, Przepraszam za przestój, ale niestety z czasem u mnie nie ciekawie. Model praktycznie skończyłem, ale teraz robię przerwę do końca stycznia ponieważ ciężka sesja przede mną :( po sesj wezmę się za tekstury :) napewno nie odpuszczę i będę się starał doprowadzić prackę do końca... :) Pozdrawiam i proszę o cierpliwość :)
Napisano 3 Marzec 200817 l Autor Witam ponownie, wreszcie znalazłem trochę czasu i postatnowiłem wróić do tej pracy. Tylko mam spory problem: otóż rozłożyłem siatkę w sposób poniższy: (wnętrzami okien się nie zajmowałem, ponieważ tego i tak nie będzie widać) Czy w ogóle rozkład tak powinien wyglądać? I co teraz zrobić, żeby móc malować na tych teksturach np w photoshopie. Jak dam sobie render to texture to mi wrzuca na stos modyfikator automatic flatten uvw i renderuje wszystko w kawałeczkach, co do niczego mi się nie przyda... Do tej pory jeszcze nic nie teksturowałem, więc pewnie się tu totalnie ośmieszam, ale nie mogę sobie poradzić :/
Napisano 4 Marzec 200817 l Dołączam się do pytania. Mam podobny problem, szczególnie z mapowaniem po łukach okiennych.
Napisano 4 Marzec 200817 l tez sie nameczylem przy unwrapie mojego kosciola. ja radze upakowac ciasno te wszystkie zunwrapowane elementy i nawet powtarzajace sie sciany nalozyc na siebie zeby tekstura wazyla jak najmniej (moja w psd wazy 250mb a to maly kosciolek:) wewnatrz okien tez warto zrobic teksture i to w ten sposob ze zaznaczasz pokolei wszystkie polygony ramy okna (w ktoryms momencie warto przerwac bieg polygonow narzedziem break) i bierzesz w uvw editorze mapping->unfold->walk to closest face. uzyskujesz prosty pas polygonow i voila. jesli chodzi o luki to niema na to innego sposobu niz ukladac ceglowki w ps po luku... jak skonczycie unwrapowac to wtedy polecam program texporter, po zainstalowaniu otwiera sie go z tabu 'utilities' -> more->texporter, ustaw sobie zeby proporcjonalny byl rozmiar tekstury do obrazu w editorze, wylacz opcje polygon fill, backface cull, mark overlaps, smooth colors, ustaw na constant(kolor bialy). wtedy pick obj, klikasz kosciol i renderuja ci sie same edge zunwrapowane. zapisz jako png i masz baze do malowania tekstur w ps (polecam wtdy odwrocic na tym kolory i ustawic ta warstwe nad wszystkimi jako mulitply. mam nadzieje ze sie przydal ten maly tutek. a tu moj unwrap wykonanu w ten sposob (te wszystkie luzne paski w oknach to luki i ramy okien zrobione unfoldem) pozdr
Napisano 4 Marzec 200817 l Autor :) wielkie dzięki!!! będę w takim razie wieczorem próbował... Jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to piszcie...
Napisano 4 Marzec 200817 l siatke masz w miare dobrze zunwrapowana tylko zeby to dzialalo musisz wszystko upchnac do tego malego niebieskiego kwadracika, no i naprawde polecam nakladac na siebie identyczne elementy. i jeszcze jest takie narzedzie do sprawdzania proporcji edgow w editorze, niepamietam jak sie nazywa, odpal je i sprawdz czy nie masz nic dziwnego z siatka(proporcjonalne edge pokaze na zielono, rozciagniete na czerwono).
Napisano 4 Marzec 200817 l wylozylem jeden kawalek dachu boxami, obcialem boolenem do ksztaltu, zroznicowalem niepamietam czym i skopiowalem 8 razy. wszedzie jest sam bump bo mental ray mial problemy z displacem. przez moje lenistwo glownie bo nie chcialo mi sie pilnowac quadow przy modelowaniu...
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Autor po baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo długiej nieobecności i dużych brakach czasu pomalutku biorę się za ten kościł... Co prawda jeszcze mi to pewnie trochę zejdzie, no ale takie życie studenta... Oto postęp prac, wiem że nie jakieś profesjonalne i wypasione tekstury, ale jestem początkujący i naprawdę się staram :) proszę o komentarze i sugestie i wszystko co się da....
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Nareszcie odżył mój ulubiony wątek ;) Ta pierwsz tex to cegła, bo słabo widać? Czekam z niecierpliwością na kolejne up'ki. Pozdr.
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Autor tak to ma byc cegla, wiem że trochę niewyraźna, popracuję nad nią jeszcze, tylko chciałbym najpierw ogółem zrobic wszystko, a na końcu mapy podmaluję, bo mapowanie mnie przerasta i wolałbym miec je z głowy, a same tekstury będę poprawiał na końcu...
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Bardzo fajnie to wygląda, z cegłą sam wiesz, mam nadzieję że starczy cierpliwości na mapowanie tego.
Napisano 26 Kwiecień 200816 l mnie też sie bardzo podoba, i ponawaiam pytanie w jaki sposób robiłeś te witra ze czy też rozety?? Mam podobny projekt ale nie wiem jak sie zabrac za witraże a widze zę tobie bardzo fajnie wyszły!!
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Jak dla mnie bardzo dobrze, ale jeszcze trochę do modelowania pozostało :p Wejście bardzo ładnie, ale resztę sobie odpuściłeś. Dodaj jakieś detale - gdzieś jakaś wnęka w murze, jakieś nierówności, rynny :) etc. Na razie wygląda jak niedokończona budowla.
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Autor Dzięki za wszystkie komentarze :) ponawaiam pytanie w jaki sposób robiłeś te witra ze czy też rozety?? Odpowiedź jest kilka postów wcześniej, ale proszę bardzo: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44044 to jest sposób podany przez pionixa - naprawdę niesamowicie efektywny :) Jak dla mnie bardzo dobrze, ale jeszcze trochę do modelowania pozostało :p Wejście bardzo ładnie, ale resztę sobie odpuściłeś. Dodaj jakieś detale - gdzieś jakaś wnęka w murze, jakieś nierówności, rynny :) etc. Na razie wygląda jak niedokończona budowla. Chciałbym jeszcze kilka rzeczy dorobić, takich jak np wieżyczka na dachu bo w ogóle tam nic nie mam i kilka szczegółów na elewacji, ale na razie nie pozwala mi na to czas... Mam jednak nadzięję, że kiedyś mi się uda kilka godzin na to poświęcić i dopracować te szczegóły...
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Autor mały update: Poprawiłem te cegły, ale nie wiem czy tak to zostanie ostatecznie. Miejsca, w któch tekstura jest źle zmapowana będą jeszcze oczywiście poprawiane...
Napisano 30 Kwiecień 200816 l no no no jestem pod wrażeniem :) troszkę długo odkładałeś ten model, ale efekty są super :) jak ja lubię takie kościoły :D na zewnątrz są wspaniałe a w środku to już cudowne :D
Napisano 30 Kwiecień 200816 l ale mapowania na łukach brak ;) Cegiełki nice. Kosciół będzie nowy czy "wiekowy" (chodzi o materiały, zniszczenia)?
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Autor jeszcze nie wiem jak zrobię ostateczną wersję, chciałbym go trochę postarzec, ale obawiam się, że zniszczeniom na cegłach itp mógłbym niepodołac :/ Zobaczę jak mi z resztą pójdzie i wtedy będę myślał nad "niszczeniem" :)
Napisano 1 Maj 200816 l Autor tylko niektóre elementy są unwrapowane, ale większośc staram się załatwiec UVW Map, bo szybciej i czasem nawet lepiej wygląda. To czego się nie da zrobic UVW Map dopiero męczę Unwrapem... Nowy up:
Napisano 3 Maj 200816 l Autor Przepraszam, za dublowanie postów, ale w powyższym poscie nie chce mi się wyświetlac jpg. Kolejny update: Ewentualnie link do większej wersji: http://img225.imageshack.us/img225/4906/render011qb5.jpg Komentarze i sugestie mile widziane :)
Napisano 3 Maj 200816 l Bardzo ladna praca :) Tak sobie mysle i moze zamiast czerwonych cegielek bardziej pasowalaby teksturka w desen katedry notre dame, cos takiego: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/images/8/8e/Sym_notre_dame.jpg Co do postarzenia to naprawde bardzo trafny pomysł. Ale sadze, ze jakby dorwac taka teksturke z porzadnego zdjecia przykladowo katedry notre dame to nie byloby to takie konieczne. Ciekawie wygladalyby kamienne figurki swietych, choc to kupa roboty. Powodzenia przy udoskonalaniu pracy :)
Napisano 3 Maj 200816 l Autor :) osobiście tutaj bardziej mi pasują cegły, ale jak będę miał trochę czasu to może kiedyś go wrzucę na niego coś innego, ale to strasznie dużo pracy... Co do figurek, to rzeczywiście nieźle by było, ale niestety nie mam teraz czasu na takie udoskonalenia - przez weekend teraz coś robię, a potem znów będzie zastój, bo się z zajęciami nie wyrabiam... :/
Napisano 3 Maj 200816 l Bardzo ładnie wyszło. Można prosić zbliżenie na szczyt? Drzwi, to textura, czy ręczne dziergany model?
Napisano 4 Maj 200816 l Autor Można prosić zbliżenie na szczyt? Proszę bardzo: http://img112.imageshack.us/img112/9686/render014sj7.jpg Drzwi, to textura, czy ręczne dziergany model? Drzwi to model odzwierciedlacjący podstawowe kształty, a reszta trochę dispa i głównie tekstura... Mam problem, ponieważ nie mogę znaleź tekstury na dach. Najlepiej gdyby to była taka zielona, miedziana blacha jak jest na kosciołach. Jeżeli ktoś dysponował by taką teksturą to byłbym wdzięczny za jakiegoś linka lub wiadomośc na PM...
Napisano 4 Maj 200816 l Co do tekstury ściany, koniecznie zrób duży gradient, żeby na dole było trochę ciemniej u góry trochę jaśniej, od dołu do wieży. (planar mapping na całość i jakiś inny map channel). Tym gradientem wymieszaj ciemne z jasnymi cegłami (mix map). Wtedy wygląda lepiej.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto