Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Originally posted by Pussik

 

Btw, co radzicie zrobić aby karta nie wygądała płasko?

 

Pussik]

 

Aby przedmiot nie wygladal plasko nie oswietlaj go tak bezposrednio - zagraj oswietleniem, stworz klimat - wprowadz troche dynamiki - tło!!! Sprobuj wprowadzic inny najazd kamery, szeroki kąr np 24 ~ 28. Mozliwosci jest wiele - niech cos sie dzieje!

Do dzieła!

pozdr

  • Odpowiedzi 188
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mogłabyœ dać na niektóre elementy modyfikator SMOOTH, naprzykład na ten cylinder, który jest na zbliżeniu (nie wiem jak to się nazywa :P), bo to, że jest low-poly nie musi być jednoznaczne z tym, że jest kanciasty :)

 

pozdrawiam [piwo]

Napisano
Originally posted by Loozack

mogłaby� dać na niektóre elementy modyfikator SMOOTH, naprzykład na ten cylinder, który jest na zbliżeniu (nie wiem jak to się nazywa :P), bo to, że jest low-poly nie musi być jednoznaczne z tym, że jest kanciasty :)

 

:) Loozack - to sie nazywa kondensator....

i faktycznie bardzo prosto moznaby go zrobic z cylidra + POLY z wlaczonym NURMS Subdiv\'s (np 2 iteracje)

 

Pussik: Twoje kondensatory to cylindry z bevelem - efekt jak widac taki sobie - prosciej jest rowniez z cylindra np. jak ponizej...pamietaj ze aby krawedz lagodnie sie \"zawijala\" - jej podzialy musza byc odpowiednio blisko siebie. Ponizej szybki przyklad Cylinder + POLY + NURMS Subdiv:

 

Oczywiscie zawsze mozna taki obiekt zrobic przez Lathe - to banalne :)

 

pozdro

krend.jpg

 

 

Napisano

OK, dzięki. :-)

 

Zrobie kondensatory od nowa. :-)

 

Lathe jest łatwe, ale mi nie przypadło do gustu. :) Używałam do fajki.

 

Od jutra zaczynam robić chłodzenie. A dziś skończe karte ver. 1. :)

Napisano

MareG, bawiłam się troche w tworzenie kondensatorków i takie moje spostrzeżenia:

 

Dotychczasowe kondensatory .. wygląd wiadomy [jest na fotce] ma 142 poly.

 

Kondensator stworzony mniej więcej tak jak na rysunkach od ciebie (8 segmentow w pionie + extrude), tylko bez wieczka (orginalne kondensatory z kart GeForce FX nie mają takiego kółeczka n górze) miał 912 poly. :-)

 

No i obecnie zastosowane kondensatory, które mają 160 poly. :-) Są to pierwotne kondensatory z nałożonym meshsmoothem na 0. :> i przeskalowane do jakiś 110%. :-) Gdyż po meshsmooth się kurczą.

 

Niedługo będzie fotka. :-)

 

Oto ona:

 

kondensatory2.jpg

 

Ten poza kartą ma 912 poly (kiepsko się prezentuje, bo nie ma całej texturki...eh.. lenistwo), ale zarys krztałtów widać.

Wszystkie inne są jeszcze stare (tak dla porównania) prócz jednego - ktory zostanie na stałe. :-) To chyba widać ktory.

 

 

Napisano

Pussik, jeżeli chcesz tylko wygładzić obiekt to nie używaj Meshsmooth tylko Smooth (z włączoną opcją autosmooth), bo Meshsmooth służy do czego innego :)

 

[piwo]

Napisano

Pewnie to dziwne, ale nie umiem obslugiwać smooth`a. :P

Zaznaczam obiekt, zazn. autosmooth i nie widze różnicy. :|

 

Ok popdmieniam ostatnią fotke całej karty... :-)

 

Ps: Padło kilka propozycji abym nalożyla reflekt na płytke karty. No i tu sprawa sie komplikuje. Nałoże reflekt, to karta drastycznie zyskuje na jasności gdyż background mam jasne i światła padają z góry. Z kolei efekt odbić elementów znajdujących się blisko karty jest SUPER. :-)

Szukałam po forum troszke na temat refleksów i wiem, że da się zrobić aby karta odbijała tylko niektóre elementy/kolory. :-) Pytanie tylko jak?

 

Pokombinuje jeszcze z czarnym backgroundem. :] Ale czarno to widze.

Napisano

jak uzywasz materialow \"raytrace\" to w w materiale zakladce \"raytracer control\" jest taki przycisk chyba \"reflect exclude\" albo cos tam z \"exclude\" tym mozesz wykluczac co ma byc odbijane przez dany material a co nie .........

Napisano

na kondensatorach wydaje mi sie ze mapowanie jest planar (na bokach), z daleka nie widac ale zbliska owszem... idealnie byloby cylindrical :)

 

pozdrawiam

 

Napisano
Originally posted by Pussik

MareG, bawiłam się troche w tworzenie kondensatorków i takie moje spostrzeżenia:

 

Dotychczasowe kondensatory .. wygląd wiadomy [jest na fotce] ma 142 poly.

 

Kondensator stworzony mniej więcej tak jak na rysunkach od ciebie (8 segmentow w pionie + extrude), tylko bez wieczka (orginalne kondensatory z kart GeForce FX nie mają takiego kółeczka n górze) miał 912 poly. :-)

 

No i obecnie zastosowane kondensatory, które mają 160 poly. :-) Są to pierwotne kondensatory z nałożonym meshsmoothem na 0. :> i przeskalowane do jakiś 110%. :-) Gdyż po meshsmooth się kurczą.

 

Ten poza kartą ma 912 poly (kiepsko się prezentuje, bo nie ma całej texturki...eh.. lenistwo), ale zarys krztałtów widać.

Wszystkie inne są jeszcze stare (tak dla porównania) prócz jednego - ktory zostanie na stałe. :-) To chyba widać ktory.

 

 

No ja nie twierdzilem ze to oszczedna technika :) Owszem jest szybka i prosta, ale za jakosc trzeba zaplacic dosc ciezka siatka!

ALE

Mozna przeciez troche inaczej skonstruowac obiekt i uzyskamy \"efekt\" podobnej jakosci z ponad dwa razy mniejsza iloscia scianek!!!

 

Wez to pod uwage :)

 

pozdr

Napisano

A tak z punktu widzenia elektroniki:

Jedno co mnie tu zastanawia to napisy na kondensatorach?? co one maja oznaczac??

Jakies zakodowane :) normalnie to jest podane napiecie i pojemnosc a tu chyba jakies Tajwanskie oznaczenia :). A i wszystkie elementy ktore sa lutowane powierzchniowo maja taka sama teksture i to dodatkowo znowu kondensatorow a powinno byc troske wiecej rezystorów.

Ale to takie szczególy. a reszta moze byc i tak jak powiedzial loozack uzyj hdr bedzie napewno lepiej.ale ogolnie dobrze to wyglada fajnie :)

Napisano

Nie no model fajny :) Jedyne do czego sie moge czepić to obiekt :P FX 5800 to była IMO bardzo nieudana karta (wogóle cała seria FX jest średnia)

Napisano
Originally posted by bzyku

A tak z punktu widzenia elektroniki:

Jedno co mnie tu zastanawia to napisy na kondensatorach?? co one maja oznaczac??

Jakies zakodowane :) normalnie to jest podane napiecie i pojemnosc a tu chyba jakies Tajwanskie oznaczenia :). A i wszystkie elementy ktore sa lutowane powierzchniowo maja taka sama teksture i to dodatkowo znowu kondensatorow a powinno byc troske wiecej rezystorów.

Ale to takie szczególy. a reszta moze byc i tak jak powiedzial loozack uzyj hdr bedzie napewno lepiej.ale ogolnie dobrze to wyglada fajnie :)

 

Napisy na kondensatorach? Nie wiem, ale takie są w orginale. :-) Jeden z nich jak wspomnialeś to pojemność. Aktualnie czekam na dobrej jakości texturki kondensatorów z pojemnością 300 i/lub 1500 :-) gdyż w tej chwili mam tyko te 1200.

 

Liczba rezystorów: 278, To chyba wszystkie.

Textury rezystorow postaram się urozmaicić. Gdyż sa tam takie brązowe, czarne, rożowe... :P Trudno mi dostrzec na zdjęciach konkretne paski oznaczjące rezynstancje. :-)

 

Co do użycia tej mapy... poszukam jakiś tutkow. :-) To może coś wyksrobie.

 

Btw, chlodzenie mam już wymodelowane. :-)

Napisano

Tutki map HDRI nie dzialają narazie na tej stronie.

 

Karta już jest praktycznie skończona z wyjątkeim jednego zagadnienia.

 

Otoż chce dać ten reflect na laminat karty (jak pisalam już wcześniej), lecz karta blednie gdyż odbija background.

 

Problem w tym, że background`a nie moge usunąc gdyż korzystnie on wypływa na inne elementy. ;P

 

Tak więc chce wyłączyć odbicie backgrounda, dla jednego z materiałów.

Ktoś wie jak? W exlude moge jedynie wylączyć odbicie dla boxów, cylindrów, line itp.

Napisano

Rozumiem ze uzywasz scanline i materialow raytrace.

Dla metrialu ktory ma nie odbijac environment daj w jego environment output map.

Jezeli to nie environment a obiekt z bitmapa ktory nazywasz background to we wlasciwosciach materialu raytrace masz raytracer control > local exclude i wykluczasz obiekt ktorego nie chcesz miec w refleksach tego materialu.

Napisano

Backgroundem nie nazywam obiektu. Wiem o istnieniu exlude.

 

Nie chce aby mi materiał odbijał otoczenie. Bo jest ono dość jasne i robi mi MLEKO z karty. :[

 

O jakim output map mówisz?

 

Update:

Udało się ! A już myślalam, że będę musiała zrezygnować z reflect na laminacie. :* Dzięki.

 

Napisano

No i po \'ciężkich\' bojach skończyłam ostatecznie karte. :>

 

Może jeszcze coś przy niej skubne, jak znajdzie się jakiś błąd.

W każdym razie porobie jeszcze rendery bez chłodzenia, oraz z drugim (mniejszym) coolerem i koniec. :-)

 

Zapraszam do komentowania:

 

karta.jpg

Napisano

a rezystorki ciagle w tym samym kolorze :) ogulnbie bardzo fajny modelik, chcialbym zeby isedzial u mnie w kompie :), te kondensatorki wygladaja jakby sie troszke przsmazyly od spodu, albo ujakby na nie jakis cien padal :|

 

ps. co Ty robisz o tej porze w sobote ?? :)

Napisano

skończony????? :|

po pierwsze to chyba by się przydało skończyć gniazdo na monitor (niebieskie) bo troche mu brakuje

po drugie to nie podoba mi się ten wiatrak ale nawet

nie widziałem orginalnego

po trzecie to tak jak napisał WuJeK kondensatorki są zkopane :( domyślam się że tak wyglądają ponieważ ich boki to pojedyńcze ściany. musisz dodać jeszcze jedną linie nad tym dolnym profile i powinno być OK.

Napisano

Niebieskie gniazdo jest skończone.

 

To jest prototyp GFX, a w nim jest imitacja tego gniazda.

 

Na kondensatorach to jest cień no i sprobuje z nimi coś zrobić. Z rezystorami też.

 

Chłodzenie jak pisalam to ja sama wymyśliłam.

 

Napisano

Jak to krzywy? :|

 

Wiadomo, że z wierzchu to nie jest czysta miedź.

 

Widziałeś kiedyś ładniejsze karty graficzne? W ich chłodzeniu można się często przejrzeć. :-) ...a zwlaszcza na radiatorach od spodu.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

Dla tych co im się TV-OUT zabardzo błyszczy:

 

3.jpg

 

 

Aby nie pisać nowego posta zatualizuje ten:

Poprawilam jeszcze karte. Mocniejsze światło, inny odcień laminatu, róznorodność rezystorów no i kondensatory mają lepsze cienie.

 

 

karta2.jpg

 

 

Napisano

Śledzę ten projecik od początku...nie wypowiadalem się, bo i tak mialaś grono zapaleńców od tego...ale teraz i Ja do nich dolączę...:P

Powdziwiam Cię, za wytrzymałość...jak na 1 poważny model jest dobrze...nawet bdb. Można się czepiać drobnych błędów, ale po co...

Powodzenia w przyszłych pojektach ;)

 

Pozdr

Napisano

mi się jeszcze wydaje że silnik (środek) wiatraka jest za mały i jakoś tak tam jest pusto. i jeszcze jego łopatki są chyba za bardzo pionowe. no i skoro jest tylko atrapa niebieskiego gniazda to dlaczego na teksturze jest jakieś gniazdo?? zamaluj je :P

Napisano

Caly system chlodzacy zdecydowanie do poprawy - to jakas miniaturka o wiatraczku juz nie wspomne - javor to napisal. W ogole za niski ten caly zestaw.

Reszta wyglada dosc przekonujaco.

Pozdr

Napisano

Nie chce robić żadnego Flow FX czy OTES. Bo jak dla mnie sa zaduze i przyslaniają 3/4karty.

 

Owszem. Moge poprawić silnik, łopatki i wyzszy cooler.

Niestety szkoła się zaczęła i brak czasu goni. :/

 

Co do gniazda ... zostaje jakie jest i niebardzo wiem co mam tam zamalować. :|

Przecież jest jak w orginale.

 

55.JPG

Napisano

aha.... widze że się pomyliłem :P nic nie musisz zamalowywać, tylko mi się zdawało :)

ale wiatraczek i tak bym sugerował poprawić [piwo]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności