Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od jakiegoś czasu pracuję nad modelem kościoła i postanowiłem go umiecić wWIP'ie. Jest to mój pierwszy model, ponieważ do tej pory nie robiłem nic takiego - głównie uczyłem się technik modelowania, oświelania itp. Na tym poziomie nie krytykujcie oświetlenia, plam na renderze, prześwietleń itp, ponieważ render narazie jest tylko poglądowy - chodzi głównie o sam model. Nie mam za dużo czasu więc prace nad tym kościołem już się trochę ciągną i pewnie jeszcze trochę potrwają, ale chciałem wiedzieć co o tym sądzą inni :)

Krytyka oczywiście mile widziana.

 

I jeszcze wielkie dzięki dla pionixa za to, że opisał mi technikę modelowania, bez której raczej ten model by nie powstał...

 

Oto pierwsze screen'y:

46805304nv3.jpg

 

53975516fv6.jpg

 

 

Ewentualnie linki do screen'ów z większą rozdzielczością:

http://img516.imageshack.us/my.php?image=test05tj1.jpg

http://img235.imageshack.us/my.php?image=test06iz6.jpg

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oj ale miej litość i dawaj takie ogromne obrazki tylko jako linki, na forum wstaw jakieś mniejsze, u mnie ładuje się wieczność.

Dobrze się zapowiada.

Napisano

dobrze idzie, fajny detal. masz jakies zdjecia orygnialu?

wrzuc siatke.

 

co do obrazkow to mi sie laduja szybko ale mimo ze mam duzy monitor to sie musialem na przwijac zeby wszystko zobaczyc...

Napisano

wyglada niezle - pracuj dalej :)

 

i serio daj mniejsze obrazki nastepnym razem.

 

BTW co napisal ci pionix ? (podziel sie z grupą!!!) bo sie sam zastanawiam jak wymodelowac takie rozetki itp.

Napisano

dzięki za opinie :)

przepraszam, za te duże obrazki na początku - teraz są mniejsze :)

co do siatki to nie jest idealna bo tak jak mówię to mój pierwszy model i nie przykładam się głównie to tego, żeby model był ok, a siatki nie poprawiam :/

 

a technika pionixa znajduje się tutaj:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44044

 

Co do zdjęć orginału to mam trochę, ale to nie będzie kopia tylko lekka modyfikacja :) głównie z tego względu, że kościół kilka razy był "popraiwany", a mi ostateczny efekt nie do końca się podoba...

link do jednego ze zdjęć:

http://img49.imageshack.us/img49/7466/dsc0326dx5.jpg

Napisano

Bardzo ładnie się to zapowiada, będę czekał na więcej!

 

Ja wolę jednak jak obrazki się od razu pokazują bo nie muszę otwierać dodatkowych okien w przeglądarce!

 

W tym tygodniu zacznę modelować nagrobek, fajnie że są ludzie co robią zabytki na tym forum.

 

Pozdrawiam

Napisano

Hey pracka wyglada cudownie ... i naprawde sie extra zapowiada ....

ale chciałbym zrobic małego offtopa .. bo poprostu niemoge ... masz swietnie oswietlony model .. jak to zrobiłeś? naprawde bardzo sie staram i mi nigdy nawet poczesci tak nie wyszło .. jaki to typ swiatła ? cos z vraya?

moze pokaz fotki .. z gory dzieki

i przepraszam

Napisano

co do światła to nie ma tu żadnych cudów :) Wstawiłem tylko 2 światła:

- główne światło - VRayLight (sferyczne)

- dodatkowe, dla złagodzenia cieni VRayLight (płaskie)

Efekt głównie osiągnięty dzięki GI.

Tak jak mówiłem wcześniej nie skupiałem się jeszcze na oświetleniu, bo nie o to narazie mi chodziło, ale jeżeli chcesz dokładne ustawienia to napisz i jak będę miał chwilę czasu to wrzucę screen'y z ustawieniami świateł i GI.

Napisano

no cisnij cisnij, dobrze juz ci idzie modelowanie, jesli moge cos doradzic to pinakle i niektore detale zrob materialami proceduralnymi, bo sie zkatujesz unwrapem niepotrzebie i jeszcze kompa obciazysz teksturami przy renderze. pozdr

Napisano

hehe... teksturami proceduralnymi? słyszałem o tym, ale jeszcze nie wiem co to jest ani jak się tego używa... ale wszystko przedemną :) dzięki wielkie za radę :)

 

pionix - wiem, że dużo pracy przede mną, co gorsza kiepsko u mnie z czasem bo jakoś by się to ruszało do przodu, a na razie w miejscu stoję :/ trochę boję się teksturowania, bo jak na razie to jeszcze takich bardziej zaawansowanych tekstur i mapowań nie robiłem :/

Napisano

Bardzo fajny pomysl :D ... ze tak powiem wrecz zajefajny .. tez planowalem cos takiego zrobic ale brak czasu :/ ... ale gratuluje i powodzenia :D

Napisano

A w środku coś będzie, już widzę promienie światła przebijające się przez witraże, i podświetlające unoszący się kurz

Fajny pomysł, wykonanie, pamiętaj ze najważniejsze detale :)

Napisano

Piekna sprawa stary, gratulacje.

 

Witam,

I jeszcze wielkie dzięki dla pionixa za to, że opisał mi technikę modelowania, bez której raczej ten model by nie powstał...

 

A moze moglbys sie podzelic ta technika ? Ja jestem bardzo ciekawy bo wyglada na skuteczna.

 

Btw, szczescia i wytrwalosci w teksturowaniu... ;)

 

Pozdrowiena

Gość fishinthewater
Napisano

Bylem "biernym" obserwatorem tej pracki....cos dlugi przestuj.....mam nadzieje ze na tym nie poprzestales i walczysz dalej....nowy rok to moze jakies nowy up by sie przydal??...czekam z niecierpliwoscia.

Powodzenia!

Napisano

Witam wszystkich,

Przepraszam za przestój, ale niestety z czasem u mnie nie ciekawie. Model praktycznie skończyłem, ale teraz robię przerwę do końca stycznia ponieważ ciężka sesja przede mną :( po sesj wezmę się za tekstury :) napewno nie odpuszczę i będę się starał doprowadzić prackę do końca... :)

Pozdrawiam i proszę o cierpliwość :)

Napisano

Witam ponownie, wreszcie znalazłem trochę czasu i postatnowiłem wróić do tej pracy.

Tylko mam spory problem: otóż rozłożyłem siatkę w sposób poniższy:

vievportze0.jpg

 

uvwfn5.jpg

 

(wnętrzami okien się nie zajmowałem, ponieważ tego i tak nie będzie widać)

Czy w ogóle rozkład tak powinien wyglądać?

I co teraz zrobić, żeby móc malować na tych teksturach np w photoshopie.

Jak dam sobie render to texture to mi wrzuca na stos modyfikator automatic flatten uvw i renderuje wszystko w kawałeczkach, co do niczego mi się nie przyda...

Do tej pory jeszcze nic nie teksturowałem, więc pewnie się tu totalnie ośmieszam, ale nie mogę sobie poradzić :/

Napisano

tez sie nameczylem przy unwrapie mojego kosciola. ja radze upakowac ciasno te wszystkie zunwrapowane elementy i nawet powtarzajace sie sciany nalozyc na siebie zeby tekstura wazyla jak najmniej (moja w psd wazy 250mb a to maly kosciolek:) wewnatrz okien tez warto zrobic teksture i to w ten sposob ze zaznaczasz pokolei wszystkie polygony ramy okna (w ktoryms momencie warto przerwac bieg polygonow narzedziem break) i bierzesz w uvw editorze mapping->unfold->walk to closest face. uzyskujesz prosty pas polygonow i voila. jesli chodzi o luki to niema na to innego sposobu niz ukladac ceglowki w ps po luku... jak skonczycie unwrapowac to wtedy polecam program texporter, po zainstalowaniu otwiera sie go z tabu 'utilities' -> more->texporter, ustaw sobie zeby proporcjonalny byl rozmiar tekstury do obrazu w editorze, wylacz opcje polygon fill, backface cull, mark overlaps, smooth colors, ustaw na constant(kolor bialy). wtedy pick obj, klikasz kosciol i renderuja ci sie same edge zunwrapowane. zapisz jako png i masz baze do malowania tekstur w ps (polecam wtdy odwrocic na tym kolory i ustawic ta warstwe nad wszystkimi jako mulitply. mam nadzieje ze sie przydal ten maly tutek. a tu moj unwrap wykonanu w ten sposob (te wszystkie luzne paski w oknach to luki i ramy okien zrobione unfoldem)

uwv.png

uwvscianykopia.jpg

pozdr

  • Like 1
Napisano

:) wielkie dzięki!!! będę w takim razie wieczorem próbował...

Jak ktoś ma jeszcze jakieś propozycje to piszcie...

Napisano

siatke masz w miare dobrze zunwrapowana tylko zeby to dzialalo musisz wszystko upchnac do tego malego niebieskiego kwadracika, no i naprawde polecam nakladac na siebie identyczne elementy. i jeszcze jest takie narzedzie do sprawdzania proporcji edgow w editorze, niepamietam jak sie nazywa, odpal je i sprawdz czy nie masz nic dziwnego z siatka(proporcjonalne edge pokaze na zielono, rozciagniete na czerwono).

Napisano

wylozylem jeden kawalek dachu boxami, obcialem boolenem do ksztaltu, zroznicowalem niepamietam czym i skopiowalem 8 razy. wszedzie jest sam bump bo mental ray mial problemy z displacem. przez moje lenistwo glownie bo nie chcialo mi sie pilnowac quadow przy modelowaniu...

Napisano

po baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo długiej nieobecności i dużych brakach czasu pomalutku biorę się za ten kościł... Co prawda jeszcze mi to pewnie trochę zejdzie, no ale takie życie studenta...

Oto postęp prac, wiem że nie jakieś profesjonalne i wypasione tekstury, ale jestem początkujący i naprawdę się staram :) proszę o komentarze i sugestie i wszystko co się da....

 

rendertest01wz3.jpg

Napisano

tak to ma byc cegla, wiem że trochę niewyraźna, popracuję nad nią jeszcze, tylko chciałbym najpierw ogółem zrobic wszystko, a na końcu mapy podmaluję, bo mapowanie mnie przerasta i wolałbym miec je z głowy, a same tekstury będę poprawiał na końcu...

Napisano

mnie też sie bardzo podoba, i ponawaiam pytanie w jaki sposób robiłeś te witra ze czy też rozety?? Mam podobny projekt ale nie wiem jak sie zabrac za witraże a widze zę tobie bardzo fajnie wyszły!!

Napisano

Jak dla mnie bardzo dobrze, ale jeszcze trochę do modelowania pozostało :p

Wejście bardzo ładnie, ale resztę sobie odpuściłeś. Dodaj jakieś detale - gdzieś jakaś wnęka w murze, jakieś nierówności, rynny :) etc. Na razie wygląda jak niedokończona budowla.

Napisano

Dzięki za wszystkie komentarze :)

 

ponawaiam pytanie w jaki sposób robiłeś te witra ze czy też rozety??

Odpowiedź jest kilka postów wcześniej, ale proszę bardzo:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=44044

to jest sposób podany przez pionixa - naprawdę niesamowicie efektywny :)

 

 

Jak dla mnie bardzo dobrze, ale jeszcze trochę do modelowania pozostało :p

Wejście bardzo ładnie, ale resztę sobie odpuściłeś. Dodaj jakieś detale - gdzieś jakaś wnęka w murze, jakieś nierówności, rynny :) etc. Na razie wygląda jak niedokończona budowla.

 

Chciałbym jeszcze kilka rzeczy dorobić, takich jak np wieżyczka na dachu bo w ogóle tam nic nie mam i kilka szczegółów na elewacji, ale na razie nie pozwala mi na to czas... Mam jednak nadzięję, że kiedyś mi się uda kilka godzin na to poświęcić i dopracować te szczegóły...

Napisano

mały update:

 

render004gg7.jpg

 

Poprawiłem te cegły, ale nie wiem czy tak to zostanie ostatecznie. Miejsca, w któch tekstura jest źle zmapowana będą jeszcze oczywiście poprawiane...

Napisano

no no no jestem pod wrażeniem :) troszkę długo odkładałeś ten model, ale efekty są super :) jak ja lubię takie kościoły :D na zewnątrz są wspaniałe a w środku to już cudowne :D

Napisano

jeszcze nie wiem jak zrobię ostateczną wersję, chciałbym go trochę postarzec, ale obawiam się, że zniszczeniom na cegłach itp mógłbym niepodołac :/

Zobaczę jak mi z resztą pójdzie i wtedy będę myślał nad "niszczeniem" :)

Napisano

tylko niektóre elementy są unwrapowane, ale większośc staram się załatwiec UVW Map, bo szybciej i czasem nawet lepiej wygląda. To czego się nie da zrobic UVW Map dopiero męczę Unwrapem...

 

Nowy up:

render_011_for_web.jpg

Napisano

Bardzo ladna praca :)

 

Tak sobie mysle i moze zamiast czerwonych cegielek bardziej pasowalaby teksturka w desen katedry notre dame, cos takiego: http://wiki.wolnepodreczniki.pl/images/8/8e/Sym_notre_dame.jpg

 

Co do postarzenia to naprawde bardzo trafny pomysł. Ale sadze, ze jakby dorwac taka teksturke z porzadnego zdjecia przykladowo katedry notre dame to nie byloby to takie konieczne.

 

Ciekawie wygladalyby kamienne figurki swietych, choc to kupa roboty.

 

Powodzenia przy udoskonalaniu pracy :)

Napisano

:) osobiście tutaj bardziej mi pasują cegły, ale jak będę miał trochę czasu to może kiedyś go wrzucę na niego coś innego, ale to strasznie dużo pracy... Co do figurek, to rzeczywiście nieźle by było, ale niestety nie mam teraz czasu na takie udoskonalenia - przez weekend teraz coś robię, a potem znów będzie zastój, bo się z zajęciami nie wyrabiam... :/

Napisano
Można prosić zbliżenie na szczyt?

Proszę bardzo:

http://img112.imageshack.us/img112/9686/render014sj7.jpg

 

Drzwi, to textura, czy ręczne dziergany model?

Drzwi to model odzwierciedlacjący podstawowe kształty, a reszta trochę dispa i głównie tekstura...

 

Mam problem, ponieważ nie mogę znaleź tekstury na dach. Najlepiej gdyby to była taka zielona, miedziana blacha jak jest na kosciołach. Jeżeli ktoś dysponował by taką teksturą to byłbym wdzięczny za jakiegoś linka lub wiadomośc na PM...

Napisano

Co do tekstury ściany, koniecznie zrób duży gradient, żeby na dole było trochę ciemniej u góry trochę jaśniej, od dołu do wieży. (planar mapping na całość i jakiś inny map channel). Tym gradientem wymieszaj ciemne z jasnymi cegłami (mix map).

Wtedy wygląda lepiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności