Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czesc.

Postanowiłem sobie cos znowu podlubac... tym razem silniczek. Mam nadzieję że go skończę :-) Ma to być Bristol Pegasus "ileśtam", bo mam zdjęcia kilku modeli i może wyjść coś pomiędzy VII a XX.

 

Modelował będę tylko elemnty widoczne z wierzchu, czyli pomijam całe "bebechy": tłoki, wał, przekładnie itp. Cały model wykonuję na podstawie kilku zdjęć z netu i niezbyt dokładnego rzutu bocznego, więc mogą być błędy: w takim wypadku proszę o bezpardonową, ale konstruktywną krytykę ;-)

 

Na razie mam w miarę skończoną przednią część korpusu i cylinder, na korpusie są małe błędy siatki, ale nie wiem czy będę je poprawiał, bo i tak nie będzie ich widać na gotowo.

Właśnie dłubę głowicę cylindra, brakuje jeszcze sporo rzeczy, ale mniej więcej połowa głowicy już jest. Nie ma jescze chamferów, użebrowania i mocowania pod oprzyrządowanie, i może jeszcze czegoś co wyjdzie w praniu...

 

http://img116.imageshack.us/img116/8931/caloscnu3.jpg

 

http://img338.imageshack.us/img338/2315/cylindergk7.jpg

 

http://img211.imageshack.us/img211/1597/siatkatv3.jpg

Edytowane przez goran
Zmiana avatara
  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na silnik do samolotu to wg mnie ok. Jak na silnik jako obiekt na pierwszy plan, to w niektorych miejscach wyglada zbyt plastelinowo. Ogolnie na + :)

Napisano

piksar: napisz co to zobaczę na refkach jak ja to mam, będzie łatwiej.

mirach: wygląda plastelinowo bo na razie nie ma metriału i większość nie jest jeszcze potraktowana czamferem, poza tym głowica to dopiero "szkic"

Napisano

Malutki updacik. Dodałek kilka zeberek na głowicach. To oczywiście jeszcze nie wszystkie. Strasznie powoli mi idzie bo głupią techniką je robię ale już tyle zrobiłem że nie będę zaczynał od nowa.

piksar: jeżeli uważasz że coś powinno byc inaczej, to mów bo potem może mi się nie chcieć wszystkiego robić od nowa, jak sie okaże że gdzieś na początku skopałem :-)

 

http://img235.imageshack.us/img235/9456/zebraad0.jpg

Napisano

goran: na litośc boską szanuj ludzi z mobilnym internetem albo z małymi prędkościami i wrzucaj obrazki w mniejszej rozdziałce z nie takie gigiantyzmy!

Napisano

piksar: Ok, parę referek. Jeżeli widzisz jakieś błędy, krzycz! Oczywiście głowica jeszcze jest nieskończona:

brist02ms3.th.jpg brist03nk1.th.jpg brist04ng0.th.jpg brist06bs0.th.jpg pegas01jd7.th.jpg pegas06db7.th.jpg

 

tweety: uwaga uwzględniona :-)

Napisano

dzięki gorab. po prostu mam pewne limity na przesył i każdy twój obrazek nie dość że zjada mi transfer to jeszcze strasznie wolno się ładuje (serwery imageshack są dość powolne). polecam korzystanie z fotosik.pl - stabilniejsze i szysze serwery.

 

a modele całkiem fajne. ciekaw jestem czy pociągniesz to dalej.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja p ^^to znaczy.. ja nie mogę, piękny detal. Gdzie nie gdzie dziwne przejścia, ale to chyba efekt zamierzony. Jaki pojazd używa tego silniczka, bo w ogóle pierwszy raz widzę.... ^^

Napisano

Takie silniczki były w Karasiach i Łosiach (jeżeli chodzi o polskie samoloty), a poza tym to MNÓSTWO inncy, między innymi sławne Swordfishe.

Napisano

Progres może niewielki, ale pracochłonny (mówię o użebrowaniu głowicy). Teraz już wiem jak tego NIE robić :-) Pieściłem się z tym 3 dni! Chyba lepiej jakbym zrobił od nowa całą głowice...

Poza tym parę nakrętek i "kołpak" - ten ostatni to prowizorka na razie.

 

zeberka2ut5.th.jpg

 

piksar: jak możesz to mów co jest źle, pliz. Bo jak się okaże że głowica to się powieszę razem z kompem na jednym kablu :-)

Napisano

sam już nie wiem, coś na tej referce wygląda inaczej ale jak się przyjrzeć to chyba szukanie dziury w ....... Oryginalnie chyba tylko łagodniejsze krawędzie.

Jesteś pewien na 100 % że wszystkie referki są tego samego modelu ?

 

goran.jpg

Napisano

Referki są do różnych modeli, staram się jednak zrobić coś w miarę jednolitego. Co do tej krawędzi, masz rację. Dlatego tak się upominałem o commentsy, bo wiedziałem że sam na pewno coś przeoczę Dzięki

Napisano

Poprawiłem szerokość wgłębień.

 

korpusper1.th.jpg

 

Co do krawędzi korpusu, to nie jestem pewny czy ma być równo z krawędzią cylindra, czy nieco głebiej, nie widać tego wyraźnie na referkach.

Mam jeszcze taki przekrój, ale też niewiele daje, poza tym nie jest zbyt dokładny.

 

boknh6.th.jpg

Napisano

kamil.ochel: specjalnie dla Ciebie z materiałem na cylindrach. Tylko go nie komentujcie, bo to jest pierwszy lepszy alu z internetu, a scena jest bez żadnych ustawień, świateł itp. Ten render jest tylko po to żeby pokazać że z materiałem będzie inaczej wyglądać.

 

alurs4.th.jpg

 

Materiały będę robił na końcu. Wszystko będzie procedurami, nie będę się chyba bawił w mapowanie.

Napisano

Cześć, mały update - skończona głowica cylindra.

I tu pojawia się problem: kompowi brakło pamięci, nie jestem w stanie zrobić renderu całego silnika. Muszę go jakoś odchudzić, może przerobię niektóre elementy na low poly...

 

glowicaxn6.th.jpg glowica2jq5.th.jpg

Napisano

goran -> ładnie wychodzi nie ma to tam to , shader trochę dziwny bo wygląda jak by było trochę pogięte przy dziurkach . Moje uwagi :poprawaen8.th.jpg

 

Do jakiego ptaszka to robisz ?

Napisano

mileS: to wina shadera i defaultowych świateł, te rendery były wogóle bez ustawiania czegokolwiek w maxie (nie chciało mi się, wybaczcie...)

Dla porównania wrzucam renderek całości z target spotem, wygląda lepiej, chociaż nadala należy te rendery traktować jako próbne.

Wewnętrzne powierzchnie troszkę pogięte, ale zaraz i tak je wytne bo będą niewidoczne.

 

Już rozwiązałem problem z brakiem pamięci: prosty błąd, jak robiłem arraya to zamiast instance zaznaczyłe (niecelowo) copy, i pamięć dostała altzhaimera...

 

calosc1dj2.th.jpg

Napisano

przyłączam się do pytania ... Ile poly ? Detal miodzio .

Od razu jak mozesz napisz ramy i procek , bo ja mam pentium4 3.1ghz i 1024 ramu i przy jakiś 600k mi się już ciężko pracuje ..

Napisano

LP: 187 441 poly

po MS: 2 863 542 poly

Do pracy ustawiam w MS "iterations" na 0, a "iterations" w "render values" na 2. Dzięki temu dopiero przy renderowaniu oblicza pełną geometrię, a w czasie modelingu ma tyle ile w low poly.

Maszynka w domu: Sempron 2500+ (2,1 GHz), 1024 MB RAM, GeForce 6800 GT, driver DirectX.

Maszynka w pracy: Core2Duo cośtam, 1024 MB RAM

 

Parę siateczek:

 

polyaa1.th.jpg s1tk8.th.jpg s2dp6.th.jpg s3uf7.th.jpg s4sg4.th.jpg s5ax9.th.jpg

Napisano

Hehe też tak ustawiam ms'a , ale i tak tnie :) widocznie źle maxa mam ustawionego .

Ale mniejsza z tym bo to było poza tematem .

Ciekaw jestem materiałów . Pozdro

Napisano

Na materiały bedziecie musieli poczekać, bo to dopiero może z 1/5 modelu, a dopiero jak skończę modeling wezmę się za materiały

Napisano

No to teraz mam pelny obraz tego co tam rzezbisz. Probowales moze ze Smoothgropu'em?? Bo MS to obciaza konkretnie a SG jest calkiem calkiem dobrym pomyslem - czesto z niego korzystalem - przy odpowiednim ukladzie siatki dawalo to takie same (bardzo zblizone) efekty do MS'a. Ale ogolnie chwala ci za wytrwalosc!

Napisano

Kolejny upek: tym razem prawie skończona widoczna część rozrządu (nie bedę modelował tego co pod osłonami...) - uwaga, duże pliki

 

c1gf7.th.jpg c2ev2.th.jpg z1rj8.th.jpg z2fu8.th.jpg

 

Jak widać, jeszcze brakuje tyłu silnika. Na renderze zauważyłem że osłona drążków rozrządujest źle ustawiona, poprawię to. Czarne elementy były malowane czarną farbą olejoodporną, dałem tam kolorek żeby troszkę urozmaicić renderki.

 

Czekam na komenty.

Napisano

Coś nikt nie komentuje :-(

 

Mimo to kolejny up: dodałem parę dupereli na rozrządzie. Te blaszki na pokrywie rozrządu są w LP i tak juuż zostaną chyba.

 

rozrz2xh3.th.jpg

 

Uznaję głowicę i rozrząd za skończone, biorę się za tylnią część silniczka.

Napisano

I znowu żadnych komentarzy....

A tu mały upek, zacząłem dłubać tylne bebechy. Jeszcze nie ma kolanek, ale jest obudowa pompy paliwa + pierścień mocujący. Niedługo kolejny upek.

 

tylww7.th.jpg

Napisano

Jak dla mnie to wysoki poziom detali - jestem pod wrażeniem, że komuś się chce aż tak dłubać... A komentarzy mało bo chyba temat troche niewdzięczny;/

Życzę wytrwałości

Napisano

Kolejny upek, a właściwie uzupełnienie wczorajszego: dodane kolanka, no i całość jest już poskręcana.

 

tyl2ln4.th.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

I znowu mało komentarzy.....alu już się przyzwycziłem :-)

Aktualny stan prac + pokazanie czego jeszcze brakuje. I tu zaczunają się schody bo nie mam pojęcia jak do tego podejść. Na tym blueprincie mam tylko przekrój przez to całe ustrojstwo, a na zdjęciach to jest plątanina kabli i przewodów z pod której nic sensownego nie widać. Wiem co tam jest (pompa oleju, prądnica, rozrusznik i kilka innych rzeczy) ale pojęcia nie mam jak wyglądają...

 

rend1lm0.th.jpg rend2ma8.th.jpg rend3bt1.th.jpg rend4tt3.th.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Cześć

Witam po dłuższej przerwie. Oto aktualny stan prac.

Na razie nie będę robił tyłu silnika bo nie mam dobrych referek, właśnienanie czekam.

Natomiast chcę pokazać w jakim kierunku chcęiść dalej. Postanowiłem dokleić do silniczka jakieś latadło, może wtedy będę miał więcej komentarzy :-)

 

Szkielcet jest na razie w LP (i może tak zostanie. Zastanawiam sie czy modelować nity (tak jak tutaj) czy zrobić je displacem. Jak ktoś zgadnie co to za samolot stawiam piwo :-) A tak na serio, już niedługo wiekszy update i zmiana tytułu wątku na odpowiedni.

 

szkielet1gy9.th.jpg szkielet2nj7.th.jpg

Napisano

Obiecany update. Może nie aż tak duży jak zamierzałem, ale jest. Przy okazji zmiana tytułu - "dokleję" do tego silniczka samolot: PZL.23 Karaś.

 

P.S. Liczę na pomoc co bardziej "oblatanych" forumowiczów w kwestiach konstrukcyjno-technicznych.

 

posz1km6.th.jpg posz2ug0.th.jpg posz3kh6.th.jpg

Napisano

Kolejny upek: skończone śmigło.

I tu mała uwaga - przede wszystkim staram się odtwarzać konstrukcję płatowca, poszycie to sprawa drugorzędna, ale tego też nie odpuszczam.

 

Poniżej kilka renderków tego co mam do tej pory:

smiglo1zt7.th.jpg smiglo2lr5.th.jpg smiglo3dm3.th.jpg

i na deser renderek z troszkę innym oświetleniem:

hdrkans0.th.jpg

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności