Bruneq Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 Witam! wprawdzie zadalem to pytanie dizsiaj w "mapowanie\texturowanie" to nikt poza Kuba nie odpisał! Problem polega na tym ze potrzebuje wypalic na kilka obiektow 1 lightmape, problem w tymz e obiektow jest sporawo, maja rozne materiały i pivoty w troznych miejscach! Czy da sie bez Attachowania obiektow zrobic im jakies wspolne mapowanie?? moze jakies skrypty, pluginy cokolwiek?! przydało by sie i ulatwiło zycie!:)
Tomala Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 W maxie 2008 się da ale to chyba nie o to chodzi. Jak obiekty są identyczne to może da się zmapować jeden i wczytać mapowanie z pliku .uvw dla innych żeby się nie męczyć.
Gość Marioza Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 a moze zaznacz wszytko i po prostu wrzuc na to unvarpa zuvakuj, zapisz w pliku , zatachuj wszsytko , wypal mape i albu undo atach albo otworz zapisany plik i finito, nie wiem czy to zadziala ale jak sie nie sprawdzi to nie bedzie wiadomo
Bruneq Napisano 10 Luty 2008 Autor Napisano 10 Luty 2008 hehe, mario to by bylo za piekne zeby działało! pry selekcjio mozna nadac modyikator uvwunwrap ale nie da sie nic edytowac!:) w tym sek ze jezeli zatachuje, rozlorze UV i wypale map, to powracajac do wczesniejszej wersji nie bede mial tego mapowania!:) a wczytanie z pliku chyba nic nie da...sprawdze to chociaz sam o tym dzisaij myslalem!:) Tomala, jak jest jeden obiekt taki sam to sie go wpierw mapuje a potem kopiuje!:) ale dziex za odpowiedz!:)
Levus Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 A nie możesz wybakować wszystkich równocześnie? Albo źle zrozumiałem...
Bruneq Napisano 10 Luty 2008 Autor Napisano 10 Luty 2008 A nie możesz wybakować wszystkich równocześnie? Albo źle zrozumiałem... 1 duza lightmapa = mniejsza ilosc textur! a jezeli nawet polacze mapowania to beda bledy w cieniach modeli! Prawde mowiac to zastanawiam sie jak to robia specjalisci...czy lightmapy sa wypalane w silniku czy manualnie....
SYmek Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 A co to jest lightmapa? Zbakowana tekstura z interakcją światła?
JmTm00 Napisano 10 Luty 2008 Napisano 10 Luty 2008 Zattach(uj) obiekty - zmapuj - wypal -rozdetachuj do obiektów spowrotem i wtedy na wszystkie masz jedna uv i texturke :] ?
Ex3 Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Najłatwiej byłoby Ci wszystkie zatachować a potem użyć drugiego UV chanelu. Robisz tak, łączysz wszystko w jeden obiekt, nakładasz uvw zapisujesz mapowanie, zmieniasz uv chanel na 2 wczytujesz mapowanie, i teraz dowolnie możesz przestawiać uv`ki. Pomoże Ci też ta opcja w edytorze pokazywania uv`ek wg. id materiału. Poprzestawiasz sobie uv`ki i w render to texture pamiętaj żeby zmienić uv chanel na drugi. Jak coś pokręciłem to sorki ;) ja ostatnio się tego tricku nauczyłem. Pozdro
Bruneq Napisano 11 Luty 2008 Autor Napisano 11 Luty 2008 ych, dzieki chłopaki, ja wiem jak sie wypala lightmapy na 2gim stage'u mapowania!:) az taki lewy nie jestem! chodzi mi o mapowanie bez koniecznosci attacha!:)
Traitor Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Kazde zdanie kolegi Bruneq konczy sie wykrzyknikiem @? ;)
Kuba Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Jeśli nie chcesz mapować wszystkich na raz po zattachowaniu, możesz zmapować każdy osobno, z tym że wybierzesz sobie rozmiar mapki, na którym zmieścisz wszystkie elementy. Patrząc w maxie przeznacz sobie na każdy model pole np 2 kratki na 2 kratki, przy czym każdy kolejny model mapuj na sąsiedniej czwórce. Jak sobie już wszystko ułożysz i pozapisujesz, zattachuj modele, wypal lm i tyle. Wówczas każdy z modeli będzie korzystał z tej samej lm, tyle że z konkretnego jej wycinka.
plutko Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Z tym attachowaniem to jest naprawdę chwila. Łączysz, ustawiasz UV, rozłączasz i ew. zapisujesz UVkę dla każdego obiektu i wczytujesz w starym pliku.
Por@szek Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 Najłatwiej byłoby Ci wszystkie zatachować a potem użyć drugiego UV chanelu. Robisz tak, łączysz wszystko w jeden obiekt, nakładasz uvw zapisujesz mapowanie, zmieniasz uv chanel na 2 wczytujesz mapowanie, i teraz dowolnie możesz przestawiać uv`ki. Pomoże Ci też ta opcja w edytorze pokazywania uv`ek wg. id materiału. Poprzestawiasz sobie uv`ki i w render to texture pamiętaj żeby zmienić uv chanel na drugi. Jak coś pokręciłem to sorki ;) ja ostatnio się tego tricku nauczyłem. Pozdro Jep dokladnie to samo, stara technika jak swiat. kiedys chyba nawet tuta o tym robilem. Ale nie wiem gdzie jest :P Ale tak dokladnie, attacha robisz tylko aby skopiowac uv na drugi kanal.
Bruneq Napisano 11 Luty 2008 Autor Napisano 11 Luty 2008 ych....w tobie była ostatnia nadzieja [email protected] nikt nie rozumie ze ja wiem jak sie wypala to tak jak piszecie, ale chcialbym sobie zaoszczedzic czasu troche na detach?!
nielot007 Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 unwpraujesz kazdy element osobno(tyle ile masz) nastepnie kopiujesz obiekty i jedna kopie laczyc attache nastepnie rozmieszczasz rozlozone siatki, pozniej render uvw template, nastepnie kazdy(te osobne modele) model osobno ustawiasz mniej wiecej tak jak na wyrenderowaej mapce (tak aby sie obiekty nie stykaly) i finito :)
Por@szek Napisano 11 Luty 2008 Napisano 11 Luty 2008 ych....w tobie była ostatnia nadzieja [email protected] nikt nie rozumie ze ja wiem jak sie wypala to tak jak piszecie, ale chcialbym sobie zaoszczedzic czasu troche na detach?! Nie musisz detachowac. Zapisujesz zattachowany w osobnym pliku, z zatachowanego zapisujesz 2 kanal uv, nastepnie otwierasz plik w ktorym masz nie zatachowane, i wczytujesz uv 2 kanalu. Albo w sumie mozesz sprobowac zrobic jedna grupe z nich i wtedy zrobic 2 kanal a na koncu tylko rozwalic grupe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się