Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

A co tam spróbuję może uda się skończyć i przy okazji czegoś nauczyć.

 

Scena ma przedstawiać rycerza stojącego na przeciw swojego rywala którym będzie wielgachny smok. Ogólnie totalne fantasy. Nie wiem jeszcze jak będzie wyglądał ani rycerz ani smok więc najpierw zrobię jakieś koncepty i wkrótce wrzucę. Życzę powodzenia wszystkim uczestnikom.

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 111
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

fajny temat bo fajne są te postacie które będziesz robił

zawsze chciałem wyrzeźbić smoka :)

można popuścić wodze fantazji... można...

powodzenia!

Napisano

Witam i dzięki!

Zrobiłem concepto-referkę smoka i zabieram się za modelowanie. Nad postacią muszę się dłużej zastanowić bo chcę żeby była oryginalna. Nie wiem czy będzie to mężczyzna czy kobieta jak tylko wykombinuję to wrzucę concepty. Pozdrawiam.

566e9f887ad2aabe.jpg

Napisano

Witam wszystkich i dzięki za komentarze!

SoAD skrzydła na koncepcie są małe ale one nie są wyciągnięte do góry tylko w stronę patrzącego ale ich rozpiętości na obrazku z boku nie przedstawię. Mam zamiar je zrobić naprawdę wielkie bo przecież byle skrzydełka nie uniosą takiej bestii.

briz dzięki za referki! Ciekawe skąd ich autor tak się zna na anatomii smoków czyżby jakiś dragon hunter?

Zrobiłem trochę modelu, siatka dosyć gęsta bo idzie do zbrusha i chciałem żeby było równo. Do zrobienia pozostała jeszcze głowa koniec ogona i oczywiście skrzydła.

Pozdrawiam.

4eba23f6faa6e828.jpg

 

A zapomniałem nie wiem czy przy przednich kończynach zrobić dodatkowo palec przeciwstawny czy zostawić tak jak jest?

Napisano

A mnie sie podoba wizja Tomali- jak dojdą rogi i skrzydła to już wogóle powinno być super.

Napisano

No wiecie ta pozycja nie jest ciekawa ale ułatwia modelowanie i mapowanie. Ustawienie jest takie jak na koncepcie bo użyłem go jako podkład do modelowania. Może jak dojdą rogi i skrzydła to trochę będzie smoka przypominać a reszta detali typowo smoczych to dopiero w zbrushu przybędzie o ile zbrush(a raczej mój komp) wytrzyma tyle poly ile potrzeba. Już teraz widzę że skrzydła i ciało będzie trzeba sculptować osobno żeby wyciągnąć więcej poly.

Piksar dzięki za obrazki ten drugi nawet fajny. A co do t-rexa to znalazło by się sporo dinozaurów które bardziej przypomina chociażby ze względu na przednie kończyny długość szyi i proporcje głowy. W zbrushu dodam mnóstwo detalu typu łuski jakieś kostne wyrostki itp. żeby jak najmniej przypominało to dinozaura.

Ania dzięki, przejrzę może coś dodam, repa nie mogę dać nie wiem dlaczego.

Morte dzięki.

 

Dzięki za komentarze.

Napisano

LOL Piękna siatka. Może i przypomina na pierwszym screenie tyranozaura ale jak zaczniesz dołączać brakujące elementy to wyjdzie smok i tyle. Nikt nie powie że tyranozaur miał skrzydła :D

Napisano

Witam i dzięki wszystkim!

Mam strasznego lenia i nie chce mi się nic robić dlatego tak późno kolejny mały update.

Base prawie gotowe to ostatnia chwila żeby zdecydować czy zrobić ten palec przeciwstawny przy kończynie przedniej, jak myślicie zrobić czy zostawić jak jest?

No i mam jeszcze taki dylemacik czy wymodelować porządnie ten pancerz na karczychu czy zrobić to w zbrushu bo spokojnie się da. Jak to zrobię w maxie to może być ciężko z ilością poly w zbrushu bo z każdego dodatkowego polygona na siódmym poziomie sudivision robi się ich 4096.

 

53ef9cf94723fecb.jpg

Napisano

bardzo fajnie to wyglada, smok zaczyna nabierac masy, jedyne co bym zmienil to bardziej fantazyjny leb, ale oczywiscie to jest indywidualne i mocno subiektywne pojmowanie wygladu smoka: ], acha i wydaje mi sie ze uda i ramiona powinny byc bardzij masywne.

Ten model jest baza pod ZB, czy w tym programi ebedziesz robil muskulature?

 

pozdrawiam

Napisano

Pancerz na karku zrob w ZB. Po co pozniej sie przejmowac czy komp uciagnie? :) Myslales o tym zeby go zrobic bez przednich lap albo z malymi lapkami? Moze wygladalby lepiej, tzn. bardziej smoczo ;)

Wydaje mi sie ze moglby byc masywniejszy w rejonie miednicy i tylnych lap a przednie lapy mniejsze - jak u smoczycy ze Shreka. Teraz jakos te przednie lapy ciaza troche. Moze to tylko moje zludzenia, nie wiem :)

Na pewno nie rob przeciwstawnego palca, tylko ludzie i malpy (nie wiem czy wszystkie) maja przeciwstawne kciuki. Chyba ze niezbedny mu do czytania ksiazek to jeszcze okulary mu zrob :)

Nie podoba mi sie zbytnio palec wystajacy ze skrzydla. Moglby byc tam pojedynczy szpon ale palec z pazurem jakos mi nie podchodzi.

Napisano

Fidiasz dzięki!

KoMic dzięki ten model to jest baza do zbrusha zrobię w nim zarys mięśni i innych szczegółów anatomicznych i oczywiście łuski i inne szczegóły skóry a potem walnę dispa żeby to w maxie pokazać.

Gomez z tym pancerzem to mnie pocieszyłeś bo zależy mi właśnie na tym żeby komp to uciągnął.

Przednie łapy są takie długie ponieważ w moim zamyśle ten smok poruszać się ma albo na czterech kończynach albo na tylnych z lekką pomocą przednich. Poza tym jak bym mu zrobił małe łapki to by dopiero był podobny do t-rexa.

Z tym palcem przeciwstawnym to w sumie też dobrze bo mi się nie chciało robić ;) a oprócz ludzi i małp ma go większość ptaków (tylko trochę wyżej) niektóre gady(np. kameleon) ale w sumie jak oglądałem przednie łapy dinozaurów to nie mają palca przeciwstawnego.

Ten palec na skrzydle to podpatrzyłem u nietoperzy bo mają najbardziej podobne skrzydła. U latających gadów z czasów dinozaurów w tym miejscu jest kilka palców, to samo u archeopteryksa. Wiadomo że skrzydła powstały z kończyn przednich w wyniku ewolucji co nie uzasadnia tego palca u smoka bo on jest zwierzęciem mitycznym a w świecie realnym nie miałby dwóch par kończyn przednich z których jedna para przekształciła by się w skrzydła. Co ja tu w ogóle za pierdoły opowiadam ;) ale spróbuję jednak z tym palcem u skrzydeł.

Dzięki za komentsy, teraz zobaczę jak to będzie w zbrushu. Muszę trochę zmienić workflow bo ze skrzydłami nie starczy poly więc trzeba je sculptować osobno, mam nadzieję że się uda.

Napisano

Witam.

Po wielu trudach związanych z awariami komputera powracam do bitwy. Musiało minąć trochę czasu zanim zachciało mi się od nowa wszystko sculptować bo już raz straciłem prawie gotowy model. Na razie tylko głowę zacząłem ale wkrótce kolejne kawałki wrzucę. Pozdrawiam.

 

fff808814ed67764.jpg

Napisano

Dzięki wszystkim, nad głową jeszcze dużo pracy bo na razie to jakoś to wszystko nie gra ze sobą tzn. alpha z tym co ręcznie robione.

Gomez te łuski może i zrobię tak jak piszesz, na pewno trzeba je trochę ręcznie poprawić bo to na razie czysta alphą i trochę za równo to leci przez co widać różnicę między alphą a ręcznym sculptem a tego się właśnie będę chciał pozbyć.

 

A zapomniałem Pionier dzięki za linka na pewno się przyda.

Napisano
...widać różnicę między alphą a ręcznym sculptem

Gdybyś nie powiedział nie zauważył bym...eee, czekaj... i tak nie widze...

Napisano

" ...widać różnicę między alphą a ręcznym sculptem"

To prawda ze widac, ale gdyby doszła kolor mapa. Może, nie było by aż tak widoczne.

Bardzo fajnie to wygląda.

Pozdrawiam

Jonek

Napisano

Freedom Fighter, KoMic, wrzecionek, Jonasz_Real dziękuję wam za komentarze. :)

Dzisiaj trochę pracowałem nad przedramieniem smoka ale cały czas mi się komp wyłącza sam raz udało mi się zobaczyć niebieski ekran z błędem może ktoś będzie wiedział o co chodzi:

***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xB1B43280, 0xB66B2C90, 0xB66B298C)

***

kmixer.sys- Address B1B43280 base at B1B22000, DateStamp 448fcdcb

 

A tu mały updejcik, tyle udało mi się zrobić:

223705f5f3c3c690.jpg

Pozdro.

Napisano

Jakos dziwnie wygladaja na lapach. Chyba sa troche za duze. Na lapach bardziej "realistycznie" wygladalyby mniejsze luski ktore zapewnialyby swobode ruchow. Duze, ciezsze luski bardziej pasuja chyba do grzbietu, karku - miejsc narazonych na atak, takich krtore ciezko obronic i nie sa zbyt ruchliwe.

Napisano

Wygląda dobrze, cieszę się że kontynuujesz.

 

Na nogach wyglądałoby lepiej gdyby środkowy żądek łusek się poszeżał, a te dwa boczne by się zwężały i znikły, kury i strusie tak mają, ale to drobiazg, tak też jest ok.

 

Natomiast na głowie niektóre partie łusek są zbyt regularne, i to przeszkadza, możesz spróbować wprowadzić ręcznie jakieś deformacje, jedną łuseczkę trochę powiększyć inną pomniejszyć inną przekręcić. Zwłaszcza na policzku i za okiem.

 

Nie wiem czy jeszcze się przyda, ale tu jest trochę referek zwieżąt z łuskami:

http://forums.bobclark.com/showthread.php?t=37461

http://forums.bobclark.com/showthread.php?t=37634

http://forums.bobclark.com/showthread.php?t=37697

http://img112.imageshack.us/img112/7481/filecx5.jpg

http://forums.bobclark.com/showpost.php?p=680344&postcount=17

Napisano

Tak tak Aniu właśnie tak robię bo to była czysta alpha nie ruszana, teraz dodałem jej trochę nieregularności i myślę że jest lepiej jak zainstaluję zbrusha to dam upadate'a jakiegoś.

Żeby mi ten komputer normalnie działał to ja bym to już chyba skończył a tu jeszcze tyle roboty a przecież smok musi mieć przeciwnika.

Ferni dzięki za pomoc z kompem ale chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą o co może chodzić na razie próbuje wszystkiego co pisze w pomocy którą mi podesłałeś. Dzięki bardzo :)

odnetniN dzięki właśnie może reinstalka pomoże, jak nic nie zdziałam to tak zrobię.

Gomez te ręce smoka to trochę na styl Jima McPhersona który robił modele do "Reign of fire" a tamte smoki mi sie najbardziej podobały i też miały grube łuski i rogi na ramionach ale na pewno je zmienię trochę.

Sprostowanie: smoki autorstwa Jima McPhersona ale nie z filmu Reign of fire miały takie ręce.

Edit 2:

Dzięki Ania!

Napisano

Hej!

Wstyd się przyznać ale poddaję się, kiedyś mi się tylko komputer co chwila wyłączał, teraz dodatkowo nie mogę zapisywać plików w zbrushu a to już jest kaplica. System świeżo po reinstalce dysk twardy ma 0 błędnych sektorów i jest w pełni sprawny. Od miesiąca robię to co mógłbym zrobić w jeden dzień i moje nerwy już tego nie wytrzymały.

W sumie to wątek można zamknąć albo usunąć.

Pozdrawiam.

Napisano

UUuu Tomala, naprawdę szkoda.

A gdybyś tak podzielił smoka na części, każdą z osobna wysculptował, wypalił normale i złączył dopiero na teksturze? I potem tylko na low poly model wrzucasz normalmapę. Wtedy miałbyś mniejsze pliki w zbrushu.

 

Nie wiedziałam że zbrush zużywa więcej pamięci jeśli model jest dokładniej wysculptowany (myślałam że dopiero jak się doda jeszcze jedną subdiv to potrzebuje więcej).

Napisano

UUuu Tomala, naprawdę szkoda.

A gdybyś tak podzielił smoka na części, każdą z osobna wysculptował, wypalił normale i złączył dopiero na teksturze? I potem tylko na low poly model wrzucasz normalmapę. Wtedy miałbyś mniejsze pliki w zbrushu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności