Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej.

Jestem w trakcie robienia wilkołaka który chcę później wystawić w konkursie programu Mudbox ktory był kiedys ogłoszont na w news-ach.

Wilkołak zostanie także użyty w krotkim filmie Virtual Insanity zrobionym moich 2 znajomych (Noel i Chris) jako projekt na zaknczenie studiów. Film jest bardzo interesujący i wygrał nawet jakaś nagrodę za najlepszy film studencki, ale nie znam szczegółów. Mój wilkołak ma zastąpić wilkołaka który jest obecnie w filmie.

Tutaj jest link do filmiku:

http://pl.youtube.com/watch?v=cfKkMQLX3fk

 

Prace nad wilkołakiem ciągle trwają. Mam sporo referencji ale niestety żadnych blueprintów :). Nie wzoruję się na żadnym konkretnym wilkołaku. Może tylko torche na filmie American Werewolf in London. Będę wdzięczny za wasze opinie i rady.

  • Odpowiedzi 35
  • Wyświetleń 5,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jako baza do dalszych przekształceń- ok, sam w sobie trochę niedopracowany póki co. Przyznam się bez bicia że nijak nie przekonują mnie tego rodzaju "nogi" u istot które mają poruszać się na dwu tylnych (chociaż oczywiście zdaję sobie sprawę że w wielu filmach takie były)- są nielogiczne z wszystkich możliwych punktów widzenia i tak naprawdę spowalniałyby ruch (nie mówiąc o bólach mięśni uda).

Napisano
  • Autor
Jako baza do dalszych przekształceń- ok, sam w sobie trochę niedopracowany póki co. Przyznam się bez bicia że nijak nie przekonują mnie tego rodzaju "nogi" u istot które mają poruszać się na dwu tylnych (chociaż oczywiście zdaję sobie sprawę że w wielu filmach takie były)- są nielogiczne z wszystkich możliwych punktów widzenia i tak naprawdę spowalniałyby ruch (nie mówiąc o bólach mięśni uda).

 

Myśle że możesz się mylić. Wyobraż sobie psa ktory z 4 staje na 2 łapy. Wlasnie tak będzie wyglądał. Podobnie z wilkiem. Poniżej jest referencja z wilkiem stojącym na 4 i 2 łapach. Wydaje mi się ze czworonogi tak są zbudowane że nie bolą ich mięśnie zbyt szybko.

Napisano

Wiesz- referka to rysunek. Ja mogę wilka stojącego na ogonie narysować- czy to dowód na to że wilki skaczą na ogonach ? A jak długo czworonogi chodzą na tylnych łapach ? To że kiedy chodzą normalnie nic ich nie boli - to właśnie efekt przystosowania do chodzenia na czterech. Na dwóch- **** zbita, dłużej niż minuta mało który pies postoi.

 

Niezależnie od tego- to Twój projekt i Twój pomysł. Nie musi być anatomicznie poprawny. Ja nie lubię takiego "naginania" ale ja to ja- w tym przypadku to nie moja broszka.

Napisano
  • Autor

Spoko spoko:) Wydaje mi sie ze wilkolak powinien miec cechy czlowieka i wilka, wiec nogi tez sa meszankanka. Zakladam ze go nogi nie bola. Nie wiem czy mozna tu mowic o anatomicznej poprawnosci.Z tegho co mi wiadomo to nikt zadnego wilkolaka jeszcze nie spotkal. :)

Napisano
  • Autor

Pracowałen istatnio nad nogami. Jeszcze nie są skonczone ale mniej więcej tak będą wyglądały:

Napisano

Zwłaszcza pod kolanem trochę bombelkowato wyszło, przejechałabym ostrożnie smooth brushem.

Napisano

"kciuk" w stopie jest osadzony wyżej(nie dotyka ziemi)

a tutaj jego stopy wyglada jak u malpy...

Napisano
  • Autor

M4rcus > Faktycznie kciuk powinien być dużo wyżej. Myślę że go tak zostawie jak jest ponieważ bazowa siatka to model człowieka i jest mi trochę ciężko przesunąć kciuk do góry.

 

Dziś pracowałem jeszcze troche nad nogami a w szczególności tylna częścią ud. Przejżałem książę z referencjami mięśni psa "An Atlas of Animal Anatomy For Artists" - W. Ellenberger, H. Baum, H. Dittrich. Myślę że to co zrobiłem jest czymś pomiędzy psimi a człowieczymi udami. Jeśli o nogi chodzi to następnym etapem będą już detale robione na kolenym poziomie zagęszczenia siatki. Szczególnie trudne będą paznokcie.

Poniżej jest obrazek z najnowszą wersją zgrabnych nóżek

Napisano
  • Autor

Popracowalem troche nad klatka piersiowa oraz ramionami. Następne w kolejności będą dłonie oraz drobne poprawki tu i tam.

Obrazek jest ponizej.

Napisano

o masz, jaki fajny wilkołak :-) ja bym go dał gdzieś na most, albo kaplice ;P ewentualnie zapraszam do mojego biura ;)

Napisano
  • Autor

Pracowalem torche nad głową. chiągle nad nią pracuję. Obrazek pokazuje to co zrobiłem do tej pory.

Napisano

Górna warga u psów i wilków ma takie rozcięcie na środku aż do nosa. Pozdro.

Napisano
  • Autor

Czas konkursu dobiega konca ale mam jeszcze 2 wieczory na dokonczenie modelu.

Ponizej glowa. Pracuje obecnie nad zebami. Na moje nieszczescie poziom zageszczenia satki doszedl do stopnia w korym moj komputer sobie nie radzi i rzuca mi bledem braku pamieci.

a teraz obrazek:

Napisano

fajny, ale mało straszny. Mógłbyś uwydatnić niektóre części "twarzy", "kości policzkowe", żuchwe itd. Teraz jest taki zwyczajny, ugrzeczniony piesek :-) Podnieś mu bardziej górną i opuśc donlą warge, bo psy znacznie mocniej eksponuja swoje zęby, a przy tym właśnie górna i dona warga im sie bardziej podnosi.. mam Rottweilera to wiem ;P Może dolna to nie, ale górna na pewno powinna iść ku górze.

Napisano

Popraw to co Tomala mówi. Według mnie rewelacyjny model (szczególnie glowa, nogi już mniej). Będzie miał jakies futro?

Napisano
  • Autor

spoko. dzis wieczorem bede poprawial. Futro bedzie. narazie robie taka wersje w mudbox z wlosami ale ostatecznie wykasuje warstwe wlosow i je wygeneruje inaczej. Jesli chodzi o rozciecie to macie racje.

Napisano

...niezly plywak z tego wilkolaka - mam nadzieje ze to nie jest nocne wcielenie swietnej "delfinistki" ;) - tak golnie ladny model ale w dziedzinie wilkolakow malo odkrywczy- to nieco jak z wampirami - jaki wampir i wilkolak jest kazdy widzi ;) - oczywiscie nie chodzi mi zeby robic jakies cuda niewidy - tylko o to ze w tym konkursie (?) prawdopodobnie kazdy wilkolak bedzie mial typowy pysk wilka , ludzka postawe ciala z przykucnietymi nogami

Napisano
  • Autor

Dziękuję wam wszystkim za rady i podpowiedzi. Poniżej kolejna aktualizacja wilkołaka.

Napisano
  • Autor

Mam do was gorącą prośbę: Głosujcie Głosujcie Głosujcie oczywiście na mnie :)

Aby przejść do finału konkursu mój wilkołak powinien dostać dużo wysokich głosów od publiczności. Myślę że na tle innych prac, moja wypada bardzo dobrze.

 

Poniżej jest link do strony z obrazkami które wysłałem na konkurs oraz możliwością głosowania:

http://area.autodesk.com/index.php/contest/mudbox_vote/3

 

Trzeba mieć założone konto na http://area.autodesk.com/ ale wydaje mi sie że duuuużo osób już je ma. A jak nie ma to myśle że i tak warto je mieć :)

Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc. Razem damy radę. :)

Poniżej znajdziecie najnowszy obrazek wilkołaka

Napisano

Niezbyt wysoki poziom tego konkursu chyba najwięksi wymiatacze wolą zbrusha ;)

Jeremy Gritton nawet fajną pracę zrobił ale oczywiści dałem pięć gwiazdek wilkołakowi teraz chcę 18 repów i browara... albo na odwrót :)

Napisano
  • Autor

Maykel> to dlatego ze to nie jest konkurs wilkołakowy tylko wolna amerykanka. ale i tak będę wdzięcznt za każdy głos :)

 

marcin wuu> Jesli chodzi o lydki to ma je bardzo napięte ze względu na swoją pozę. jak zrobie rig to planuję też dodać rigg mięśni albo użyć modyfikatora morpher żebm w zależności od pozy mógł kontrolować napięcie mięśni.

 

Tomala> Też uważam że wymiatacze wolą ZBrusha. Mam nadzieję że to się zmieni w związku z tym że Autodesk kupił twórców Mudboxa. Jeśli chodzi o poziom konkursu to też byłem zaskoczony niskim poziomem niektórych prac ale niektóre są bardzo dobre. Patrząc na wiek osób które biorą udział w konkursie to wydaje mi się że są to głównie pasjonaci modelowania i grafiki 3d. Myślę że najwięksi wymiatacze nie bawią się w takie konkursy bo wartość nagród zapewne dorównuje ich kilkudniowym zarobkom. Wielkie dzięki za oddany głos :)

Napisano

Nielot wielu największych wymiataczy używa obu softów chociażby Ian Joyner albo Kevin Lanning(http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4040) jadą na zbrushu i mudboxie. Swoją drogą zastanawia mnie co ma takiego mudbox czego nie ma zbrush bo mudboxa nie znam ale wydaje mi się że jest uboższy od zbrusha. Oczywiście są to tylko takie moje przypuszczenia bo jak pisałem nie znam tego softu. Pozdro.

 

btw głosujcie na Pierzaka!!!

Napisano

co ma zbrusz a nie ma mudbox:

 

dużo dużo dużo większy polycount na takim samym sprzęcie - chyba największa przewaga zbrusha

ekstremalne shadery których mudbox nie ma - dlatego ten sam sculpt w zbrushu wygląda atrakcyjniej niż w mudzie

porąbany interface ;)

Napisano

Przy sculpterach oprócz narzędzi polycount i wydajność ma chyba największe znaczenie.

Napisano
  • Autor

Wydaje mi się że ze względu na to ze ZBrush powstał dużo wcześniej niż Mudbox ma on więcej bardziej doświadczonych użytkowników oraz bardziej zaaklimatyzował się w produkcjach filmowych. Techniki modelowania w obu programach są takie same ale gdy Mudbox wszedł na rynek ZBrush miał już swoich wymiataczy.

Wielkie dzięki za wsparcie w konkursie. :)

Zaciskam kciuki bo dziś rano zepsuł mi się monitor :( i musiałem przesiąść się na laptopa który osiągami dorównuje Amidze 500. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności