Skocz do zawartości

Teczka 2D: DaRoZ (Self Portrait + still life "na zywo" 2.11)


DaRoZ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dzieki Mayk ;] no wlasnie ciagle staram sie jak najwiecej plamami, ale ciezko czasem bez kreseczek albo detalu gdzieniegdzie ;) znow znaleziona chwila i jedziemy dalej:

 

pr3iv8.jpg

 

i takie cwiczenie mialo byc chmurek, ale ze fote fajna znalazlem to calosc namazalem

 

pr4kt1.jpg

 

uwagi cenne :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O bracie widzę że ostro do przodu dajesz :),

Psot #54 "taki ot widoczek" miodzio miejscami w grocie warto by ciemniejszy kolorek zapodać ;),

Psot #58 fajny face, mocny grymas, lewa strona nieco ku górze ucieka, i nos do środka,

warto by nad nimi popracować fajne pracki mogą być/.

 

//pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, dzieki Miriam ;] akurat tych szkicow i speedow nie planuje podkanczac, chyba ze wykorzystac w pozniejszych pracach bo poprawa ma byc w kolejnych nowych :P

wrzucam, chyba pierwszy raz pare szkicow olowkowych w miejscu gdzie sa digitale. Robie je seriami gdy znajde wolna chwilke, przepraszam za jakosc, musze wreszcie pojsc do sklepu po skaner ;]

pozdrawiam

 

37225625en0.jpg

 

56312162kj3.jpg

 

22583981ys6.jpg

 

t1ne4.jpg

 

i jakis tam zalegly szybki emotional :)

 

practice5lq8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostani najlepszy. nareszcie pozbyles sie tej dziwacznej, troche nieskoordynowanej pracy bruszami, ktora strasznie razila w Twoich poprzednich portretach...:) mysle, ze powinienes kontynuowac ten kierunek, bo masz fajne wyczucie koloru, a sposob malowania jaki przyjales sobie do tej pory zupelnie psul odbior moim skromnym zdaniem.... z reszta chyba pare osob juz Ci to pisalo...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Lordbiernac :) no uzywanie brushy to nadal bolaczka i staram sie ostatnio je dobierac tak by nie bylo zbytniego chaosu, ale takze by dany material zostal zachowanu. W tym kierunku staram sie takze robic maxymalnie szybkie czy to portrety czy widoki na malych rozdzielczosciach przyjmujac okolo 20-30minut na jeden. W ten sposob staram sie na poczatku budowac zarowno walor jak i bryle unikajac przy tym przepychu textur-(kiedys zaczynalem od mazania texturami co nie pozwalalo mi potem na odpowiednie budowanie bryly, a jesli to bylo to bardzo ciezkie :)). Takie wlasnie dzisiejsze 2(podstawowe 2 pedzle + miejscowe pociagniecie texturowym pedzlem na koniec):

 

enviro4iz9.jpg

 

enviro3vi5.jpg

 

pozdrawiam i czekam na dalsze pomocne uwagi

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie w tych environmentach oddałeś porę dnia. Zapowiada się ciekawie.

 

W pierwszym budowla trochę za bardzo na środku mi się wydaje. Pionowe maźnięcia na wodzie nie wyglądają zbytnio jak odbicie. Przydałoby się też troche dopracować krawędź gór przy wierchołkach (szczególnie po lewej stronie).

 

W drugiej pracy brakuje coś po prawej stronie tuż ponad tą postacią (albo ten człowieczek za bardzo w rogu stoi).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

helo

zanim cos wymeczonego wrzuce to taki maly up baaaaardzo szybkich rzeczy...

 

podkladzik, ktory pewnie bede konczyl

 

scene4pk2.jpg

 

dzisiejsze parominutowe mazanie

 

speedsc5.jpg

 

tutaj probowalem osiagnac taki malarski efekt... tak sobie to wyglada i znow przez te "stroke'i" calosc troche sie brudzi i traci bryle ale wrzucam bo miesci sie wsrod ostatnich bardzo szybkich :

 

manlc5.jpg

 

no i pierwszy szkic w klimatach Steampunkowych, wczesniej jeszcze robilem jakies thumbnaile otoczenia...

 

4s2pn1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko jedną uwagę. Z wielu doświadczeń widze że jakość obrazka spada proporcjonalnie do szybkości jego malowania. Zdarzało mi się porywać się na szybkie machanie pędzlem ale zaowocowało to może w 95% porażką a w 5% szczęśliwym przypadkiem.

 

Ołówkowa praca bardzo fajna.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dlugo sie teczka przelezala, wiec troche nowszych rzeczy updejtuje.

Najpierw kilka ostatnich olowkowych ktore zrobilem przez swieta, reszte(i duzo wiecej) postaram sie juz wrzucic w miare normalnej jakosci jak przywioza mi zamowiony skaner.

Dodatkowo dorzucam 2 kolejne widoczki do mojego prywatnego projektu, sa w poczatkowej fazie wiec fajnie by bylo uslyszec jakies uwagi odnosnie nich :]

 

zzhp7.jpg

 

tr7nd4.jpg

 

travel13pj8.jpg

 

travel22tt9.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do widoczków to zarówno w dwóch ostatnich jak i wcześniejszych brakuje mi perspektywy powietrznej, wyraźniejszych podziałów na plany czy jak tam to jeszcze nie nazwać. Zanim zaczniesz to dopieszczać to chyba warto to jednak lepiej rozplanować bo teraz nie czuć tych ogromnych przestrzeni, podejrzyj sobie w b&w, zobacz tony, dalsze plany przy takich odległościach powinny być zdecydowanie jaśniejsze, najdalsze łapać więcej koloru od nieba, ja bym sobie podejrzał jakieś prace masterów w tym klimacie i posprawdzał w jakich mniej więcej tonach mają pierwszy plan w stosunku do kolejnych itp.

 

mam nadzieję że jeśli nie pomogłem to chociaż nie przeszkodziłem ;]

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne. Mi tam nie brakuje wcale perspektywy powietrznej. Jedyna rzecz która może działać na niekorzyść w powyższych pracach to brak trzeciego najdalszego planu.

 

Walenie perspektywami powietrznymi na prawo i lewo nie jest dla mnie uniwersalnym magicznym trikiem na głębie w environmentach. Jeśli oddalisz maksymalnie drugi plan przez perspektywę powietrzną to główny temat obrazka wyjdzie blado i jednocześnie zabraknie skali dla najdalszych gór. Trzeba więc odpowiednio wypośrodkować wszystko a reszte załatwić na przykład skalą. (Gigantyczne obiekty w oddali mają dużo drobnych detali).

 

Co do szkiców ołówkiem. Nie próbuj cieniować "zygzakowaniem". Staraj się robić to pojedyńczymi kreskami. Zajmuje troche więcej czasu ale ma się większą kontrolę nad powierzchniami i walor wychodzi bardziej klarownie.

 

Zapowiada się dobrze. Tak trzymaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że powietrzna to nie żaden magiczny trick tylko jeden ze sposobów wynaleziony już trochę lat temu, kiedyś w ogóle nie wiedzieli co to perspektywa i też się dało malować więc jak kto lubi.

tak jak napisałem ja po prostu tej głębi i podziałów na plany nie czuje, bo umówmy się że drugi plan też tutaj nie znajduje się za rogiem tylko spory kawałek od pierwszego i jak dla mnie tego nie widać, a skali to tu jest jeszcze sporo więc tym bym się nie martwił.

No ale tak jak napisał Farvus wystarczy magicznym trikiem "odpowiednio wypośrodkować" wszystko i będzie dobrze ;] powodzenia i co złego to nie ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coyote, masz)rum- dzieki, no jak na razie sa prawie same szybkie takie na rozrysowanie poszczegolnych scenek, najprostsze doslownie kilkuminutowe kompozycje robie sobie olowkiem, potem te najtrafniejsze szybko sklejam w ps od zera, na poczatek zrobie ich dosyc sporo ale musze pamietac ze niedlugo po tym trzeba zaczac je podkanczac :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to naprawde roznie masz)rum :), oczywiscie, referki uzywam choc to zalezy oczywiscie od pracy i tego co mi do glowy przyjdzie, bo mysle ze bezsensowne przerysowywanie z fot nie ma sensu. sa prace w ktorych proboje maxymalnie skoncentrowac sie i robic na czuja dzieki dluzszej obserwacji itd. Mi bardzo pomaga porzadna obserwacja, czasem sporo czasu poswiecam patrzac na jakis obiekt, staram sie go rozgryzc z roznych stron dlaczego tak a nie inaczej, czemu tutaj jest zanik zieleni a tam nie. Zdjecia bardzo pomagaja zwlascza gdy przychodzi mi zmierzyc sie z czyms z czym mam najwiekszy problem w danej chwili, duzo problemow sprawia mi rozprowadzenie swiatla np. na obiektach typu skala, kamienie itd dlatego w tych speedach z gorami szukalem do danego oswietlenia odpowiednich stockow. Tak wiec naturalna obserwacja i czytanie i rysowanie z refek(nie tylko rysowanie) chyba sa dla mnie najlepszym srodkiem do nauki, oczywiscie mysle ze dobrze miec wiedze z roznych ksiazek o kolorach, czy ciekawych artykolow na ich temat, bo wiele z nich powstaje w wyniku obserwacji artystow i dzieki ich probom i wysilkom przekazywana jest wiedza :)

Ostatnio, sobie sprobowalem wykorzystac szybko chwile kiedy sie sciemnialo za oknem, gonilem bardzo bo barwy sie szybko zmienialy wraz z zaciemnianiem sie. kolory na dworzu byy calkiem fajne wiec sprobowalem szybko przerysowac widok z okna, no moze nie do konca bo miasteczko mialem rozrysowane ale palete uzylem taka jaka byla za oknem :P Mysle ze proby mazania na zywo podparte obserwacja duzo daja, wiec bede probowal je czesciej :)

 

live1ih3.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czas na troszke wiekszy updejt, po malej przerwie :]

Ostatnio zrobilem kilka ilustracji do rpgowych projektow, z gory mialy byc w miare szybkie, jedne przysiadlem drugie troszke gonilem juz z powodow czasowych. Mysle ze w najblizszym czasie uda sie zrobic jeszcze pare z tej serii :) komentarze mile widziane

 

cot35.jpg

 

cot27.jpg

 

cot22.jpg

 

cot25.jpg

 

cot34.jpg

 

cot05.jpg

 

i wrzucam jeszcze zalegla pracke z przedostatniej concept artowej bitwy na Digarcie:

 

metr9withouts.jpg

 

pozdrawiam,

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny patent z odbiciem w pierwszym.

 

Następny potworek bardzo fajnie zrobiony, chociaż ośmiornicogłowa trochę nie siedzi (minimalnie, ale jednak - jak się przyjrzeć, można odnieść wrażenie, że to dwa różne... stworzenia? ;) )

 

"Faun" przy ognisku również sympatyczny, fajnie wyszło oświetlenie.

 

Magonekromanta - tu mi trochę brakuje bardziej zdecydowanej różnicy w temperaturze kolorów (ogień w lewym rogu trochę za zimny).

 

Ilustracja z człowiekiem w cylindrze - z prawą ręką to dałeś ciała ;) Biodra i nogi też coś nie teges...

 

W podwodnym mieście brakuje mi trochę głębi - przydało by się zróżnicować bardziej plany.

 

Tak podsumowując to świetnie Ci idzie, Twoje prace są "lekkie" i fajne w kolorze. Popracuj jeszcze odrobinę nad anatomią i będzie super :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biblioteka zrobiła na mnie największe wrażenie :)

bardzo trafnie dobrana podłoga :> i widać że śliska :>

i światło wpadające od góry, jest po prostu świetne.

 

co do reszty: w powodu używania tak dużej ilości tekstur, mam wrażenie że prace te są niedokończone - czasem zamiast namalować coś jednym prostym pędzlem ludzie używają tekstur i stąd te skojarzenia.

aczkolwiek kolory fajnie podobierane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chce juz z powrotem mój tablet żeby znowu zacząć cie gonić :P

 

edit.

a i jeszcze jedno co mi się nasunęło trochę podłoga odstaje od reszty albo więcej detalu albo słabsza podłoga bo widać ze nakładane są te kafelki :)

Edytowane przez Coyote
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo gadać, fajny klimat potrafisz osiągnąć w swoich rysunkach :) Strasznie do mnie przemawiają używane tutaj kolorki... oby więcej :)

(w pierwszym perspektywa się trochę rozjeżdża, taki szczegół ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kolo z nogami dzika (gdzies i sie ta nazwa ulotniła) i ten pod spodem wygladaja jakby niewiedzieli co maja ze soba zrobic :D

 

ta chata ktora ztrzela piorun bardzo mi sie podoba

 

tego nurka to juz widziałem. takie ok, bez fajerwerków ale kolory ladne

 

no i ta biblioteka najlepsza, podolga w ogole najlepsza (odbicie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękne rzeczy!

o ile technicznie i koncepcyjnie nie zawsze jest idealnie (ale już coraz bliżej do "tak zawsze"), o tyle kolory i klimat za każdym razem łapiesz świetny,a to być cholernie ważne i wróży świetlaną przyszłość ;]

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pięknie, ale brakuje w tych pracach stabilności. Odnoszę wrażenie, że wszystko się kołysze, lub fruwa. Za bardzo się rozsypuje. Shop przecież daje możliwość pociągnięcia prostej. Musimy gdzieś się oprzeć o pewnik, stabilność, grunt, prawa fizyki. Jednym słowem więcej matematycznej konstrukcji, a wtedy będziemy w domu ;) Sam zresztą zobaczysz. Chyba, że estetyka soutinowska, jest twym mottem.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravirr- dzieki man :)

aspenboy-tak nad anatomia staram sie ciagle pracowac, bo jest to ciagle dla mnie ciezka sprawa ;]

lordbiernac- milo slyszec, pamietam jak kiedys pisales o tym zeby tak nie brudzic, zapanowac nad brushami, aktualnie ciagle nad tym pracuje aby pracki byly czytelniejsze :)

telthona-bo te obrazki to mialy byc w sumie "speedpaintowe" , aczykolwiek to prawda ze textury potrafia znacznie przyspieszyc prace ;)

miriam, vrocker- dzieki ;]

Coyote-juz go masz, wiec mazaj :)

Ros1, Stachu, Varmer, mant-raz, Maniaks- dziekuje panowie!

Lacedemon-dziekuje za trafne uwagi, to prawda staram sie teraz by wszystko bylo bardziej na miejscu ;]

 

A więc trochę rzeczy, które mi się ostatnio nazbierały:

 

Ilustracja na okładkę komiksu FVZA: Federal Vampire and Zombie Agency wydawnictwa Radical Comics:

 

r1finalversionr.jpg

 

praca do mojego projektu, którą zacząłem chyba z 2 miesiące temu, ciągle chciałbym przy niej jeszcze coś podłubać, na razie muszę odstawić :)

 

street29.jpg

 

5 minutowe thumbnaile, na których podstawie mam nadzieje zrobić kolejne prace:

 

landscpack1.jpg

 

ostatnie ćwiczenia kolorów(wszystkie z referencji):

 

girlpack.jpg

 

facet1.jpg

 

facet2.jpg

 

i jeszcze starsza pracka dla Reality blurs:

 

cot12.jpg

 

komentarze i uwagi jak zawsze mile widziane ;)

 

Darek

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super apdejt, mam wrazenie ze robisz postepy w zastraszajacym tempie! :) Ostatni mi sie na maksa podoba, swietnie tworzysz nastroj w thumbnailach. Troche mi tylko cos w ustach nie gra na okladce komiksu i pierwsza morda jest chyba przekrzywiona troche, jakby za duzo prawej czesci twarzy bylo widac przy tym kącie, za to dolna czesc pracy kopie tylek bez litosci :D Tylko pozazdroscic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności