Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam...

 

natchnęło mnie ostatnio żeby zrobić sobie zamek Gargamela, ciężko niestety o dobrą referkę i pozostają mi jedynie ss-y z youtuba.

Przy modelowaniu dachu pojawił się jednak problem.. jak zrobić dach ze słomy żeby się dobrze prezentował (jakość referki niestety marna):

 

94400f8d5870769am.jpg

 

A tak wygląda postęp prac na chwilę obecną:

87f495a48985dfe4m.jpg

Jak widzicie jak narazie dach jest z boxa...

 

za wszelaką pomoc oraz krytyczne komentarze będę niezmiernie wdzięczny.

PZDR!

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Główną część załatwiłbym teksturą słomy, a na wierzy zrobił ręcznie coś na wzór dachówek (prostokątnych), bo nie powino być ich za dużo.

Mógłbyś zrobić całą wioskę smerfów, a gdzieś w tle na wzgórzu postawić ten domek nad którym wisiały by czarne chmury:p

Napisano

Nie jestem żadnym wymiataczem w maxie ale może jakby zrobić dach (słomę) hair&fur`em, może by fajnie wyglądało?? BTW to fajny temat :-)

Napisano

Moze z plan'ów? Jedno rozwiązanie to słoma + "opacity map" lub kilku poligonowe powyginane w kształt słomy + materiał, rozłożone na dachu... napewno będą szybsze niż hair&fur. ;) BTW Super temat powodzonka !! :)

Napisano

Thx Nvidia...

pytanie jedynie gdzie znaleźć dobrą teksturę słomianego dachu? :/ chyba nie ominie mnie zabawa z ps, albo bieganina z aparatem po skansenie :P

Napisano

Witam !

No pomysł ciekawy, jeżeli ten obiekt ma być w centrum uwagi to narazie mało poly , ale to wiadomo progres :] . Na razie w miarę czysto , powodzenia napisze więcej jak upik kolejny będzie.

Napisano

fajny temat, myśle żeby samą teksture z mocnym bumpem dać bedzie oko. zapowiada się nieźle chociaż widze pare odstępstw od oryginału: dach powinien być bardziej zapadnięty po środku i komin bardziej z boku i dłuższy ale napewno to już zauważyłeś.

powodzonka

Napisano

Na referce wieża ma dużo szerszą podstawę, i bardziej się zwęża u góry.

Temat fajny, lubię smerfy. Gargamel miał szalenie sympatycznego kota, musisz koniecznie go wymodelować.

Napisano

:( Nawet takiego małego?

Wiesz bo pingwin by do tej sceny i tak nie pasował, ale bez tego kota dom gargamela nie będzie domem gargamela, kot jest tak jakby jego częścią, dom gargamela bez kota to tak jakbyś zrobił bez drzwi albo bez komina.

Napisano

Może i się skuszę na Klakiera... a tak przy okazji wiecie że w oryginale ma on na imię Azazel?

 

Wracając do tematu... zastanawiam się co zrobić żeby nadać pracy bardziej bajkowy wygląd... nie chcę zrobić kolejnej próby fotorealistycznego odwzorowania zamku...

No i myślę co by tu jeszcze dodać skoro na referkach praktycznie nic więcej nie ma... może poza paroma kamieniami.

Napisano

Może gdzieś z boku jakieś skradające się smerfy, albo jakąś maszynę mającą za zadanie łapać niebieskich?? To tylko takie luźnie, nie do końca przemyślane skojarzenia jakby kto się pytał ;-P

Napisano

coraz lepiej wygląda, a co do kota, to myśle że gdzieś na dachu taki zjeżony cały by wpasił, z resztą nie musiałbyś go dokładnie modelować bo byłby daleko i mały.

 

edit.

edytuje zeby nie zaśmiecać następnym postem.

 

znalazłem w necie taka

STRONKE

 

może się przydać, jest tam model domku gargamela i paru chatek smerfów w miare wiernie odwzorowanych jak na mój gust. Możeż jeszcze na youtubie albo podobnym sewisie sprawdzić czy nie ma filmiku ze smerfami, może tam też coś znajdziesz za referke

  • Confused 1
Napisano

dzięki Ufol... masz u mnie plusa :D (widać że Krakus :D) Ale jak widzicie co referka to inaczej... trzeba wypośrodkować je wszystkie ażeby dojść do jakiegoś konsensusu. I tym oto chińskim sposobem praca nie będzie podobna do żadnej referencji :)

Napisano

wiesz zawsze możesz pójść na całość i pójść z duchem czasu... walnij mu panele słoneczne i lądowisko dla rowero-helikoptera :) żarcik.

 

zawsze możesz spróbować zrobić lepsze niż jest, kto wie... może doczekamy się smerfów 3D na dobranocke :)

Napisano

do jasnej niepodległej męczę się z teksturowaniem tego już chyba trzeci dzień i nic z tego nie wychodzi... macie jakieś pomysły? najgorszy problem jest z daszkiem tym na wieży.

 

@edit:

 

chodzi mi tutaj o jakieś tutki wyjaśniające działanie unwrap UVW na bardziej skomplikowanych obiektach. Tyle, że jednocześnie aby były dokładne i nie zawierały zdań: "a teraz użyj funkcji XXX" a ja o funkcji XXX nic w życiu nie słyszałem i nie wiem gdzie jej szukać:D Niestety tego rodzaju tutoriale na jakich mi zależy traktują zazwyczaj jedynie o prostych obiektach typu box. Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Napisano

Fajnie że odkopałeś stary temat i ciągniesz dalej, szacun:) Bo jest to trudne czasami, rzucasz coś, bo chciałeś się czegoś nauczyć. Nauczyłeś się, a że robienie samochodów i wnętrz jest nudne (noł ofens) to idziesz w coś ciekawszego.

 

Trzymam kciuki i powodzenia:)

Napisano

No no... reaktywacja :) oby tym razem udało się skończyć :)

 

Przydałby się widok z drugiej strony.

 

BTW, coś dziwnego dzieje się z siatką na brzegach strzechowego dachu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności