Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie! Nie mam doswiadznia w exteriorkach a to jest moja w zasadzie pierwsza. Aby byc uczciwym to musze powiedziec ze zrobilem te scene z gotwych siatek - w tym nawet dom.

ext.jpg

 

Pozdro!

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Witajcie! Nie mam doswiadznia w exteriorkach a to jest moja w zasadzie pierwsza. Aby byc uczciwym to musze powiedziec ze zrobilem te scene z gotwych siatek - w tym nawet dom.

 

 

Pozdro!

 

To co mamy oceniać ? Modele nie twoje, światło policzył komputer ....

Poza białym autem po prawej (ta mydelniczka) to scenka ładna

Napisano

piksar: mozna ocenic wlasnie scenke.

pecet: w zasadzie to lepiej moze, ale ja nie testuje renderow:)

 

Wiktoriański dom i futurystyczne auto :)

siwy: taki kontrast

Napisano

wywal cały pierwszy plan i wstaw jakąś zieleń będzie o niebo lepiej, bo teraz to wygląda nijak ;/ dom fajny taki bym powiedział z lat 1875 :P więc po co ta ulica i ci ludzie i to coś na kółkach :|

Napisano

Pierwszy plan do kosza!! Szkoda że nie zrobiłeś sam siatek....

Mnie osobiście zawsze coś uwiera w boku jak tak wstawię jakąś siatę z netu/płyty... lecz rzadko mi sie zdarza :)

Ale wróćmy do tematu, zgodnie z przedmówczynią cienie za ostre no i światło jakoś tak do mnie nie przemawia, takie niezdeklarowane.

 

Pozdrawiam i na przyszłość życzę własnych siateczek :)

Napisano

uspokójcie się ludzie... jak to było "Ustawiłes obiekty, a światło komputer sam policzył" hahahaha do cyrku się za klauna wynajmij. Czy wszyscy muszą od razu robić własne obiekty, żeby ich oceniać? Mnie też nikt nie ocenia w moim wątku i teraz wiem dlaczego. Ale mam to gdzieś, nie będę budował badziewia tylko dlatego, że Wam sie tak podoba. Wolę nauczyć się ustawiać światła i liczyć ładny render, a nie budować knota i mieć satysfakcje, że własny obiekt-knot jest lepszy. Nawet najpiekniejszy samochód słabo wyliczony nada się na śmietnik.

 

Bracie nie słuchaj ich, wrzucaj gotowe modele i ucz się ustawiać światło i robić ładny render, bo to sztuka nielicha. Nie trać czasu na budowanie tandetnych modeli, bo Cie śmierć z kosą zastanie. Jak się nauczysz pięknie ustawiać światło to Ci byle kulka z kwadratem wystarczy, żeby zachwycić pracodawce.

 

A co do pracy to fajnie jest, tylko może tan samochód "zmglony" niepotrzebny :-)

  • Sad 1
Napisano

pierwszy plan to tragedia, kompozycja kiepska i sam render nie zachwyca.

co do modeli to troche "wrzuce co mam nad dysku/znajde w internecie i zobaczymy co z tego wyjdzie"

 

co do modelowania scenek to jest tak, fakt ze jak bedziesz robil vizki zawodowo to nie bedziesz drzew czy samochodow modelowal tylko z biblioteki dolaczysz ale budynku juz za Ciebie nikt nie zrobi wiec trzeba umiec to zrobic i to zrobic dobrze.

 

sproboj moze tak:

Victorian%20House%20-%20Cheraw.jpg

Napisano
Nawet najpiekniejszy samochód słabo wyliczony nada się na śmietnik.
myśle że się mylisz

 

Jak się nauczysz pięknie ustawiać światło to Ci byle kulka z kwadratem wystarczy, żeby zachwycić pracodawce.
tu raczej też

 

Nie trać czasu na budowanie tandetnych modeli
a tu masz racje :D

 

- ludzie źli

no Ci dwaj przy samochodzie to są tacy źli że sie zaraz pobiją :p

Napisano

no mnie jako pracodawce szescan by mnie zachwycil...-.-'

a jak juz wstawisz tam zlych ludzi to bede plakal ze szczescia

 

(M4rcus padl po przeczytaniu sygny piksaraXD)

 

ale do rzeczy

zeby ten render dobrze wygladal

ale nie dosc ze obiekty nie Twoje, to jeszcze render zle skomponowany

Napisano

Pecet: za dużo myślisz ;) Jeden pochlasta się przy detalach porszaka i wyrenderuje kupe, a drugi piepsznie mysze Logitecha, że szacun. Zależy jakie masz nastawienie, albo jesteś bob budowniczy, albo robisz wizualizacje, przy czym to drugie rozwiązanie może korzystać z DVD Evermotion, bo chyba po to one powstają. Bawią mnie stwierdzenia "zrób coś swojego", czy cała grafika 3D opiera się na budowaniu czegoś swojego? Czy Schleifer wrzucając tu swoją animacje usłyszałby "wrzuć coś swojego, bo tego Goluma robił ktoś inny" ? A zresztą, na co mi ta dyskusja, nie musze się kopać z koniem. Witaj w moim śnie...

Napisano

Maykel - dobrze że w ogóle myślę jeszcze ;) nie o to chodzi żeby robić wszystko samemu, wiadomo że jak robimy wizki to każdego drzewka czy innej roślinki nie będziemy modelować, ale chodzi o to że taka lipa do FW wrzucać prace, która składa się wyłącznie z modeli ściągniętych z sieci, jak autor chce się uczyć renderowania niech wrzuca pracę do renderów testowych, stworzy jakiś wątek w WiPie albo zostawi dla siebie. Przecież jak się robi wizki to dobrze jest posiąść umiejętność modelowania, zazwyczaj główny obiekt trzeba samemu wydziergać, nieprawdaż? :p

Napisano

Eh Tvtr (czyt jak to sie tam pisze xd) moim zdaniem masz po części racje... ale zwruć uwage żę w firmach też potrzebują speców od lightingu... którzy biorą gotowom scene i tylko ustawiają światlo .... i nie trzeba wcale umieć modelować do tego xd

Napisano

Tomus Ty to dobrze przylizujesz jedynie-a czasu Twojego szkoda:)taki cenny?moze tez sie przyloz do pracy bo z tego co pamietam w dziale arch tez niezle badziewie wstawiles i lekko Cie upodlono:)

taka dygresja

a do klotni sie nie wlaczam bo zawsze ktoras strona sie nie zgodzi:)ja wiem swoje

Napisano

Tomus nie chcialem tego pisac ale przestan sie wkoncu "pucowac" bo jak czytam twoje komenty to spadam co raz z krzesla, radze przemyslec niekktore posty zanim klikniesz wyslij odpowiedz :) A z tym twoim cennym czasem to juz przegiecie i oczywiscie znow lizanie d*** :/

keraj zrob cos wkoncu co zajmie ci wiecej niz 1-2 dni roboty, wymodeluj jakies modele bo jak narazie to coraz slabiej ci wychodzi

Pozdrawiam !

Pozdrawiam

Napisano

Maykel wiesz, każdy nawet początkujący co zna ledwo interfejs może powrzucać modele z bibliotek zrobić super scene ustawienia od kogoś zerżnąć i co ? to jest powód do dumy ? nie chcesz budować badziewia? właśnie to są początki grafika to nie tylko oświetlanie ale przede wszystkim modelowanie, musisz porobić troche "badziewi" żeby potem ci wychodziło, wizualizator musi umieć modelować, będziesz musiał modelować złożone obiekty z cadowskich rzutów i co wtedy ? ja umiem tylko oświetlać powiesz ?

 

Tomuś troszke pokory, twoje komentarze brzmią (według mnie) jakbyś był niewiadomo kim i niewiadomo jakie umiejętności miał, a masz (podobnie jak ja) średnie umiejętności więc troszke pokory :) i nie patrz na innych userów tak z góry ;)

 

keraj37 według mnie nie jest źle ale nie mogą być pozytywne komentarze jak większość ciężkiej pracy (modelowanie obiektów) nie wykonałeś ty ? więc jak to sobie wyobrażasz? ustawienie świateł nie iest takie pracochłonne, i na takich pracach budujesz folio hehe powodzenia :)

Napisano
Ty jestes klaunem wiec sie nie odzywaj...:D Jak moje komentarze brzmią jak bym był nie wiadomo kim to sory, wcale tak nie uważam. Ale uważam że ten cały keraj bardziej cwaniakuje ode mnie.. sory nie lubie go i tak zostanie.

 

 

A to co jest ? Piszesz tak jakbys uwazal sie za kogos lepszego a z taka pogarda ze ten caly wyluzuj stary...

Napisano

Niestety kolejna Twoja praca zrobiona "na szybko".

Główna rada: idz w jakość a nie ilość :)

 

A do samej pracki:

- wygląda to jak przypadkowe ujęcie z jakieś animacji, a nie wizualizacja. Coś w stylu "widziałem super domek w filmiku, wrzucam klatke. Prawda że fajny?"

 

- wywal cały pierwszy plan, szczególnie przeszkadzają samochody. Ten rozmyty zajmuje cały dół ekranu, zupełnie nie potrzebnie. Przy okazji wykadruj lepiej domek, albo znajdz lepsze ujęcie. Nie wiadomo teraz co tak naprawde przedstawia ta scenka, i czym chcesz widza zainteresować.

 

- drzewa są co najmniej dziwne. Gruby pień z wielką tex, wielkie liście.

 

- dach - strasznie gładki, w dodatku wygląda teraz jakby był pokryty jakiś materiałem albo skórą, a nie dachówkami albo jakimś metalem.

 

- okna - czemu są całe czarne? powinno się cos w nich odbijać i/lub widać środek (możesz odbicia zrobić nawet w PS, ja tak zwykle robie)

 

- oświetlenie - takie nijakie, do tego wszędzie widać plamy od GI

 

- niebo - pls poszukaj jakieś lepszej tex, ta wygląda troche jak jakiś noise wygenerowany w PS. Fajne, bardziej dramatyczne niebo zawsze dużo daje.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Napisano

a moze po prostu ktos jest lekko zazdrosny ze inny szybkie postepy robi:)moze,moze.POmijajac ze masowo kolega keraj wrzuca renderki to progres siada.Zazdosc to zla cecha i bardziej pograza niz buduje:)

pozdro

Napisano

Tomus nie mam zamiaru sie klucic czy cos :) poprostu tak pisze, a co do obiektywnego komentowania to sam przyznales ze go poprostu nie lubisz wiec i twoje komentarze sa nieobiektywne :]

Napisano

Ludzie... jaaa nawet nie wiem co mam napisac. Czytam te komentarze i normalnie jak w cyrku sie czuje... co z Wami? Kolega keraj odwalil na szybko kolejna prace niestey niskich lotow i tyle. Sorry Keraj ale taka jest prawda. Po co te klotnie?? Zrobil co zrobil, umiescil w dziale Work in Progress (a nie Finished Works) chcialbym zauwazyc i tak nalezy ta prace traktowac. Pewnie teraz czyta te madrosci i nie wie co napisac. Proponuje poczekac az kolega zalozy swoja zbroje z powrotem i uratuje swoj honor pokazujac cos bardzo dobrego. Huh tyle chyba :)

Napisano

keraj37 - Nie wymiękaj i pracuj dalej. Wywal pierwszy plan - samochody, ludzi, ławki i płot. Skup się na budynku (w końcu taki tytuł zapodałeś) Popracuj nad dachówką, dopracuj drewno na budynku, dorób trawniki i chodniki. t0m3k dał dobrą fotkę z której możesz czerpać inspirację.

http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=649444&postcount=13

Do dzieła! Trening czyni mistrza :)

Skoro dałeś to do WIPa (praca w tłoku;) to rozumiem że będziesz dalej ją rozwijał.

pozdrawiam

Napisano

Ojej!!! Ale burze rozpętałem! Niechcący:)

 

Zgadzam się ... ze wszstkimi, to nie ładnie nie modelować bo od tego powinien zaczynac grafik 3d a potem sie uczyc reszty.

 

Ale reszta wyszla i tak srednio.

 

Niechaj nikt sie nie obraza:) Mozna kogos nie lubic ale trzeba kochac:)

 

Nad praca jeszcze posiedze!

 

Pozdro!

Napisano

keraj37 - dobre podejście, poza tym nie ty wywołałeś burzę

 

Nawet jeśli zacząłeś od domku ściągniętego z neta to zawsze możesz go tak dopracować, uszczegółowić i dopieścić żebyś z czystym sumieniem się pod nim podpisał.

 

Tak jak poprzednicy, uważam że pierwszy plan jest raczej zbędny, szczególnie samochody, ludzie i płotek to kwestia sporna, zależy co chcesz osiągnąć.

Napisano

podmodeluj dachowki bo narazie to slizgawka dla dzieci z tego dachu jest i dawaj updata

Napisano

Up up up!

 

Z ilości odpowiedzi możesz wnioskować na wielkość twojego fanklubu :)

 

Dobrze że masz pozytywne nastawienie, pracuj dalej, jeszcze będą z ciebie ludzie.

Napisano

Już chyba wszyscy zauważyli, że jestes prawdziwą fabryką projektów (szkoda, że nie w 100% swoich. Jak to się ma do praw autorskich, chyba trochę mało jest pisać, że publikuje siatki, które nie są moje...?). Ciekawi mnie jaki jest twój cel? Szukasz pracy i robisz portfolio?

Napisano

To też się przyłączę do fanklubu. Jak na jedną z pierwszych prac zew to jest ok. Na pewno stać Cię na więcej. Trzeba było napisać że wymodelowałeś 454 liść od lewej strony to miałbyś same pozytywy ;)

Pozdrawiam

Napisano

ludzie na spokojnie. ilu z Was robiło testy świateł i materiałów na gotowych modelach? ilu z Was nie chciało się modelować całego otoczenia żeby przetestować świecenie HDRką, albo kilkoma Vraylightami? praca nie powala - to fakt, ale wyluzujcie w kwestii komentarzy.

 

cała praca jest do wymiany. modeli się nie czepiam, ale światła, kadr i otoczenie tego domu wołają o wymianę. dom wiktoriański kojarzy mi się z jesienią, z cichym osiedlem, i liściami pałętającymi się po brukowanej uliczce. kojarzy mi się z bogato ozdobionym ogrodem, wypielęgnowanym trawnikiem, białym płotkiem i kwiatami w oknach. u ciebie to nieudana próba połączenia nowoczesnego "biuzm" samochodów z klasycznym "ah" na widok takiego domu.

 

po drugie... podejdź do tego bardziej profesjonalnie. jesli chcesz nauczyć się robić dobre exteriory to nie staraj się na siłę oświetlać przypadkowo zassanych z sieci modeli tylko stwórz własną scenkę. od zera, od pierwszego boxa. po skończeniu będziesz umiał o wiele więcej a i później będzie Ci łatwiej wczuć się w klimat scenki przy oświetlaniu i materiałowaniu. póki co to po prostu jakieś modele z kiepskimi materiałami i płaskim światłem.

 

 

a takie testy z cudzymi modelami milej są widziane w wątku "Rendery testowe, testy shaderów" niż we własnym wipie.

 

pozdrawiam

Napisano

Hello, witam fanklub! hehe, dzieki za komenty.

 

adam_m: te projekty nie najwyzszych lotow to po prostu cwiczenia - daje je tutaj wszystkie prawie bo bardzo ceinie sobie wasze zdanie.

 

tweety: Bede dawal do rendery testowe, tnx za przedstawienie kocepcji.

 

nash23: hehe, tam jest 567 listków.:)

 

Ania: hehe, bede za mnie ludzie zobaczysz! :)

Napisano
jesli chcesz nauczyć się robić dobre exteriory to nie staraj się na siłę oświetlać przypadkowo zassanych z sieci modeli tylko stwórz własną scenkę. od zera, od pierwszego boxa. po skończeniu będziesz umiał o wiele więcej a i później będzie Ci łatwiej wczuć się w klimat scenki przy oświetlaniu i materiałowaniu.

pozdrawiam

 

 

czy to zostało w jakiś sposób udowodnione? Podaj linka do przykładów to chętnie poczytam, że ktoś lepiej oświetlil własne krzesło, a to kupione w Evermotion kompletnie mu nie wyszło. Opowiadasz jakies straszne głupoty, że niby tworząc własne krzesło umie sie znacznie więcej... wytłumacz mi to, bo czegoś tu nie rozumiem. Jak budowa krzesła może wpłynąc na większe umiejętności w oświetleniu i renderowaniu sceny? Zrozum stary, że ja umiem wymodelować krzesło, wanne i lampke nocną, ale szkoda mi na to czasu, skoro ćwicze się w oświetlaniu i renderingu. Jeżeli chcesz budować czołgi i samochody to rób to od podstaw, ale nie mów ludziom, że to jedyna i słuszna droga do nauki "materiałowania i oświetlenia", a modele ściągnięte z sieci nadają się na... no właśnie do niczego się chyba nie nadają.

Nie każdy podnieca się budowaniem paska od kamery, a woli raczej włączyć Maxwell Studio i ponakładać materiały na gotowe obiekty, zrozum to wreszcie. Skoro zająłeś się modelowaniem i to Ciebie bawi to zgoda, możesz pieścić te swoje kamery, ale nie każdy ma na to czas i ochote - poza tym nie musisz ludziom wciskać kitu o słuszności takiej drogi.

Istnieje masa pomieszczeń do oświetlenia i tworzenie każdego od początku to szczyt głupoty, skoro można je ściągnąć lub kupić gotowe i na nich trenować. Gdybym chciał nauczyć się oświetlać czołg to wybacz, ale "gąsienic" bym raczej nie modelował od podstaw.

Jeszcze może dodam, że w Polsce dlatego jest taka kupa, bo każdy młodzieniec zabiera się za modelowanie, a kończy na animacji. Gdyby zabrał się od początku za animacje, może zostałby kimś. Więc nie namawiaj stary nikogo do takiej drogi to bo tworzy komputerowe kaleki, a nie specjalistów w danej dziedzinie jak na zachodzie. Kropka.

  • Sad 1
Napisano

Maykel: nie zgadzam się z Tobą. Koniec rozmowy. Nikt nie udowodni swoich racji a ten wątek nie jest miejscem na dochodzenie się o to, czyja metoda nauki jest lepsza.

Napisano
czy to zostało w jakiś sposób udowodnione? Podaj linka do przykładów to chętnie poczytam, że ktoś lepiej oświetlil własne krzesło, a to kupione w Evermotion kompletnie mu nie wyszło. Opowiadasz jakies straszne głupoty, że niby tworząc własne krzesło umie sie znacznie więcej...

 

po pierwsze: nie same krzesła a exteriory. oświetlenie pojedynczego obiektu a całej scenki to bardzo duża różnica.

podczas budowania całej sceny od zera człowiek analizuje szczegółowo co się tam dzieje i potrafi dostrzec na pewnym etapie, że coś do czegoś nie za bardzo pasuje (jak np: samochody do tego domku)

 

składając z gotowych modeli scenę możesz owszem nadal krytycznie patrzeć na tą scenkę ale wybacz... złożenie scenki z darmowych modeli zajmuje jeden dzień a zbudowanie całości, teksturowanie, oświetlenie i rendering zajmuje więcej czasu. człowiek ma wiec więcej czasu na spojrzenie z dystansu na projekt.

 

poza tym wielki minusem darmowych scen jest to, że człowiek chce jak najszybciej zobaczyć rezultat wiec olewa teksturowanie i materiały bawiąc się tylko światłami i ustawieniami silnika. to błąd bo to tekstury grają w tym przypadku znaczącą rolę. owszem można oczywiście siąść i porządnie oteksturować te modele i z nich wykrzesać fantastyczną scenkę, tyle, że z mojego doświadczenia wiem, że to rzadko się sprawdza w scenach (nie modelach).

 

wiesz... żeby stwierdzić, że coś jest głupie trzeba najpierw czytać ze zrozumieniem. krzesło oświetlić może praktycznie każdy kto zna podstawy vraya czy mentala, dobry exterior już nie. za dużo tutaj się dzieje, żeby założyć, że złoży się scenkę do kupy na przypadkach.

 

jeśli chcesz robić dobre exteriory zacznij robić wszystko sam a nie kombinuj na gotowcach.

 

Jak budowa krzesła może wpłynąc na większe umiejętności w oświetleniu i renderowaniu sceny?

 

jak już wspomniałem: krzesło a exterior to chyba dość spora róznica. no chyba, że tego nie widzisz...

 

Nie każdy podnieca się budowaniem paska od kamery, a woli raczej włączyć Maxwell Studio i ponakładać materiały na gotowe obiekty, zrozum to wreszcie. Skoro zająłeś się modelowaniem i to Ciebie bawi to zgoda, możesz pieścić te swoje kamery, ale nie każdy ma na to czas i ochote - poza tym nie musisz ludziom wciskać kitu o słuszności takiej drogi.

 

i ta dalsza część posta jest już troszeczkę poniżej krytyki. po pierwsze kolego nie wciskam nikomu "kitu" i proszę o zachowanie jakiegoś chłodniejszego podejścia do sprawy a nie klepanie co mysli zaplączą w klawiaturkę. za długo siedzę w 3d aby bawić się z nowicjuszami w kotka i myszke. przekazuję wiedzę jaką sam przez lata zdobyłem. nie pasuje Ci to? och jak mi przykro...

 

po drugie: tak się składa, że zajmuję się wyłącznie renderingiem i oświetlaniem więc nie wiem skąd u Ciebie ta paplanina o paskach od kamery...

 

Istnieje masa pomieszczeń do oświetlenia i tworzenie każdego od początku to szczyt głupoty, skoro można je ściągnąć lub kupić gotowe i na nich trenować.

 

super, fajnie... ciekawe jak byś sobie poradził przy wizce gdzie zamiast dużego okna na południową ścianę masz małe okienko 80x60 a powierzchnia pomieszczenia to 15m2. powodzenia w setupowaniu na podstawie vizek z Evermotion...

 

ogólnie to nie wiem o co Ci chodzi. keraj po raz kolejny się śpieszy i po raz kolejny paprze sprawę ze światłami i kompozycją. moją radą było to, żeby zwolnił i sam coś wymodelował, żeby nabrał dystansu do tworzonych prac.

skoro uważasz, że jest mu to zbędne i wystarczą tylko testy światłami i maxwell studio... no trudno... kolejny wizkowicz dla którego liczy się piękne GI a nie całość sceny.

Napisano

"a ten wątek nie jest miejscem na dochodzenie się o to, czyja metoda nauki jest lepsza.

__________________"

Dokładnie .... lepsza metoda jest ta przy której więcej się uczysz i tyle , jeden woli zrobić własny model i go oświetlić etc. i nauczy się przy tym więcej, inny woli ściągnąć taki i owaki i nauczyć się samego renderingu, ale proszę Maykel nie mów o modelowaniu w takim tonie jakby to była bzdura i totalnie bezużyteczne bo to dopiero jest bzdura... poza tym już nie ciągnąłbym tego wątku dalej ale tutaj musze coś powiedzieć :

 

"w Polsce dlatego jest taka kupa, bo każdy młodzieniec zabiera się za modelowanie, a kończy na animacji. Gdyby zabrał się od początku za animacje, może zostałby kimś. Więc nie namawiaj stary nikogo do takiej drogi to bo tworzy komputerowe kaleki"

 

Ciekawe bo ja myślałem, że Polscy graficy to jedni z najlepszych między innymi dlatego że są wszechstronnie utalentowani/wyszkoleni :/ :/ !! Popatrz na spisy grafików w grach, popatrz na nagrodzone prace na skale światową czy na ilość profesjonalnych polskich firm wizualizacyjnych, ja tam widzę sporo wspaniałych polskich grafików i uwierz mi, że nie zaczynali tylko modelować czy tylko oświetlać , animować bo ich specjalizacją jest grafika w szerokim tego słowa znaczeniu a na świecie jest mało osób które zaprojektują daną scenę/prezentacje /reklamę /film itd. zrobią do niej modele, textury, animują i wyrenderują. A nie każda firma chce zatrudniać 50 specjalistów od pojedynczych rzeczy.

Napisano
Jeszcze może dodam, że w Polsce dlatego jest taka kupa, bo każdy młodzieniec zabiera się za modelowanie, a kończy na animacji. Gdyby zabrał się od początku za animacje, może zostałby kimś. Więc nie namawiaj stary nikogo do takiej drogi to bo tworzy komputerowe kaleki, a nie specjalistów w danej dziedzinie jak na zachodzie. Kropka.

 

hehe. pogrążasz się... jestem ciekaw na ile zmyślasz a na ile znasz realną sytuację w studiach graficznych w Polsce i na świecie, żeby móc zabierać głos w tej kwestii.

 

zatem połowa ludzi z tego forum i większość z cgsociety to komputerowe kaleki... trochę żenująca była ta ostatnia wypowiedź...

Napisano

Majkel, zarzucasz Tweetiemu ze wciska kit, a sam robisz to samo. Rozumiem ze jestes lead artist w jednej z wiekszych polskich firm graficznych i stad znasz jaki jest standart polskich grafikow i jakie sa ich najczestrze bledy?

 

Ogolnie to albo bym zamknol albo przeniosl ta dyskusje do innego watku, coraz mniej sie ma do pracy autora.

 

Do autora: tak - to wyglada zle, tak - siadz dluzej nad jedna rzecza a nie wypuszczaj masowo :)

Napisano

czemu zamykać? dajcie się wypowiedzieć :)

co do autora jeszcze dodam że wydaje mi się że grafiką zająłeś się nie dla przyjemności, hobby, tylko po prostu dla pieniędzy, odkąd się pojawiłeś na forum wrzucasz strasznie dużo prac, wszystko by było w porządku gdybyś nad nimi naprawdę popracował (robił swoje modele przede wszystkim) a ja tu widzę że sobie pomyślałeś że idzie nieźle na tym zarobić to po najmniejszej linii oporu idziesz, ściągasz gotowe modele z internetu coś tam poustawiasz, wyjdzie jak wyjdzie i fru do portfolio i następny. A powinno być wszystko w swoim czasie, jakbyś nabrał umiejętności to prędzej czy później praca będzie a nie taka masówka w 20-30% twoja. Mam nadzieję że nie masz urazy do tego co napisałem, po prostu takie mam odczucia :) jeśli się myle to napisz jak jest

Napisano

"hehe pogrążam się" Tweety mój ty polski specjalisto - coś mi się wydaje, że pierwsze wersje Imagine na Amidze obsługiwałem wcześniej nić ty raczkowałes kolego... wyluzuj się. Oglądałem demo wiedzmina, jak i Blizzarda i wiesz, nie będe tego komentował. Nie rób sobie jaj i nie porównuj polskiego rynku z zagranicą, bo mi sie zwróci obiad (to akurat NVidia pisał ;). Po prostu gadasz głupoty i tyle, co mam Ci jeszcze napisać. Sugerujesz człowiekowi, żeby modelował chałupe, jak ma juz gotowy budynek i wyłącznie trzeba to lepiej oteksturować i oświetlić. Nie wiem, ale chyba pojęcia nie masz o oświetleniu skoro uważasz, że to takie "pstryknięcie z palca". Człowiek sie nap... doli przy tej chałupie budując ją od podstaw i oświetli ją w sumie tak samo, no chyba że w trakcie dłubania w poligonach oświeci go jakaś myśl odnośnie temperatury światła i przeliczania FG. Wczytaj się w to co piszesz, co ma budowanie od podstaw z ustawianiem oświetlenia? Wypisałeś takie głupoty odnośnie tego dystansu do projektu, że już tego nie komentuje.

 

Co analizujesz szczegółowo budując scenę od podstaw? Rozumiem, że podstawa to wszystkie obiekty wymodelowane samodzielnie. Budując muszle klozetową z poligonów oświetlisz ją lepiej niż ja, jeśli wstawie gotową z evermotion i dobiorę materiały samodzielnie? Wytłumacz mi swój geniusz rozumowania, co takiego cennego stracę pomijająć etap samodzielnego modelowania.

 

"jak bym sobie poradził z Vizką i okienkiem 80x60". Gdybym dostał taką scenę z evermotion, to bym sobie z nia nie poradził. Musiałbym ją wymodelować od podstaw poligon po poligonie i wtedy dopiero bym sobie poradził, bo pozwoliłoby mi to szerzej spojrzeć na projekt i ująć całokształt. Stary przestań już.

 

Problem w tym, że właśnie nie wiesz o co mi chodzi, a głos zabierasz. Zamiast nakłaniać go do modelowania tej chałupy, co nie przyczyni się nawet w 1% w lepszym ustawieniu swiatła, proponuje, żeby lepiej ustawił światło i materiały... natomiast ty sugerujesz, żeby te kobyłe wymodelował od nowa, bo to go nauczy lepiej ją oświetlić. No stary herezje i tyle.

 

Wycinasz sobie zdania które Ci pasują, bo ja nigdzie nie pisałem że ktoś z tego forum jest kaleką - możemy sie zabawić w socjotechnike skoro sobie tego życzysz. Żenujące to jest twoje nieopierzenie i zadzieranie nosa. Swoją wiedzę zamieć pod dywan, bo dzieli nas 10 lat różnicy, i tak się składa, że byłem przy narodzinach większości programów 3D które ty obsługujesz teraz swoim ogromnym doświadczeniem.

 

I jeszcze jedno, z mojej strony koniec, za duzo tu kolegów królika, żeby pozwolic sobie na krytykę - jesli moderator ingeruje w moje podpisy to sorka, ale z demokracją ma to mało wspólnego, chyba musi dorosnąć chłopaczyna. A twórca tej sceny niech nie słucha tych herezji i nie traci czasu na modelowanie chałup, czołgów i biedronek.

Napisano
" Swoją wiedzę zamieć pod dywan, bo dzieli nas 10 lat różnicy, i tak się składa, że byłem przy narodzinach większości programów 3D które ty obsługujesz teraz swoim ogromnym doświadczeniem.

 

to akurat jest bardzo słaby argument, grafik to nie wino że im starszy tym lepszy

Napisano
Żenujące to jest twoje nieopierzenie i zadzieranie nosa

 

uh, ten cytat chyba mozna wkleic pod twoja wypowiedzia.

 

edit:

I tak mnie zastanawia. Skoro przy tobie tworzyly sie aplikacje 3d, doskonale zdasz rynek polski, oraz bolaczki tutejszych grafikow, do tego doskonale wiesz jak i czego nalezy nauczac, to moze czas zalozyc jakas szkole?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności