Napisano 16 Styczeń 200817 l Witam... natchnęło mnie ostatnio żeby zrobić sobie zamek Gargamela, ciężko niestety o dobrą referkę i pozostają mi jedynie ss-y z youtuba. Przy modelowaniu dachu pojawił się jednak problem.. jak zrobić dach ze słomy żeby się dobrze prezentował (jakość referki niestety marna): A tak wygląda postęp prac na chwilę obecną: Jak widzicie jak narazie dach jest z boxa... za wszelaką pomoc oraz krytyczne komentarze będę niezmiernie wdzięczny. PZDR!
Napisano 16 Styczeń 200817 l lestat85 staraj sie staraj, bo smerfy to była i jest jedwabista bajeczka... ;)
Napisano 16 Styczeń 200817 l Autor w tym roku kończą ponoć 50 lat wiec smerfetka juz nie taka młoda jes :P ale wracając do tematu... co z tym dachem? Macie jakiś pomysł?
Napisano 16 Styczeń 200817 l Główną część załatwiłbym teksturą słomy, a na wierzy zrobił ręcznie coś na wzór dachówek (prostokątnych), bo nie powino być ich za dużo. Mógłbyś zrobić całą wioskę smerfów, a gdzieś w tle na wzgórzu postawić ten domek nad którym wisiały by czarne chmury:p
Napisano 16 Styczeń 200817 l Nie jestem żadnym wymiataczem w maxie ale może jakby zrobić dach (słomę) hair&fur`em, może by fajnie wyglądało?? BTW to fajny temat :-)
Napisano 16 Styczeń 200817 l Autor Mały upek... Lis dzięki! Natomiast co się tyczy hair@fur... boję się że mi blaszak nie wydoli :/ muszę to jakoś inaczej rozwiązać...
Napisano 16 Styczeń 200817 l Moze z plan'ów? Jedno rozwiązanie to słoma + "opacity map" lub kilku poligonowe powyginane w kształt słomy + materiał, rozłożone na dachu... napewno będą szybsze niż hair&fur. ;) BTW Super temat powodzonka !! :)
Napisano 16 Styczeń 200817 l Autor Thx Nvidia... pytanie jedynie gdzie znaleźć dobrą teksturę słomianego dachu? :/ chyba nie ominie mnie zabawa z ps, albo bieganina z aparatem po skansenie :P
Napisano 16 Styczeń 200817 l Witam ! No pomysł ciekawy, jeżeli ten obiekt ma być w centrum uwagi to narazie mało poly , ale to wiadomo progres :] . Na razie w miarę czysto , powodzenia napisze więcej jak upik kolejny będzie.
Napisano 16 Styczeń 200817 l fajny temat, myśle żeby samą teksture z mocnym bumpem dać bedzie oko. zapowiada się nieźle chociaż widze pare odstępstw od oryginału: dach powinien być bardziej zapadnięty po środku i komin bardziej z boku i dłuższy ale napewno to już zauważyłeś. powodzonka
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Kolejne zmiany... 1. Kształt budynku nabrał nieco bardziej bajkowego wyglądu. 2. Daszek wraz z kominem 3. Drzwi
Napisano 17 Styczeń 200817 l Na referce wieża ma dużo szerszą podstawę, i bardziej się zwęża u góry. Temat fajny, lubię smerfy. Gargamel miał szalenie sympatycznego kota, musisz koniecznie go wymodelować.
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Wiesz Aniu, w temacie kotów i pingwinów raczej nie chcę z nikim konkurować... :D
Napisano 17 Styczeń 200817 l :( Nawet takiego małego? Wiesz bo pingwin by do tej sceny i tak nie pasował, ale bez tego kota dom gargamela nie będzie domem gargamela, kot jest tak jakby jego częścią, dom gargamela bez kota to tak jakbyś zrobił bez drzwi albo bez komina.
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor Może i się skuszę na Klakiera... a tak przy okazji wiecie że w oryginale ma on na imię Azazel? Wracając do tematu... zastanawiam się co zrobić żeby nadać pracy bardziej bajkowy wygląd... nie chcę zrobić kolejnej próby fotorealistycznego odwzorowania zamku... No i myślę co by tu jeszcze dodać skoro na referkach praktycznie nic więcej nie ma... może poza paroma kamieniami.
Napisano 18 Styczeń 200817 l Może gdzieś z boku jakieś skradające się smerfy, albo jakąś maszynę mającą za zadanie łapać niebieskich?? To tylko takie luźnie, nie do końca przemyślane skojarzenia jakby kto się pytał ;-P
Napisano 18 Styczeń 200817 l coraz lepiej wygląda, a co do kota, to myśle że gdzieś na dachu taki zjeżony cały by wpasił, z resztą nie musiałbyś go dokładnie modelować bo byłby daleko i mały. edit. edytuje zeby nie zaśmiecać następnym postem. znalazłem w necie taka STRONKE może się przydać, jest tam model domku gargamela i paru chatek smerfów w miare wiernie odwzorowanych jak na mój gust. Możeż jeszcze na youtubie albo podobnym sewisie sprawdzić czy nie ma filmiku ze smerfami, może tam też coś znajdziesz za referke
Napisano 18 Styczeń 200817 l Autor dzięki Ufol... masz u mnie plusa :D (widać że Krakus :D) Ale jak widzicie co referka to inaczej... trzeba wypośrodkować je wszystkie ażeby dojść do jakiegoś konsensusu. I tym oto chińskim sposobem praca nie będzie podobna do żadnej referencji :)
Napisano 19 Styczeń 200817 l wiesz zawsze możesz pójść na całość i pójść z duchem czasu... walnij mu panele słoneczne i lądowisko dla rowero-helikoptera :) żarcik. zawsze możesz spróbować zrobić lepsze niż jest, kto wie... może doczekamy się smerfów 3D na dobranocke :)
Napisano 20 Styczeń 200817 l Autor do jasnej niepodległej męczę się z teksturowaniem tego już chyba trzeci dzień i nic z tego nie wychodzi... macie jakieś pomysły? najgorszy problem jest z daszkiem tym na wieży. @edit: chodzi mi tutaj o jakieś tutki wyjaśniające działanie unwrap UVW na bardziej skomplikowanych obiektach. Tyle, że jednocześnie aby były dokładne i nie zawierały zdań: "a teraz użyj funkcji XXX" a ja o funkcji XXX nic w życiu nie słyszałem i nie wiem gdzie jej szukać:D Niestety tego rodzaju tutoriale na jakich mi zależy traktują zazwyczaj jedynie o prostych obiektach typu box. Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Napisano 20 Styczeń 200817 l sproboj tego tuta o texturowaniu http://www.waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html
Napisano 2 Czerwiec 201014 l Autor Odkopuje stary post bo po latach wróciłem do tematu :) Tak wygląda to teraz: Uploaded with ImageShack.us
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Ladnie ladnie:) Dobry klimat bedzie. Juz model na tym etapie ma nastroj!
Napisano 4 Czerwiec 201014 l Fajnie że odkopałeś stary temat i ciągniesz dalej, szacun:) Bo jest to trudne czasami, rzucasz coś, bo chciałeś się czegoś nauczyć. Nauczyłeś się, a że robienie samochodów i wnętrz jest nudne (noł ofens) to idziesz w coś ciekawszego. Trzymam kciuki i powodzenia:)
Napisano 3 Lipiec 201014 l No no... reaktywacja :) oby tym razem udało się skończyć :) Przydałby się widok z drugiej strony. BTW, coś dziwnego dzieje się z siatką na brzegach strzechowego dachu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto