Napisano 14 Październik 200816 l "Czyli temat dla każdego kto lubi grzebać w śmieciach". Witam wszystkich w moim śmietniku :) Co jakiś czas będe tu wrzucać jakieś modele. Na początek piła łańcuchowa: Render Blender: Siateczki: No i texturki: Model zrobiony w Blenderze, texturki w GIMP. xNormal tylko dla podglądu. A i bym zapomniał... 2520 tri :p Edytowane 12 Wrzesień 201014 l przez ETA
Napisano 14 Październik 200816 l No spoko, tylko daj może inne tło (neutralne szare) szczególnie że masz czerń w diffusie. Wykonanie porządne, widać że się starałeś jednak sam kolor jest zbyt ubogi i intensywny (może wypal AO jak masz tak ładnie mapowanie rozłożone i daj je trochę ..zielone/brązowe zdesaturuj żółty + bardziej na kątach siatki). Chyba w blederze nie dałeś mu textury speculara bo nie ma tego ..ziarna(chyba możesz sobie odpuścić ten brokat ;] rozumiem że chciałeś uzyskać efekt chropowatej powierzchni, wyszły płaskie światełka) jest dość spora różnica w tych texturach (nie uzupełniają się) zarysowania i ten noise na specularze nie jest podany na normal mapie w żadnym stopniu, aha i nie wygląda na 2,5 k tri jednak optymalizacja tutaj nie jest istotna ;] pozdro
Napisano 15 Październik 200816 l tam gdzie spec biały tam color ciemny, pozwól specowi pracować, W tej chwili jest zagłuszony przez color. Dodaj też modyfikator edge split ustawiając na powiedzmy 60 stopni i wypal normalke jeszcze raz, w tej chwili model wydaje sie być "połamany" a to z powodu wypalania bez twardych rozdzielonych krawędzi. Biało-czerwone(edit był, daltonistą jestem :P) pasy powinieneś ściemnić o ok 75% na specu. w silniku bedzie to przepalało prawdopodobnie. Poćwicz różne rodzaje powierzchni np stal, chrom, drewno lakierowane, Drewno stare, plastik etc. Modelowanie idzie ci bardzo dobrze. Definicja materiału słabiej. Źle nie jest :) Pozdrawiam Edytowane 15 Październik 200816 l przez Eric_Draven
Napisano 15 Październik 200816 l mi te kolory faktycznie nie pasują , są zbyt intensywne , może dodaj też gdzieniegdzie jakiś brud , pozatym gdzieniegdzie są dziwne zaciemnienia a ztymi krawedziami to faktycznie to wygląda jakby najpierw ktos to połamał a potem posklejał.
Napisano 15 Październik 200816 l Autor Generalnie to już do tej piły nie chce siadać, biorę się za inny model.. może drzewo... pomyśli się jeszcze :P Kruk - dzięki :), właśnie o tle nie pomyślałem... AO jest na kolorze, widocznie coś pochrzaniłem. W blenderze jest specular, ale nie wiem czemu cosik dziwnie działa. A polycount.... chyba troszkę się zagoniłem dużo łańcuch wziął :P Eric - Dzięki za rady, na przyszłość więcej czasu poświęcę teksturom :) Davegraph - bo ponieważ to jest taka piła co każdą część dają osobno w miesięczniku :P
Napisano 15 Październik 200816 l Texy tak sobie wyszły. Do tego na widoku z tyłu widać sporo kwasów na normalkach EDIT: Kolejnym razem zmień kolor tła, bo w czerni ginie cały kontur obiektu Edytowane 15 Październik 200816 l przez PAINbringer
Napisano 15 Październik 200816 l Autor Eric - chodzi o to, że w sumie nie działa tzn nie widać różnicy czy jest czy go nie ma, może ja coś źle robie, bo w materiałach jestem straszny n00b :P PAINbringer - z tekstur na początku byłem zadowolony... co do normali to bardzo mozliwe, że coś spiezepsółem. W sumie to nie wiem czemu ale blender jeszcze w miare ok je wypalał ale już np. xNormal robił kaszane :/ A i jeszcze hi: Może coś żle robie z modelami... wszelki uwagi, krytyka, tutoriale itp mile widziane :)
Napisano 11 Listopad 200816 l Autor Ostatni udało mi się takie otodrzewo wydłubać. Texy 1024X1024 specular alpha normal color, 1951 tri.
Napisano 11 Listopad 200816 l Przesadziłeś z brązem (moooocno :D). Jaki to gatunek miał być? Kora tak równie kolorowa nigdy nie jest i nie odbija tak światła.
Napisano 11 Listopad 200816 l Dałeś bardzo mało plane'ów z gałęziami, przez co drzewo wygląda na łysawe. Wrzuć ich więcej i rozłóz równomiernie. Jeśli chodzi o korę, mógłbyś wrzucić jakąkolwiek fotkę, nawet juz na to, co masz.
Napisano 12 Listopad 200816 l Autor prrrszalony - Co do koloru to chciałem spróbować, żeby wyglądało bardziej jak malowane, niż jak fotoreal... aaaaale widocznie nie wyszło tak jak miało. Drzewo luźno wzorowane na wierzbie. A specular rzeczywiscie przesadzony :D mój błąd, musze jeszcze sporo się nauczyć o definiowaniu materiałów. Kuba - to wszystko przez te szalone wiatry :D A tak serjo to jakoś nie chiało mi się kończyć tego modelu, wszystko co na nim chciałem spróbować, spróbowałem i wole brać się za następny model. Texy z założenia miały być bez fot... Dzięki za komentarze "następnym razem będzie leiej" A bynajmniej taką mam nadzieję XD Może spróbuje wsadzić drzewko do Obliviona... jestem ciekawy jak na tym silniku będize wyglądać :P Edytowane 12 Listopad 200816 l przez ETA
Napisano 4 Luty 200916 l To jest właśnie potęga przedstawiania modeli... Mam to drzewko na kompie i gdy da się je poobracać jest naprawdę dobre, niby trzyma toonowy klimacik (chociaż jest takie troche pośrednie, mogłoby być troche bardziej luźne), ale całe zadowolenie z oglądania tego modelu psuje ten brąz... Coś z nim jest nie tak, sprawia wrażenie ciężkości ale myślę że modelik sprawdziłby się w jakimś pet soccer / racer albo też w tym YoFrankie!. Co szykujesz teraz?:)
Napisano 4 Luty 200916 l Autor Dzięki Bielo :), takie pośrednie jest chyba z tego powodu, iż cały czas kłuciły mi się w głowie dwie koncepcje, taka realistyczna i kreskówkowa. A puki co to 3d nie tykam, ucze się rysować i czekam aż nadejdzie mnie mega zajawka na jakiś model + pomysł wtedy wezmę się do roboty... pozatem kiedyś trzeba ogarnąć konceptowanie :)
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Autor Wszystkiego jajecznego ;] Szybki po śniadaniowy modelik w świątecznych klimatach... emisive i kolor królik niecałe 1000 tri mapy 1024 x 1024 chociaż spokojnie lepszy efekt można uzyskać nawet na 512 x 512. Technicznie wiem, że mega klapa chodzi o świąteczną tradycje :D:D Pozdro
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Ja się czepnę:) Modele spoko. Ale jak widze podanie to mam ochote autora udusić... ETA: nie używaj czerni jako tła, nie używaj kolorów z większą saturacją jako tło. Jeśli masz zielone liście - to kolor różowawy jest z przeciwnej strony koła barw! Checker na ziemi może być fajny - o ile jest delikatnie zastosowany. To co masz pokazywać - to ma być obiekt, a nie tło - a często na twoich obrazkach tło za bardzo walczy z zobiektem, za bardzo do przodu się wysuwa (jak żarówiaste tło drzewa). W pile łańcuchowej z kolei nie widzę całego modelu, bo ginie w czerni. Żeby nie być gołosłownym porównaj co jest lepiej widoczne: Nie czepiam się modeli, tylko podania: musisz tak pokazywać pracę, ze obrazek będzie mówił: "jestem fajnym modelem!" a nie "eeee, jestem tylko wiipem, niewaażne jak podanym". Od razu te same modele będą lepiej wyglądać. ps. szit, za duzy obrazek mi sie wrzucił, sorki:P
Napisano 14 Kwiecień 200915 l ETA mam wrażenie jakby Twoje prace były coraz gorsze :/ pomyśl o tym Pozdr.
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor gutekfiutek - dzięki za rady :) PAINbringer - wiem właśnie, i to boli jak drzazga w no wiadomo w czym. Puki co mam strasznie mało czosu matura praca kobieta.... w domu mnie prawie nie ma a do czegoś mocniejszego od 2 letniego laptopa mam dostęp od tygodnia. Ale koniec tego usprawiedliwiania się... nakręcam się na jakiś ambitniejszy model mam nadzieję, iż na dniach będe w stanie coś pokazać :)
Napisano 19 Maj 200915 l Autor No dawno nic nie robiłem w 3d, ostatnio mnie wzieło, żeby liznąć environment artu, puki co pierwsze boje z modelem hi:
Napisano 19 Maj 200915 l Ten kawałek architektury wygląda obiecująco ;] ale po co ci symetryczne elementy tego typu w zbrushu?
Napisano 24 Maj 200915 l Rozwal to bardziej, na razie wygląda to tak jakbyś mógł to spokojnie w low zrobić i nałożyć teksturę.
Napisano 26 Maj 200915 l Autor Gomez dzięki, na początek chce cały element zrobić i potem będe myślał nad dalszym rozbijaniem, chce uniknąć sytuacji gdzie rozbiję gzyms zaraz rpzy kolumnie a kolumna będzie stała prawie nietknięta, albo też zrobic ich za dużo... tymczasem mały up:
Napisano 28 Maj 200915 l ciekawie wyglada, ale nie wiem czys ymetryczne pękiniecia to dobry pomysł... jak tych kolumn am być wiecej to nie lepiej zrobic 3, 4 zestawy i ustawic je w różnej konfiguracji?
Napisano 7 Czerwiec 200915 l Autor Morte - z tmyi pęknieciami to przez moją nieuwagę... będą tylko te 2 kolumny. kolejny up, idzie mi to jak krew z nosa XD
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Ładnie, jedziesz dalej ;) Proporcjonalnie to chyba kolo twarzy jest za mało zniszczeń..
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Bardzo fajnie, ale moim zdaniem to nie powinien być jeszcze koniec. Pokruszyłeś gzyms itp, a resztę zostawiłeś nietkniętą. Pomęcz z godzinkę w zbrushu i wtedy będzie la.
Napisano 14 Czerwiec 200915 l Nie wiem jaki był twój zamysł ale zniszczeń wogóle nie widać, takie małe zadrapania. Oprócz tego wygląda fajnie.
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Mesh niby ok, ale martwi mnie co tu robi (wtf) kwiatek z twarzą i dwa kokony Obcego?
Napisano 28 Sierpień 201014 l Autor Dobra dawno tu już nic nie wrzucałem, a więc ostatnio robię takiego pif pafam, troszkę mi się rpzciąga robota przez Baldurs Gate II :P
Napisano 15 Wrzesień 201014 l Wygląda spoko. Może wypalić się troche płasko, ponieważ wszędzie masz ostre kanty, ale myśle, że dasz sobie z tym rade na luzie. Jaki to model broni?
Napisano 15 Wrzesień 201014 l Autor Hmmm zawsze miałem problemy z wszystkim co wiązało się z teksturami :P Googlowałem Barrett M107 ale głowy nie dam bo są różnice między pojednynczymi zdjęciami :)
Napisano 16 Wrzesień 201014 l a dałbyś z jakimś ludzkim fov'em? bo proborcji sie nie da określić. odbiór dzieki temu też -10
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto