lestat85 Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Witam... natchnęło mnie ostatnio żeby zrobić sobie zamek Gargamela, ciężko niestety o dobrą referkę i pozostają mi jedynie ss-y z youtuba. Przy modelowaniu dachu pojawił się jednak problem.. jak zrobić dach ze słomy żeby się dobrze prezentował (jakość referki niestety marna): A tak wygląda postęp prac na chwilę obecną: Jak widzicie jak narazie dach jest z boxa... za wszelaką pomoc oraz krytyczne komentarze będę niezmiernie wdzięczny. PZDR!
floo Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 lestat85 staraj sie staraj, bo smerfy to była i jest jedwabista bajeczka... ;)
lestat85 Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 w tym roku kończą ponoć 50 lat wiec smerfetka juz nie taka młoda jes :P ale wracając do tematu... co z tym dachem? Macie jakiś pomysł?
Kimmi Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Główną część załatwiłbym teksturą słomy, a na wierzy zrobił ręcznie coś na wzór dachówek (prostokątnych), bo nie powino być ich za dużo. Mógłbyś zrobić całą wioskę smerfów, a gdzieś w tle na wzgórzu postawić ten domek nad którym wisiały by czarne chmury:p
Zajcev Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Nie jestem żadnym wymiataczem w maxie ale może jakby zrobić dach (słomę) hair&fur`em, może by fajnie wyglądało?? BTW to fajny temat :-)
lestat85 Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 Mały upek... Lis dzięki! Natomiast co się tyczy hair@fur... boję się że mi blaszak nie wydoli :/ muszę to jakoś inaczej rozwiązać...
NV Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Moze z plan'ów? Jedno rozwiązanie to słoma + "opacity map" lub kilku poligonowe powyginane w kształt słomy + materiał, rozłożone na dachu... napewno będą szybsze niż hair&fur. ;) BTW Super temat powodzonka !! :)
lestat85 Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 Thx Nvidia... pytanie jedynie gdzie znaleźć dobrą teksturę słomianego dachu? :/ chyba nie ominie mnie zabawa z ps, albo bieganina z aparatem po skansenie :P
floo Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 http://cgtextures.com/ poszukaj tutaj powinno coś się znaleźć...
mileS Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Witam ! No pomysł ciekawy, jeżeli ten obiekt ma być w centrum uwagi to narazie mało poly , ale to wiadomo progres :] . Na razie w miarę czysto , powodzenia napisze więcej jak upik kolejny będzie.
Ufol Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 fajny temat, myśle żeby samą teksture z mocnym bumpem dać bedzie oko. zapowiada się nieźle chociaż widze pare odstępstw od oryginału: dach powinien być bardziej zapadnięty po środku i komin bardziej z boku i dłuższy ale napewno to już zauważyłeś. powodzonka
lestat85 Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Kolejne zmiany... 1. Kształt budynku nabrał nieco bardziej bajkowego wyglądu. 2. Daszek wraz z kominem 3. Drzwi
Ania Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Na referce wieża ma dużo szerszą podstawę, i bardziej się zwęża u góry. Temat fajny, lubię smerfy. Gargamel miał szalenie sympatycznego kota, musisz koniecznie go wymodelować.
lestat85 Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Wiesz Aniu, w temacie kotów i pingwinów raczej nie chcę z nikim konkurować... :D
Ania Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 :( Nawet takiego małego? Wiesz bo pingwin by do tej sceny i tak nie pasował, ale bez tego kota dom gargamela nie będzie domem gargamela, kot jest tak jakby jego częścią, dom gargamela bez kota to tak jakbyś zrobił bez drzwi albo bez komina.
lestat85 Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 Może i się skuszę na Klakiera... a tak przy okazji wiecie że w oryginale ma on na imię Azazel? Wracając do tematu... zastanawiam się co zrobić żeby nadać pracy bardziej bajkowy wygląd... nie chcę zrobić kolejnej próby fotorealistycznego odwzorowania zamku... No i myślę co by tu jeszcze dodać skoro na referkach praktycznie nic więcej nie ma... może poza paroma kamieniami.
Zajcev Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 Może gdzieś z boku jakieś skradające się smerfy, albo jakąś maszynę mającą za zadanie łapać niebieskich?? To tylko takie luźnie, nie do końca przemyślane skojarzenia jakby kto się pytał ;-P
Ufol Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 coraz lepiej wygląda, a co do kota, to myśle że gdzieś na dachu taki zjeżony cały by wpasił, z resztą nie musiałbyś go dokładnie modelować bo byłby daleko i mały. edit. edytuje zeby nie zaśmiecać następnym postem. znalazłem w necie taka STRONKE może się przydać, jest tam model domku gargamela i paru chatek smerfów w miare wiernie odwzorowanych jak na mój gust. Możeż jeszcze na youtubie albo podobnym sewisie sprawdzić czy nie ma filmiku ze smerfami, może tam też coś znajdziesz za referke 1
lestat85 Napisano 18 Styczeń 2008 Autor Napisano 18 Styczeń 2008 dzięki Ufol... masz u mnie plusa :D (widać że Krakus :D) Ale jak widzicie co referka to inaczej... trzeba wypośrodkować je wszystkie ażeby dojść do jakiegoś konsensusu. I tym oto chińskim sposobem praca nie będzie podobna do żadnej referencji :)
Ufol Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 wiesz zawsze możesz pójść na całość i pójść z duchem czasu... walnij mu panele słoneczne i lądowisko dla rowero-helikoptera :) żarcik. zawsze możesz spróbować zrobić lepsze niż jest, kto wie... może doczekamy się smerfów 3D na dobranocke :)
lestat85 Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 do jasnej niepodległej męczę się z teksturowaniem tego już chyba trzeci dzień i nic z tego nie wychodzi... macie jakieś pomysły? najgorszy problem jest z daszkiem tym na wieży. @edit: chodzi mi tutaj o jakieś tutki wyjaśniające działanie unwrap UVW na bardziej skomplikowanych obiektach. Tyle, że jednocześnie aby były dokładne i nie zawierały zdań: "a teraz użyj funkcji XXX" a ja o funkcji XXX nic w życiu nie słyszałem i nie wiem gdzie jej szukać:D Niestety tego rodzaju tutoriale na jakich mi zależy traktują zazwyczaj jedynie o prostych obiektach typu box. Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Gość ant-3d Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 sproboj tego tuta o texturowaniu http://www.waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html
lestat85 Napisano 2 Czerwiec 2010 Autor Napisano 2 Czerwiec 2010 Odkopuje stary post bo po latach wróciłem do tematu :) Tak wygląda to teraz: Uploaded with ImageShack.us
Pawel Lipka Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Ladnie ladnie:) Dobry klimat bedzie. Juz model na tym etapie ma nastroj!
XaoC Napisano 4 Czerwiec 2010 Napisano 4 Czerwiec 2010 Fajnie że odkopałeś stary temat i ciągniesz dalej, szacun:) Bo jest to trudne czasami, rzucasz coś, bo chciałeś się czegoś nauczyć. Nauczyłeś się, a że robienie samochodów i wnętrz jest nudne (noł ofens) to idziesz w coś ciekawszego. Trzymam kciuki i powodzenia:)
Ufol Napisano 3 Lipiec 2010 Napisano 3 Lipiec 2010 No no... reaktywacja :) oby tym razem udało się skończyć :) Przydałby się widok z drugiej strony. BTW, coś dziwnego dzieje się z siatką na brzegach strzechowego dachu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się