Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Firma mental images zaanonsowała pojawienie się nowej wersji renderera mental ray 3.7. Firma w komunikacie ogłoszonym podczas targów

SIGGRAPH poinformowała, iż nowa wersja mental ray pojawi się już w

programie Autodesk Maya 2009.

 

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=293

 

 

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Panowie - dopiszcie w newsie, bo jest to niebagatelny motyw:

 

"which will enable fully interactive rendering during scene creation and manipulation. mental ray can render in parallel while manipulating the scene with Maya, enabling users to see the result immediately."

 

Czyli bedzie taki FPrime wbudowany w Maye! I to mentalowy! A co z XSI? Pewnie znowu pozostanie czekanie... Czas na rozwod.

Napisano

o cool :) z niusów majkowo- mentalowych to jeszcze taki bajerek będzie że szybki podgląd wysmoothowanej siatki pod 1,2,3 mental bedzie renderował bez problemu with no extra work :)

Napisano

Hail to Maya!

 

A co do innych produktow Autodeski to mudboxiu otrzyma (jeszcze zanim sie pojawi) maly dopalacz w postaci Zbrusha 3.5 - wiecej o tem po Siggraphie.

Napisano

Kilka lat temu robiłem podejście do Maya 8, ale poległem, bo zbyt przyzwyczaiłem się do 3D Studio Max’a. Teraz jest chyba dobra pora żeby ponownie pochylić się na Majką by być gotowym na nadejście ver. 2009. Jak myślicie ile przeciętnemu użytkownikowi zajmie opanowanie Majki w stopniu średnio zaawansowanym? Powiedzmy modeling techniczno-organiczny + mapowanie + rendering ? (Bez symulacji, rigowania i animacji)

Napisano
Panowie - dopiszcie w newsie, bo jest to niebagatelny motyw:

 

"which will enable fully interactive rendering during scene creation and manipulation. mental ray can render in parallel while manipulating the scene with Maya, enabling users to see the result immediately."

 

Czyli bedzie taki FPrime wbudowany w Maye! I to mentalowy! A co z XSI? Pewnie znowu pozostanie czekanie... Czas na rozwod.

 

Dajcie spokój z tymi rozwodami... któryś z kolei wątek o tym, że brak tej czy innej funkcji, skłania kogoś do zmiany narzędzia. Jeśli rozwód bierze się z tak błahych powodów, to małżeństwo było niewiele warte. Programy to nie nowe bajery, tylko zaufanie, stabilny rozwój i inwestycja na przyszłość. To, że Maya długo stała w miejscu znaczy tylko tyle, że nie było czego w niej poprawiać. To, że XSI zajeło tyle czasu nadganianie w dziedzinie środowiska dla TD (które ma Maya czy Houdini), świadczy tylko o tym, że to trudna dziedzina i nie da się tego zrobić z marszu. XSI powstało jako artist friendly, a Maya jako production friendly. Jedni i drudzy nadrabiają zaległości.

 

W pierwszym upgradzie do XSI 7.0 będzie pewnie nowy mental ray, więc jaki to powód do przesiadki? Każdy powód dobry, jak ktoś nie płaci za oprogramowanie i nie pracuje - ma masę czasu na zabawę kolejnymi programami.

 

Mental również goni, ile wlezie. Adaptive Subdivision jest w PRManie czy Mantrze od wielu lat, podobnie jak jakość tesselingu sterowana ruchem (oczywiście tutaj to nazywa się dicing, nie tesseling), nie wspominając już o *pełnym* supporcie dla OpenEXR czy wolumetryce, w której od 9.0 taka Mantra nie nie wiele konkurenji.

Napisano

SYmek - o ile cenie twoja wiedze i chyle przed nia czola, to zupelnie nie leza mi twoje insynuacje i przemowy w tonie ewangelizujaco-ambonowym :). Wyobraz sobie ze oto posiadam leciwa juz nieco licencje XSI i jak od kilku ladnych miesiecy waham sie w co warto zainwestowac kase. Maya byla poza zasiegiem przed obnizka ceny - teraz widze to inaczej. Jasne, ze drozej niz update XSI, ale dzieki Bogu moze na nia zarobic nawet ktos tak nieutytuowany w 3D jak ja :P. Slyszales kiedys o czyms takim jak Hobby? Nikt sie nie dziwi jak koles zmienia samochod, telefon czy procek - a jak zmienia soft to juz wariat? :D

 

To nie jedna funkcja sklania mnie do przesiadki (decyzja wciaz nie zapadla z reszta), a na XSI tez jest real time render z pluginu, wiec byloby bzdura przesiadanie sie LOL.

Co do twojego przytyku - mam zone i dziecko, zap....ierniczam w dzien na uniwerku a w nocy freelancuje, wiec oszczedz sobie. Zauwaz tez ze posiadajac licencje Zbrusha nie mowie WOW SUPER! NOWY MUDBOX, bo nastepnych 700 zielonych juz moj budzet nie udzwignie w tym momencie - za to sledze co tam z Z3.5 z niecierpliwoscia.

I tak - lubie nowosci. Lubie nowe programy, nowe filmy, nowe miejsca, nowe opcje - lubie zeby sie cos dzialo (dlatego czekam teraz na wize do Kanady choc nie istnieje konkretny powod dla ktorego mialbym opuszczac Meksyk. Bo tak).

Jesli lubisz odwalac rutyne badz bawic sie w McGyvera probujac znalezc sposob na wykonanie czegos w starej wersji co w nowej masz pod jednym klikiem - twoje prawo. Jesli zdajesz sie na studio, ktore nie update'uje softu bo moze nawalac kolejne reklamowki na tym co ma - tez super. Ale mam nadzieje ze wybaczysz mi ze nie podzielam twojego sposobu na zycie.

 

PS.

O czym by nie byl watek - moge od Ciebie uslyszec, ze juz to w Houdinim bylo a Mantra wymiata - wrzuc to sobie w stopke po prostu, oszczedzisz sobie pisania.

Napisano
Jak myślicie ile przeciętnemu użytkownikowi zajmie opanowanie Majki w stopniu średnio zaawansowanym? Powiedzmy modeling techniczno-organiczny + mapowanie + rendering ? (Bez symulacji, rigowania i animacji)

 

Jak już modelowałeś i wiesz z czym to się je to chyba tylko kwestia przyzwyczajenia sie do nowych skrótów i pozmienianych nazw niektórych narzędzi. Czyli tydzień może dwa.

Napisano
SYmek - o ile cenie twoja wiedze i chyle przed nia czola, to zupelnie nie leza mi twoje insynuacje i przemowy w tonie ewangelizujaco-ambonowym :)

 

Rozumiem, żeś się wkurzył za przytyk, że takie dywagacje to dziecinada, ale taka jest prawda. Jak pracujesz zawodowo, jeszcze w firmie, to nie masz takiego ciągu do zmian (zawsze w okolicach Siggraphu ...), bo to niczemu nie służy. Jak lubisz nowości i zmiany, to powiedz, że Ci się znudziło XSI i chcesz się pobawić czymś nowym. Twoje prawo. Tyle, że nie ma to nic wspólnego z merytorycznymi argumentami typu mental ray 3.7 w Mai.

Szukanie dziury w całym jest, jak sam to nazwałeś, domeną hobbystów. Zarówno XSi jak i Maya rozwijają się dobrze i równo. A, powtórzę, nowe funkcje, są niczym wobec stabilności, przewidywalności, supportu czy społeczności, jakie oferuje Ci oprogramowanie.

 

A co do Mantry, to rzeczywiście dobry pomysł z tą stopką, dzięki, pomyślę nad tym :). No nic nie poradzę na to, że wymiata.

Napisano

Masz juz RULEZ w stopce, dorzuc MANTRA przed tym i sprawa zalatwiona ;)

Potraktowales moja wypowiedz jednostkowo, tak jakbym powiedzial jedynie "o, Maya bedzie miala mentala 3.7, wiec sie przesiade!" I tyle. A przeciez sam wiesz, ze szukam pewnych rozwiazan od sporego czasu i kilka razy sie dopytywalem ciebie osobiscie - czy to o rosliny i l-system czy o symulacje miesni. Akurat tego potrzebuje i tego szukam. Nie kazdy musi trzaskac wizki ;)

Pracuje zawodowo i ... mam ciag do zmian :O. Dlaczego? Bo nie pracuje nad projektami ktore ciagna sie latami, nie pracuje tez w duzym zespole wiec nie musze grac jak mi zagra czyjs pipeline. A ze w okolicach Siggraph? To chyba dosc oczywiste skoro w tych okolicach pojawiaja sie nowosci, nie? Przypuszczam tez ze siggraph nie jest pelen hobbystow jedynie, co? Czy tez traktujesz go jak jarmark bez znaczenia?

Wciaz przemawiasz do mnie jak do chlopca ktory sie bawi a ty ciezko pracujesz. Moze to przejaw drobnego przerostu ego, moze sublimacji - co by to nie bylo brzmi zabawnie.

Piszesz "Jak lubisz nowości i zmiany, to powiedz, że Ci się znudziło XSI i chcesz się pobawić czymś nowym.". Nie, nie powiem - moge powiedziec ze szukam wygodniejszych, szybszych, przydatniejszych rozwiazan. Z twojego toku rozumowania wynika ze profesjonalista nie szuka nowosci i zmian, tkwi w stagnacji uzywajac utartych rozwiazan.

Czepiles sie tego jednego mentala jakby to bylo wszystko co kiedykolwiek mi przeszkadzalo w XSI. Kiedy narzekalem na to ze XSI jako ostatnie dostaje alternatywne rendery wychwalales mentala i mowiles ze inne sa w zasadzie zbedne. Teraz kiedy jest nowy mental - okazuje sie ze to tylko zabawka niewarta uwagi...

"nowe funkcje, są niczym wobec stabilności, przewidywalności, supportu czy społeczności, jakie oferuje Ci oprogramowanie."

Czyli postulujesz taka rzecz - nowe wersje tak, ale pod warunkiem poprawiania bledow. Nowe funkcje to element destabilizujacy sprawdzone rozwiazania a jako taki jest zly.

 

Przypomina mi to troche dziadka, ktory nie da sobie powiedziec ze dzis juz nie musi machac kosa, bo sa kombajny...

Napisano

RoadMap MentalImages -> mentalraya

klik

 

oprócz ględzenia o niczym to mnie zaciekawiło:)

 

[mental images] recently started taking advantage of the GPU, which is resident in the system to boost performance

 

no bo będzie ten GPU rendering czy nie w mayi 2009 :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności