Napisano 9 Styczeń 200817 l Czesc. Postanowiłem sobie cos znowu podlubac... tym razem silniczek. Mam nadzieję że go skończę :-) Ma to być Bristol Pegasus "ileśtam", bo mam zdjęcia kilku modeli i może wyjść coś pomiędzy VII a XX. Modelował będę tylko elemnty widoczne z wierzchu, czyli pomijam całe "bebechy": tłoki, wał, przekładnie itp. Cały model wykonuję na podstawie kilku zdjęć z netu i niezbyt dokładnego rzutu bocznego, więc mogą być błędy: w takim wypadku proszę o bezpardonową, ale konstruktywną krytykę ;-) Na razie mam w miarę skończoną przednią część korpusu i cylinder, na korpusie są małe błędy siatki, ale nie wiem czy będę je poprawiał, bo i tak nie będzie ich widać na gotowo. Właśnie dłubę głowicę cylindra, brakuje jeszcze sporo rzeczy, ale mniej więcej połowa głowicy już jest. Nie ma jescze chamferów, użebrowania i mocowania pod oprzyrządowanie, i może jeszcze czegoś co wyjdzie w praniu... http://img116.imageshack.us/img116/8931/caloscnu3.jpg http://img338.imageshack.us/img338/2315/cylindergk7.jpg http://img211.imageshack.us/img211/1597/siatkatv3.jpg Edytowane 30 Styczeń 200916 l przez goran Zmiana avatara
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor Może dorobię, ale na razie robię sam silnik, nie chcę się przeliczyć....
Napisano 9 Styczeń 200817 l Jak na silnik do samolotu to wg mnie ok. Jak na silnik jako obiekt na pierwszy plan, to w niektorych miejscach wyglada zbyt plastelinowo. Ogolnie na + :)
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor piksar: napisz co to zobaczę na refkach jak ja to mam, będzie łatwiej. mirach: wygląda plastelinowo bo na razie nie ma metriału i większość nie jest jeszcze potraktowana czamferem, poza tym głowica to dopiero "szkic"
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor Malutki updacik. Dodałek kilka zeberek na głowicach. To oczywiście jeszcze nie wszystkie. Strasznie powoli mi idzie bo głupią techniką je robię ale już tyle zrobiłem że nie będę zaczynał od nowa. piksar: jeżeli uważasz że coś powinno byc inaczej, to mów bo potem może mi się nie chcieć wszystkiego robić od nowa, jak sie okaże że gdzieś na początku skopałem :-) http://img235.imageshack.us/img235/9456/zebraad0.jpg
Napisano 9 Styczeń 200817 l goran: na litośc boską szanuj ludzi z mobilnym internetem albo z małymi prędkościami i wrzucaj obrazki w mniejszej rozdziałce z nie takie gigiantyzmy!
Napisano 9 Styczeń 200817 l Autor piksar: Ok, parę referek. Jeżeli widzisz jakieś błędy, krzycz! Oczywiście głowica jeszcze jest nieskończona: tweety: uwaga uwzględniona :-)
Napisano 10 Styczeń 200817 l dzięki gorab. po prostu mam pewne limity na przesył i każdy twój obrazek nie dość że zjada mi transfer to jeszcze strasznie wolno się ładuje (serwery imageshack są dość powolne). polecam korzystanie z fotosik.pl - stabilniejsze i szysze serwery. a modele całkiem fajne. ciekaw jestem czy pociągniesz to dalej. Pozdrawiam
Napisano 10 Styczeń 200817 l Ja p ^^to znaczy.. ja nie mogę, piękny detal. Gdzie nie gdzie dziwne przejścia, ale to chyba efekt zamierzony. Jaki pojazd używa tego silniczka, bo w ogóle pierwszy raz widzę.... ^^
Napisano 10 Styczeń 200817 l Autor Takie silniczki były w Karasiach i Łosiach (jeżeli chodzi o polskie samoloty), a poza tym to MNÓSTWO inncy, między innymi sławne Swordfishe.
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Progres może niewielki, ale pracochłonny (mówię o użebrowaniu głowicy). Teraz już wiem jak tego NIE robić :-) Pieściłem się z tym 3 dni! Chyba lepiej jakbym zrobił od nowa całą głowice... Poza tym parę nakrętek i "kołpak" - ten ostatni to prowizorka na razie. piksar: jak możesz to mów co jest źle, pliz. Bo jak się okaże że głowica to się powieszę razem z kompem na jednym kablu :-)
Napisano 11 Styczeń 200817 l sam już nie wiem, coś na tej referce wygląda inaczej ale jak się przyjrzeć to chyba szukanie dziury w ....... Oryginalnie chyba tylko łagodniejsze krawędzie. Jesteś pewien na 100 % że wszystkie referki są tego samego modelu ?
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Referki są do różnych modeli, staram się jednak zrobić coś w miarę jednolitego. Co do tej krawędzi, masz rację. Dlatego tak się upominałem o commentsy, bo wiedziałem że sam na pewno coś przeoczę Dzięki
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Poprawiłem szerokość wgłębień. Co do krawędzi korpusu, to nie jestem pewny czy ma być równo z krawędzią cylindra, czy nieco głebiej, nie widać tego wyraźnie na referkach. Mam jeszcze taki przekrój, ale też niewiele daje, poza tym nie jest zbyt dokładny.
Napisano 11 Styczeń 200817 l dobry modeling ale kurczę jest dalej za plastelinowo. mam nadzieję że materiały zniwelują ten efekt ;) pozdrawiam i powodzenia
Napisano 12 Styczeń 200817 l Autor kamil.ochel: specjalnie dla Ciebie z materiałem na cylindrach. Tylko go nie komentujcie, bo to jest pierwszy lepszy alu z internetu, a scena jest bez żadnych ustawień, świateł itp. Ten render jest tylko po to żeby pokazać że z materiałem będzie inaczej wyglądać. Materiały będę robił na końcu. Wszystko będzie procedurami, nie będę się chyba bawił w mapowanie.
Napisano 12 Styczeń 200817 l Całkiem fajnie Ci to idzie. Myślę, że jak nałożysz na to dopieszczone materiały, to będzie wyglądać super.
Napisano 20 Styczeń 200817 l Autor Cześć, mały update - skończona głowica cylindra. I tu pojawia się problem: kompowi brakło pamięci, nie jestem w stanie zrobić renderu całego silnika. Muszę go jakoś odchudzić, może przerobię niektóre elementy na low poly...
Napisano 20 Styczeń 200817 l goran -> ładnie wychodzi nie ma to tam to , shader trochę dziwny bo wygląda jak by było trochę pogięte przy dziurkach . Moje uwagi : Do jakiego ptaszka to robisz ?
Napisano 20 Styczeń 200817 l Autor mileS: to wina shadera i defaultowych świateł, te rendery były wogóle bez ustawiania czegokolwiek w maxie (nie chciało mi się, wybaczcie...) Dla porównania wrzucam renderek całości z target spotem, wygląda lepiej, chociaż nadala należy te rendery traktować jako próbne. Wewnętrzne powierzchnie troszkę pogięte, ale zaraz i tak je wytne bo będą niewidoczne. Już rozwiązałem problem z brakiem pamięci: prosty błąd, jak robiłem arraya to zamiast instance zaznaczyłe (niecelowo) copy, i pamięć dostała altzhaimera...
Napisano 21 Styczeń 200817 l przyłączam się do pytania ... Ile poly ? Detal miodzio . Od razu jak mozesz napisz ramy i procek , bo ja mam pentium4 3.1ghz i 1024 ramu i przy jakiś 600k mi się już ciężko pracuje ..
Napisano 21 Styczeń 200817 l Super! Widze ze w szczegol celujesz co mnie cieszy! Silniczek tip top - ile ma poly z tymi zebrami cylinrow?? Pokaz siatke bez MS'a
Napisano 21 Styczeń 200817 l Autor LP: 187 441 poly po MS: 2 863 542 poly Do pracy ustawiam w MS "iterations" na 0, a "iterations" w "render values" na 2. Dzięki temu dopiero przy renderowaniu oblicza pełną geometrię, a w czasie modelingu ma tyle ile w low poly. Maszynka w domu: Sempron 2500+ (2,1 GHz), 1024 MB RAM, GeForce 6800 GT, driver DirectX. Maszynka w pracy: Core2Duo cośtam, 1024 MB RAM Parę siateczek:
Napisano 21 Styczeń 200817 l Hehe też tak ustawiam ms'a , ale i tak tnie :) widocznie źle maxa mam ustawionego . Ale mniejsza z tym bo to było poza tematem . Ciekaw jestem materiałów . Pozdro
Napisano 21 Styczeń 200817 l Autor Na materiały bedziecie musieli poczekać, bo to dopiero może z 1/5 modelu, a dopiero jak skończę modeling wezmę się za materiały
Napisano 21 Styczeń 200817 l No to teraz mam pelny obraz tego co tam rzezbisz. Probowales moze ze Smoothgropu'em?? Bo MS to obciaza konkretnie a SG jest calkiem calkiem dobrym pomyslem - czesto z niego korzystalem - przy odpowiednim ukladzie siatki dawalo to takie same (bardzo zblizone) efekty do MS'a. Ale ogolnie chwala ci za wytrwalosc!
Napisano 23 Styczeń 200817 l Autor Kolejny upek: tym razem prawie skończona widoczna część rozrządu (nie bedę modelował tego co pod osłonami...) - uwaga, duże pliki Jak widać, jeszcze brakuje tyłu silnika. Na renderze zauważyłem że osłona drążków rozrządujest źle ustawiona, poprawię to. Czarne elementy były malowane czarną farbą olejoodporną, dałem tam kolorek żeby troszkę urozmaicić renderki. Czekam na komenty.
Napisano 25 Styczeń 200817 l Autor Coś nikt nie komentuje :-( Mimo to kolejny up: dodałem parę dupereli na rozrządzie. Te blaszki na pokrywie rozrządu są w LP i tak juuż zostaną chyba. Uznaję głowicę i rozrząd za skończone, biorę się za tylnią część silniczka.
Napisano 31 Styczeń 200817 l Autor I znowu żadnych komentarzy.... A tu mały upek, zacząłem dłubać tylne bebechy. Jeszcze nie ma kolanek, ale jest obudowa pompy paliwa + pierścień mocujący. Niedługo kolejny upek.
Napisano 31 Styczeń 200817 l Jak dla mnie to wysoki poziom detali - jestem pod wrażeniem, że komuś się chce aż tak dłubać... A komentarzy mało bo chyba temat troche niewdzięczny;/ Życzę wytrwałości
Napisano 31 Styczeń 200817 l Autor Muminek: jak skończę to może się podzielę (o ile skończę :-), tylko że może mieć trochę dużo poly
Napisano 31 Styczeń 200817 l nie no znowu widzę low poly... ziomek wenno trochę szczegółów dodaj, bo widzę że żałujesz polygonów... :P pozdro!
Napisano 1 Luty 200817 l Autor Kolejny upek, a właściwie uzupełnienie wczorajszego: dodane kolanka, no i całość jest już poskręcana. Pozdrawiam
Napisano 5 Luty 200817 l Autor I znowu mało komentarzy.....alu już się przyzwycziłem :-) Aktualny stan prac + pokazanie czego jeszcze brakuje. I tu zaczunają się schody bo nie mam pojęcia jak do tego podejść. Na tym blueprincie mam tylko przekrój przez to całe ustrojstwo, a na zdjęciach to jest plątanina kabli i przewodów z pod której nic sensownego nie widać. Wiem co tam jest (pompa oleju, prądnica, rozrusznik i kilka innych rzeczy) ale pojęcia nie mam jak wyglądają... Pozdrawiam
Napisano 13 Luty 200817 l Autor Cześć Witam po dłuższej przerwie. Oto aktualny stan prac. Na razie nie będę robił tyłu silnika bo nie mam dobrych referek, właśnienanie czekam. Natomiast chcę pokazać w jakim kierunku chcęiść dalej. Postanowiłem dokleić do silniczka jakieś latadło, może wtedy będę miał więcej komentarzy :-) Szkielcet jest na razie w LP (i może tak zostanie. Zastanawiam sie czy modelować nity (tak jak tutaj) czy zrobić je displacem. Jak ktoś zgadnie co to za samolot stawiam piwo :-) A tak na serio, już niedługo wiekszy update i zmiana tytułu wątku na odpowiedni.
Napisano 15 Luty 200817 l Autor Obiecany update. Może nie aż tak duży jak zamierzałem, ale jest. Przy okazji zmiana tytułu - "dokleję" do tego silniczka samolot: PZL.23 Karaś. P.S. Liczę na pomoc co bardziej "oblatanych" forumowiczów w kwestiach konstrukcyjno-technicznych.
Napisano 19 Luty 200817 l Autor Kolejny upek: skończone śmigło. I tu mała uwaga - przede wszystkim staram się odtwarzać konstrukcję płatowca, poszycie to sprawa drugorzędna, ale tego też nie odpuszczam. Poniżej kilka renderków tego co mam do tej pory: i na deser renderek z troszkę innym oświetleniem: Pozdrawiam
Napisano 19 Luty 200817 l Autor Powiedzmy, że ostatecznie chcę zrobić coś podobnego: o ile zdołam :-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto