kubi Napisano 21 Styczeń 2008 Napisano 21 Styczeń 2008 niezly hardkor, taki troche Giger :) no nieźle wygląda, ale dla mnie tchnie trochę Katedrą, ale trochę :)
Gomez Napisano 22 Styczeń 2008 Autor Napisano 22 Styczeń 2008 No to mam nadzieje ze Baginsa nie ma w jury :) O Katedrze juz prawie zapomnialem ale to tak jak z Beksinskim, Gigerem i innymi - zostaje w glowie na zawsze. Pracujac nad konceptem ogladalem wlasnie Beksinskiego i Gigera. Mam zamiar dzisiaj skonczyc dlubanie macek. Martwi mnie troche rozmiar pliku - ma juz 1.2 GB i mysle ze dobije do 2.
Ania Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 Fajnie, ewentualnie możesz trochę wygładzić końcówki macek.
Gomez Napisano 27 Styczeń 2008 Autor Napisano 27 Styczeń 2008 Nie moge juz pokazac wszystkich macek na wyzszych levelach niz 1 bo zb sie wywala. Zostalo mi kilka macek do zrobienia ale ich prawie wogole nie bedzie widac, tylko same koncowki.
Gomez Napisano 29 Styczeń 2008 Autor Napisano 29 Styczeń 2008 Proba swiatelka w maxie i prawie standardowy sss plus drobne poprawki w psie. Bez bumpow, dispow itp. druga wersja
FF Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 imo druga fajna tylko takie światło z dołu jak na pierwszym renderze by można zapalić:)
Jonasz_Real Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 robi duże wrazenie. :) Pierwsze jest lepsze.
NaRe Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 Mi tez pierwsze sie bardziej podoba :) Extra Gomez :D
FF Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 Tyle że na pierwszym nie widać włożonej w to pracy.
NaRe Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 W sumie racja bo wiekszosc modelu jest ciemna... moznaby to jakos poprawic :P
Tomala Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 Gomez napracowałeś się przy tym i jest super dlatego powinieneś jak najwięcej pokazać bo szkoda tego detalu. Może to światło od dołu ustaw tak żeby oświetlało delikatnie te wszystkie rurki tak jak te na samym dole po lewej na pierwszym renderze. Super jest czekam na więcej. Pozdro 1
Gomez Napisano 2 Luty 2008 Autor Napisano 2 Luty 2008 Dzieki za komentarze. Pomysle nad swiatelkiem jeszcze ale na pewno czesc modelu bedzie w cieniu. Nie chce pokazywac kazdego szczegolu za wszelka cene bo to nie ma klimatu. Musza byc niedopowiedzenia. Patrzac na prace ktorej czesc jest ukryta w cieniu widz wyobraza sobie to co sie tam kryje i to czyni prace bardziej interesujaca. Moze troche przeginam, moze doswietle troche ale zdania nie zmienie :) Nie jestem jeszcze zadowolony z teksturek i shadera, cos mi tu smierdzi :) Drugi chyba lepszy. Moze troche zsinialy ale przynajmniej nie zolty.
Tomala Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 Shader to może by i dał radę ale textury trochę monotonne, nie widać tu żadnego bumpa a takiej gębie przydałoby się trochę wyraźniejszych zmarszczek i porowatej skóry. Górne zęby wydają mi się minimalnie za duże i za grube na krawędziach. Ludzkie zęby te z przodu są grube u nasady ale cieniutkie na końcu(na krawędzi). Teraz jak tak na niego patrzę to wydaje mi się że oczy ma za szeroko rozstawione. Dawaj dawaj do nominacji mało czasu. Pozdro.
Ania Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 Na mackı rzuciłabym jakieś lekkie SSS, zwłaszcza tam na dole przy niebieskim świetle, a na głowie brakuje specular mapy i bump mapy i ewentualnie jakiejś mapy żeby sss nie było wszędzie tak samo woskowate. 1
Gomez Napisano 3 Luty 2008 Autor Napisano 3 Luty 2008 Tomala - ok, popracuje nad teksturami. Proboje dodac normala ale sss wszystko rozmywa. Poza tym normal kiepsko wychodzi jest taki plaski. Moze nie wlaczylem wszystkich warstw w zbrushu przed wypaleniem. Mozesz mi powiedziec jak zrobic cavity map? Klicek wspominal w tutorialu ale nic nie pokazal. Jak daje create cavity map to komp sie zamraza i brakuje mi cierpliwosci zeby czekac czy cos wypluje. Ania - na mackach jest domyslne sss. Rozumiem ze zbyt slabe. Na dole jest tylko specular (swiatlo z wylaczonym diffuse). Chcialem uzyskac dokladnie taki efekt jak widac. Sproboje dodac tam sss ale chcialbym zachowac ten kontrast. Tak wyglada to w zbrushu. Najdrobniejszy bump zrobie raczej w photoshopie. Shaderek podziabany w szopie (po lewo) i z prosto z maxa. Na glowie nie ma bumpa tylko jakis dziwny normal ktorego prawie nie widac. Specular jest tymczasowy
Tomala Napisano 3 Luty 2008 Napisano 3 Luty 2008 Gomez cavity map powinno się bez problemu wypalić po kliknięciu na create cavity map. Musisz natomiast trochę pokombinować z jego ustawieniami bo normalnie to wychodzi dosyć słabo i pewnie będziesz musiał kilka razy palić zanim uzyskasz zadowalający efekt. Ile poly w zbrushu ma głowa że cavity się tak długo liczy? Widać jakiś postęp w wypalaniu tej mapy, wiesz na tym kółku w lewym górnym rogu ekranu? Jak detal jest wyraźny na normalu to możesz spróbować zrobić cavity w xNormal albo crazybump(coś tam chyba jest podobnego do cavity) a nawet w photoshopie z kanałów czerwonego i zielonego normal mapy z filtrem embos bodajże, jak znajdę przepis to podeślę. Z bumpem czy tam normalem w połączeniu z sss to ja bym kombinował ze zwiększaniem intensywności bump/normal aż będzie coś widać ewentualnie możesz dodać trochę tego do mapy koloru żeby dodatkowo podkreślić detal skóry i tym samym ją urozmaicić. Pozdro. Cavity map ,możesz jeszcze zrobić włączając w zbrushu mask by cavity i malując całą siatkę(polypainting). Jak ustawisz dobrze maskowanie (by cavity) to powinna wyjść z tego użyteczna mapa cavity. To jakby wszystko zawiodło.
adek Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 Gratulujemy znalezienia się wśród nominowanych. Przypominamy, że termin do którego należy oddać ostateczną pracę to 20 lutego.
Gomez Napisano 14 Luty 2008 Autor Napisano 14 Luty 2008 Ciesze sie z nominacji ale chyba sie zdenominuje. Moge wyrenderowac wszystkie modele na raz na ktoryms tam sdiv ale jak dodam normala albo dispa do jednego z modeli a do pozostalych matte/shadow czy sss (bez zadnych map), max sie wywala. Max wywala sie zaraz po F9. Widze komunikat MR "verbatim texture cannot be local or writable" jakos tak. Normale byly w .psd, zamienilem na tiff i tez kupa. Tex maja 2k. Mam XP x64, maxa 2008 64bit. Probowalem wczytac starsza scene do maxa 9 32bit ale nawet nie zdazylem pomyslec o F9 i sie wywalil. Powtarzalem kilkukrotnie i to samo. Moze cos zle robie z normalami. Mam sss fast skin i w bump mam bump(3dsmax)>normalbump>bitmap. Wczesniej mialem problem z wyrenderowaniem wogole bez zadnych tex, "out of memory" albo"unknown exception" ale wtedy mialem wiecej poly (2M) i max zzeral nawet 3,3GB ramu przy pracy w viewporcie. Teraz mam 1M poly i zzera jakies 1,2GB ale wywala sie przy renderze z normalem. W sobote wieczorem instalowalem system bo mulilo strasznie. To co moge na razie wyrenderowac wyglada tak, bez tex, bez detali:
Orangegraphics Napisano 14 Luty 2008 Napisano 14 Luty 2008 może masz jakiegoś znajomego z forum blisko, ale wysłac komuś scene? ja się nie podejmę renderowania na moim e4300 i słabiutkim zasilaczu, ale może jakieś quady się odezwą?
Gomez Napisano 21 Luty 2008 Autor Napisano 21 Luty 2008 Udalo mi sie cos wydlubac. Render w scanline. Finalny obrazek w 1 poscie. Dzieki wszystkim za wsparcie i krytyke.
Jonasz_Real Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 No własnie...gratulacje ukonczenia ...ale te rurki troszkę wyglądaja zbyt szablonowo w kolorze. Słyszałem o twoim problemie z renderingiem...ehhh. Skoda, że to nie jest w vrayu. efekt napewno byłby lepszy. Pozdrawiam
Ania Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Ładnie wyszło, takie inne niż reszta, gratuluję ukończonej pracy. Powodzenia.
Gomez Napisano 21 Luty 2008 Autor Napisano 21 Luty 2008 Troche jeszcze podmalowalem. Chyba nic nie zepsulem od poprzedniej wersji. Dzieki, ciesze sie ze jednak skonczylem bo od nominacji nic nie zrobilem. Dopiero wczoraj wiedzorem stwierdzilem ze jednak sproboje dokonczyc. Jonasz - jakby to powiedziec, w calej pracy nie ma zadnej mapy koloru, tylko normal, bump i na twarzy jest specular :/ Bylem przekonany ze tego nie wyrenderuje i dla tego nie zrobilem tekstur.
ttaaddeekk Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 kurcze teraz dopiero przeczyalem o Twoich problemach z renderem, sproboj wlaczyc placeholder objects w zakladce procesing, oraz ustawic max memory na 512mb lub cos w tych granicach tutaj tez jest kilka rad http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-416759.html ale i tak bardzo plastycznie wyszlo, powodzenia :)
Orangegraphics Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 piekna praca. po prostu piekna. zachwycony jestem... jeszcze pełen podziw że to scanline... naprawde wyszedłeś obronną ręką. świetne
adrian2608 Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 Bardzo oryginalne ,super uwielbiam takie klimaty.
jaras Napisano 21 Luty 2008 Napisano 21 Luty 2008 gratuluję ukończenia pomimo problemów technicznych ! super
snooo Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 sam model i pomysł świetny, ale nadal wygląda na pracę mocno niedokończoną. Zbyt monochromatyczne, brakuje koloru w tych światłach. Spodziewałem się większego finnish'u, ale za model, * złota gwiazdka ;) Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi