Skocz do zawartości

Pojazd 3D: PZL.23B Karaś


goran

Rekomendowane odpowiedzi

1. Lepiej zmapować kilka elementów tak jak napisałem wyżej na jednej mapce, czy do każdego osobną mapkę? Odpowiedź chyba znam ale chcę się upewnić.

2. Jak zrobić fajną scenkę w locie - wiem że głupie pytanie. Kliment, twoja babcia Ju mi się podobała, podrzuciłbyś sposób na zrobienie podobnej, jeśli możesz....

 

Ad.1 Mapowanie większej ilości elementów na jednej mapie ma wiele zalet. Wśród nich także tę, że jak będziesz dokonywał jakichś kolorystycznych (saturacja, kontrast itd) modyfikacji to kolor wszystkich elementów zostanie zmieniony w ten sam sposób. Bywa to upierdliwe i czasochłonne w wypadku stosowania większej ilości map - dla każdej trzeba przeprowadzać identyczne operacje. Z drugiej strony na mniejszych mapach lepiej się pracuje w wypadku słabszego sprzętu. 4096x4096 robi się masakryczne przy większej ilości warstw w PS czy Gimpie.

 

Dla przypomnienia mapę bump (w skali szarości, niekoniecznie rgb) robisz jako 50% szarości (umowny poziom "zero" - ani dołek ani górka) i teraz to co ciemniejsze będzie dołkiem, to co jaśniejsze górką (lub odwrotnie, zależnie od softu i ustawień).

 

Ad.2

Na to pytanie nie ma odpowiedzi. Do tego się dochodzi (z reguły całe życie). Ale z porad ogólnych: ważne by nasz model był maksymalnie zintegrowany z tłem, by nie sprawiał wrażenia "nalepionego". W zależności od przeznaczenia obrazka można pójść na małe kompromisy oświetleniowo-refleksyjne, chyba że interesuje nas tzw. full real - wtedy nie ma przebacz. No i co równie ważne kompozycja całości, czyli w dużym skrócie jak to ma być poukładana ne naszym obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mam pytanko: ma ktoś może jakąś dobrą referkę kmu Vickers F?

 

Bo ugrzązłem w 3/4 roboty

 

 

 

Mały update - już nie potzrebne te referki

 

km Vickers F + bomba PuW 100 kg

 

km może nie jest idealnie wierny orginałowi, ale drobne rozbieżności są mam nadzieję do wybaczenia.

 

vickerslewyvn7.th.jpg vickersprawyxm8.th.jpg puw100lk4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kliment, specjalnie dla Ciebie dwa szybkie rendery. Gdzieś mi wcieło podziały linii, moze jak włącze GI będzie lepiej, ale nie mam czasu czekać na renderki, wrzucę je jutro.

e80f0babdd244f3cm.jpg b790247654af96a3m.jpg

Edytowane przez goran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno będzie to co najbardziej widać, a może i to czego nie widać. Zobaczymy jak będę stał z czasem, bo nieraz żeby coś wymodelować cały dzień siedzę nad refkami i fotkami, będę musiał negocjować z żonką czy mi pozwoli tyle przed kompem siedzieć :-))))) Wolałbym zrobić całe wnętrze...

 

Kliment, jak tobie się podoba to więcej mi nie trzeba :-)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny upek

Przykleiłem trochę złomu do vickersa żeby tak nie lewitował.

Masz rację kliment, przy takich ustawieniach jak podałeś, claye wyglądają o wiele lepiej, dzięki.

d13cb9f75e1c69e3m.jpg 3e9ae6ed65265bd0m.jpg 7ab1f370fbf1f5c9m.jpg

Wiem że podstawa km ma błędy, ale już nie mam do niej nerwów, chyba że ktoś ma naprawdę wyraźne zdjęcie tego cholerstwa, to niech pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komplementy :-)))))

Co do przeznaczenia: zabawa, nauka modelingu, potem tekstur, jeszcze raz zabawa, nauka historii lotnictwa i jeszcze raz zabawa.

A tak na poważnie to będzie chyba kilka różnych renderów, a jak starczy czasu to moze jakaś prosta animka.

 

Update: szkielet kadłuba

Chciałem zacząć wnetrze kabiny, ale nie miałem do czego poprzyczepiać ustrojstwa, więc musiałem zrobić część szkieletu kadłuba. Teraz tylko poprzyczepiać trochę "złomu" i koniec modelowania.

3a5d76ab8fd6db97m.jpg df4c581e9a3ad392m.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Mały bo od wigilii nie tknąłem kompa.

To o czym zapomniałem: "chodnik" na lewym skrzydle oraz przedziałek na fartuchu silnika. Niestey teraz zauważyłem brak wymiennika ciepła na rurze wydechowej, ale to poprawię. A i jeszcze zalążek deski rozdzielczej.

63f1e94ddd36ad92m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Update...

Dodałem wymiennik ciepła na rurze wydechowej (pewnie zaraz za niego zbiorę ochrzan, ale czasem trzeba :-)) Poza tym dalsza dłubanina wyposażenia kabiny: radiostacja z oprzyrządowaniem, fotele pilota i nawigatora i dodane odsuwane okienka pilota i nawigatora.

 

Pozdrawiam.

 

f92259a59ae1b9b1m.jpg 29cf5037d3bc4d04m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, skończyłem użądzać przedziały nawigatora i strzelca, jeszcze została kabina pilota. W międzyczasie spaliła mi się pamięć w kompie, więc miałem przymusową przerwę.

 

Wiem że to już zaczyna być nudne, ale mnie bawi takie grzebanie w bebechach tego samolociku. Jak skończę kabinę pilota, to ruszam z mapowaniem i teksturowaniem. Na razie widoki z prawej i lewej burty.

 

9bbc6f37aac3f429m.jpg 80c7735a1de9a8d4m.jpg cd5869c0966a12dfm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mathias: hobby, dlatego jeszcze mi się nie znudził :-)

infected: elektryki już trochę jest, nity (wszystkie)juz miałem zrobione (są gdzieś w czeluściach tego wątku), ale po poradach od kilku forumowiczów uznałem że lepiej wyjdą bumpem, a ogrzewanie kabiny bedzie :-))))))))

empeck, peter_f: Dzięki za doping. Też mi się podoba to latadełko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ARIUSZ111

witam piekny model, jestem zafascynowany tym samolotem, czy jest szansa abym mógł dostac ten model , sam zaczynam prace w c4d i chciałem go zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

goran - model niesamowity ale mam małą prośbę (podejrzwam, że nie tylko mnie krew zalewa) : przestań wrzucać rendery na fotosik- przez ładnych parę minut lawirowałem między reklamami żeby zobaczyć cokolwiek w pełnej rozdziałce ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wrócił do świata żywych...

 

Praca idzie dalej, zacząłem tydzień temu, więc jest niewiele.

Mapowanie poszycia:

 

2a746fcf24d2baf4m.png 2a52601a71a8da94m.png

Pierwsza teksturka:

 

dd5a4ed30061ae67m.png ba54dbf222fea797m.png

 

Z góry (a raczej z dołu) ostrzegam: to moje pierwsze w życiu mapowanie i tekstury, mam nadzieję że dają radę.

Edytowane przez goran
Update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to Twoje pierwsze podejście do tekstur - to efekt bardzo dobry! Szczególnie ładnie wyszły te lekkie zagłębienia blachy wzdłuż szwów nitów, widocznych na podświetleniu.

 

Myślę, że możesz zrobić teksturę nierówności jeszcze bardziej realistycznie. Wydaje mi się, że te blachy nie były łączone "na styk" (tak masz w tej chwili), tylko "na zakładkę". Taki efekt możesz osiągnąć rysując poszczególne panele za pomocą gradientu. Jak - użyj "linka" w podpisie pod moim postem :). W rozdziale o teksturowaniu znajdziesz to opisane krok po kroku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wjaworski - dzięki. Tak właśnie myślałem o zrobieniu zakładek, bo skrzydła na pewno były tak pokryte, tylko wpadłem na to dopiero wczoraj już po wstawieniu na forum. Może dzisiaj poprawię dolne poszycie i następne już będę tak robił. Natomiast pokrycie kadłuba na zakładkę to już troszkę inna sprawa, bo nie bardzo wiem w którą stronę zakładki. Na pewno zgodnie z kierunkiem lotu, bo inaczej to nie miałoby sensu, ale zobaczę jak wezmę się za kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie troche zaintrygowal obrazek z postu #130, pierwszy render. tam gdziesz masz przekroj przez maszyne. Po prawej widac wewnatrz kokpitu przymocowane magazynki do karabinow i pojawia sie pytanie, Jak zmienial magazynek strzelec ktory znajdowal sie na dole?, lol hehehe przeciez magazynek jest poza kabina ktora wydaje sie ze jest zamknieta, czyli teoretycznie nie bylo do niego dostepu?, ale przeciez jakos musial zmieniac, pytanie tylko jak: ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KoMic - gondola dolnego strzelca - bombardiera tworzyła jedną całość z resztą kadłuba, nie była w żaden sposób od niej oddzielona, widać to dobrze na 1-szym renderze w poście #128

 

Poniżej porównanie podziału blach - na styk (czerwone) i zachodzące na siebie (zielone). Zachodzące chyba lepsze, ale może Wy oceńcie:

d0371c684b0511c0m.png

 

Kolejny upek:

Zdecydowałem się na poszycie na zakładkę, poniżej przerobione dolne poszycie skrzydła i zrobione górne

d24baba11b55d019m.png be9e55b43110d0bam.png 985d108da31d778cm.png

Edytowane przez goran
Update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, teraz wygląda to fajniej - tylko powiedz mi, czy te linie bardzo dyskretnych i łagodnych zagłębień / wygięć balchy specjalnie odsunąłeś od szwów nitów?

Bo wydaje mi sie, że blacha powinna się uginać się właśnie pod nitami. (Tak, że w czworokątach pomiedzy żebrami i podłużnicami tworzą się minimalne "poduszeczki").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności