dlugasx Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 Witam, prosilbym o konstruktywna ocene tego texturowania. To jedna z pierwszych prob pod katem game-art i ciekawi mnie bardzo czy ten model daje rade... Mam jeszcze jedno pytanko. Nie udalo mi sie zmiescic calej siatki na jednej texturze wiec troche pokombinowalem i te polygony ktore byly za polem, postanowilem ustawic w ten sposob (poza polem glownym w UVwarp). Max wyswietla texture ustawiona w ten sposob w miare poprawnie, tylko nie wiem jak engine do tego podejdzie. Mozna tak robic ? Siatka:
Bruneq Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 to ze max tilluje textury w unwrapie nie oznacza ze wykorzystujesz kilkarazy ta sama texture na modelu, poprostu w oknie masz mniejszy bałagan, a max i tak to wszystko potem bierze do jednego spina! a koparka....taka jakas czysta....brak speca
Kruku Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 hmm no model słaby ale ujdzie w tle (pomimo że nie widzę siatki ani nie znam ilości poly/tri XD) ale textura zdecydowanie leży, sama organiazcja uv jest dziwna np czemu ta wielka część (chyba największy element modelu, ten niby ..bumerang XD) ma najmniejszą przestrzeń na texturze 0-o i po co obie strony. Daj cienie, biele na ostrych miejscach. Na przyszłość zaopatruj się w dobre i dużo fotów nie koniecznie do textur bardziej do tego żeby wiarygodnie odwzorować obiekt, np gąsiennice nie są wiarygodne ;/ Oblukaj sobie jakieś tutki bo to co obecnie prezentujesz to za mało..
dlugasx Napisano 24 Luty 2008 Autor Napisano 24 Luty 2008 hmm no model słaby ale ujdzie w tle (pomimo że nie widzę siatki ani nie znam ilości poly/tri XD) ale textura zdecydowanie leży, sama organiazcja uv jest dziwna np czemu ta wielka część (chyba największy element modelu, ten niby ..bumerang XD) ma najmniejszą przestrzeń na texturze 0-o i po co obie strony. Daj cienie, biele na ostrych miejscach. Na przyszłość zaopatruj się w dobre i dużo fotów nie koniecznie do textur bardziej do tego żeby wiarygodnie odwzorować obiekt, np gąsiennice nie są wiarygodne ;/ Oblukaj sobie jakieś tutki bo to co obecnie prezentujesz to za mało.. poly masz przeciez na screenshotach... obie strony sa potrzebne chociazby do tego aby mozna bylo rzucic tekst na kazda z nich... no tak... zastosuje sie do rad...
Ardeni Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 Kruku przesadził troszke, ale jest w tym co napsiał sporo prawdy. Model Ciężko ocenić, bo siatki brak, jednak już teraz widać, że miejscami za kanciaso jest troszke. Nie popełniaj moich błędów i texturke rób od razu ze zdjęć (jak najwięcej). Efekt będzie dużo lepszy. Gdzie specular i normalka? :P
dlugasx Napisano 24 Luty 2008 Autor Napisano 24 Luty 2008 Kruku przesadził troszke, ale jest w tym co napsiał sporo prawdy. Model Ciężko ocenić, bo siatki brak, jednak już teraz widać, że miejscami za kanciaso jest troszke. Nie popełniaj moich błędów i texturke rób od razu ze zdjęć (jak najwięcej). Efekt będzie dużo lepszy. Gdzie specular i normalka? :P Chyba tak faktycznie bedzie lepiej - fotki na teksturce. Dzieki za rade. Speculara bede dopiero dokladal i normal`a. Dorzucilem siatke do pierwszego posta.
Ardeni Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 Na te gąsienice poszła chyba polowa trójkątów, moja propozycja jest taka: Popracuj troszke nad modelem, później zrób nowe mapowanie wystartuj z texturami, mapowanie w większości jest do wymiany, za dużo masz pustego obszaru, a w niektórych miejscach rzeczywiscie mogleś zapodać mirrora. następnie zrób texture od nowa. Domyślam się, że Ci się nie chce, ale napewno wiecej byś się nauczył, a takim modelem jaki masz teraz za bardzo pochwalić się nie da. Pozdrawiam Ardeni
DiO Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 ja powiem tak - moglo by to przejsc gdybys troszke zapapral texture, blotko ,zadrapania i tam takie...no i jak koledzy powiedzieli - gasienice... i oczywiscie daj siatke ;) pozdro
dlugasx Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Na te gąsienice poszła chyba polowa trójkątów, moja propozycja jest taka: Popracuj troszke nad modelem, później zrób nowe mapowanie wystartuj z texturami, mapowanie w większości jest do wymiany, za dużo masz pustego obszaru, a w niektórych miejscach rzeczywiscie mogleś zapodać mirrora. następnie zrób texture od nowa. Domyślam się, że Ci się nie chce, ale napewno wiecej byś się nauczył, a takim modelem jaki masz teraz za bardzo pochwalić się nie da. Pozdrawiam Ardeni Model ma okolo 2600 poly. Jest w miare ok i czysty. Gasienice sa zrobione w porzadku (mapowanie i textura przyznaje jest do bani) Tutaj masz rzut na siatke. A tutaj jest widok na prawdziwa kopare. Zwracam uwage na fakt, iz kopara jest dosyc czysta i ma swiezy lakier. Co do tego czy mi sie chce... hmmm robota na XP 3400+ i 2GB ramu z textura 4096x4096 to bol w tylku... ale jak to mowia, wszystko sie rodzi w bólu... i zrobie to apiat od nowa... Tym razem wykorzystam wiecej fotografi.
ofca Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 wlacz sobie w ustawieniach polycountera co by pokazywal 'tris' czy triangle jak tam jest .. wtedy bedziesz mial odpowiedni polycount, bo poly to sie nie liczy :D
Bro Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Eeeeetam czepiacie sie - ja bym jeszce dolozyl troche poligonow wkoncu czasy sie zmieniaja - jedynie co mi sie nie podoba to grubosc gasienicy btw - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35954&page=4 tez kiedys cos dlubalem - i na twoim miejscu bym zrobil bardziej kotrastowe wszytsko i dodal detalu typu wloty powietrza nity itp
Ardeni Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Skoro textura taka duża to zdecydowanie za mało detalu na nią naniosłeś. 1
DiO Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 4096 x 4096...no to ze tak powiem ,pojechales po calosci - na ten model 2048 chyba by styknelo (i to z calkiem ladnym detalem) - po pixelku jedziemy ,po pixelku! :P
Scottero Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 hmmm robota na XP 3400+ i 2GB ramu z textura 4096x4096 to bol w tylku... Dobrze zrozumialem? ty chce sz na ta kopareczke dac 4096^2?? Bo to by bylo raczej bardzo zle....
Por@szek Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 Imho mozesz lekko uzyc 4096x4096 a na takim sprzecie powinno chulac. Mam w chacie polowe tego co podales i nie narzeka na robienie takich textur. A kopareczka potrzebuje wiecej milosci.
plutko Napisano 25 Luty 2008 Napisano 25 Luty 2008 No, 4096^2 to imo za dużo jak na taki model, zwłaszcza patrząc na polycount.
dlugasx Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Eeeeetam czepiacie sie - ja bym jeszce dolozyl troche poligonow wkoncu czasy sie zmieniaja - jedynie co mi sie nie podoba to grubosc gasienicy btw - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=35954&page=4 tez kiedys cos dlubalem - i na twoim miejscu bym zrobil bardziej kotrastowe wszytsko i dodal detalu typu wloty powietrza nity itp no stary... niezly ten Twoj modelik... az mi wjechales na ambicje, chyba faktycznie pojade jeszcze raz z ta textura... bajerow to ja bym do niej dodal jakby je faktycznie miala... hmmm... zastanaowie sie nad nitami :) a co tam podrasuje ja... :) textura w moim modelu to 2048x2048, ja pracuje zwykle na wiekszej aby miec wieksza szanse poprawki pozniej, dziubanie pixelami w razie poprawki wykancza psychicznie... zmniejszyc obraz zawsze mozna... powiekszyc bez straty sie nie da...
RK Napisano 7 Marzec 2008 Napisano 7 Marzec 2008 Bardzo fajna rzecz. Niewielu ludzi pokazuje tego typu obiekty a w levelach zwykle najbardziej ich brakuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się