Skocz do zawartości

[wip] Pojazd 3D: Ferrari Enzo


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jadę wiec z modelem, trisów dużo za dużo, ale jeszcze sie nie brałem za optymalizację, niezgodności będą, bo działam jak na swoje możliwości szybko (jeszcze tak szybko nigdy nie pracowałem :P)

Teraz będzie jakieś 10h modelowania:

(siatka jest na ts1)

enzo1bf8.jpg

enzo2ev9.jpg

mniej więcej docelowo:

enzo3fl5.jpg

enzo4ci3.jpg

siatka bez ts:

enzo5hw0.jpg

enzo6dy7.jpg

 

 

No to miłego komentowania :)

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nigdy nie rozumiałem tej techniki modelowania z użyciem mesh smootha i póżniejszej optymalizacji, ale niech ci bedzie.

Modelik LP mi sie podoba, z TS wygląda dziwnie.

Działaj dalej, to wyjdą z ciebie ludzie ;)

Napisano

Lampyz tyłu za gęste, wszystko robione za bardzo pod ts.

 

Jak już wspominałem na gg, odnosnie TS i pokazywania w ten sposób "wizji" - jestem na nie, a już myślałem, że będzie dobrze...

Napisano
Lampyz tyłu za gęste, wszystko robione za bardzo pod ts.
dokładnie, nie potrzebnie robisz szczegóły, wycięcia, wloty, lampy, a nawet nadkola w tym konkretnie modelu, przez co masz dużo tris a efekt taki sobie, lepiej to zrobić po ms, tak jak tutaj: (model z gry PGR3 na XBoxa)

Enzo_Wireframe.jpg

Napisano

Jak już ustaliłem z Ardenim mam złe nawyki z modelowania hi-poly/viz. W sumie muszę nauczyć się zasad panujących w świecie game artu :)

Mode może nie będzie najwyższych lotów, ale muszę jeszcze nad nim posiedzieć.

Workflow mam taki, co mogę modeluje na base meshu, nastepnie ts cięcie detali + optymalizacja.

Napisano

po target welduj jeszcze kilka vertexow na masce a efekt wypuklosci wypalisz na normal mapie z high poly. szczelina przy tylnych swiatlach tez zbedna raczej - na normala... z tylu tez masz wiele zaokraglen gdzie mozna spokojnie posklejac je :>

 

keep up a good work, idzie fajnie i czekam na teksturke, normal i secular tez musi byc :) jak cos nie wiesz to pytaj tu - napewno znajdzie sie ktos dobry co wytlumaczy :)

Napisano

Problem w tym że nigdy nie wypalałem normala i nie mam pojęcia jak to wyjdzie, a musi wyjść dobrze :)

Nie poszedłem spać i dłubałem całą noc i model jest już prawie skończony, co prawda polycount dało by sie wykorzystać lepiej ale na razie chyba lepiej nie umiem :P

Sam model ma parę błędów i różni sie od modelu rzeczywistego, poza tym teraz kiedy kończę modeling zrobił bym go inaczej :D

enzo1rf9.jpg

enzo2xa3.jpg

enzo3su4.jpg

enzo4eu9.jpg

enzo5gc3.jpg

enzo6be8.jpg

Napisano

przyznam szczeze ze nie lubie takiego modelowania...LP , nawet Nextegn rzadzi sie odpowiednimi prawami....wiadomo ze NextGeny maja gdzies duze ilosci poly, ale warunek jest jeden, trzeba je dobrze wykorzystac! Nie sztuka jest zrobic takie auto ladnie, bez kantow z milionem tri jak umiesz modelowac, sztuka jest zrobic takie auto madrze i w przemyslany sposob!Taka rada co do nastepnych modeli!:) Powodzenia

 

PS. Ogromny Bug na lusterku!

Napisano

Przecież nie mówię że model jest zły. Podoba mi się, ale pustka między kołami i karoserią po prostu mnie osobiście razi i sprawia że czuję że to jest plastikowy model a nie auto ważące tonę i posiadające wnętrze. I zapewniam że ferrari nadkola też posiada :) (nie żebym miał)

Napisano

Doszedłem do wniosku że trzeba jeszcze przyciąć na tris'ach i oto efekty:

enzo1gf6.jpg

enzo2gc0.jpg

enzo3df7.jpg

enzo4ka3.jpg

 

Zastanawiam sie czy odchudzić koła. Ale już je z mapowałem i powiem szczerze że troszke mnie zniechęca ponowne mapowanie (choć jak by sie zastanowić to nie musił bym mapować felgi tylko samą opone)

Napisano

no siatka juz troce lepswza, tylko babole powychodzily , tam ten loop na "szybie" dziwnie idzie, na dole z tylu masz neipotrzebny chamfer, a w wielu przypadkach przy optymalizacji nie trzeba poprawiac mapowania, jak nie usuwasz seemow to wszystko ladnie sie trzyma!:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności