Skocz do zawartości

Teczka 2d: bartekd


BARTEKD

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wollny, chyba jednak nie widzi, bo coś nie odpisuje ;)

 

Dobra, a tak na poważnie to od razu rzuca się w oczy anatomia i pozycje żołnierzy, a ten z tyłu jakoś komicznie trzyma broń. Mundury im się błyszczą jakby były z lateksu, ogólnie brak większego zróżnicowania faktur. Kolorki i oświetlenie też do mnie nie przemawiają jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak czytałem wasze opinie i dzięki

sorki za brak odpowiedzi ale miałem kłopoty z zalogowaniem się.

a co do pracy...

mundury są rzeczywiście za błyszczące ale to raczej taki pancerz,

nie wnikałem narazie w szczegóły ale uwzględnie wasze posty przy poprawkach,z tyłu żołnierz mmmmm... rzeczywiście wygląda jak gibon

( jak to kolega nazwał )- do poprawki rzecz jasna, nad kolorkami sie zastanowie jeszcze, może coś da sie poradzi ć na to sówakami.

A czy widze błędy pewnie że widze, ale taj jak napisałem rzecz jeszcze do poprawki.

dzięki, pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problemy z narysowaniem postaci w jakieś pozie to korzystaj z referek, w sieci znajdziesz wszystko czego Ci trzeba, a patrząc na zdjęcia i rysują z nich dużo się nauczysz. Jeśli chodzi o referki żołnierzy to miałem gdzieś stronkę, gdzie ich pełno było więc jak ją odkopię to podeśle adres na PM.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytałem się o to czy widzisz błędy bo po pracy widać że jesteś bardzo początkujący. I teraz moglibyśmy tobie tu napisać traktat o perspektywie (tej zwykłej i tej powietrznej), budowaniu pracy kolorem (ciepłe i zimne) o anatomii, o technice .... kurczę o wszystkim ... tylko po co? jutro ktoś tu wrzuci prackę o takim samym poziomie i trzeba będzie pisać traktat na nowo :D

 

dlatego fajnie by było gdybyś korzystając z tutków i artykułów z tego serwisu pokazywał prace i zgłaszał konkretne problemy.

 

no bo jeśli piszesz "proszę o krytykę" to nie spodziewaj się wielu konkretów... nie wiadomo za co się złapać. Widzisz.... gekona nie widziałeś a ja myślałem że po prostu nie umiesz tego nasmarować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno mówić, że praca początkującego grafika jest do "D" .... chodzi mi o to, że nikt nie będzie tobie w stanie pomóc jeśli sam nie zdefiniujesz problemu.

 

Co tobie na przykład dało, że ktoś zwrócił ci uwagę na anatomie? Wiesz jak to poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznać że pracka pod tytułem retro wygląda świetnie, sposób jej narysowania podkreśla nastruj pracy. Naprawdę mi się podoba, ale coś czuje że to fuks, ale może nakierować cie na to co pasuje do twojego stylu rysowania.

 

Strzelec natomiast wygląda na niedorysowanego, ułożenie strzelby wygląda jakby strzelec miał pod pachą szczudło czy coś, noga to jakiś kikut kończący się na kolanie a dalej jakby ciągnęła się za nim czarna chmura to chyba miał być cień. Torba prawdopodobnie skórzana i nie lekka unosi się w powietrzu jakby wiał bardzo silny wiatr na co nic innego nie wskazuje, albo żołnierz biegnie z bardzo dużą prędkością na to też nic nie wskazuje.

Tutaj niestety sposób twojego rysowania nie do końca się wpasował, polecam testowanie rożnych pędzli. Polecam na początek zwykłe koło ale nie z rozmytymi brzegami takiego którego prawdopodobnie używasz ale z twardymi krawędziami. Fajnie rysuje się również mocno spłaszczonym kołem ustawionym pod kątem 45 stopni, ustaw na 80% krycie potem kiedy będziesz chciał wygładzić pociągnięcia zmniejsz do 15-25% pomaga to w tworzeniu nie rozmytych prac choć retro naprawdę dobrze z tym wygląda.

 

Następnym razem zaplanuj co chcesz pokazać i przemyśl to co dodajesz do pracy i jak to przedstawiasz.

To też dobra rada dla mnie, sam powinienem się posłuchać xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ciekawe spostrzerzenia.

pracka z odstępami ale raczej na szybko.

strzelec w trawie dość głębokiej, czasem wertepki mogą powodować to że torba podkoczy sobie od czasu do czasu. To jest właśnie ta chwila.

a o do pierwszej to nie fuks, tak miało być, ale ci sie podoba to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wysoka trawa to pomyślałem, ale tego nie widzę, chmura która miała być chyba cieniem zaprzecza istnieniu trawy dodatkowo. Co do torby może i są wertepki i przez to podskoczyła, działo by się tak gdyby zeskakiwał z pewnej wysokości, ale nadal nic na to nie wskazuje jest wpatrzony "w obiektyw" lekko pochylony do przodu. Wygląda raczej jakby sunął melancholijnym spacerkiem a nie zeskakiwał. Nie dawaj wymówek obrazowi tylko patż na to co żeczywiście się na obrazku dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze za bardzo widac w Twoich pracach kontrast miedzy bardzo ostrymi i niezle dopracowanymi pojazdami i postaciami (choc tu troszke gorzej...) a zupelnie olanymi (przepraszam za slowo :]) tlami... Niebo, trawa, snieg itp. sa zupelnie rozblurowane i potraktowane zdawkowo (prawie zadnego swiatlocienia, chmur, grudek sniegu czy ziemi itp....). Domyslam sie, ze po prostu maszyny i zolnierze interesuja Cie najbardziej a do reszty nie masz cierpliwosci, ale tak duzy kontrast straszliwie negatywnie wplywa na odbior prac....

Popracuj nad tym, bo niektore elementy (szczegolnie maszyny) wygladaja bardzo przyzwoicie:)

pozdrowki

 

ps. aha, i nie uzywaj czystej czerni do cieniowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym brakuje rozdzielenia planów - choćby perspektywy powietrznej. czołg w tle jest równie mocno (albo wręcz trochę mocniej) maźnięty jak postać będąca bliżej, oba elementy są podobnie kontrastowe, równie ostro narysowane, a przecież nie stoją obok siebie. przez to wszystko jest dosyć płaskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to prawda, olałem tło zrobiłem prowizorkę. Bardziej interesowało mnie wyeksponowanie czołgu i żołnierza (bardziej czołgu:)), dzięki za podpowiedź i ciekawe spostrzerzenia lordbiernac. Oglądałem twoje prace i z tego co widziałem wiesz co mówisz. Z tym cieniowaniem zawsze pamiętam o tym a w efekcie i tak wychodzi czarne jak na końcu się temu przyglądam albo jak ktoś mi zwróci uwagę. A co do perspektywy powietrznej to założenia były takie że pokazać przede wszystkim czołg i dlatego to on właśnie wyszedł bardziej wyraźnie, dzięki gabahadatta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartekd-> ta ostatnia praca ma na prawde spory potencjal i fajnie by bylo gdybys ja jeszcze przysiadl ;] postaraj sie jak juz wspomniano zroznicowac plany, gdzieniegdzie zmniejsz kontrast a indziej go podkrec, jakos powyciagaj klimat bo poszczegolne elementy wygladaja jakby wyjete z paru roznych obrazkow... taki 3minutowy over moze ci pomoze, jakbys skorzystal nie zapomnij lepiej usadzic postaci w obrazku bo juz nie przesuwalem jej :) sorry ze bez pytania ;)

 

9tp1939overbl0.jpg

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pomysłów przychodzi mi do głowy ale nie chce od razy zabierać się do poprawek żeby nie wyszła paćka, a to poważny projekt..... zresztą mówiłem na samym początku że to jeszcze nie skończone.

jak skończe wrzuce:)

polecam nową prackę zanim zabiore się za tamtą.

attachment.php?attachmentid=58932&stc=1&d=1223715879

Edytowane przez BARTEKD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekta DaRoZ'a jest najbardziej wymowna, zwłaszcza ta sugerowana poprawka nb. bardzo dobrze zrobiona. Masz tzw. gotowca, dobrą wytyczną ;)

 

Jedna chyba najważniejsza zasada w malarstwie-to ode mnie:

Obraz ma być logicznym światem, zarówno merytorycznym jak i formalnym zawartym na płaszczyźnie prostokąta. Czyli,.. nich w nim wszystko trzyma się kupy: stylistycznej, kompozycyjnej, kolorystycznej, tematycznej i oczywiście jakościowej. ,.. a jeśli uda Ci się dodatkowo scalić to wszystko drogą hierarchii wartości, czyli wyznaczeniem wędrówki oka, od najważniejszej rzeczy do finału, to powstanie arcydzieło.

 

Powodzonka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...MOTÓR BYŁ CHORY I LEŻAŁ W ŁUŻECZKU I PRZYSZEDŁ PAN DOKTOR, JAK SIE MASZ MOTORECZKU...."

 

przesyłam pracke zrobioną na potrzeby konkursu.

troszeczke dodałem i wrzucama na maxa...:)

attachment.php?attachmentid=61228&stc=1&d=1234007330

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, fajny motorek, chociaz fakt ze go zrobiles z profila w rzucie ortograficznym sprawia wrazenie jak by go byla tylko polowa, brakuje glebi...

generalnie ciekawy kocnept, chociaz na tych maszynach sie nie znam... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

moje stare zapomniane dziello

miałem jeszcze w nim troche podłubać ale nie chce mi się za bardzo i tak leży odłogiem. Wydaje mi sie że troche światło jest źle ustawione na pojeździe i nad tym będe musiał popracować oraz troszke bardziej uszczegułowić .

Narazie jest jak jest

pozdr.

Edytowane przez BARTEKD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ogolnie fajnie widziec taka roznorodnosc tematow, dobrze gdy ludzie nie ograniczaja swych umyslow i ciagle bawia sie czyms nowym :]

 

Ok teraz moje 3 grosze krytyki.

 

Uzywasz strasznie nienaturalnych kolorow, ktore czesto ze soba nie wspolgraja. Po pierwsze radze zkalibrowac monitor, wpisz w google jest masa stron na ktorych to zrobisz.

Po drugie zapoznaj sie z tym:

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=17837

Jesli nie czytales jeszcze ogolnego art tutorial to znajdziesz go na Maxie, dzieki poswieceniu prrszalonego po polsku.

Po tzrecie, wiecej twardych brushy, za duzo "softcore'u" w wiekszosci twoich prac ^^'

Po czwarte rysuj rysuj rysuj :>

 

Pozdrawiam, ICE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie widac postep, ale radzil bym odejsc od tego typu malowania, wyglada strasznie sztucznie i zabardzo cyfrowo, musisz pamietac by nadac

temu opowiedni wyraz, by czuc bylo go tym wilkolakiem a nie gladkim plastkowym futrzakiem z mega ulizana i gladka sierscia.

 

Druga sprawa jest taka, jesli naprawde chcesz sie poprawic to wiecej cwicz a mniej sie baw, jak juz nauczysz sie co trzeba, to przyjdzie czas na ucieczke w swiat fantasy czy jaki kolwiek sobie ztworzysz. Mam nadzieje ze to ma dla ciebie jakis sens, pozdrawiam.

 

P.S scisle jako koncept, to najbardziej miecza, bo samego stwora widac dosc malo i jakby ktos mial zrobic z tego model 3d to mialby problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności