Skocz do zawartości

Finished 2D: Make me proud...


OmeN2501

Rekomendowane odpowiedzi

Warsztacik do ostatniego numeru (#32) ImagineFX. Moją piętą achillesowa zawsze było malowanie scen w pełnym słońcu, wiec pomyślałem ze powalczę z tym problemem razem z czytelnikami magazynu. Sam tutorial to coś kolo 2000 słów i 30 screenow z produkcji, łącznie z rozkładami promieni świetlnych i kilkoma photoshopowymi sztuczkami.

 

Uwagi jak zwykle mile widziane

 

legacy.jpg

 

-

Edytowane przez OmeN2501
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak zwykle 1sza klasa ;) Ale ja mam zastrzezenie co do takiej kwestii- mianowicie prawe skrzydlo smoka jest zbyt podobne kolorystycznie do skal- dal bym wiecej swiatla pod tym skrzydlem, ze tam rzeczywiscie przebija sie przez nie slonce... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to jeszcze za slaby kontrast miedzy swiatlem a cieniem

powinienes albo dac fokus na cienie i zrobic przepalone elementy naslonecznione, albo wlasnie skupic sie na elementach oswietlonych a drastycznie przyciemnic cienie.

to analogia do fotografii (oczywiscie ludzkie oko dosc dobrze widzi jednoczesnie jasne i ciemne obszary w przeciwienstwie do ccd)

jesli Twoim zadaniem jest pokazanie zaru lejacego sie z nieba to poszedlbym wlasnie w ta strone ( zreszta nic innego nie przychodzi mi do glowy)

wydaje mi sie ze mastahy z przeszlosci tez poslugiwali sie tym sposobem np Caravaggio

 

Mysle ze przydaloby sie wzomocnic SSS na skrzydalach dac tez na roslinkach na lezacym grubasie. Do tego brakuje mi wyrazniejszych spekularów do ozywienia calosci

( na metalowych lementach przede wszystkim, na wiezach tez mimo ze stare i skorodowane)

Na postaciach z 1 planu prawie na pewno wszystkie elementy metalowe odbijaly by ladne niebieskie niebo a od przodu/dołu oswietlone bylyby odbitym swiatlem od scenki ze smokiem . Dlatego moje piersze wrazenie bylo takie ze ten 1 plan jest nieco doklejony.

 

A poza tym good job :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysunek pierwsza klasa, jednak zgodzę się z niektórymi uwagami Łukasza Jaskólskiego np. co do kontrastu między obszarami nasłonecznionymi, a zacienionymi. Zbroje na pierwszym planie bardzo fajnie wyszły i ogólnie klimat świetny. Te łańcuchy na pierwszym planie to oczywiście podmalowany brush, czy chciało Ci się każdy element po kolei malować?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietnie historia opowiedziana. W ogole full wyczes. Troche prawa strona staje sie po pewnym czasie nuzaca, przez jakas monochormatyke, wszystko tam wpada w podobny kolor. Na pewno daloby sie bestie troche wzbogacic w kolor, a gory moze lekko przepalic, jak pisze Lukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za uwagi, zapuszcze korekte wieczorem bo macie racje miejscami. Nie chcialem za bardzo przepalac ani cieni ani swiatla by w tutku bylo widac co i jak dziala. zreszta takie przepalanie jest domena aparatow a nie ludzkiego oka wiec tu to predzej kwetia podejscia. Tymniemniej moglem pchnac to troche dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem napisać mniej więcej to co Łukasz. Owszem Omen masz rację, że z malarko-ludzkiego punktu widzenia widzimy obraz w szerszym zakresie, ale jeśli tematem miała być jaskrawość światła, uczucie upału itd to poszedłbym jednak w przepalenia.

 

edit: check this out

http://www.searchenginelibrary.org.uk/art/art36/Albums/Album1/Source/Curran_Boulders_on_Bear_Cliff.htm

Edytowane przez Morbid Karbid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miażdżąca praca, detal konkretny, świetna tematyka ale co do uwag, pierwsze co mi się narzuciło to podobieństwo kolorów smoka i skał za nim, nie podoba mi się ten pomarańczowy cień na skałkach, jest prawie taki sam jak spód skrzyda przez co monstrum trochę sie tam gubi, ten kolor fajnie zrównoważyłby scenke gdyby było go trochę po lewej stronie. Ogulnie to myślałem że na twoim etapie nie bardzo już można iść do przodu a ty jednak robisz to sukcesywnie. Jak zrobie prawko to cię znajde gdzieś na przejściu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca swietna :), faktycznie tam to skrzydlo przez ta kolorystyke delikatnie zlewa sie ze skala, wedlug mnie te postacie po lewej stronie sa zbyt ciemne, moze warto by bylo zrobic je troszke jasniejsze, i wydobyc przez to odrobine wiecej detalu, no i chyba ostatnia uwaga to taka ze wydaje mi sie ze zamierzeniem bylo skierowanie wzroku na tego smoka, a praca dosc mocno sciaga wzrok na lewa strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

nie widac :). a co do komentow to sam wiesz jak jest - jesli wybierasz przykladowo taka kompozycje z taka paleta to pozniej juz nie ma sensu dodawac jakis "sztucznych" efektow - bo po prostu nie pasuja do ogolnego wizerunku pracy. ale przydal by sie tutaj taki bardzo swiecacy highlight do ozywienia - moze na jednym z rogow na glowie... (?). no i nie moge tego nie napisac - te ptaki sa strasznie sztuczne i wymuszone :D wrzucilbys na luz z tym zapychaniem kazdego konta w pracy ;). nie wyobrazam sobie jak musi wygladac Twoj pokoj w domu...

 

oo juz wiem! ta praca bylaby duzo piekniejsza bez tej konstrukcji na 2 planie - za bardzo rozprasza i nie pozwala widzowi skupic sie na pieknym smoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek wez ty mnie adoptuj albo nie wiem... to co wyprawiasz to istna masakra - widac progress jak diabli.

 

Szkoda tylko ze nie można nigdzie podpatrzec tych tutkow, a raczej sciaganir czasopisma z uk czy gdzie oni to sprzedaja - mi się nie widzi (moge sie mylic ale nie

widze nic na stronce odnośnie zakupu pdfa etc)

 

Fajnie było by obejrzec jakis videotutorial w twoim wykonaniu.

 

Odnosnie pracki - wszystko ładnie pięknie tylko ta konstrukcja na środku planu odciąga uwagę, i przez to pracka traci na uroku.

Może trzeba było to zamienić na jakąś skalę która mniej rzucała by się w oczy?

 

Nie mniej jednak - klimat jest świetny. Az chce sie ćwiczyć ale wiadomo - dojscie do takiego skilla to marzenie.

 

Powodzenia przy dalszych prackach.

 

ps. smok is dżordżołsssss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni tutek jaki zrobiłem dla ImagineFX pojawił sie później w rodzimym Computer Arts Magazine wiec jest szansa ze i ten tam trafi ;]

 

Widze ze wyszła mi pracka na którą każdy ma jakiś pomysł jak by ją usprawnić :] No cóż następnym razem może będzie lepiej

Dzięki za wszystkie komenty, analizuje, zapamiętuje i mam nadzieje następnym razem zastosuje :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej :)

obrazek zacny bardzo, bardzo.

Jesli moge, to tylko chcialbym zwrocic uwage na niebo i jego kolor. Nawet jesli jest przepalone i biale (ustawienie focusa) to nadal swieci swoim pierwotnym kolorem. Zwykle jest to widoczne w zacienionych miejsach. Cienie w sloneczny dzien sa troche niebieskie (trzeba jeszcze uwzglednic swiatlo odbite od skal). Poza tym za pomoca koloru mozna ciekawie rozpracowac ciemne miejsca - zamiast dawac na nich czarne dziury.

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz po wizycie u ciebie postanowiłem sobie wreszcie odłożyć kasę na:

1. prenumeratę Imagine fx

2. wyszperanie nr archiwalnych (tylko teraz tak, z tego co widzę nie można archiwów kupić na ImaineFx prawda? Chyba ze źle szukałem... :/ No ale od czego ebay)

 

Działasz motywująco, choć przez ciebie kasę stracę ;P hehehehehehehe

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności